De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 9 » Aflevering 9: Drijfveer

«

Belgian Mol
6 jaar lidVerdenkt Sarah

Re: Aflevering 9: Drijfveer

Citaat van Geralda:
Niels komt in beeld in de biecht en vertelt dat ze de 10.000 zijn gepasseerd. De laagste pot ooit. Was dat de drijfveer van de mol Niels?

De mol wil de pot net onder de 10000 houden, maar penningmeester Sarah zal daar wel voor gezorgd hebben.

Gringa
4 jaar lidVerdenkt Sarah

Tijdens het maken van de vrijstelling joker in de allereerste aflevering hoorden we Chalkboard van de film, The Theorie of Everything. Deze film eindigt met het terugzien van scènes van de film. Vanaf ongeveer 40:16 tot 41:07 in aflevering 9 zien we plaatsen die ze hebben gezocht in WIDM 2019.

Een van de scènes is van een oude man in een blonde cowboy hoed op de grond, een oude man in een zwarte cowboy hoed op een bank gescheiden van een oude vrouw op dezelfde bank door een blauw-groen tas en een stok. In aflevering een zagen we dit rond 35:15; in aflevering 9 rond 40:35. Ik denk dat dit verwijst naar Sarah als mol, Merel als winnaar en Niels als verliezer waarbij ze hebben ons op een dwaalspoor gezet door omgekeerde geslachten te gebruiken.
De oude man die de mol moet voorstellen draagt een oranje-wit-blauw plaid shirt en een amarillo hoed. Sarah is blonde, en de oranje en blauw (denk ik dan) symboliseren haar NL-Grieks roots.

Gringa
4 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Gringa:
Tijdens het maken van de vrijstelling joker in de allereerste aflevering hoorden we Chalkboard van de film, The Theorie of Everything. Deze film eindigt met het terugzien van scènes van de film. Vanaf ongeveer 40:16 tot 41:07 in aflevering 9 zien we plaatsen die ze hebben gezocht in WIDM 2019.

Een van de scènes is van een oude man in een blonde cowboy hoed op de grond, een oude man in een zwarte cowboy hoed op een bank gescheiden van een oude vrouw op dezelfde bank door een blauw-groen tas en een stok. In aflevering een zagen we dit rond 35:15; in aflevering 9 rond 40:35. Ik denk dat dit verwijst naar Sarah als mol, Merel als winnaar en Niels als verliezer waarbij ze hebben ons op een dwaalspoor gezet door omgekeerde geslachten te gebruiken.
De oude man die de mol moet voorstellen draagt een oranje-wit-blauw plaid shirt en een amarillo hoed. Sarah is blonde, en de oranje en blauw (denk ik dan) symboliseren haar NL-Grieks roots.

Bovenstaande reageerde ik ook op in "Op Sleeptouw"

De hoogtepunten van de kandidaten:
22:43 Sleutelhanger. Merel vond het abseilen door het waterval vol regenbogen en mooi. Ze heeft deze opdracht zelf goed gedaan.
24:00 Vlag uithangen. Sarah was er fan van de lieve Comuna 13 bewoners die hun geel-blauw-rood was leende. Opdracht niet geslaagd.
24:26 Roulette. Niels was hartstikke blij met zijn jokers. Opdracht was voor hem zelf goed.

Sarah heeft dus de beste herinnering van alle opdrachten aan iets dat pakte slecht uit voor de groep, maar toonde wel het sociale character van Colombia. Een land waar ze zelf zei in de eerste aflevering dat je vrienden moest maken met de mol.

Molletje1955
3 jaar lid

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van Maaikepaaik:
Vond iedereen het een saaie aflevering, of ligt het aan mij?
Normaal maken ze nog weleens een afvaller of een winnaar bekend, nu was de aflevering een beetje saai en het einde ook. Eerlijk gezegd. Of zie ik een spectaculaire dubbele laag over het hoofd?

Ik vond aflevering 9 net als de voorafgaande 8. Niet echt om over naar huis te schrijven. Aflevering 10 gaat zowiezo een tegenvaller worden. Geen van drieën een geweldige mol.
Ik ga er nog 1 keer voor zitten om een slotakkoord in een nieuw topic te steken op speciaal verzoek van Geralda genaamd “de tunnel van de drie vraagtekens”.
Nu eerst ff carnaval los laten barsten.

Alaaf vp

Inderdaad een teleurstellend seizoen, niet alleen wat opdrachten betreft, maar ook wat de Mol betreft, wie het ook is. Ik heb misschien nog wel meer genoten van de discussies op dit forum dan van de uitzending zelf. Ik kan dan ook niet wachten op jouw slotakkoord.
En doe de groeten aan Prins Niels IV

Tip: ga de Vlaamse seizoenen kijken. Dat is één grote mindfuck. En niet met bekende personen die zo goed mogelijk op beeld willen verschijnen. Maar onbekenden, die keihard werken om zoveel mogelijk geld mee naar huis te kunnen nemen. Met geheime hints, puzzels in de seizoensaankondigingen, verborgen aanwijzingen wanneer je het geluid converteert naar beeld, de échte hints zeg maar Glimlach Zoals het programma in mijn ogen behoort te zijn. Nieuw seizoen start volgende week geloof ik.

Gewijzigd op 9 maart om 08:19 uur.

Danoontje88
2 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Molletje1955:
Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van Maaikepaaik:
Vond iedereen het een saaie aflevering, of ligt het aan mij?
Normaal maken ze nog weleens een afvaller of een winnaar bekend, nu was de aflevering een beetje saai en het einde ook. Eerlijk gezegd. Of zie ik een spectaculaire dubbele laag over het hoofd?

Ik vond aflevering 9 net als de voorafgaande 8. Niet echt om over naar huis te schrijven. Aflevering 10 gaat zowiezo een tegenvaller worden. Geen van drieën een geweldige mol.
Ik ga er nog 1 keer voor zitten om een slotakkoord in een nieuw topic te steken op speciaal verzoek van Geralda genaamd “de tunnel van de drie vraagtekens”.
Nu eerst ff carnaval los laten barsten.

Alaaf vp

Inderdaad een teleurstellend seizoen, niet alleen wat opdrachten betreft, maar ook wat de Mol betreft, wie het ook is. Ik heb misschien nog wel meer genoten van de discussies op dit forum dan van de uitzending zelf. Ik kan dan ook niet wachten op jouw slotakkoord.
En doe de groeten aan Prins Niels IV

Tip: ga de Vlaamse seizoenen kijken. Dat is één grote mindfuck. En niet met bekende personen die zo goed mogelijk op beeld willen verschijnen. Maar onbekenden, die keihard werken om zoveel mogelijk geld mee naar huis te kunnen nemen. Met geheime hints, puzzels in de seizoensaankondigingen, verborgen aanwijzingen wanneer je het geluid converteert naar beeld, de échte hints zeg maar Glimlach Zoals het programma in mijn ogen behoort te zijn. Nieuw seizoen start volgende week geloof ik.

In een ander topic had ik gelezen, dat het in NL niet mogelijk is om het via de site van VIER te bekijken of heb ik dit nu verkeerd? Ik zou het namelijk graag willen volgen, want de seizoensaankondiging zag er heel gaaf uit.

astridm
7 jaar lid

Citaat van Danoontje88:

In een ander topic had ik gelezen, dat het in NL niet mogelijk is om het via de site van VIER te bekijken of heb ik dit nu verkeerd? Ik zou het namelijk graag willen volgen, want de seizoensaankondiging zag er heel gaaf uit.

Met een vpn kun je het achteraf kijken. Soms komen de video's al online terwijl de uitzending nog bezig is.

Molletje1955
3 jaar lid

[/quote]

Je kunt gewoon kijken hoor. Wel moet je een account aanmaken via vier.be

Danoontje88
2 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van astridm:
Citaat van Danoontje88:

Met een vpn kun je het achteraf kijken. Soms komen de video's al online terwijl de uitzending nog bezig is.

Citaat van Molletje1955:

Je kunt gewoon kijken hoor. Wel moet je een account aanmaken via vier.be.

Bedankt voor jullie reactie! Dan ga ik het op die beide manieren proberen.

Gewijzigd op 10 maart om 08:44 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.