De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Je kunt het Molboekje 2020 reserveren!
Reserveer nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 9 » Laatste Test (afl 9, finale)

«

drummer
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Re: Laatste Test (afl 9, finale)

Citaat van Vpeetje:
Citaat van drummer:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van drummer:
Citaat van MarcoBorsato:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van Geralda:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van mmmmm:
Ik vond deze twee vragen opvallend:

Afbeelding
Afbeelding

Bij beide vragen slaat het ene antwoord op Niels en het andere antwoord op Sarah+Merel.
Zelfs als Niels niet weet wie de mol is dan heeft hij deze vragen 100% zeker goed ingevuld.
Vreemd en niet helemaal eerlijk voor de andere kandidaat. ( tenzij Niels de mol is )

Ja dat klopt omdat je nu weet hoefde verdenkingen zijn maar daar gaan de testvragen toch niet vanuit?
Stel Niels is kandidaat, dan hoeft hij niet te kiezen. 100% kans dat hij goed zit.
Stel Sarah is kandidaat, zij moet kiezen tussen Niels of Merel dus 50% kans dat zij goed zit. Hetzelfde geldt voor Merel.

Waarom niet ?
Het zijn alleen antwoorden van waar de mol zich in die bepaalde opdracht zich bevond. Het ene antwoord slaat op Merel en Sarah omdat die in beide voorbeelden bij elkaar in een groep zaten en Niels een andere of losstaande functie had. Op de vraag of de mol woorden heeft gevormd en er wordt ja gegeven als antwoord kan dat op zowel Sarah als Merel slaan. Zegt mij niet dat Niels de mol is. Ook Merel en Sarah kunnen dit antwoord geven. Sarah omdat ze denkt dat Merel de mol is en Merel omdat ze denkt dat Sarah de mol is.

Dat snap ik dat hij voordeel heeft. Maar het blijven gewone vragen over diverse opdrachten. Geen bewijs dat Niels daardoor de mol moet zijn. Hij heeft met deze twee vragen het geluk weer aan de kont hangen om het zo maar eens plat uit te drukken.

Dat suggereert ook niemand, alleen maar dat het opvallend is omdat het kandidaat Niels een 100% goede vraag geeft.

Kan een foutje zijn, kan geluk zijn, dus kan een vraag zijn waar de makers geen probleem bij zagen. Zeer waarschijnlijk hebben Sarah en Merel goed opgelet en hebben de vragen toch wel goed beantwoord. Maar het kan ook bewust zijn van de makers: de kandidaten krijgen een antwoord en de mol krijgt een antwoord. En dat het een hint is naar de mol, omdat hij echt zeker weet dat hij het goed heeft. Maar we weten het niet. Feitelijk klopt het geheel van vraag en antwoorden. Dus het kan ook echt helemaal niks betekenen.

Iets anders: Nielson geeft in de finale-test twee opdrachten als voorbeeld - van de vele voorbeelden van zijn mol Merel, en dat hij niet eens weet waar hij moet beginnen, zei hij - om aan te tonen dat Merel de mol moet zijn. En dan komt hij aanzetten met (nota bene) het hoogste bedrag van de bootjes-opdracht, die zij en RP hadden binnen gehaald. Waarbij ze voor de zekerheid nog checkt of ze eigenlijk niet moet wachten? En met het feit dat ze bij de tuktuk ook 50 euro (jazeker, wel 50 ( ! ) euro; je leest het echt goed: vijftig!!) heeft verloren, terwijl ze daarvoor nog 250 euro wel op tijd had binnen gebracht.

Twee opdrachten met mol-resultaten waar je als mol niet echt trots op kan zijn. Is hij niet zeker van zijn zaak, kon hij echt niks beters verzinnen, of hint hij naar zichzelf, omdat hij in beide opdrachten het zelf slechter heeft gedaan?

O ja, en was het niet Nielson die dacht bij tuktuk-ronde twee dat de restrictie links-rechts niet meer gold? En wilde hij zijn bootgenoot (Evelien dacht ik?) niet op het verkeerde been zetten met de vraag of ze echt niet de verkeerde kant op voeren?

(Mijn tunnel is overigens aan beide kanten ingestort, dus ik kom er van zijn levensdagen niet meer uit. Ik zit echt helemaal vast. Gelukkig heb ik hier wel internet. Dus blijf alsjeblieft regelmatig de topics vullen, dan heb ik wat te doen.)

En dat topic vullen moer dan zeker ook nog ergens om gaan zeker.
Ik ben uitgespeeld maar ik heb nog wel een dozijn aan onzin liggen Lol

Vpeetje. Ik lees alles; en per slot is "90 % achteraf toch theoretische onzin"; maar wel leuke onzin. Ik heb ooit de juiste mol geraden op basis van, voor mij, DE hint (want waarom zouden ze die "hint" anders voor een kwart seconde in de leader in beeld brengen??!!). Bleek onzin. Dus met onzin kom je een heel end.

Dat bedoel ik niet met onzin Drummer. Iedereen hier op het forum speurt op z’n eigen wijze. Ik ga dat geen onzin noemen.
Maar ik heb je ooit uitgenodigd om in onze Sinantunnelband te komen drummen. Dat noem ik onzin en daar heb ik nog wel een dozijn van.
Ook heb ik aan je leesgierigheid gedacht en komt er in zeer korte tijd nog een slotakkoord waar je wel ff zoet mee bent denk ik.

O ja, zeker, ik kom drummen. We zijn alleen nog wel een Band Zonder Naam. Dus daar moeten we nog even aan werken. Verder is qua posts alles welkom Vpeetje. Dus Doe Maar. Het is al jammer dat de Top 2000 nu niet is, want anders had ik me daar mee kunnen vermaken. Alles wat ik lees "klinkt" als Muziek in mijn oren. Zelfs de Valse Noten begin ik te waarderen. Niemand hoeft nu een Toontje Lager te zingen, want het duurt nog 3 en halve dag en nacht voordat ik uit mijn tunnel word bevrijd; totdat Rik met zijn (The) Voice de vraag stelt "Wie Is De Mol ?".....

Nu ik deze post zo aan het schrijven ben, overigens, merk ik dat ik allerlei Nederlandse popmuziekgerelateerde dingen opschrijf. En verrek; mijn eigen naam op dit forum is ook nog eens drummer..... Dit kan allemaal geen toeval meer zijn: Nielson is de mol!!! Ik ben er definitief uit.

Gewijzigd op 6 maart om 08:36 uur.

Vpeetje
2 jaar lidVerdenkt Sinan

Citaat van drummer:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van drummer:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van drummer:
Citaat van MarcoBorsato:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van Geralda:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van mmmmm:

Afbeelding
Afbeelding

Bij beide vragen slaat het ene antwoord op Niels en het andere antwoord op Sarah+Merel.
Zelfs als Niels niet weet wie de mol is dan heeft hij deze vragen 100% zeker goed ingevuld.
Vreemd en niet helemaal eerlijk voor de andere kandidaat. ( tenzij Niels de mol is )

Ja dat klopt omdat je nu weet hoefde verdenkingen zijn maar daar gaan de testvragen toch niet vanuit?
Stel Niels is kandidaat, dan hoeft hij niet te kiezen. 100% kans dat hij goed zit.
Stel Sarah is kandidaat, zij moet kiezen tussen Niels of Merel dus 50% kans dat zij goed zit. Hetzelfde geldt voor Merel.

Waarom niet ?
Het zijn alleen antwoorden van waar de mol zich in die bepaalde opdracht zich bevond. Het ene antwoord slaat op Merel en Sarah omdat die in beide voorbeelden bij elkaar in een groep zaten en Niels een andere of losstaande functie had. Op de vraag of de mol woorden heeft gevormd en er wordt ja gegeven als antwoord kan dat op zowel Sarah als Merel slaan. Zegt mij niet dat Niels de mol is. Ook Merel en Sarah kunnen dit antwoord geven. Sarah omdat ze denkt dat Merel de mol is en Merel omdat ze denkt dat Sarah de mol is.

Dat snap ik dat hij voordeel heeft. Maar het blijven gewone vragen over diverse opdrachten. Geen bewijs dat Niels daardoor de mol moet zijn. Hij heeft met deze twee vragen het geluk weer aan de kont hangen om het zo maar eens plat uit te drukken.

Dat suggereert ook niemand, alleen maar dat het opvallend is omdat het kandidaat Niels een 100% goede vraag geeft.

Kan een foutje zijn, kan geluk zijn, dus kan een vraag zijn waar de makers geen probleem bij zagen. Zeer waarschijnlijk hebben Sarah en Merel goed opgelet en hebben de vragen toch wel goed beantwoord. Maar het kan ook bewust zijn van de makers: de kandidaten krijgen een antwoord en de mol krijgt een antwoord. En dat het een hint is naar de mol, omdat hij echt zeker weet dat hij het goed heeft. Maar we weten het niet. Feitelijk klopt het geheel van vraag en antwoorden. Dus het kan ook echt helemaal niks betekenen.

Iets anders: Nielson geeft in de finale-test twee opdrachten als voorbeeld - van de vele voorbeelden van zijn mol Merel, en dat hij niet eens weet waar hij moet beginnen, zei hij - om aan te tonen dat Merel de mol moet zijn. En dan komt hij aanzetten met (nota bene) het hoogste bedrag van de bootjes-opdracht, die zij en RP hadden binnen gehaald. Waarbij ze voor de zekerheid nog checkt of ze eigenlijk niet moet wachten? En met het feit dat ze bij de tuktuk ook 50 euro (jazeker, wel 50 ( ! ) euro; je leest het echt goed: vijftig!!) heeft verloren, terwijl ze daarvoor nog 250 euro wel op tijd had binnen gebracht.

Twee opdrachten met mol-resultaten waar je als mol niet echt trots op kan zijn. Is hij niet zeker van zijn zaak, kon hij echt niks beters verzinnen, of hint hij naar zichzelf, omdat hij in beide opdrachten het zelf slechter heeft gedaan?

O ja, en was het niet Nielson die dacht bij tuktuk-ronde twee dat de restrictie links-rechts niet meer gold? En wilde hij zijn bootgenoot (Evelien dacht ik?) niet op het verkeerde been zetten met de vraag of ze echt niet de verkeerde kant op voeren?

(Mijn tunnel is overigens aan beide kanten ingestort, dus ik kom er van zijn levensdagen niet meer uit. Ik zit echt helemaal vast. Gelukkig heb ik hier wel internet. Dus blijf alsjeblieft regelmatig de topics vullen, dan heb ik wat te doen.)

En dat topic vullen moer dan zeker ook nog ergens om gaan zeker.
Ik ben uitgespeeld maar ik heb nog wel een dozijn aan onzin liggen Lol

Vpeetje. Ik lees alles; en per slot is "90 % achteraf toch theoretische onzin"; maar wel leuke onzin. Ik heb ooit de juiste mol geraden op basis van, voor mij, DE hint (want waarom zouden ze die "hint" anders voor een kwart seconde in de leader in beeld brengen??!!). Bleek onzin. Dus met onzin kom je een heel end.

Dat bedoel ik niet met onzin Drummer. Iedereen hier op het forum speurt op z’n eigen wijze. Ik ga dat geen onzin noemen.
Maar ik heb je ooit uitgenodigd om in onze Sinantunnelband te komen drummen. Dat noem ik onzin en daar heb ik nog wel een dozijn van.
Ook heb ik aan je leesgierigheid gedacht en komt er in zeer korte tijd nog een slotakkoord waar je wel ff zoet mee bent denk ik.

O ja, zeker, ik kom drummen. We zijn alleen nog wel een Band Zonder Naam. Dus daar moeten we nog even aan werken. Verder is qua posts alles welkom Vpeetje. Dus Doe Maar. Het is al jammer dat de Top 2000 nu niet is, want anders had ik me daar mee kunnen vermaken. Alles wat ik lees "klinkt" als Muziek in mijn oren. Zelfs de Valse Noten begin ik te waarderen. Niemand hoeft nu een Toontje Lager te zingen, want het duurt nog 3 en halve dag en nacht voordat ik uit mijn tunnel word bevrijd; totdat Rik met zijn (The) Voice de vraag stelt "Wie Is De Mol ?".....

Nu ik deze post zo aan het schrijven ben, overigens, merk ik dat ik allerlei Nederlandse popmuziekgerelateerde dingen opschrijf. En verrek; mijn eigen naam op dit forum is ook nog eens drummer..... Dit kan allemaal geen toeval meer zijn: Nielson is de mol!!! Ik ben er definitief uit.

Kijk maar uit drumstok ! Niet ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is........... Brede lach

mmhmjanssen

Citaat van TH013:
Rik draagt ook een lange broek en een overhemd en stroopt zijn mouwen op. Mag er toch vanuit gaan dat hij voorkennis had? Bovendien weet je nooit wat voor weer het precies is op een specifieke dag als hij zo door het hele seizoen heen kijk. Dus ik zou dit niet zo zeer als voorkennis willen zien dat zou verwijzen naar de mol.

Citaat van Gringa:
Voorkennis? Niels en Merel hebben allebei lange mouwen bij de finale. Niels heeft het warm en rolt zijn mouwen op en opent zijn shirt. Merel draagt een zwarte jurk met lange mouwen...

Sarah heeft een donker oranje (juist, oranje, de enige kleur die telde in het banana plantsoen) jurk aan, met nauwelijks mouwen.

Dachten de Merel en Niels dat het koeler zou zijn of dat ze de mooie kleding 's nachts zouden dragen?

Rik heeft op TV gezegd (ik dacht bij Eva Jinek) dat hij op het eind wist wie de Mol is. Hij moet het toch ook wel vol kunnen houden om bij die ene opname de Mol niet te verraden?

Vero
8 maanden lidVerdenkt Nielson

Denk dat Rik tijdens de opnames ook wel zijn eigen. Vermoedens had . Hij is niet voor niets winnaar geweest in 2015, maar denk ook dat als je niet weet wie de mol is dat je ook niet zo eindtekst kan schrijven.

avrotros
8 maanden lid

Wat mij opiviel in de laatste aflevering. Toen iedere kandidaat uitlegde waarom Sarah of Merel de mol, viel me bij Merel op dat zij iets aangaf wat ze als kandidaat in principe niet kan weten. En dat was dat Sarah bewust de opdracht verloren zou hebben bij de laseropdracht (aflevering 2 volgens mij). Deze opdracht was alleen voor de kandidaat zichtbaar, en niet voor alle andere kandidaten. Zij kan dit dus niet weten.

Geralda

Citaat van avrotros:
Wat mij opiviel in de laatste aflevering. Toen iedere kandidaat uitlegde waarom Sarah of Merel de mol, viel me bij Merel op dat zij iets aangaf wat ze als kandidaat in principe niet kan weten. En dat was dat Sarah bewust de opdracht verloren zou hebben bij de laseropdracht (aflevering 2 volgens mij). Deze opdracht was alleen voor de kandidaat zichtbaar, en niet voor alle andere kandidaten. Zij kan dit dus niet weten.

Maar als je terugkomt zonder geld weten alle kandidaten dat je het niet gehaald hebt. Robèrt vertelt als hij aan de beurt is dat de opdracht moeilijker is dan gedacht omdat zoveel kandidaten met niks terugkwamen. En als een mol geen geld heeft is dat een bewuste actie. Voor Merel en Niels kan hetzelfde gelden.

Gewijzigd op 7 maart om 17:19 uur.

brigje
5 jaar lidVerdenkt Nielson

Stel Niels is de mol, hoeveel van onderstaande vragen zouden Merel/Sarah nodig hebben om erachter te komen dat hun verdachte niet klopt?

Citaat van mmmmm:

Afbeelding
Afbeelding

mmhmjanssen

Ik heb nog eens gekeken naar de laatste test en de toespraak van Rik om te zien welke concrete aanwijzingen voor de Mol er worden gegeven voor de finalisten.

Wat zegt Rik allemaal voor de finalisten?
Voor Merel:
- Verdiende veel geld, maar had dit meer kunnen zijn?
- Groep vond haar moeilijk te peilen.
- Bondgenoot Jamie durfde haar niet echt te vertrouwen.
- Werd ze steeds bevestigd in haar keuze voor haar Mol, of hoefde ze geen keuze te maken.

Voor Niels:
- Zeggen wat anderen moeten doen en daarna klagen dat het niet goed gaat.
- Nog nooit kreeg iemand zoveel jokers in zijn schoot geworpen.
- Is hij geboren voor het geluk of had hij het geluk niet nodig.
- Is vrijstelling reden dat hij hier staat of is hij door iedereen over het hoofd gezien

Sarah:
- Als actrice kon ze zich het beste inleven.
- Tomeloze energie ging ze elke opdracht in, in welke hoedanigheid.
- Zag ze net op tijd het licht of hield ze zich aan haar ingestudeerde script.

Hier zijn eigenlijk weinig concrete dingen uit te halen waarom de een of de ander de Mol zou moeten zijn.
Het enige dat min of meer concreet is volgens mij voor:
Niels: Hij is de Mol omdat hij iedereen vertelde wat ze moesten doen en daarna klaagde.
Merel: Zij is de Mol omdat ze meer geld had kunnen verdienen dan ze toch al verdiend heeft.
Sarah: Is de Mol omdat ze als actrice dit goed kon spelen.

De aanwijzing van Niels is volgens mij de enige echt concrete. De andere twee zijn aannames. Iedereen had meer geld kunnen verdienen. Iedereen kan spelen dat hij of zij de Mol is.

En wat zeggen de kandidaten zelf?
Merels motief voor Sarah:
- Sarah komt terug met haar naambordje en gaat af in laseropdracht.
- Sarah trok min 1000 euro envelop
- Sarah gaf verkeerd antwoord koffiepedia.
- Foute letters bij Parkeergeld opdracht

Sarahs motief voor Merel:
- Koos eerst voor vrijstelling later voor geld (omdat meerderheid toch voor vrijstelling was)
- Stuntelen met Ver tellen opdracht (2 / 1 hond)

Niels motief voor Merel:
- Derde bevrijd in Min of meer opdracht en kon toen ook voor min 250 euro gaan.
- Eerste ronde tuktuk wel 250 euro, maar in tweede ronde toch min 50 euro.

Om te beginnen. Niels motieven zijn wel heel erg K*T smoezen. Iedereen kwam veel te vroeg en Merel's team bracht het meeste geld binnen. Bij de tuktuk bracht Merel ook het meeste geld binnen. Bij de tweede ronde had ze last van de wegversperring.
Edit Opmerkelijk is ook dat ze bij Niels motief dat iedereen fouten maakt en Merel ook, de vraag laten zien. Deze vraag suggereert dat Merel hier min 250 verdient en dus het slechtste is van allemaal. Maar Merel (eigenlijk Rick Paul) stopte de klok bij -€250 waardoor ze uiteindelijk €250 verdienden, terwijl de andere duo's slechts €100 en €150 verdienden. Merel verdient hier het meeste van alle duo's.

Merel's motieven zijn ook niet erg sterk. Dat naamkaartje kun je eigenlijk alleen zien als nep molactie, want waarom zou een Mol het zo duidelijk maken? Bij de enveloppen had ze 50% kans. Als ze daar een nare envelop had willen kiezen als Mol, had ze wel 4 enveloppen genomen. Dan is het beter te verkopen dat je toevallig narigheid hebt. Foute antwoorden bij koffiepedia. Die gaf Niels ook. En Niels kon zelfs weten zonder de tekst te hebben gelezen dat je corrita met één R spelt. Bovendien pikte hij hier het toetsenbord van Sinan af. De foute letters zou kunnen als Sarah inderdaad dyslectisch is. Maar dan moeten ze Sarah niet op die positie laten staan. Bovendien kan ze hier altijd gecorrigeerd worden wat ook gebeurde, dus nog geen man over boord.

Sarah's motieven voor Merel zijn ook niet sterk. Het was nota bene Sarah zelf die eerst ook niet zeker wist welke keuze ze moest maken. Bij de allereerste bespreking zei Merel sowieso al dat ze voor het geld voelde (puur uit woede na het mislukken van de fietsopdracht). Dat met die 1 / 2 honden was heel duidelijk een nep-molactie van Merel. Uiteindelijk kun je hier toch geen fout antwoord geven, want uiteindelijk is er wel iemand die weet hoeveel honden Merel heeft en gaat dit wel delen via Internet.

Gewijzigd op 8 maart om 17:20 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.