De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Je kunt het Molboekje 2020 reserveren!
Reserveer nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 19 » Laatste Test (afl 9, finale)

»

drummer
7 jaar lidVerdenkt

Laatste Test (afl 9, finale)

Ik vind dat er in de finale-test toch enkele erg specifieke dingen gebeuren, die ik toch vooral bij een test-topic zou willen bespreken.

1. Zodra Niels zijn finale stem geeft, op de laatste vraag wie de mol is, en zijn pijltje naar "Merel" gaat, gaat zijn pijltje over zijn eigen naam.
2. Niels vertelt dat hij steeds op de afvallende kandidaat zat, maar nu eindelijk weet wie de mol is. Wil hij hiermee zeggen dat hij als mol steeds op de slechts makende test-kandidaat kan zitten, misschien zelfs wel zelf bijna "overtuigd" raakte van zijn eigen kandidaten-spel?
3. de totale test-uitleg vind ik een wat te vanzelfsprekende "het is Sarah"-opsomming vs "het is Merel"-opsomming. Ik weet niet, maar op de een of andere manier is het allemaal te "simpel", alsof er een valkuil mee wordt gegraven. Zodat iedereen gaat denken: okay, Nielson is het niet met al zijn Jokers, dus het moet of Sarah of Merel zijn..... Het is me iets te simpel, op deze manier, en dat vind ik dan juist opvallend.
4. Nielson blijft de hele tijd (als een mol) strak voor zich uit kijken, terwijl Merel en Sarah allebei ook wat lachend en opzij kijkend erbij staan. Meestal is de mol degene die op dat moment het zenuwachtigst is. Vaker kijkt de mol strak voor zich uit, op dat finale moment.

Gewijzigd op 3 maart om 13:58 uur.

mmmmm
5 jaar lidVerdenkt

Re: Laatste Test (afl 9, finale)

Ik vond deze twee vragen opvallend:

Afbeelding
Afbeelding

Bij beide vragen slaat het ene antwoord op Niels en het andere antwoord op Sarah+Merel.
Zelfs als Niels niet weet wie de mol is dan heeft hij deze vragen 100% zeker goed ingevuld.
Vreemd en niet helemaal eerlijk voor de andere kandidaat. ( tenzij Niels de mol is )

Geralda
7 jaar lidVerdenkt

Citaat van mmmmm:

Afbeelding
Afbeelding

Bij beide vragen slaat het ene antwoord op Niels en het andere antwoord op Sarah+Merel.
Zelfs als Niels niet weet wie de mol is dan heeft hij deze vragen 100% zeker goed ingevuld.
Vreemd en niet helemaal eerlijk voor de andere kandidaat. ( tenzij Niels de mol is )

Wat mooi gezien mmmmmm. Dat is inderdaad heel vreemd en lijkt in het voordeel van kandidaat Niels te zijn.
Niels bevestigde ook geen letters op de auto’s. Hij communiceerde met Rick Paul en Jamie in de taxi’s. Dus ook vreemd. De laatste vraag is het goede antwoord eigenlijk voor alledrie hetzelfde. Of is Sinan de spookmol?

Gewijzigd op 3 maart om 19:04 uur.

Trust me
2 jaar lid

Waren er volgens de uitleg destijds niet maar 3 rollen? De twee van de vraag + in de auto zitten. Dat Niels dan zijn rol niet precies uitoefent als omschreven, doet er niet toe?

Voor wat betreft voordeel voor Niels met deze twee vragen, inderdaad gek maar ik neem aan dat ze daar wel over nadenken en ook de andere twee (of andere kandidaat) zo'n vraag geven. Maargoed als Nielson de Mol is, maakt het weer niks uit inderdaad.

Citaat van Geralda:
Citaat van mmmmm:

Afbeelding
Afbeelding

Wat mooi gezien mmmmmm. Dat is inderdaad heel vreemd en lijkt in het voordeel van kandidaat Niels te zijn.
Niels bevestigde ook geen letters op de auto’s. Hij communiceerde met Rick Paul en Jamie in de taxi’s. Dus ook vreemd. De laatste vraag is het goede antwoord eigenlijk voor alledrie hetzelfde. Of is Sinan de spookmol?

Vpeetje
2 jaar lidVerdenkt

Citaat van mmmmm:

Afbeelding
Afbeelding

Waarom niet ?
Het zijn alleen antwoorden van waar de mol zich in die bepaalde opdracht zich bevond. Het ene antwoord slaat op Merel en Sarah omdat die in beide voorbeelden bij elkaar in een groep zaten en Niels een andere of losstaande functie had. Op de vraag of de mol woorden heeft gevormd en er wordt ja gegeven als antwoord kan dat op zowel Sarah als Merel slaan. Zegt mij niet dat Niels de mol is. Ook Merel en Sarah kunnen dit antwoord geven. Sarah omdat ze denkt dat Merel de mol is en Merel omdat ze denkt dat Sarah de mol is.

Geralda
7 jaar lidVerdenkt

Citaat van Vpeetje:
Citaat van mmmmm:

Afbeelding
Afbeelding

Ja dat klopt omdat je nu weet hoefde verdenkingen zijn maar daar gaan de testvragen toch niet vanuit?
Stel Niels is kandidaat, dan hoeft hij niet te kiezen. 100% kans dat hij goed zit.
Stel Sarah is kandidaat, zij moet kiezen tussen Niels of Merel dus 50% kans dat zij goed zit. Hetzelfde geldt voor Merel.

Waarom niet ?
Het zijn alleen antwoorden van waar de mol zich in die bepaalde opdracht zich bevond. Het ene antwoord slaat op Merel en Sarah omdat die in beide voorbeelden bij elkaar in een groep zaten en Niels een andere of losstaande functie had. Op de vraag of de mol woorden heeft gevormd en er wordt ja gegeven als antwoord kan dat op zowel Sarah als Merel slaan. Zegt mij niet dat Niels de mol is. Ook Merel en Sarah kunnen dit antwoord geven. Sarah omdat ze denkt dat Merel de mol is en Merel omdat ze denkt dat Sarah de mol is.

Vpeetje
2 jaar lidVerdenkt

Citaat van Geralda:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van mmmmm:

Afbeelding
Afbeelding

Ja dat klopt omdat je nu weet hoefde verdenkingen zijn maar daar gaan de testvragen toch niet vanuit?
Stel Niels is kandidaat, dan hoeft hij niet te kiezen. 100% kans dat hij goed zit.
Stel Sarah is kandidaat, zij moet kiezen tussen Niels of Merel dus 50% kans dat zij goed zit. Hetzelfde geldt voor Merel.

Waarom niet ?

Dat snap ik dat hij voordeel heeft. Maar het blijven gewone vragen over diverse opdrachten. Geen bewijs dat Niels daardoor de mol moet zijn. Hij heeft met deze twee vragen het geluk weer aan de kont hangen om het zo maar eens plat uit te drukken.

MarcoBorsato
9 maanden lidVerdenkt

Citaat van Vpeetje:
Citaat van Geralda:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van mmmmm:

Afbeelding
Afbeelding

Waarom niet ?

Dat snap ik dat hij voordeel heeft. Maar het blijven gewone vragen over diverse opdrachten. Geen bewijs dat Niels daardoor de mol moet zijn. Hij heeft met deze twee vragen het geluk weer aan de kont hangen om het zo maar eens plat uit te drukken.

Dat suggereert ook niemand, alleen maar dat het opvallend is omdat het kandidaat Niels een 100% goede vraag geeft.

Dijorro
7 jaar lidVerdenkt

Citaat van drummer:

3. de totale test-uitleg vind ik een wat te vanzelfsprekende "het is Sarah"-opsomming vs "het is Merel"-opsomming. Ik weet niet, maar op de een of andere manier is het allemaal te "simpel", alsof er een valkuil mee wordt gegraven. Zodat iedereen gaat denken: okay, Nielson is het niet met al zijn Jokers, dus het moet of Sarah of Merel zijn..... Het is me iets te simpel, op deze manier, en dat vind ik dan juist opvallend

Ja ik snap precies wat je bedoeld, het bracht mij ook even aan het twijfelen. Maar toen dacht ik even terug aan vorig jaar; niemand verdacht Olcay en was het echt een Jan vs Ruben finale. Ik denk dat het dit jaar niet anders is en ben nog altijd overtuigd van Merel.

Nu ik er over nadenk... ik zat een tijdje op Sarah, maar wilde zo graag dat zij niet de mol was dat ik er maar vanaf ben gestapt. Maar zij zou het net zo goed kunenn zijn, zij het dat ze veel opzichtiger gemold heeft met haar gedrag.

mmhmjanssen
7 jaar lidVerdenkt

De regie laat als een van de redenen dat Sarah voor Merel gaat zien dat ze het verdacht vond dat Merel bij de stemming over de vrijstellingen uiteindelijk toch voor het geld koos. Prima dat ze dit dacht. Maar waarom zegt ze bij de stemming, wat voor alle medekandidaten hoorbaar is: "toch een beetje voor het geld".
Waarom zou zij -- als kandidaat -- Merel verdacht maken voor de groep? Niet erg slim lijkt me, tenzij ze zelf de Mol is.

Gringa
4 jaar lidVerdenkt

Voorkennis? Niels en Merel hebben allebei lange mouwen bij de finale. Niels heeft het warm en rolt zijn mouwen op en opent zijn shirt. Merel draagt een zwarte jurk met lange mouwen...

Sarah heeft een donker oranje (juist, oranje, de enige kleur die telde in het banana plantsoen) jurk aan, met nauwelijks mouwen.

Dachten de Merel en Niels dat het koeler zou zijn of dat ze de mooie kleding 's nachts zouden dragen?

Edit: tijdens de test draagt Sarah de groene shirt van de allereerste opdraagt op de brug in Op Sleeptouw. Tijdens de laatste opdracht van deze aflevering, draagt ze de olijfgroene jumpsuit van Straatbeeld en de leader.

Gewijzigd op 4 maart om 17:20 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.