De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 7 » Aflevering 7, opdracht 2: roulette

»

Frank
Beheerder

Aflevering 7, opdracht 2: roulette

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 7?

Wat mag niet geplaatst worden:

• Bespreek hier geen zaken die buiten deze opdracht gebeuren.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag, verdachte uitspraken en mogelijke hints binnen deze opdracht.
  • Kandidatengedrag (wat een Mol juist niet zou doen) binnen deze opdracht.
  • Wat was de bedoeling van dit spel en wie heeft er geld verdiend?
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Gewijzigd op 16 februari om 20:51 uur.

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Re: Aflevering 7, opdracht 2: roulette

Wat enorm sneu voor Merel. Zou zij geofferd zijn om twee rode schermen te trekken of echt gewoon toeval?
Ze heeft ook geen jokers en zet bij de test in op RP en Jamie??
De mol is nog nooit schuldig geweest in directe zin dan aan het vertrek van een kandidaat. Gelukkig want de mol moet in die zin onpartijdig zijn imo.
Maar de meningen of dat kan of niet zijn vast verdeeld.

Bmol
2 jaar lidVerdenkt Merel

Mij lijkt het sterk dat er twee afleveringen extra zouden worden gemaakt ( aflevering 1 en 6 zonder afvaller),. De productie kan deze illusie perfect tegenwerken door in deze opdracht ervoor te zorgen dat er twee rode schermen getrokken worden. Dit kunnen ze doen door de mol deze enveloppe te laten trekken. In dit geval dus Merel.
Het doet me overigens erg hard denken aan Jan Versteegh die vorig jaar in de eerste aflevering vroeg 'Waar in Kiev zijn jullie ergens?', iets wat ook broodnodig was om die opdracht volledig te laten opbreken.

Ervee01
3 jaar lid

Citaat van Geralda:
Wat enorm sneu voor Merel. Zou zij geofferd zijn om twee rode schermen te trekken of echt gewoon toeval?
De mol is nog nooit schuldig geweest in directe zin dan aan het vertrek van een kandidaat. Gelukkig want de mol moet in die zin onpartijdig zijn imo.

Helaas krijgen we niet te horen op wie zij de test maakt. Ze zegt op 1 of 2. In de vorige aflevering zat ze nog wel op Rick-Paul en Jamie, maar dat kan veranderd zijn. Alhoewel ze in aflevering 4 en 5 ook onder andere op die 2 zat.

Yves007
5 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Geralda:

Mee eens wat die onpartijdigheid vd Mol betreft.
Daarom kan ik me dan ook niet voorstellen dat Niels de Mol is: hij trekt RP vóór, door alleen aan hem een joker te geven. Dat is alles behalve onpartijdig.

Geralda

Citaat van Yves007:
Citaat van Geralda:

Daarom kan ik me dan ook niet voorstellen dat Niels de Mol is: hij trekt RP vóór, door alleen aan hem een joker te geven. Dat is alles behalve onpartijdig.

Ja, Niels was ik vergeten inderdaad.
Bedenk ook net dat van de vier overgebleven kandidaten Merel juist het meeste in aanmerking komt om de twee rode schermen te trekken ( muv de mol) zij is de meest stabiele en stressbestendige kandidaat. Zij zou deze twee schermen emotioneel het beste aankunnen.

Gewijzigd op 16 februari om 23:11 uur.

Geralda

Citaat van Ervee01:
Citaat van Geralda:

Helaas krijgen we niet te horen op wie zij de test maakt. Ze zegt op 1 of 2. In de vorige aflevering zat ze nog wel op Rick-Paul en Jamie, maar dat kan veranderd zijn. Alhoewel ze in aflevering 4 en 5 ook onder andere op die 2 zat.

Ervee in mijn snelle aantekening staat dat zij bij de test invult: als 2e bij Rik. En dat was Rick Paul.

Gewijzigd op 16 februari om 23:09 uur.

drummer

Citaat van Bmol:
Mij lijkt het sterk dat er twee afleveringen extra zouden worden gemaakt ( aflevering 1 en 6 zonder afvaller),. De productie kan deze illusie perfect tegenwerken door in deze opdracht ervoor te zorgen dat er twee rode schermen getrokken worden. Dit kunnen ze doen door de mol deze enveloppe te laten trekken. In dit geval dus Merel.
Het doet me overigens erg hard denken aan Jan Versteegh die vorig jaar in de eerste aflevering vroeg 'Waar in Kiev zijn jullie ergens?', iets wat ook broodnodig was om die opdracht volledig te laten opbreken.

Ze hebben toch wel eens met z'n vieren in de finale gestaan? Misschien was dat een scenario die ze open hielden. En vervolgens twee kandidaten die - 1000 pakken?! Dat is toch een uitgelezen kans om de mol een slag te laten slaan? of zouden ze dat juist niet doen, omdat het dan te opvallend zou zijn?
Ook hier; het kan echt alle kanten op.

Gewijzigd op 16 februari om 23:15 uur.

mmmmm
5 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Yves007:
Citaat van Geralda:

Niels heeft tot nu toe dus iemand bevoordeeld met een joker (Rick Paul) en iemand benadeeld (Evelien).
Als de mol niet partijdig mag zijn, dan kan Niels geen mol zijn.

MarcoBorsato
7 maanden lidVerdenkt Sarah

De mol weet welke envelop hij moet pakken. Dit is namelijk de uitgelezen kans om geld uit de pot te halen, want iedereen kiest hier voor zichzelf. Valt dus minder op als de mol geld uit de pot haalt.

Niels: Pakt 3 jokers, voor mij allang afgeschreven als mol maar nu helemaal.

Sinan: Pakt -geld. Verdacht.

Sarah: Pakt -geld. Verdacht. Kiest voor 1 joker, want mol heeft niets aan jokers, en pakt in de 50/50 de verkeerde envelop.

Merel: Pakt rode schermen. Lijkt mij als mol totaal niet interessant.

Geralda

Citaat van mmmmm:
Citaat van Yves007:
Citaat van Geralda:

Niels heeft tot nu toe dus iemand bevoordeeld met een joker (Rick Paul) en iemand benadeeld (Evelien).
Als de mol niet partijdig mag zijn, dan kan Niels geen mol zijn.

Dat is mijn mening hoor. Anders is het redelijk ‘oneerlijk’ want een mol heeft de voorsprong van de voorkennis. Als hij die gebruikt om een vriend naar de finale te brengen krijgen we een inteelt verhaal van WIDM en Expeditie Robinson. Lijkt me niet de bedoeling en spelvervuiling.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.