De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 2 » Aflevering 2, opdracht 1: ver tellen

»

Frank
Beheerder

Aflevering 2, opdracht 1: ver tellen

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 2?

Esther27H
2 jaar lid

Re: Aflevering 2, opdracht 1: ver tellen

Grote chaos, grote kansen om te mollen door optellen of foute info doorgeven.
Behalve voor Rick Paul en Nikkie, hun positie zal de mol niet snel nemen. Vond ze ook niet zo verdacht.

Miss Marple
6 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van Esther27H:
Grote chaos, grote kansen om te mollen door optellen of foute info doorgeven.
Behalve voor Rick Paul en Nikkie, hun positie zal de mol niet snel nemen. Vond ze ook niet zo verdacht.

Ik ook niet, maar ze konden gemakkelijker liegen dan de rest. En toch fanatieke kandidaten lijken.

astridm
7 jaar lid

Citaat van Miss Marple:

Ik ook niet, maar ze konden gemakkelijker liegen dan de rest. En toch fanatieke kandidaten lijken.

Waarom makkelijker dan de rest? Iedereen had hier ruimschoots de gelegenheid om te liegen, want alleen de redactie weet wat er op jouw formulier staat. En als ik zeg dat ik 1,70 lang ben terwijl het 1,69 is dan gelooft iedereen dat, maar de uitkomst van de som is wel fout.

Miss Marple
6 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van astridm:
Citaat van Miss Marple:

Waarom makkelijker dan de rest? Iedereen had hier ruimschoots de gelegenheid om te liegen, want alleen de redactie weet wat er op jouw formulier staat. En als ik zeg dat ik 1,70 lang ben terwijl het 1,69 is dan gelooft iedereen dat, maar de uitkomst van de som is wel fout.

Iedereen heeft elkaars antwoorden omdat ze daar vragen over krijgen bij de test. Als iemand die fanatiek uit zn hoofd geleerd heeft valt een leugen dus op. Bij Nikkie en Rikkie zat er een boodschapper tussen, zij konden gemakkelijker liegen.

EthanM
8 maanden lid

Wat me opvalt is dat zowel Nikkie als Rick Paul liegen over hun lengte. Nikkie is daadwerkelijk 189 cm (of iets dergelijks, heeft ze ooit ergens gezegd) maar geeft een veel grotere lengte aan.

Ik zag op Twitter dat Rick Paul ooit zei dat hij 194 cm was, hij zegt nu 195. Op zich niet zo verdacht. Nikkie is wel erg verdacht.

poemba
7 jaar lid

Ok, ik heb de geb data van iedereen naast de cijferreeks gelegd:
0102030405062021223242526
0708091011213 2728293031.

Geb data en komen de cijfers voor in de reeks?:
Evelien: 20/08/1974 nee
Jamie: 25/05/1990 nee
Merel: 01/11/1979 nee
Nielson: 28/12/1989 nee
Nikkie: 02/03/1994 nee
Rick Paul: 28/08/1981 nee
Robert: 11/07/1961 nee, tenzij je ziet als een 1 dan kan zijn geb datum er in staan...
Sarah: 27/08/1986 nee
Sinan: 31/10/1977 nee

Misschien de cijferreeks op z’n kop lezen?

Esther27H
2 jaar lid

Rick Paul zag de 42 zo snel - ik (en volgens mij hier ook) zag alleen 01 02 03 ... 23 24 25 etc nooit gedacht om dat als 32 42 te zien!

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van Miss Marple:
Citaat van astridm:
Citaat van Miss Marple:

Iedereen heeft elkaars antwoorden omdat ze daar vragen over krijgen bij de test. Als iemand die fanatiek uit zn hoofd geleerd heeft valt een leugen dus op. Bij Nikkie en Rikkie zat er een boodschapper tussen, zij konden gemakkelijker liegen.

De antwoorden van Nikkie en RP kwamen allemaal vol in beeld voor 2 miljoen kijkers. Dat is kwetsbaarder dan ergens beneden in de massa iets roepen. Er zijn vast bekenden/familie etc. die foute antwoorden zullen herkennen. Ik denk dat de mol beneden is gebleven.

mmhmjanssen
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van EthanM:
Wat me opvalt is dat zowel Nikkie als Rick Paul liegen over hun lengte. Nikkie is daadwerkelijk 189 cm (of iets dergelijks, heeft ze ooit ergens gezegd) maar geeft een veel grotere lengte aan.

Ik zag op Twitter dat Rick Paul ooit zei dat hij 194 cm was, hij zegt nu 195. Op zich niet zo verdacht. Nikkie is wel erg verdacht.

Het gaat er om wat ze hebben ingevuld op het vragenformulier dat iedere kandidaat in moet vullen.
Het verbaast mij telkens weer hoe dom de hele groep is. Komt er dan niemand op het idee om voor het gemak er even van uit te gaan dat ze gemiddeld 1.80 zijn (met 2 boomlange mensen lukt dit wel). Ze moesten deze lengte keer 4 doen. Dan kom je uit op 4 x 18 = 72 meter (ze moesten het totaal sowieso afronden op meters). Kijk nu eens even naar de getallen die ze zouden kunnen maken die in deze buurt zitten. Dan zijn dit alleen 70 en 72.
Ga voor 72 omdat Nikkie en Rick Paul het gemiddelde aardig omhoog halen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Tussen haakjes: bij 5 gemiddelde Nederlandse mannen en 5 vrouwen zou je precies uitkomen op 71.

Gewijzigd op 13 januari om 01:25 uur.

Lhdeb
2 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van EthanM:

Bij Even blij maat vrienden deze december zei Nikki ook 1,94. Als ook op Twitter dat ze zou liegen maar die bron relent haar lengte om. En geeft voor 6 foot 2 twee keer een andere lengte in cm.

Gewijzigd op 13 januari om 06:29 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.