De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 7 » Aflevering 7, opdracht 1: getouwtrek

»

Frank
Beheerder

Aflevering 7, opdracht 1: getouwtrek

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 7?

Wat mag niet geplaatst worden:

• Bespreek hier geen zaken die buiten deze opdracht gebeuren.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag, verdachte uitspraken en mogelijke hints binnen deze opdracht.
  • Kandidatengedrag (wat een Mol juist niet zou doen) binnen deze opdracht.
  • Wat was de bedoeling van dit spel en wie heeft er geld verdiend?
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Gewijzigd op 16 februari om 21:32 uur.

Citeer Reageer

widm2018
1 jaar lidVerdenkt Jamie

Re: Aflevering 7, opdracht 1: getouwtrek

De mol kan hier zomaar erg zijn/haar best hebben gedaan, wetende dat er in de volgende opdracht dus weer veel uit de pot gehaald kan worden.

Citeer

Lych
1 jaar lid

Ik vond hier tijdens de aflevering Rick-Paul erg verdacht omdat hij weigerde te accepteren dat 300 euro hetzelfde was als 2x500. Daarnaast vond ik het vreemd dat Merel, die volgens mij hartstikke slim is, dit zomaar van Rick-Paul aannam en ook tegen begon te werken. Rick-Paul is natuurlijk afgevallen, dus dan blijft Merel hier voor mij over

Citeer

Maaikepaaik
3 jaar lidVerdenkt Sarah

Wat ik bijzonder vond, is dat Sinan een andere oplossing aandraagt, terwijl ze er al eentje hebben. 300 is inderdaad gelijk aan 2x150, dus het maakt niet uit. Maar hij is wederom degene die verwarring zaait.

Citeer

Rlom
4 jaar lidVerdenkt Merel

Citaat van Maaikepaaik:
Wat ik bijzonder vond, is dat Sinan een andere oplossing aandraagt, terwijl ze er al eentje hebben. 300 is inderdaad gelijk aan 2x150, dus het maakt niet uit. Maar hij is wederom degene die verwarring zaait.

Sinan zaait inderdaad verwarring, maar de oplossing van 2x €150 naar hem toe is dan ook veel logischer dan de kist van Merel helemaal naar hem slepen en de kisten van Jamie en Niels de andere kannt op. Hierbij lijkt hij in mijn ogen dus juist de beste keuze aan te dragen. Daarom zijn de vrouwen in deze opdracht wat mij betreft juist meer verdacht.

Citeer

MarcoBorsato
4 maanden lidVerdenkt Sarah

Sarah wilde zo snel mogelijk beginnen met het verschuiven van kisten, zonder eerst rustig na te denken over een plan. Is natuurlijk een sluwe molactie wat er uiteindelijk voor zorgt dat er chaos komt en iedereen zijn eigen ideeën heeft. Verder blijft Sarah aangeven niets te kunnen.

Merel gaat wel heel erg mee in het verhaal van Rick Paul terwijl de snelste oplossing die van Niels, Jamie en Sinan was. Is ook erg slecht in het gooien van de kokosnoten.

Niels, Jamie en Sinan waren eigenlijk heel goed bezig.

Conclusie. De vrouwen hebben zitten frustreren/mollen. De mannen waren goed bezig, afgezien van Rick Paul maar die valt af.

Citeer

mollah
4 jaar lidVerdenkt Sarah

Ja, en natuurlijk een handige plek om als doorgeefluik te dienen terwijl je doet alsof je er niets van snapt en doet alsof je niet kunt rekenen.

Merel is vanaf het begin mijn mol maar die verdenk ik telkens minder.

Citaat van MarcoBorsato:
Sarah wilde zo snel mogelijk beginnen met het verschuiven van kisten, zonder eerst rustig na te denken over een plan. Is natuurlijk een sluwe molactie wat er uiteindelijk voor zorgt dat er chaos komt en iedereen zijn eigen ideeën heeft. Verder blijft Sarah aangeven niets te kunnen.

Merel gaat wel heel erg mee in het verhaal van Rick Paul terwijl de snelste oplossing die van Niels, Jamie en Sinan was. Is ook erg slecht in het gooien van de kokosnoten.

Conclusie. De vrouwen hebben zitten frustreren/mollen. De mannen waren goed bezig, afgezien van Rick Paul maar die valt af.

Citeer

Geralda
6 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van MarcoBorsato:

Mee eens. Ik snap ook niet dat ze de vrouwen die kokosnoten laten werpen. Sommige afstanden waren best groot en een kokosnoot aan een touw is anders dan een bal. Meestal als iets langer duurt ontstaat er discussie en Rick Paul was natuurlijk ( als grote verdachte) erg sturend. Wie geloof je nog en dan krijg je verwarring en discussie. Mooie opdracht!

Citeer

Zooi22
2 jaar lid

Beste molplek is ergens in het midden, zodat je alles wat anderen roepen kunt misbruiken. Laat nou uitgerekent chaoot Jamie afvallen deze ronde Verdrietig
Gelukkig blijkt opeens Sara behalve super dyslextisch ook totaal niet te kunnen rekenen? Met zoveel handicaps er dan nog steeds erin zitten is molraculeus zou ik zeggen.

Citeer

molliewie
5 maanden lidVerdenkt Sarah

Sinan en Niels kunnen hier beiden rekenen. Sinan ziet dat het korter/efficiënter kan, Niels ook. Lastig, want hiermee zijn mijn twee hoofdverdachten gewoon bezig om de opdracht tot een goed einde te brengen. Sinan had 750 euro bij elkaar waardoor alle duidelijkheid weg was en alle kisten 1 kant op moesten. Sarah treuzelt nog even lekker, behalve dyslexie en dyscalculie heeft ze blijkbaar ook nooit opgelet bij gymles.

Maar het meest opvallende vond ik Merel, die bedenkelijk kijkt als Sarah zowaar een keertje wel ver genoeg gooit, en dan in de biecht letterlijk zegt: "Toen lag het lot van de opdracht eigenlijk even in mijn handen'. Alsof ze daarmee wil zeggen 'dat was wel heel verleidelijk om even te mollen en het alsnog in de soep te laten lopen'.

Ik ben een beetje in de war. Mollen die de opdracht goed doen? Moet ik dan toch naar Merel toe als mol?

Citeer

Geralda
6 jaar lidVerdenkt Nielson

Eerlijk gezegd vind ik het lastig om de mol uit deze opdracht te halen die geslaagd is.
Natuurlijk is er gemold maar richting finale wordt het ongezien mollen steeds moeilijker heeft ooit één van de mollen gezegd. De kandidaten proberen verdacht te worden en de mol minder verdacht. Toen ik Rick Paul zo zijn best zag doen vreesde (positief) ik echt dat hij de mol moest zijn.
Jammer dat we opnieuw niet hebben gezien hoe de indeling tot stand is gekomen. Uit die keuze kun je soms meer halen dan uit de opdracht zelf.
Sarah viel het meest op, deed eigenlijk niks goed behalve een kokosnoot over korte afstand na tig pogingen goed werpen. Toch wordt ze het minst verdacht. Rick Paul probeerde het goed te doen maar zette Merel aan het twijfelen. Niels deed niet zoveel en wat hij deed was goed. Sinan zaait wat verwarring maar trekt de kisten binnen samen met Jamie en Niels.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.