De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 9 » Aflevering 9: Drijfveer

»

Frank
Beheerder

Aflevering 9: Drijfveer

Is je iets opgevallen in aflevering 9 buiten de opdrachten, dan kun je dat hier kwijt.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Bespreek hier geen zaken die binnen een opdracht gebeuren. Voor iedere opdracht is een apart topic.
  • Ook voor de test & executie is een eigen topic. Bespreek die niet hier.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag, verdachte uitspraken en mogelijke hints buiten de opdrachten.
  • De titel van de aflevering kun je hier bespreken.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Gewijzigd op 2 maart om 20:42 uur.

Molloot1990
7 maanden lid

Re: Aflevering 9: Drijfveer

Er wordt opnieuw nadruk gelegd op de rups als ze terugkijken naar alle opdrachten. Even later is te zien dat op het notitieboekje van Merel vlinders staan. Toeval? Of een duidelijke verwijzing naar de mol?
Daarnaast heet de aflevering ‘drijfveer’. En wie heeft er in haar notitieboekje als boekenlegger een veer? Juist: weer Merel.

Gewijzigd op 2 maart om 21:36 uur.

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Citaat van Molloot1990:
Er wordt opnieuw nadruk gelegd op de rups als ze terugkijken naar alle opdrachten. Even later is te zien dat op het notitieboekje van Merel vlinders staan. Toeval? Of een duidelijke verwijzing naar de mol?
Daarnaast heet de aflevering ‘drijfveer’. En wie heeft er in haar notitieboekje als boekenlegger een veer? Juist: weer Merel.

Goed gezien!

peanut
2 jaar lidVerdenkt Merel

En ook, weer hetzelfde beeld van die rups met de schaduw van de brug die een M vormt.

Vpeetje
2 jaar lidVerdenkt Sinan

Citaat van peanut:
En ook, weer hetzelfde beeld van die rups met de schaduw van de brug die een M vormt.

En hoe heet die brug ook al weer vertaald Nasr het Nederlands ? Westbrug

Dorotheetje
4 jaar lidVerdenkt Sarah

De rups kan ook slaan op Sarah, vorige week zei Merel heel duidelijk dat Sarah van een rups in een vlinder was veranderd.

Geralda

Alles wijst heeeeeel sterk naar Merel. Ook nu weer een nieuw beeld in de leader van het meer. Een drijvend hoedje en een veer (Molloot 1990). Toch vraag ik me af of deze hints dit jaar, duidelijker dan ooit , naar Merel wijzen. De hints wel maar in de opdrachten en gedrag zie ik een ander beeld. Of dit seizoen maken ze het ons makkelijk.
Verder verdacht vond ik dat bij de test, of elders, Niels nergens te bekennen was. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het ging alleen om Sarah of Merel.
Verder viel me de ontspannen houding van Sarah op toen ze bij Rik stonden. Van eerdere mollen hoorde ik dat dit heel spannend was. Die spanning zag ik bij Merel en Niels op hun gezichten. Niet bij Sarah.

En helaas geen opdracht met de muurschildering. Ik had toch gehoopt op een kunstroute o.i.d. Nu lijkt het of het alleen gemaakt is voor de bekendmaking van de kandidaten. En ook geen opdracht op het meer van de leader. Komt dit losse zand in aflevering 10 ergens terug? Jammer want we hebben hier vanaf aflevering1 op gepuzzeld.

Ik denk dat Merel de mol is van de fora, Sarah van de media en Niels van diegenen die nog verrast willen worden.
Ik laat me verrassen want bij alledrie heb ik redenen waarom ze het wel/niet zijn.
Hoe noem je zo’n tunnel met plek voor drie kandidaten? En is daar ook koffie?Knipoog

Molympiade
2 jaar lid

Wat me verder ook opviel waren de woorden op het einde van Rik.
De vragen die hij stelde "zag je juist op tijd het licht" aan Sarah, en "Heeft de vrijstelling je gered" aan Niels doen lijken alsof ze de mol maar net ietsje, bijna amper op tijd, doorhadden. Ten voordele van de mol!
Terwijl bij Merel "gesterkt in je keuze", helemaal niet positief was voor de mol.

Lijkt mij meest logische dat ze de mol ophemelen, en dus zou Merel de mol moeten zijn. Want dan zouden de tekstjes van Sarah en Niels beiden iets positief over Merel zeggen.

(En zo waren er nog andere teksten die heel erg in het voordeel van Merel stonden, moet je maar eens op letten!)

Myrna Mol
3 jaar lid

Citaat van Geralda:
Alles wijst heeeeeel sterk naar Merel. Ook nu weer een nieuw beeld in de leader van het meer. Een drijvend hoedje en een veer (Molloot 1990). Toch vraag ik me af of deze hints dit jaar, duidelijker dan ooit , naar Merel wijzen. De hints wel maar in de opdrachten en gedrag zie ik een ander beeld. Of dit seizoen maken ze het ons makkelijk.
Verder verdacht vond ik dat bij de test, of elders, Niels nergens te bekennen was. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het ging alleen om Sarah of Merel.
Verder viel me de ontspannen houding van Sarah op toen ze bij Rik stonden. Van eerdere mollen hoorde ik dat dit heel spannend was. Die spanning zag ik bij Merel en Niels op hun gezichten. Niet bij Sarah.

En helaas geen opdracht met de muurschildering. Ik had toch gehoopt op een kunstroute o.i.d. Nu lijkt het of het alleen gemaakt is voor de bekendmaking van de kandidaten. En ook geen opdracht op het meer van de leader. Komt dit losse zand in aflevering 10 ergens terug? Jammer want we hebben hier vanaf aflevering1 op gepuzzeld.

Ik denk dat Merel de mol is van de fora, Sarah van de media en Niels van diegenen die nog verrast willen worden.
Ik laat me verrassen want bij alledrie heb ik redenen waarom ze het wel/niet zijn.
Hoe noem je zo’n tunnel met plek voor drie kandidaten? En is daar ook koffie?Knipoog

Die tunnel heet helikopter-view, altijd welkom!!

peanut
2 jaar lidVerdenkt Merel

Tijdens de test zei Merel dat Sarah bij de laseropdracht haar eigen naamplaatje pakte en dan domweg in de stralen stapte. Heeft zij die beelden dan gezien? En zou dat dan verdacht moeten zijn? En zou Sarah, als ze de mol was, gaan zeggen: " ik heb doodleuk met dat bordje rondgelopen". Hier klopt iets niet. Niemand weet toch wat er daar binnen gebeurde, alleen of je af was, of en hoeveel geld je had en hoe lang je binnen was.

mmhmjanssen

Citaat van peanut:
Tijdens de test zei Merel dat Sarah bij de laseropdracht haar eigen naamplaatje pakte en dan domweg in de stralen stapte. Heeft zij die beelden dan gezien? En zou dat dan verdacht moeten zijn? En zou Sarah, als ze de mol was, gaan zeggen: " ik heb doodleuk met dat bordje rondgelopen". Hier klopt iets niet. Niemand weet toch wat er daar binnen gebeurde, alleen of je af was, of en hoeveel geld je had en hoe lang je binnen was.

Ik vrees dat het antwoord op die eerste vraag ja is!
Wij zagen Sarah met dat bordje tegelijk met de biecht van Rick Paul waarin hij zegt dat we hier de Mol in actie zagen. Dit was voor mij de belangrijkste reden om Sarah af te strepen.
Op dezelfde manier kan ze haar medekandidaten misleid hebben. Je verwacht dit toch niet van een echte Mol? De reden waarom ik eigenlijk weiger om Sarah als Mol te accepteren, maar ik vrees toch dat zij het is. Ook vanwege dat irritante "double checking woman" gedoe. Bah!

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.