De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 9 » My name is Frank

»

drummer
6 jaar lidVerdenkt Nielson

My name is Frank

Waarom krijg je Nielson even in beeld met kennelijk een nieuw idee van een liedje, die hij inzingt? Of bestaat dit liedje al?

Ik wil wel alvast een voorschot geven. Als je googlet krijg je bijvoorbeeld deze betekenissen:

What Does Name "Frank" Mean

You are kind, home-loving, hospitable and friendly. Since you take responsibility well, you are a good organizer of social affairs. Compassion for others is an outstanding trait. You are a great lover and a great flirt – an artist, musician, actor, teacher, nurse. Your character can be contradictory. You are practical, yet idealistic and intuitive; capable of selfless devotion to someone you love, yet look to receive payback.You are bold, independent, inquisitive and interested in research. You know what you want and why you want it.
You are seeking freedom, opportunities to enjoy life: to make love, to go places and to do things. You are very adventurous and willing to take risk to achieve your objectives. New ways and new experiences can't satisfy your restless nature. One adventure leads you to another. You are honest and fair, because you know that this is the only way to receive justice and honesty from other people. But your personal growth is vital for your, and it is difficult to be tied down by rules and obligations. Your restless spirit might best controlled by choosing the field of work that meet your demand for action and adventure.

En de vertaling van het Engelse woord frank:

eerlijk ; open ; oprecht ; rechtschapen ; vrij ; openhartig ; ronduit ; vrijuit ; onomwonden ; vrijelijk ; onverholen ; onbewimpeld ; toegankelijk ; benaderbaar ; genaakbaar ; frank ; rechttoe ; cru ; openlijk ; rechttoe rechtaan ; onverbloemd ; ruiterlijk ; volmondig ; gulweg ; vrijpostig ; stoutmoedig ; vrijmoedig ; onbeschroomd ; onbedeesd ; niet beschroomd ; onbevangen ; rondborstig ; met open vizier ; frankeren

Ik vind het nogal opvallend dat Nielson een liedje maakt met enkele betekenissen die je een mol zou kunnen toeschrijven. En waarom nu opeens Engels, terwijl hij altijd in Nederlands zingt? Omdat hij niet zichzelf is, maar..... de mol? Sommige betekenissen lijken bij een kandidaat te horen, maar andere betekenissen juist bij een mol.

Citeer Reageer

Trust me
1 jaar lid

Re: My name is Frank

Ik vind het ook raar ja, maar met zoveel betekenissen kun je m.i. teveel kanten op om in de betekenis een hint te zien.

Enige wat ik kan bedenken, maar ver gezocht, is dat David Michael Frank de componist is van de originele WIDM muziek maar dan in Amerika...

Citaat van drummer:
Waarom krijg je Nielson even in beeld met kennelijk een nieuw idee van een liedje, die hij inzingt? Of bestaat dit liedje al?

Ik wil wel alvast een voorschot geven. Als je googlet krijg je bijvoorbeeld deze betekenissen:

What Does Name "Frank" Mean

You are kind, home-loving, hospitable and friendly. Since you take responsibility well, you are a good organizer of social affairs. Compassion for others is an outstanding trait. You are a great lover and a great flirt – an artist, musician, actor, teacher, nurse. Your character can be contradictory. You are practical, yet idealistic and intuitive; capable of selfless devotion to someone you love, yet look to receive payback.You are bold, independent, inquisitive and interested in research. You know what you want and why you want it.
You are seeking freedom, opportunities to enjoy life: to make love, to go places and to do things. You are very adventurous and willing to take risk to achieve your objectives. New ways and new experiences can't satisfy your restless nature. One adventure leads you to another. You are honest and fair, because you know that this is the only way to receive justice and honesty from other people. But your personal growth is vital for your, and it is difficult to be tied down by rules and obligations. Your restless spirit might best controlled by choosing the field of work that meet your demand for action and adventure.

En de vertaling van het Engelse woord frank:

eerlijk ; open ; oprecht ; rechtschapen ; vrij ; openhartig ; ronduit ; vrijuit ; onomwonden ; vrijelijk ; onverholen ; onbewimpeld ; toegankelijk ; benaderbaar ; genaakbaar ; frank ; rechttoe ; cru ; openlijk ; rechttoe rechtaan ; onverbloemd ; ruiterlijk ; volmondig ; gulweg ; vrijpostig ; stoutmoedig ; vrijmoedig ; onbeschroomd ; onbedeesd ; niet beschroomd ; onbevangen ; rondborstig ; met open vizier ; frankeren

Ik vind het nogal opvallend dat Nielson een liedje maakt met enkele betekenissen die je een mol zou kunnen toeschrijven. En waarom nu opeens Engels, terwijl hij altijd in Nederlands zingt? Omdat hij niet zichzelf is, maar..... de mol? Sommige betekenissen lijken bij een kandidaat te horen, maar andere betekenissen juist bij een mol.

Citeer

Gringa
3 jaar lidVerdenkt Sarah

Als je "frank" gebruikt in het (amerikaanse iig) engels, bv "to be perfectly frank," vertel je de onverbloemd waarheid. Frank als naam refereert aan "Fransman" of "vrije man."

Citeer

Geralda

Ook net een film gevonden:” Hello, my name is Frank”. De film heb ik niet gezien. Het gaat uiteindelijk over dat ‘ they learn that love and family can be found in unexpected places’.
Wel een mooie vergelijking over kandidaten in WIDM.
Frank is trouwens een man met het ‘la Tourette syndroom’. Dat heb ik gelukkig niet ontdekt bij onze Niels.

Gewijzigd op 3 maart om 23:54 uur.

Citeer

Geralda

Citaat van Gringa:
Als je "frank" gebruikt in het (amerikaanse iig) engels, bv "to be perfectly frank," vertel je de onverbloemd waarheid. Frank als naam refereert aan "Fransman" of "vrije man."

Mooi en in Nederland kennen we de uitdrukking ‘frank en vrij’.

Citeer

Gringa
3 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Geralda:
Citaat van Gringa:

Mooi en in Nederland kennen we de uitdrukking ‘frank en vrij’.

Bedankt.
Ik heb deze aflevering opnieuw gekeken en Niels zingt "His Name is Frank."

Citeer

mmhmjanssen

Niels zingt inderdaad "His name is Frank".
In de Stamhoofd opdracht zing hij "He ho he ho je krijgt het niet kado".
Die liedje komt uit Sneeuwwitje en de zeven dwergen.
De liedjes uit de film zijn gecomponeerd door Frank Churchill en Larry Morey.
Wie komt er als zevende in de leader te voorschijn: Niels.

Citeer

Maggie
3 jaar lidVerdenkt Nielson

Mooi gezocht, mmhj, een idee dat welkom is in mijn tunnel. Dwergen horen ook te mijnen in een tunnel, daar horen ze in thuis.

Nu kan iedereen natuurlijk zijn eigen elke tunnel vullen op welke manier dan ook, zo erg dat ik niet meer weet wat een hint is naar de mol en wat een afleiding is van een kandidaat. Maar ik vind dat Nielson zo zijn best heeft gedaan met het sturen bij elke opdracht, dat hij mol-waardig is.

Citeer

mmhmjanssen

Citaat van Maggie:
Mooi gezocht, mmhj, een idee dat welkom is in mijn tunnel. Dwergen horen ook te mijnen in een tunnel, daar horen ze in thuis.

Nu kan iedereen natuurlijk zijn eigen elke tunnel vullen op welke manier dan ook, zo erg dat ik niet meer weet wat een hint is naar de mol en wat een afleiding is van een kandidaat. Maar ik vind dat Nielson zo zijn best heeft gedaan met het sturen bij elke opdracht, dat hij mol-waardig is.

Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat het idee van Frank Churchill niet van mij was. Dit was M0lmuis op een ander forum (ere wie ere toekomt). Maar vooral die 7de plek van Niels vond ik toch een beetje te toevallig. Als Niels in de top 40 net zo hard stijgt als hier in de poll, dan kan hij heel blij zijn.

Citeer

Geralda

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Maggie:

Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat het idee van Frank Churchill niet van mij was. Dit was M0lmuis op een ander forum (ere wie ere toekomt). Maar vooral die 7de plek van Niels vond ik toch een beetje te toevallig. Als Niels in de top 40 net zo hard stijgt als hier in de poll, dan kan hij heel blij zijn.

Dat liedje dat hij zongvan de zeven dwergen ( ik kende de melodie maar dacht dat het van de smurfen was haha) was wel vreemd. En 7e in de leader kan een hint zijn of verwijst hij naar zijn mol Merel? Lol

Gewijzigd op 5 maart om 23:35 uur.

Citeer

maria02
3 jaar lid

Dit is de tekst van het liedje van de zeven dwergen: Gaat over zijn nieuwe album Diamant, denk ik!!

Hé-ho!
Dwergen:
Rik tik tik tik tik tak tik tak
Ik heb mijn hart verpand
Rik tik tik tik tik tak tik tak
Aan dikke diamant

Giegel:
Ik hak me denk ik slapend rijk

Grumpie:
We maken de grot met de grond gelijk

Dommel:
In de mijn! (in de mijn)

Niezel:
In de mijn! (in de mijn)

Dwergen:
Waar de diamanten (zijn)
Van je rik tik tik tik tak tik tak
Door weer en wind en kou
Wij hakken hier voor dag en dauw
Al onze vingers blauw

Dommel:
Een diamant is nooit te klein

Bloosje:
Maar wel wordt ‘ie getest

Dwergen:
Tik tik

Grumpie:
En mocht ‘ie toch niet zuiver zijn

Dwergen:
Dan gaat ‘ie zo op het blik

Doc:
Hé-ho!

Dwergen:
Hé-ho!

Hé-ho
Hé-ho
Hé-ho!

Hé ho!
Hé ho!
Je krijgt het niet kado

Hé–ho
Hé-ho,
Hé-ho, hé–ho, hé-ho
Je krijgt het niet kado.
Hé–ho
Hé–ho! etc, etc.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.