De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 2 » Aflevering 2: Uitgerekend

»

Frank
Beheerder

Aflevering 2: Uitgerekend

Is je iets opgevallen in aflevering 2 buiten de opdrachten, dan kun je dat hier kwijt.

Gewijzigd op 12 januari om 20:34 uur.

Citeer Reageer

Miss Marple
5 jaar lidVerdenkt Nielson

Re: Aflevering 2: Uitgerekend

Vlak voor de test zegt de voice over:”Behalve de mol...” dan komt Sinan vol in beeld.

Citeer

Maaikepaaik
3 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Miss Marple:
Vlak voor de test zegt de voice over:”Behalve de mol...” dan komt Sinan vol in beeld.

Viel mij ook op! Ook omdat de muziek een soort dramatische dreun gaf, op dat moment. En daarna kregen we beeld vanuit molperspectief naar Niels, en toen was ik weer in de war Knipoog

Citeer

mollah
4 jaar lidVerdenkt Sarah

Uitgerekend betekent ook: op je eigen voordeel uit zijn. Dat waren de mensen die een joker pakte en werd ook nog door Rik letterlijk bevestigd.

Citeer

Lhdeb
1 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Miss Marple:

Dit was vorige week met Rick Paul het geval.

Wat betreft de titel: mol zit denk ik in het groepje dat voor 250 gaat. Het is de laatste ronde en hij/zij weet dat en waarvoor is gekozen. De mol kan dus uitrekenen hoeveel geld er wordt verspeeld en zichzelf minder verdacht maken.

Gewijzigd op 13 januari om 06:22 uur.

Citeer

drummer
6 jaar lidVerdenkt Nielson

"Uitgerekend" kan op meerderen slaan. Na de titel komt meteen Jamie in beeld en begint een heel verhaal met allerlei cijfers. Nielson heeft ergens een uitspraak dat ze met de tweede opdracht het gemis aan geld van de eerste opdracht kunnen compenseren, Robert en Nielson hebben flink staan rekenen in die cijferopdracht. Robert was met zijn rekenfout (schoenmaten) daarna "uitgerekend" . Je kunt ook zeggen dat "uitgerekend" de mol Sinan de leiding krijgt. Of dat "uitgerekend" de mol Nielson de sleutelpositie heeft bij die telopdracht, of dat "uitgerekend" de mol (meerderen) geld pakte bij die filmpjes-opdracht. Of dat "uitgerekend" de mol Sinan de joker openbrak....
Ik denk dat de hints van de eerste twee afleveringen nog vele kanten op geredeneerd kunnen worden.

Citeer

Gringa
3 jaar lidVerdenkt Sarah

Uitgerekend is een woord dat met zwangerschap te maken heeft.

Citeer

Trust me
1 jaar lid

Citaat van Gringa:
Uitgerekend is een woord dat met zwangerschap te maken heeft.

Niet alleen dat, maar als het zo is, naar wie zou dat dan verwijzen?

Citeer

Zooi22
2 jaar lid

Citaat van Miss Marple:

De mol die "symbolisch" nog een joker kapot slaat? De mol heeft die niet nodig. In het verleden gaf een mol wel eens een joker weg, nu het startsein om jokers te slopen?
Merel en/of Evelien zegt ook dat ze het onbegrijpelijk vindt dat hij dat zo doet. Iedereen weet nu dat zijn joker weg is.
Maar misschien valt Sinan in de categorie (net als Evi) die niet zo het spel de afgelopen jaren hebben gevolgd.

Citeer

wingedpanda
2 jaar lidVerdenkt Nielson

De titels van aflevering 1 en 2 staan tussen aanhalingstekens. Moeten we daar wat mee? Ik kan me niet herinneren of dat andere jaren ook zo was.

Citeer

Daantje84
5 maanden lidVerdenkt Evelien

- bericht verwijderd -

Moderator: het andere topic waarin je dit bericht had geplaatst is de juiste plek.

Gewijzigd op 13 januari om 20:17 uur door Frank.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.