De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 7 » Afvallers

»

KizzyD
5 maanden lidVerdenkt Merel

Afvallers

Ja jongens, ik weet echt niet meer wat te doen na deze executie. Ik was zo overtuigd van mijn mol! Ik zit echt op niemand op dit moment, ik kan het me bijna niet voorstellen dat een van hun echt de mol is.

Citeer Reageer

mmmmm
4 jaar lidVerdenkt Sarah

Re: Afvallers

Mee eens dat het lastig is:
Sinan doet meerdere opdrachten niet mee dit seizoen. Je mag verwachten dat een mol ook doet waar hij voor bedoeld is. Hij kan dan eigenlijk niet de mol zijn

Niels steelt joker (evelien) en deelt joker uit (rick paul). Als de mol onpartijdig is kan hij ook niet de mol zijn.

Merel en Sarah brengen veel geld in de pot en komen erg kandidaats over. (Vooral merel, zeker na de laatste executie). Ze hebben niet gemold op momenten waar dat makkelijk te doen was. (Denk aan de watervak opdracht of bij de wachtkameropdracht bijvoorbeeld)

Misschien geen mol dit seizoen??

Citeer

molliewie
5 maanden lidVerdenkt Sarah

Citaat van mmmmm:
Sinan doet meerdere opdrachten niet mee dit seizoen. Je mag verwachten dat een mol ook doet waar hij voor bedoeld is. Hij kan dan eigenlijk niet de mol zijn

Niels steelt joker (evelien) en deelt joker uit (rick paul). Als de mol onpartijdig is kan hij ook niet de mol zijn.

Merel en Sarah brengen veel geld in de pot en komen erg kandidaats over. (Vooral merel, zeker na de laatste executie). Ze hebben niet gemold op momenten waar dat makkelijk te doen was. (Denk aan de watervak opdracht of bij de wachtkameropdracht bijvoorbeeld)

Ik ben dit helemaal met je eens. Er even van uit gaande dat Rik niet de mol is:
1 Niels die een joker steelt - zeer sterke aanwijzing
2 Sinan die geen gevaarlijke dingen doet - best een sterke aanwijzing
3 De dames die geld binnenbrengen - niet de sterkste aanwijzing

In omgekeerde volgorde
3 - De mol moet vooral opdrachten verstieren. Geen geld binnenhalen is bijzaak, en geld binnenhalen kan zelfs soms nuttig zijn om geen verdenking op je te laden. Als er maar genoeg fout loopt compenseert dat wel. Zie: Jan. Het is inderdaad nog wel wachten op een mol die het meeste van iedereen binnenhaalt
2 - Sinan kon redelijk mollen door juist iets niet te doen. Met de zipline was hij als laatste. Op zich had ie dan de kaartjes weer fout kunnen hangen maar de kans is aanwezig dat de andere kandidaten dat door zouden hebben. Met het abseilen verlaagde hij de winkansen van beide groepen, mijns inziens, maar niet iedereen is dat met me eens.
1 - Een mol onwaardig, maar daarom juist ook weer de beste afleidingsmanoeuvre ooit.

Rik de mol zou natuurlijk de stunt van de eeuw zijn, maar ook een hoop boze kijkers opleveren en zou de avrotros een hoop leden kosten, dus dat denk ik niet. Ik hou eigenlijk nu alles open en twijfel ook meer dan ooit tevoren.

Citeer

Dijorro
6 jaar lidVerdenkt Merel

Citaat van mmmmm:

Ik zat een beetje in hetzelfde dilemma en ben alle afleveringen nog eens aan het kijken. Makkelijker als je nog maar op 4 mensen hoeft te letten. Merel komt toch wel verdacht op mij over hoor.

Bij ‘uit stralen’ pakt ze welliswaar een lekker bedrag, maar het kan heel goed zijn dat ze ook geld verduisterd heeft, waardoor Rick Paul uiteindelijk maar €50 vond. Ze ging immers als tweede. En af en toe lekkere bedragen binnenhalen is befaamde tactiek van de mol (kijk bijvoorbeeld naar Jan Versteegh, Klaas v Kruistem of Kees Tol). Ze willen positief opvallen, maar tegelijkerijd sneaky geld wegspelen. Ook dat laatste doet ze.

Ook opvallend is dat ze toevallig die vrijstelling uit de joker tikt en die twee rode schermen uit de bakjes trekt. Dit duidt op voorkennis.

Sinan lijkt me idd geen mol; te passief. Ik denk dat hij het spel wint. Niels en Sahrah lijken me te verstrooid om mol te zijn. Daarbij valt Sahrah veel te veel op voor de kijker, terwijl van de kandidaten bijna niemand haar verdenkt. De regie stuurt ons richting Sahrah heb ik het idee.

Citeer

drummer
6 jaar lidVerdenkt Nielson

Even over Sinan. Spreken is zilver, zwijgen is goud. En less is more. Dus met "niets doen" kan je erg veel bereiken. Ik zou het, na 18 edities, best een verademing vinden als een mol een keer deze keuze maakt:

"Ik doe soms gewoon niets (of ogenschijnlijk niets) maar richt me je juist op andere dingen die je als mol kunt doen. Door bijvoorbeeld opvallend kritiek te leveren op anderen dat ze het verkeerd doen. En bovendien, waarom zou ik opvallend lopen doen in een opdracht, als de rest het toch al verknalt?"

En laten we eerlijk wezen; hij staat nu echt onderaan in FTM (wat niet alles zegt, weet ik, kijk maar naar RP per slot). Maar toch. (Ik zit nog maar net in de tunnel naar Sinan, hoor; en ik twijfel nog steeds als een gek tussen zeker 3 van de 4 kandidaten.)

Gewijzigd op 17 februari om 19:24 uur.

Citeer

zeMastear
5 jaar lidVerdenkt Sinan

Citaat van drummer:
Even over Sinan. Spreken is zilver, zwijgen is goud. En less is more. Dus met "niets doen" kan je erg veel bereiken. Ik zou het, na 18 edities, best een verademing vinden als een mol een keer deze keuze maakt:

"Ik doe soms gewoon niets (of ogenschijnlijk niets) maar richt me je juist op andere dingen die je als mol kunt doen. Door bijvoorbeeld opvallend kritiek te leveren op anderen dat ze het verkeerd doen. En bovendien, waarom zou ik opvallend lopen doen in een opdracht, als de rest het toch al verknalt?"

En laten we eerlijk wezen; hij staat nu echt onderaan in FTM (wat niet alles zegt, weet ik, kijk maar naar RP per slot). Maar toch. (Ik zit nog maar net in de tunnel naar Sinan, hoor; en ik twijfel nog steeds als een gek tussen zeker 3 van de 4 kandidaten.)

Eens! En voor degenen die zeggen "Sinan kan de mol niet zijn, want passiviteit hoort niet bij een mol".. denk aan Jan: hij was té kandidaat en kon t niet zijn...

Niets is wat t lijkt en we worden steeds weer verrast!

Citeer

Vpeetje
1 jaar lidVerdenkt Sinan

Citaat van zeMastear:
Citaat van drummer:

Eens! En voor degenen die zeggen "Sinan kan de mol niet zijn, want passiviteit hoort niet bij een mol".. denk aan Jan: hij was té kandidaat en kon t niet zijn...

Ik niet Knipoog

Citeer

SomeOne_01
6 jaar lidVerdenkt Nikkie

Citaat van zeMastear:
Citaat van drummer:

weet je wat het is. Het is heel irritant anderen te horen zeggen : Ik weet het "hahaha"en jij niet dus jij bent dom, "hahaha". iig kom het zo op me over als er van uit verschillende kandidaten "De mol is bekend" wordt geroepen. dan ga je heel anti te werk. Sinan KAN de mol niet zijn. Sarah KAN de mol niet zijn. en dat beinvloed je eigen mening. Daarnaast wordt je dan irritant en vervelend terug en krijg je dus ruzie.

Wat ook heel annoying is zijn die onbruikbare hint tweets. in het begin erg grappig maar zo langzamerhand erg irritant omdat ze op de een of andere manier steeds logischer lijken. Ik heb ze dan ook geblokkeerd.

En ik doe er soms net zo hard aan mee: maar dat gehaat op iedereen en de koers van het spel op dit forum....

Gewijzigd op 18 februari om 10:34 uur.

Citeer

Paatchoo
4 jaar lidVerdenkt Merel

Citaat van mmmmm:

Ik lees hier nu al wat jaar mee op het forum en reageer af en toe als er vragen worden gesteld over mening van anderen of vragen waarvoor je niet de uitzending 100 keer hoeft terug te kijken maar ik wil me toch aansluiten bij jou.

Iets in aflevering 1 heeft me doen besluiten dat Merel de mol is, noem het een onderbuik gevoel. Dat gevoel heb ik geparkeerd omdat er anderen waren die veel meer in de picture zijn om mol te zijn. Nu is het aflevering 7 en Merel zit er nog steeds in, doet wel is wat opvallends maar wordt vooral door de regie niet neergezet als een mol. Het feit dat ze hier na Nielson als minst verdacht wordt, is ook verdacht vind ik. Ik kan er de vinger niet helemaal opleggen maar het gebrek aan hints dat zij de mol is, is ook een hint toch? Brede lach

Citeer

Vpeetje
1 jaar lidVerdenkt Sinan

Citaat van Paatchoo:
Citaat van mmmmm:

Ik lees hier nu al wat jaar mee op het forum en reageer af en toe als er vragen worden gesteld over mening van anderen of vragen waarvoor je niet de uitzending 100 keer hoeft terug te kijken maar ik wil me toch aansluiten bij jou.

Iets in aflevering 1 heeft me doen besluiten dat Merel de mol is, noem het een onderbuik gevoel. Dat gevoel heb ik geparkeerd omdat er anderen waren die veel meer in de picture zijn om mol te zijn. Nu is het aflevering 7 en Merel zit er nog steeds in, doet wel is wat opvallends maar wordt vooral door de regie niet neergezet als een mol. Het feit dat ze hier na Nielson als minst verdacht wordt, is ook verdacht vind ik. Ik kan er de vinger niet helemaal opleggen maar het gebrek aan hints dat zij de mol is, is ook een hint toch? Brede lach

Nou dat heb ik nou ook Paatchoo, ook ik had in de eerste aflevering Merel als “schot voor de boeg mol”. Ondanks dat Sinan nog ff nr 1 staat houd ik juist haar nauwlettend in de gaten. Ergens klopt het beeld niet wat er van haar geschetst wordt als veel verdienende kandidaat. Zoals je afgelopen Zaterdag ( het geel zwarte slangetje ) al zag. Er zit een addertje onder het gras. Mijn gevoel rijkt sterk naar dat Merel dat addertje wel eens zou kunnen zijn maar vraag me niet precies waarom. Ook de rups in aflevering 1 laat me niet los “ Merel de duizendpoot “.

Ik ga er nog eens diepzinnig wroeten de komende dagen en laat Sinan ff voor wat het is.

Citeer

CanberraTT18
5 maanden lidVerdenkt Merel

Citaat van Vpeetje:

Ergens klopt het beeld niet wat er van haar geschetst wordt als veel verdienende kandidaat. Zoals je afgelopen Zaterdag ( het geel zwarte slangetje ) al zag. Er zit een addertje onder het gras. Mijn gevoel rijkt sterk naar dat Merel dat addertje wel eens zou kunnen zijn maar vraag me niet precies waarom. Ook de rups in aflevering 1 laat me niet los “ Merel de duizendpoot “.

Merel heeft twee stadsnatuurfilms gemaakt!?

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.