De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 2 » Aflevering 2, opdracht 3: wachtkamer

»

Frank
Beheerder

Aflevering 2, opdracht 3: wachtkamer

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 2?

Esther27H
2 jaar lid

Re: Aflevering 2, opdracht 3: wachtkamer

Ben ik de enige die het niet logisch vond dat ze niet eerder doorhadden dat andere kamers andere schermen hadden?
Vond de opmerking van Sinan ook wel opvallend: hij en Robert zouden op zijn gestaan maar nog niet de kamer uit zijn gelopen omdat ze aan het overleggen waren met Evelien en ineens staat het scherm op 50 euro? Er was toch telkens een nieuw kandidaten filmpje tussen de aanbiedingen?

Miss Marple
6 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van Esther27H:
Ben ik de enige die het niet logisch vond dat ze niet eerder doorhadden dat andere kamers andere schermen hadden?
Vond de opmerking van Sinan ook wel opvallend: hij en Robert zouden op zijn gestaan maar nog niet de kamer uit zijn gelopen omdat ze aan het overleggen waren met Evelien en ineens staat het scherm op 50 euro? Er was toch telkens een nieuw kandidaten filmpje tussen de aanbiedingen?

En ze bleken allebei een joker te hebben. Nog vreemder

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Mijn eerste ingeving is dat je als mol niet tot het laatst blijft zitten. Je weet bijna zeker dat er kandidaten zijn die dat wel zullen doen en 1000,- uit de pot spelen. Blijf je zitten dan maak je je enorm verdacht bij de anderen. Dit was na afloop te zien en bij het invullen van de test.
Iedereen die met 250,- de deur uitgaat (Niels, Jamie, Sarah) is minder verdacht dan kandidaten die voor een joker kiezen (Robert, Merel, Sinan).

Eh foutje, ik bedoel natuurlijk dat voor 250,- kiezen meer verdacht is dan kiezen voor de joker. Dan gaat er uiteindelijk minder geld uit de pot.
Het leek ook de bedoeling dat deze aflevering de jokers in het spel zouden komen.

Gewijzigd op 12 januari om 23:02 uur.

mollah
5 jaar lidVerdenkt Sarah

Maar de meeste mollen die ik heb gezien willen altijd geld uit de pot. Een brutale mol als Jan vorig jaar was zeker blijven zitten. Sowieso gaat die geen geld pakken, op zijn minst dan nog een nutteloze joker.

Mij viel de reactie van Merel wel erg op. Die ziet mensen gaan bij joker (niet wetende dat die voor iets anders gingen) en koos toen in een soort paniek eieren voor haar geld. In mijn ogen echt kandidatengedrag...

astridm
7 jaar lid

Citaat van mollah:
Maar de meeste mollen die ik heb gezien willen altijd geld uit de pot. Een brutale mol als Jan vorig jaar was zeker blijven zitten. Sowieso gaat die geen geld pakken, op zijn minst dan nog een nutteloze joker.

Ik denk eerder dat de meeste mollen willen dat er geen geld in de pot komt. Een nuanceverschil, maar een mislukte opdracht valt niet zo op, geld uit de pot daarentegen is altijd terug te voeren op een persoon. Of op een paar personen zoals in dit geval.
En ik vind ook niet dat een joker voor de mol nutteloos is, het geeft in ieder geval bij de groep de indruk dat je kandidaat bent en dat kan nooit kwaad.

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van mollah:

Mij viel de reactie van Merel wel erg op. Die ziet mensen gaan bij joker (niet wetende dat die voor iets anders gingen) en koos toen in een soort paniek eieren voor haar geld. In mijn ogen echt kandidatengedrag...

Merel moest ook nadenken wat ze met de joker ging doen. Een mol weet dat als hij/zij hiervoor kiest. Deze twijfel vond ik wel bij Merel passen ( ze hoort net van Rik dat er een vrijstelling in kan zitten) maar minder bij een mol. Een kandidaat kan ook de beslissing nemen van niet/wel openmaken.

Lhdeb
2 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Geralda:
Mijn eerste ingeving is dat je als mol niet tot het laatst blijft zitten. Je weet bijna zeker dat er kandidaten zijn die dat wel zullen doen en 1000,- uit de pot spelen. Blijf je zitten dan maak je je enorm verdacht bij de anderen. Dit was na afloop te zien en bij het invullen van de test.
Iedereen die met 250,- de deur uitgaat (Niels, Jamie, Sarah) is minder verdacht dan kandidaten die voor een joker kiezen (Robert, Merel, Sinan).

Eh foutje, ik bedoel natuurlijk dat voor 250,- kiezen meer verdacht is dan kiezen voor de joker. Dan gaat er uiteindelijk minder geld uit de pot.
Het leek ook de bedoeling dat deze aflevering de jokers in het spel zouden komen.

En dan zou de mol 'uitgerekend' kunnen hebben dat opstaan toch geld uit de pot speelt en zichzelf minder verdacht maakt.

Gewijzigd op 13 januari om 06:16 uur.

Loestig
8 maanden lid

Sinan zegt in de filmpjes die worden getoond dat hij voor geld i.p.v. een joker zou gaan. Vervolgens krijgt hij drie keer geld geboden: 150, 250 en 50 euro. Pas als er een joker wordt geboden staat hij op en verlaat de kamer. Vervolgens vernietigd hij de joker, want hij heeft hem toch niet nodig als mol. Zo kan hij de andere twee kandidaten met een joker wellicht overtuigen om hetzelfde te doen, uiteindelijk hebben zij nu meer kans dat er een vrijstelling in zit.
Overigens is het moment waarop hij opstaat ook heel tactisch, de ronde daarna gaat er namelijk geld uit de pot voor degene die er nog zitten. Hij kan op de schermen zien hoeveel kandidaten er nog in de andere ruimtes zitten en weet zo dat er toch best veel geld zal verdwijnen. Hij weet als mol immers hoe dit spel in elkaar zit en wanneer er min geld komt.

ID_mol
4 jaar lid

Ik denk dat “waarom hadden de kandidaten niet door dat de aanbiedingen niet synchroon waren” redelijk overschat wordt. Eva zei het ook tijdens Moltalk dat je tijdens het spel redelijk gek wordt. Ik zou er zelf denk ik niet aan gedacht hebben om eerlijk te zijn.

Persoonlijk denk ik dat de mol een joker heeft gepakt (hallo! Merel-tunnel!). Zij had allang uitgerekend dat de kandidaten die 250 euro hebben, minder was dan de kandidaten die zijn blijven zitten tot het eind.

De Mol weet de volgorde, en kan dus makkelijk gaan uitrekenen wat deze opdracht de pot kost.

Jacobdubbel
6 jaar lid

De mol wilt in deze opdracht kandidaten zo lang mogelijk laten zitten tot het einde of eruit laten gaan met een joker/50 euro. De mol zal zelf als hij eruit gaat, eruit gaan bij een bedrag van 50 of een joker zodra de andere schermen lage bedragen hebben dus geen 250, anders bestaat het risico dat zij ook naar buiten gaan en veel geld in de pot komt. Iemand een overzicht van wanneer iedereen eruit ging en wat de bedragen van de andere schermen waren?

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.