De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 3:  Vanaf hangen
  • Aflevering 2:  Voorbeeld
  • Aflevering 1:  Gelijk

Forum

Topic toevoegenForum » Over WIDM » Off-topic » Jeroen is niet de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Jeroen is niet de Mol, omdat...

Dit topic is bedoeld voor alle aanwijzingen die aantonen dat Jeroen niet de Mol is. Gedraagt Jeroen zich meer als een kandidaat, dan een Mol? Is deze kandidaat iemand die de pot spekt?

Aanvullende forumregels
Voor dit topic gelden aanvullende forumregels om het topic overzichtelijk te houden en dubbele reacties te voorkomen.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Jeroen wel de Mol is. Daarvoor is een ander topic.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Kandidatengedrag en acties die een Mol niet snel zal uitvoeren.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Naam Onbeken
1 jaar lid

Re: Jeroen is niet de Mol, omdat...

Jeroen zeht tijdens opdracht 2 tegen Peggy dat zowel jongens-, als meisjesnamen zijn toegestaan. Een mol zou het lekker zo laten.

MalleMolloot
7 jaar lid MalleMolloot

Citaat van Naam Onbeken:
Jeroen zeht tijdens opdracht 2 tegen Peggy dat zowel jongens-, als meisjesnamen zijn toegestaan. Een mol zou het lekker zo laten.

De opdracht is om zo veel mogelijk namen te verzinnen. De kandidaten weten nog niet dat zij precies die mensen met die namen moeten vinden. Dus juist door te zeggen dat jongens én meisjes namen mogen, worden er meer namen bedacht en is de kans van slagen een stuk kleiner.
Het is juist verdachter als hier iemand roept dat het beide namen mogen zijn

Amity
4 maanden lid

Citaat van MalleMolloot:
De opdracht is om zo veel mogelijk namen te verzinnen. De kandidaten weten nog niet dat zij precies die mensen met die namen moeten vinden. Dus juist door te zeggen dat jongens én meisjes namen mogen, worden er meer namen bedacht en is de kans van slagen een stuk kleiner.
Het is juist verdachter als hier iemand roept dat het beide namen mogen zijn

Dit lijkt mij een incorrecte conclusie.. Als er enkel jongensnamen worden verzonnen sluit je om en na bij 50% van de bevolking van het dorp uit om geld op te leveren. Bovendien worden de jongens namen steeds vreemder. Het leek op beeld idg niet alsof ze een blokkade raakte waarin ze stopte met namen verzinnen, de namen werden wel steeds gekker. Wanneer een paar van die gekke jongens namen meisjes namen waren geweest waren die waarschijnlijk nog de meer standaard meisjes namen en dus makkelijker te vinden dan de bijvoorbeeld stiekem niet zo standaard jongensnaam leonardo.

Zeker omdat er twee mensen waren die mochten inzetten! Als die twee lekker veilig op Sofia konden inzetten hoefden ze leonardo niet eens te overwegen.

Ik denk dat je juist als mol de poule van succesvol mensen vinden zo klein mogelijk wil houden, 50% van de bevolking buitensluiten? Dat lijkt me best een goede list.

Voor mij is hierom Jeroen ook even weggestreept van mijn verdachten lijstje.

Edit: Zoals mij hieronder aangewezen is is Leonardo blijkbaar in Italië wel een standaard naam. Maar aangezien dit een random voorbeeld was houd mijn redenering verder nog wel steek denk ik? Er zullen vast wel rare namen bij hebben gezeten als je ziet hoe lang dat blaadje is.

Gewijzigd op 7 september 2020 om 14:26 uur.

astridm
8 jaar lidVerdenkt Rocky

Citaat van Amity:
.....niet zo standaard jongensnaam leonardo.

Niet zo standaard? Leonardo staat zeker in de top 3, al jaren.

Geephile
4 maanden lid

Omdat hij zichzelf verspreekt (vanaf 0:25 in onderstaande radio 2 filmpje)

https://www.nporadio2.nl/nieuws/28939/jeroen-kijk-in-de-vegte-beantwoordt-prangende-wie-is-de-mol-vragen

Gewijzigd op 7 september 2020 om 14:32 uur.

molenpie
3 jaar lidVerdenkt Florentijn

Zijn reactie op ook meisjesnamen em zijn verbazing zijn te oprecht, jeroen is overduidelijk kNdidaat en geen mol

FritzyFilip
12 maanden lid

Bij opdracht 1 van aflevering 2 zag en hoorde je Jeroen heel duidelijk aan Tygo voorstellen om wat stenen weg te gooien, en dat zie je ze ook doen. Hun team komt uiteindelijk aan met (volgens Ron) maar €35. Hierdoor lijkt Jeroen heel verdacht en laat de regie de kijker denken dat de lage geldstand zijn schuld is, maar we zitten pas in aflevering 2 en echte Molacties worden nooit zo duidelijk in beeld gebracht. Daarom denk ik dat Jeroen niet de Mol is.

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Lakshmi

Citaat van FritzyFilip:
Bij opdracht 1 van aflevering 2 zag en hoorde je Jeroen heel duidelijk aan Tygo voorstellen om wat stenen weg te gooien, en dat zie je ze ook doen. Hun team komt uiteindelijk aan met (volgens Ron) maar €35. Hierdoor lijkt Jeroen heel verdacht en laat de regie de kijker denken dat de lage geldstand zijn schuld is, maar we zitten pas in aflevering 2 en echte Molacties worden nooit zo duidelijk in beeld gebracht. Daarom denk ik dat Jeroen niet de Mol is.

Op zich ben ik het met je eens qua reacties: ze lijken echt te zijn.
Anderzijds, hij begon onderaan een heuvel in aflevering 1 en liep naar boven toen we hem voor het eerst zagen. Dan stond hij bij een verkeerde spiegel. In de tweede aflevering wou hij een lange lijst langer maken met meisjesnamen (*kuch, kuch* Veronica?), en je zag anderen in zijn groep mannen onder een verkeerde naam naar het restaurant wijzen. Hij kan als eerste met een oudmol hebben gepraat (lijkt een sleutelpositie). In aflevering 2 liep hij achteraan met de stenen en in de groep waar tenminste een baksteentje verdween en weinig was opgehaald (*kuch, kuch* langs RTL Boulevard?). Hij stond naast Ellie de hele tijd waar hij behulpzame opmerkingen in principe kon geven, en lijkt een held die de kist over de finish loodst. Hij "wint" een zwarte vrijstelling. Niemand lijkt hem te verdenken tijdens de testen wat doet alarmbellen rinkelen bij mij.
Trouwens, niet 13, maar 17 is het ongeluks nummer in Italia. Jeroen was kandidaat in 2017, en Thomas draaide de andere kant op voor Ellie tijdens Achter je rug.

Beppie0507
2 jaar lid

Bewijs hier dat hij geen mol is:
https://www.instagram.com/p/CFMynipAscg/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Paatchoo
6 jaar lid

Citaat van Beppie0507:
Bewijs hier dat hij geen mol is:
https://www.instagram.com/p/CFMynipAscg/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Zou me er niet teveel aan vasthouden. Als ik de mol zou zijn en de kans had om openbaar "zo'n domme verspreking" te doen dan zou ik het niet laten. Dit komt er zo kalm uit dat het wel ingestudeerd lijkt.

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.