De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 8 » Aflevering 8, opdracht 1: vuurproef

»

Frank
Beheerder

Aflevering 8, opdracht 1: vuurproef

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 8?

Wat mag niet geplaatst worden:

• Bespreek hier geen zaken die buiten deze opdracht gebeuren.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag, verdachte uitspraken en mogelijke hints binnen deze opdracht.
  • Kandidatengedrag (wat een Mol juist niet zou doen) binnen deze opdracht.
  • Wat was de bedoeling van dit spel en wie heeft er geld verdiend?
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Gewijzigd op 23 februari om 20:38 uur.

Yves007
5 jaar lidVerdenkt Sarah

Re: Aflevering 8, opdracht 1: vuurproef

Een vuurproef is een moeilijke test, een zwaar onderzoek.
Merel en Sarah proberen de “vuurproef” van Niels zo goed mogelijk te doorstaan als hij hen vraagt of ze de Mol zijn.
Verwijst de titel “Vuurproef” hier naar Niels als Mol?

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van Yves007:
Merel en Sarah proberen de “vuurproef” van Niels zo goed mogelijk te doorstaan als hij hen vraagt of ze de Mol zijn.

Dan verwijzen de opdrachttitels dus naar de Mol? Of alleen de opdrachttitels die in de leader zitten? En de afleveringstitels naar de afvallers bijvoorbeeld? Tijd voor een nieuwe speurtocht Lol

Yves007
5 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Geralda:
Citaat van Yves007:

Dan verwijzen de opdrachttitels dus naar de Mol? Of alleen de opdrachttitels die in de leader zitten? En de afleveringstitels naar de afvallers bijvoorbeeld? Tijd voor een nieuwe speurtocht Lol

Haha o jee, ik weet niet of hier een vast en/of strak patroon in zit...

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van Yves007:
Citaat van Geralda:
Citaat van Yves007:

Haha o jee, ik weet niet of hier een vast en/of strak patroon in zit...

Haha ik ook niet en ik weet ook niet of ik nog zin heb om dit uit te pluizen.

JV
7 maanden lid

Ik heb snel even een account aangemaakt, omdat ik hun werkwijze bij deze proef nogal chaotisch vond, en wou dit even met jullie delen.

Wat ik opvallend vind bij deze proef is dat er niemand voorstelde om alle houten blokjes met geldbedragen aan beide kanten van de vuurkorf te verzamelen en voor beide kanten alle houten blokjes te sorteren op basis van de geldbedragen van klein naar groot en op een rij te leggen. Op die manier hoef je enkel beide rijen met elkaar te vergelijken en zie je al snel welke bedragen er dubbel voorkomen, dus in beide rijen aanwezig zijn. Op die manier hoef je ook geen bedragen door elkaar te roepen en heen en weer te lopen en zoeken naar het juiste houten blokje. Via deze werkwijze zou de proef zeker binnen de tijd kunnen uitgevoerd worden. Toen de opdracht uitgelegd werd, was dit de werkwijze waar ik meteen aan dacht.

Ook ben ik er van overtuigd dat de mol opzettelijk verkeerde blokjes in het vuur heeft gegooid. Alleen is de vraag natuurlijk wie de mol is...

Teuntjemolt
6 jaar lid

Citaat van JV:
Ik heb snel even een account aangemaakt, omdat ik hun werkwijze bij deze proef nogal chaotisch vond, en wou dit even met jullie delen.

Wat ik opvallend vind bij deze proef is dat er niemand voorstelde om alle houten blokjes met geldbedragen aan beide kanten van de vuurkorf te verzamelen en voor beide kanten alle houten blokjes te sorteren op basis van de geldbedragen van klein naar groot en op een rij te leggen. Op die manier hoef je enkel beide rijen met elkaar te vergelijken en zie je al snel welke bedragen er dubbel voorkomen, dus in beide rijen aanwezig zijn. Op die manier hoef je ook geen bedragen door elkaar te roepen en heen en weer te lopen en zoeken naar het juiste houten blokje. Via deze werkwijze zou de proef zeker binnen de tijd kunnen uitgevoerd worden. Toen de opdracht uitgelegd werd, was dit de werkwijze waar ik meteen aan dacht.

Ook ben ik er van overtuigd dat de mol opzettelijk verkeerde blokjes in het vuur heeft gegooid. Alleen is de vraag natuurlijk wie de mol is...

Volgens mij moest een blokje dat van een stok gehaald was altijd in het vuur gegooid worden.

Yves007
5 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van JV:

Ik begrijp juist dat dit zo niet mocht:
eenmaal een houten blokje gepakt, moesten ze het ook gelijk in het vuur gooien (voordat een ander blokje gepakt mocht worden).

Moggemol
7 jaar lid

Citaat van Yves007:
Citaat van JV:

Ik begrijp juist dat dit zo niet mocht:
eenmaal een houten blokje gepakt, moesten ze het ook gelijk in het vuur gooien (voordat een ander blokje gepakt mocht worden).

Dat klopt, mocht niet. Ik had zelf bedacht dat aan 1 kant slechts 1 persoon moest staan die vanaf de bordjes vooraan haar/zijn bedragen opnoemde, liefst 2 tegelijk, en aan de andere kant moesten dan de anderen, van voor naar achter staande, checken of ze dat nummer ook hadden, en meteen naar voren doen. Met goed communiceren tussen de linies had dat de juiste manier geweest, mits de mol niet de persoon in zijn/haar eentje was.

Gewijzigd op 24 februari om 17:55 uur.

JV
7 maanden lid

Heb het even opnieuw bekeken en inderdaad, het mocht niet. Sorry voor de verwarring.

Joneskuh
8 maanden lid

Sarah geeft aan dat ze Sinan verdacht vindt. Toch zegt ze in de biecht dat ze de houten blokjes die Sinan doorgeeft niet eens meer checkte. Dit zou je als kandidaat toch zeker wel doen wanneer Sinan je voornaamste verdachte is. Dat wil je dan toch checken. Hier geldt de dubbel checking woman in ieder geval niet!

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.