De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 3:  Vanaf hangen
  • Aflevering 2:  Voorbeeld
  • Aflevering 1:  Gelijk

Forum

Topic toevoegenForum » Over WIDM » Off-topic » Aflevering 2, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 2, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 2?

Citeer Reageer

Zooi22
4 jaar lid

Re: Aflevering 2, opdracht 1

Je hebt het 1e wisselpunt gehad en dan lopen er 5 personen straal het 2e wisselpunt met de €25 stenen voorbij. Ook niet raar dat daar een cameraman de groep staat op te wachten? Enigste excuus kan zijn dat ze de balk aan de kant van het wisselpunt droegen en iets minder zicht hadden. Maar na het 1e wisselpunt let je toch een klein beetje op wat er meer in de berm staat?
En tenslotte de klassieker, na de 1,75x en 1,5x bonus loopt alles door, want er zou maar eens meer te halen zijn en strandt men bij 0,5x bonus. Met deze kandidaten heb je geen mol nodig.

Citeer

Maggie
5 jaar lid

Ze hadden natuurlijk de stenen kunnen tellen. Vier keer 2 stapels van 5 euro en 2 stapels van 15 keer 25 euro is 520 + 750 = 1.270 euro. Met 'verdubbelaar' wordt dat meer dan 2.000 euro, dus je hoeft echt niet te denken dat er een stapel met grotere bedragen komt. Wat Ellie met haar platinum verdacht maakt. En wie zegt er 'diamant'?

Citeer

H20Fan
2 jaar lid

Citaat van Maggie:
Ze hadden natuurlijk de stenen kunnen tellen. Vier keer 2 stapels van 5 euro en 2 stapels van 15 keer 25 euro is 520 + 750 = 1.270 euro. Met 'verdubbelaar' wordt dat meer dan 2.000 euro, dus je hoeft echt niet te denken dat er een stapel met grotere bedragen komt. Wat Ellie met haar platinum verdacht maakt. En wie zegt er 'diamant'?

Ik kan me niet herinneren dat er Platinum en Diamant wordt gezegd door iemand maar ik kan me voorstellen dat je als je Zilver en Goud hebt gezien dat je dan verder gaat denken aan Diamond en Platinum. Net als bij Creditcards.

Ik vraag me bij deze opdracht trouwens af of de Mol meer focus zou hebben op de stenen of op het snel doorlopen. Je weet namelijk niet hoe goed de groep het aan de andere kant doet en je wilt daarom eigenlijk zo snel mogelijk naar het 0,5 punt komen. Want als de andere groep je dan treft binnen de tijd is alles gehalveerd. En als die groep toch nog ergens bij 1,75 of 1,5 was blijven staan dan was er sowieso geen geld in de pot gekomen omdat je elkaar niet treft. Ik zou als Mol proberen bij de 5 Euro stenen redelijk wat stenen te ruilen zodat je in ieder geval minder hebt te ruilen bij de 25 en dan proberen langs dat bordje te lopen. Zo houd je de vaart er wel in om bij de 0,5 te komen. Maar binnen je groep heb je ook nog Duo's. Is het dan slim om in het achterste Duo te zitten of het voorste? Want als jij in het voorste Duo zit en je loopt langs het bordje kan het andere Duo je hier nog op wijzen. Mag het voorste duo dan teruglopen? Volgens mij niet namelijk.

Gewijzigd op 13 september 2020 om 10:24 uur.

Citeer

Maggie
5 jaar lid

Als achterste heb je zeker voordeel. Het vijftal heeft 35 euro, dus er is zeker 1 steen kwijt. Jeroen legt bij het weggooien van gewone stenen zijn jas bij de mand. Ontneemt hij zo Tygo het zicht op het lozen van een 5 euro steen? Dat zal Tygo niet zien als ze weer gaan wandelen, want Jeroen loopt achteraan. Wel dapper als hij het zo vlak naast Tygo doet.

Afbeelding

Gewijzigd op 13 september 2020 om 13:30 uur.

Citeer

H20Fan
2 jaar lid

Als je als Mol weet dat er meer dan 2000 euro verdiend kan worden en het bedrag van je groepje is al zo laag, zou ik het raar vinden dat je zoveel risico zou willen lopen door zilveren stenen weg te gooien. Het is namelijk nu duidelijk dat er iets gebeurd is. Elkaar niet bereiken of juist treffen bij x0,5 en paaltje van gouden stenen missen lijkt me veel logischer om op te focussen als Mol. Ik denk eerder dat een kandidaat hier zou willen mollen door een zilveren steen weg te gooien. Je komt namelijk al snel uit bij een van de groepen en misschien zelfs een subgroepje. Je trekt zo veel verdenkingen naar bepaalde mensen toe.

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Lakshmi

Citaat van Maggie:
Als achterste heb je zeker voordeel. Het vijftal heeft 35 euro, dus er is zeker 1 steen kwijt. Jeroen legt bij het weggooien van gewone stenen zijn jas bij de mand. Ontneemt hij zo Tygo het zicht op het lozen van een 5 euro steen? Dat zal Tygo niet zien als ze weer gaan wandelen, want Jeroen loopt achteraan. Wel dapper als hij het zo vlak naast Tygo doet.

Afbeelding

Heel goed opgemerkt en bedankt voor de foto!!

5 stenen waren 2 zilver €5 baksteentjes waard en deze groep eindigt met 7 van die dingen. Er is dus tenminste 1 van die €5jes weggegooid in deze groep, wat maakt het waarschijnlijk de plek van de mol.

Citeer

Musliston
7 jaar lidVerdenkt Marije

Citaat van Gringa:
Citaat van Maggie:

Afbeelding

5 stenen waren 2 zilver €5 baksteentjes waard en deze groep eindigt met 7 van die dingen. Er is dus tenminste 1 van die €5jes weggegooid in deze groep, wat maakt het waarschijnlijk de plek van de mol.

Aan de andere kant...wat is 5 euro weggooien waard...dat is een beetje 'penny wise, pound foolish' Glimlach

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Lakshmi

Citaat van Musliston:
Citaat van Gringa:
Citaat van Maggie:

Afbeelding

Aan de andere kant...wat is 5 euro weggooien waard...dat is een beetje 'penny wise, pound foolish' Glimlach

Daar heb je wel gelijk inGlimlach
Peggy duwt de groep vooruit in deze opdracht, maar het is Jeroen die de groep remt. Met Peggy hadden ze misschien verder kunnen komen naar de 1,75 schijf (radio term).

Jeroen zegt dat hij zelfs last heeft van zijn monnikskapspier...en cappucino is een italiaans woord dat betekent kleine kap (van de kapucijner monniken). Ze dragen een zware last met die keien (rolstenen): Rolling Stones, Beast of Burden. Hij doet stemwerk voor RTL Boulevard en ze lopen op een lange weg gelijnd met bomen. In zwarte Larzen (These Boots Are Made for Walking, Nancy Sinatra). Ergens zegt hij dat ze meer geldsteentjes moeten pakken, maar er gebeurt niks en hij zet niet door (reverse psychology). Over dat bovengenoemde schijf: hij zat in seizoen 17 en ging er in aflevering 5 eruit.

Citeer

Zooi22
4 jaar lid

In de groep van 4 wil Ellie steeds weinig wisselen en samen met Patrick maar doorlopen want verderop is er vast veel meer. Ook als ze bij 1,75x punt staan. Een klasieker, zeker na opdracht 3 in aflevering 1. Wees niet te gretig.
Maar weegt dat mol gedrag op tegen het 5-tal dat bijna alles mist? En zelf 5jes lijkt kwijt te zijn? €35 zijn 7 zilveren stenen, terwijl je de zilveren 5 voor 2 wisselde.

Citaat van Maggie:

Citeer

Zooi22
4 jaar lid

Je hebt denk ik gelijk dat ze mol vooral zal focussen op het 0,5x punt of juist er tussen in. Dat laatste is lastig als de paaltjes vrij kort op elkaar staat en de teams kunnen elkaar op redelijk afstand al zien. Dus vooral doorlopen en zorgen dat je het 1,5x of 1,75x punt voorbij loopt.

Citaat van H20Fan:
Als je als Mol weet dat er meer dan 2000 euro verdiend kan worden en het bedrag van je groepje is al zo laag, zou ik het raar vinden dat je zoveel risico zou willen lopen door zilveren stenen weg te gooien. Het is namelijk nu duidelijk dat er iets gebeurd is. Elkaar niet bereiken of juist treffen bij x0,5 en paaltje van gouden stenen missen lijkt me veel logischer om op te focussen als Mol. Ik denk eerder dat een kandidaat hier zou willen mollen door een zilveren steen weg te gooien. Je komt namelijk al snel uit bij een van de groepen en misschien zelfs een subgroepje. Je trekt zo veel verdenkingen naar bepaalde mensen toe.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.