De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Reünie: aflevering 10 » Teleurstellend wat mij betreft

»

Vonne
7 maanden lidVerdenkt Nielson

Teleurstellend wat mij betreft

Ik vond de molacties van Merel erg leuk om te zien. Vaak erg gedurfd. Wat betreft persoonlijkheid zeker een goede mol.

Alleen ben ik wel teleurgesteld dat ze zo veel geld heeft binnengehaald.

En verder? Wat mij betreft wordt er nu te veel geregisseerd. Te veel nephints in afleveringen. De site van wie is de mol bekeken naar wat naar Merel zou moeten verwijzen, maar dit is erg algemeen. De leader hint? Ik vond mol is iv te veel voor de hand liggen om waar te zijn. De regisseur riep immers dat hij met Klaas zo'n fout had gemaakt en dat dit niet nog een keer zou gebeuren. Maar dit lag wat mij betreft nog meer voor de hand. De afbeelding was niet compleet, dus dat deel was gewoon niet te voorspellen. Verder helaas veel niet verklaard. De 2 rode schermen en de pin waardoor Niels de vrijstelling kreeg. Al met al zwaar teleurgesteld over dit seizoen. Hopelijk wordt er volgend jaar niet zoveel gescript!

Gewijzigd op 10 maart om 00:56 uur.

Trust me
2 jaar lid

Re: Teleurstellend wat mij betreft

Dat er (te) veel niet wordt verklaard is al jaren zo, wellicht om het spannend te houden? Veel hints idd te algemeen, helemaal vergeleken met de mooi gevonden/gemaakte hints hier. Voor wat betreft MOL IS IV niet helemaal eens met je want veel mensen hier linkte dst vooral aan Sarah met Virgo etc. Het geld binnenhalen maakte door haar tactiek weinig uit en daarbij betwijfel ik die FTM berekeningen: wie haalt wat binnen bij een geslaagde groepsopdracht? Wat mij tegenviel is dat ze, als je de molacties moet geloven, maar een paar duizend euro actief uit de pot heeft gehouden. Dat betekent dat de kandidaten zelf voor 80% verantwoordelijk zijn voor het andere niet verdiende geld, een trend die met de invoering van BNers al langer zichtbaar is. Straks geen Mol meer nodig....

Citaat van Vonne:
Ik vond de molacties van Merel erg leuk om te zien. Vaak erg gedurfd. Wat betreft persoonlijkheid zeker een goede mol.

En verder? Wat mij betreft wordt er nu te veel geregisseerd. Te veel nephints in afleveringen. De site van wie is de mol bekeken naar wat naar Merel zou moeten verwijzen, maar dit is erg algemeen. De leader hint? Ik vond mol is iv te veel voor de hand liggen om waar te zijn. De regisseur riep immers dat hij met Klaas zo'n fout had gemaakt en dat dit niet nog een keer zou gebeuren. Maar dit lag wat mij betreft nog meer voor de hand. De afbeelding was niet compleet, dus dat deel was gewoon niet te voorspellen. Verder helaas veel niet verklaard. De 2 rode schermen en de pin waardoor Niels de vrijstelling kreeg. Al met al zwaar teleurgesteld over dit seizoen. Hopelijk wordt er volgend jaar niet zoveel gescript!

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Ik deel jullie meningen volledig. Zelf denk ik dat het vooral door de opdrachten komt. Veel alles of niets opdrachten maakt het voor een mol niet lastig om te mollen. Hier is veel geld blijven liggen.
De voorspelbaarheid van het lasergamen en de tuktuk opdracht was vooraf volledig bepaald door de regie. Het maakte ook niet uit of Merel, Sarah of Niels de mol was. Voor mij nog onbegrijpelijk dat Merel hier dus geld verduisterd heeft. Welk geld? Hoe konden de kandidaten dit weten? Ze heeft toch 200,- verdiend?
Merel handelde als in een geregisseerd toneelstuk. Zij kon daar niets beters van maken. Haar treft absoluut geen schuld.
De hints die we gezien hebben waren wat mager. De muurschildering nergens tegengekomen.
Hopenlijk krabt de productie zich achter de oren. De mol moet het spel zelf kunnen spelen. Daar lag de kracht van WIDM. Er zijn vast opdrachten te bedenken die spannender en meer lagen bevatten dan dit seizoen. En voor de mol ook uitdagender om te mollen en voor kandidaten minder voorspelbaar. Ik houd vertrouwen in het 20e seizoen hoor. Het kan niet altijd feest zijn. En gelukkig dit jaar een vrouw als mol. Zijn we volgend jaar van dat statistische probleem verlost.

Verder wel een pluim voor de regie voor de executie met de laserstralen en het idee van de leader. En verder voor de prachtige beelden van Colombia.

Dooro01
5 jaar lid

Ik ben het niet met jullie eens dat de tuktuk en laser opdrachten zo geregistreerd waren. De mol kende ze wel van te voren, maar moest zelf haar eigen plan trekken hoe ze kon mollen.
Ook ik vond de leader geen leuke aanwijzing, ik vind de verborgen hints, zoals getallen op een muur, bepaalde shots enz veel leuker om dan te speuren. Je ziet hoe slim de kijker is, bv de zondag was al zeker dat Nicky naar huis gong en niet Robert, door met google maps de gebouwen te onderzoeken en het heliplatform dat te zien was. Zulk speurwerk zou ik meer willen doen in mijn zoektocht naar de mol.

chihiro
3 jaar lidVerdenkt Merel

Ik ben erg voor om weer onbekende kandidaten te zien. Het scheelt 9 nepmollen en een kandidaatse Mol.

Gringa
4 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Vonne:

Ik ben het grotendeels met jou eens.

Merel had ik bijna meteen afgeschreven wegens het laten verdwijnen van een vrijstellingskist in de allereerste opdracht van aflevering een. Ze krijgt ook een dikke pluim voor haar acteertalent ! wat ik totaal heb onderschat, een de manier waarop zij heeft gemold: ze genoot zichtbaar en was wel gedurfd.

Echter, ik vind dat ze veels te veel hulp van de regie en alles of niks opdrachten heeft gehad. Merel is ontzettend slim: laat haar die intelligentie beter gaan gebruiken als mol! Dus, ook al hield ze de pot historisch laag, ze had het meeste geld verdiend van de finalisten: wreed lief, maar misschien niet de bedoeling? Ze hoort laag-gemiddeld tot laagste verdiener te zijn. Desondanks dat het voor ons (mij) moeilijk was als mol te ontmaskeren, zijn toch 2 kandidaten haar op het spoor gekomen. Ik ga ervan uit dat de mol wint om te saboteren (goed gedaan), pot laag houden (ze had hulp, maar wel in geslaagd), laag verdient (hier krijgt ze van mij een onvoldoende), en niet ontmaskerd worden. Dat laatste is haar niet gelukt.

Met die vrijstelling laten verdwijnen in "Over bruggen," in "Roulette" het kaartje trekken dat Jamie en RP naar huis stuurde ipv min geld, en het houten stokje in "Ten val brengen" trekken dat Niels verzekerde van het finale vind ik zelf dat ze een beetje teveel de boel voor de kandidaten beinvloede. Het bondje met arme Jamie was prima (helaas voor Jamie), maar anders was ze een ietwat te partijdige mol--teveel bevoor- benadelende acties. Wel was ze tenminste niet degene die met Evelien's gestolen joker te maken had.

Elk jaar is dit een beetje zo, maar dit jaar vond ik de hoeveel tijd die ze niet hadden besteed aan de 9 kandidaten een beetje extreem. Ik wil ook het meeste over de mol komen te weten (het programma heet niet "Wie zijn de kandidaten"), maar 9 andere mensen geven hun tijd en moeite om aan dit progamma mee te doen en ik had ietsje meer van ze willen horen: een paar zinnetjes meer van degene die afvielen voor de 9de aflevering zowel als meer aandacht voor de winnaar en verliezer. Ik wist niet dat Niels en Merel zoveel clashte, bijvoorbeeld en ik ben nog steeds benieuwd waarom Sarah het naambordje nam ipv het geld in "Uit stralen." Rik heeft het prima gedaan als presentator in Colombia, maar ik miste Art in het Vondelpark. Rik sjeesde door de gewone kandidaten in ongeveer 10 onpersoonlijke minuutjes, racete zakelijk door gesprekken met Niels en Sarah, en had voornamelijk oog voor Merel. Ik hoop dat hij hieraan werkt volgend jaar.

Maar nogmaals, ik had Merel zelf niet door en vindt (ook met alle bovenstaande teleurstellingen) dat ze het persoonlijk ontzettend goed heeft acteerd en gedurfd gedaan als mol--daar ben ik wel onder de indruk van!

Tot volgend jaar!

Vonne

Dooro01 en Gringa, ik ben het met jullie eens. Alleen die slimme kijker lijkt dit jaar wel doelbewust in de maling te zijn genomen. Al die bepaalde shots waar je echt mee kon puzzelen bleken dus nep, alleen heb ik het gevoel dat ze er wel bewust ingezet zijn zoals de zippline. Juist dat stoort mij erg, voelt respectloos aan.

Uiteindelijk waren de echte hints te voor de hand liggend. Hoewel niet op de site zullen al die vogels dus ook wel een hint naar Merel zijn geweest. Maakt dat ik volgend jaar een stuk minder zin heb om te kijken. Op zoek naar de kandidaat die het meeste geld binnenhaalt in combinatie met een variant op vissers, kruizen en vogels?

Misschien inderdaad ook maar weer onbekende kandidaten zoals chihiro aangeeft.

Gewijzigd op 10 maart om 08:24 uur.

Miss Marple
6 jaar lidVerdenkt Nielson

Ook teleurgesteld...

Allereerst een compliment voor Merel, ik denk dat zij voor de kandidaten een geweldige mol was. Iedereen op het verkeerde been gezet met haar enthousiaste inbreng. Maar het programma wordt niet gemaakt om 9 BN-ers een leuke vakantie te bezorgen. Het is entertainment voor de kijker en moet zoveel mogelijk mensen trekken. Nu zijn wij op dit forum geen gemiddelde kijkers en we denken dat de hele regie om ons, molloten draait maar ik ben bang van niet.

Simpele hints (vogels, leader) en eenvoudig te begrijpen opdrachten (zonder de lagen die Geralda mist) doen het goed bij de meeste kijkers, en ik zie en merk dat WIDM ook steeds meer op kinderen gericht is.
Dat er niets met die muurschildering gedaan is begrijp ik echt niet. Waarom dan al die moeite? Wil de redactie koste wat kost voorkomen dat wij erachter komen wie de mol is? Omdat we het spelletje anders voor de gemiddelde kijker (en dus voor de avro) verpesten? Ik vind dit een hele nare gedachte maar deel hem toch met jullie.

Mijn conclusie: wij zoeken op dit forum, in elk geval sinds vorig jaar, naar dingen die er niet zijn omdat WIDM big business is en geen escape room voor molloten.

Toch wel tot volgende jaar, ik geef het programma nog een kans en hoop dat ik ongelijk heb.

Gewijzigd op 10 maart om 09:46 uur.

molliewie
8 maanden lidVerdenkt Sarah

Merel deed het prima als mol en kan goed toneel spelen.

Wat ik teleurstellend vond was de ontknopingsuitzendig. Een hoop gepraat en gedoe, maar maar zeer beperkte molaktiefragmenten. Het lijkt wel alsof dat er elk jaar minder worden. Terwijl dat toch het leukste is om te zien. En ja je kunt naar de site enzo.

Ik zou bijna pleiten voor het oude format: De ontknoping in de laatste aflevering ter plaatse, en dan de week erop 2 uur lang beeldmateriaal van wat de mol allemaal heeft gemold, met commentaar van de kandidaten. En meer uitleg over verborgen aanwijzingen, of aanwijzingen die het niet waren, zoals de gele laarsjes van Sinan.

Vonne

Citaat van Miss Marple:
Simpele hints (vogels, leader) en eenvoudig te begrijpen opdrachten (zonder de lagen die Geralda mist) doen het goed bij de meeste kijkers, en ik zie en merk dat WIDM ook steeds meer op kinderen gericht is.
Dat er niets met die muurschildering gedaan is begrijp ik echt niet. Waarom dan al die moeite? Wil de redactie koste wat kost voorkomen dat wij erachter komen wie de mol is? Omdat we het spelletje anders voor de gemiddelde kijker (en dus voor de avro) verpesten? Ik vind dit een hele nare gedachte maar deel hem toch met jullie.

Ben ik ook bang voor.

YSco71
3 jaar lidVerdenkt Sinan

Met Merel als mol kan ik leven. In ieder geval de minst erge van de drie.

Wat mij betreft was de finale hetzelfde als de serie in zijn totaliteit. Een lange aanloop en dan een ontknoping die met een sisser afloopt. Het idee van de puzzelstukjes was leuk, maar de uiteindelijke onthulling werd een beetje afgerafeld, zodat het letterlijk in het water viel. Na het vertrek van Sinan was ik een beetje klaar met deze serie. Het kon me eigenlijk niet meer schelen wie nu de mol was.

Sommige molacties vond ik toch wel goed, vooral bij de tuktuk opdracht. Het is nu ook duidelijk waardoor er zo'n groot verschil in geld was tijdens deze opdracht. Hebben we voor niets een wek theorieën bedacht.

Jammer dat sommige dingen niet behandeld zijn, zoals:
Waarom de enveloppe met 2 executies pakken en niet -geld.
waarom de fout bij de stokjes opdracht. Was dit bewust om Sarah of Sinan te elimineren?

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.