De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 3:  Vanaf hangen
  • Aflevering 2:  Voorbeeld
  • Aflevering 1:  Gelijk

Forum

Topic toevoegenForum » Over WIDM » Off-topic » Aflevering 2: Listig

Frank
Beheerder

Aflevering 2: Listig

Wat is je opgevallen in de tweede aflevering buiten de opdrachten en test & executie?

Gewijzigd op 12 september 2020 om 20:31 uur.

Citeer Reageer

Vlammetje
6 jaar lid

Re: Aflevering 2: Listig

Je zit iets stiekems te bespreken in de ontbijtzaal en hebt niet door dat Horace ernaast zit? Hoe dan?

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Lakshmi

Citaat van Vlammetje:
Je zit iets stiekems te bespreken in de ontbijtzaal en hebt niet door dat Horace ernaast zit? Hoe dan?

Lol Zie Aflevering 1, Opdracht 3....

Citeer

Mauz_is_waus
7 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van Vlammetje:

Wat mij opviel, is dat dit stuk heel erg geacteerd leek. Het gesprek en de reactie van Ron vond ik onnatuurlijk. Ron wilt niet dat er iemand meekijkt en als Tygo achter hem staat doet het hem niet veel.

Dan dat stuk dat Horace zegt dat hij alles gehoord heeft en Ron en Tygo zich niet betrapt voelen, zeer vreemd stukje. Maar ene conclusie kan ik hier niet uit trekken. Wellicht was dit vroeg, waren de cameramannen nog aan het slapen en is dit ter ore gekomen en hebben ze het nagespeeld.

Ook het gesprek later tussen Ellie en Patrick vond ik heel onnatuurlijk overkomen.

Citeer

Molletje1955
4 jaar lid

Citaat van Mauz_is_waus][quote=Vlammetje:

Wat mij opviel, is dat dit stuk heel erg geacteerd leek. Het gesprek en de reactie van Ron vond ik onnatuurlijk. Ron wilt niet dat er iemand meekijkt en als Tygo achter hem staat doet het hem niet veel.
Wellicht was dit vroeg, waren de cameramannen nog aan het slapen en is dit ter ore gekomen en hebben ze het nagespeeld.

Ook het gesprek later tussen Ellie en Patrick vond ik heel onnatuurlijk overkomen.

Inderdaad komt het te geacteerd over. Maar het kan toch niet zo zijn dat ze stukjes na gaan spelen om het op camera te krijgen? In dat geval haak ik echt af

Citeer

Maaikepaaik
5 jaar lidVerdenkt Lakshmi

Citaat van Molletje1955][quote=Mauz_is_waus:
Citaat van Vlammetje:

Wellicht was dit vroeg, waren de cameramannen nog aan het slapen en is dit ter ore gekomen en hebben ze het nagespeeld.

Inderdaad komt het te geacteerd over. Maar het kan toch niet zo zijn dat ze stukjes na gaan spelen om het op camera te krijgen? In dat geval haak ik echt af

Ron en Tygo komen de hele tijd te geacteerd over Knipoog dus dat past wel in hun straatje!

Citeer

Molletje1955
4 jaar lid

Haha ja daar heb je dan weer gelijk in

Citeer

Mol-Hunter
3 jaar lid

Wat ik elk jaar doe is de kandidaten verdelen in 3 groepen: "mogelijk de mol", "te weinig informatie" en "zeker niet de mol".
Na aflevering 1 heb je nog te weinig informatie om dit te doen. Op dat moment maar voorlopig op Ron gaan zitten. Nu, na aflevering 2 worden iets meer dingen duidelijk voor deze driedeling.

Opdracht 1:
Er is maar 5 euro weg. Lijkt mij de slechtste, meest minderwaardige molactie in de historie. Deze negeer ik dus. in het groepje van 5 is Peggy de meest verdachte omdat zij niets wil wisselen bij de 2e zilver stapel, met flinke pas voorbij de goud stapel marcheert en haast maakt om de 0,5x paal te bereiken. Nikkie zou hoogstens die 5 euro weg hebben kunnen gooien en Tygo en Jeroen gooien stenen eruit op een laat moment waardoor er geen molachtig effect meer aan zit. Je schiet daar als mol niets mee op.
In het andere groepje is Ron aan het vertragen. Ellie wil (molachtig) liever later pas meer geld proberen te pakken, maar is ook weer zo naar jokers aan het zoeken dat dit haar weer vrijpleit. Horace en Patrick lijken niet veel bijzonders te doen hier.

Opdracht 2:
Uit deze opdracht is, door de montage, niet veel te halen. De regie kan ons hier vele dingen voorhouden.
De mol zal waarschijnlijk wel als één van de eersten in het parcours willen. Schiet Ron daar nou Nikkie af in haar rug? Zou een stunt zijn want zo zorgt hij er wel voor dat de boobytraps niet doorgeknipt worden.

Opdracht 3:
Tja, deze opdracht geeft gewoon helemaal geen informatie. Het vragenstellen is irrelevant aangezien de enige beslissing ligt bij de penningmeester. Dus de enige vraag hier is of Patrick de mol zou kunnen zijn. Gezien zijn beslissing lijkt die vraag met nee beantwoord te kunnen worden.

Resumerend (en zo zou ik ook spreiden):
Mogelijke mol:
Ron
Peggy

Twijfelachtig/ te weinig concrete informatie:
Horace
Tygo
Nikkie

vrijwel zeker kandidaat:
Jeroen
Ellie
Patrick

Al afgevallen:
Tina
Nadja

Gewijzigd op 19 september 2020 om 15:51 uur.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.