De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van het jubileum seizoen hier bestellen!
Reserveer nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 8:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 7:  Dj vu
  • Aflevering 6:  Damocles
  • Aflevering 5:  Wegwerken

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 5 » Aflevering 5, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 5?

Citeer Reageer

Linda78
6 jaar lidVerdenkt Nikkie

Re: Aflevering 5, opdracht 2

Dus: maakt het uit waar de mol start? Nee, want de volgende dag krijgen ze pas de routebeschrijving. Spelleiding kan de routes zo sturen dat de mol op de goede plek uitkomt: de helicopter?

Citeer

EsPrincess
2 maanden lidVerdenkt Patrick

Citaat van Linda78:
Dus: maakt het uit waar de mol start? Nee, want de volgende dag krijgen ze pas de routebeschrijving. Spelleiding kan de routes zo sturen dat de mol op de goede plek uitkomt: de helicopter?

Ja zo dacht ik ook! Dan maakt het dus ook niet uit of de mol snel een envelop pakt of afwacht tot anderen er een pakken. Al denk ik zelf wel dat de mol in het busje wil, want die groep kan geld verdienen als ze op Elba zijn

Citeer

Mkalkman
2 maanden lid

Of tygo , die kent de weg al zijn hoofd als mol.

Citeer

Famoly
2 maanden lid

Nikkie zegt in de biecht dat het belangrijk is voor de mol om de juiste envelop te pakken en beschuldigt Jeroen ervan dat hij wel erg snel een envelop pakte. Het is echter Nikkie die al vanaf het moment dat ze de bus uitstappen flink haast lijkt te hebben. Nikkie loopt als eerste het huisje binnen en grist ook snel als eerst een envelop weg. Daarna staat ze zenuwachtig met de envelop te wapperen. Toevallig pakt ze precies de envelop die haar later (mogelijk) een vrijstelling geeft. Heeft ze voorkennis?

Gewijzigd op 3 oktober om 22:32 uur.

Citeer

Vonne
2 jaar lidVerdenkt Nikkie

Waar wil de mol uitkomen? Helicopter of de andere groep? In de andere groep kan later geld verdiend worden, maar daar is de kans groter dat er 2 uit moeten. Maar misschien hebben Tygo en Nikkie daar straks ook nog de invloed op. Kan nu nog niet goed inschatten welke groep de mol wil zijn en in welke auto dan gestart zou moeten worden.

Wel raar dat Patrick de luidspreker uit had staan op het eind, hierdoor konden Ron en Jeroen geen contact met ze krijgen.

Citeer

Linda78
6 jaar lidVerdenkt Nikkie

Citaat van Vonne:
Waar wil de mol uitkomen? Helicopter of de andere groep? In de andere groep kan later geld verdiend worden, maar daar is de kans groter dat er 2 uit moeten. Maar misschien hebben Tygo en Nikkie daar straks ook nog de invloed op. Kan nu nog niet goed inschatten welke groep de mol wil zijn en in welke auto dan gestart zou moeten worden.

Wel raar dat Patrick de luidspreker uit had staan op het eind, hierdoor konden Ron en Jeroen geen contact met ze krijgen.

Ik denk dat de mol toch in de helicopter zou zitten, je jaagt immers op de mol *winkwink . De achtervolgers zorgen toch in dit geval om ze zo snel mogelijk te vinden, want anders moeten er 2 naar huis. De mol hoeft niet zoveel te doen om geen of weinig geld te verdienen(al hoort deze post meer in het draadje voor opdracht 3, ik kopieer het zo even)

Gewijzigd op 4 oktober om 08:13 uur.

Citeer

moonspellen
6 jaar lid

Als het belangrijk is of de Mol een envelop pakt dan kan dat later nog gestuurd worden door de productie. Want als ze willen dat de Mol bijv. in de heli moet. En dan kunnen ze de route die diegene moeten gaan in de desbetreffende auto leggen. Ik denk nl dat de er best kans is dat de mol in de heli zou moeten . Er zit nl wel veel geld in de pot en daar kan wel wat uit. Dus krijgen Nikkie en Tygo denk ik nog een voorstel waar er geld mee te maken heb. Maar dit kan natuurlijk puur gedachten van mij zijn.

Citaat van Vonne:

Citeer

mollien
5 jaar lidVerdenkt Tygo

Als de heli niet gevonden was, was de opdracht/aflevering maar half voltooid. Dus de mol zal er wel een rol in gehad hebben er voor te zorgen dat de heli gevonden wordt. Of de route beschrijving naar de heli was super makkelijk, maar dan loop je alsnog de kans dat de communicatie niet goed gaat waardoor de desbetreffende kandidaten alsnog niet bij de heli komen. Dan zijn Nikkie & Tygo het meest voor de hand liggend, of Jeroen die ze de route voor las. Ben benieuwd of op het eiland zitten uiteindelijk ook echt een sleutelpositie gaat zijn.

Citeer

Anirbas
2 maanden lidVerdenkt Patrick

Ik lees al heel lang mee op dit forum (goede hints en analyses, altijd erg leuk Glimlach) eigenlijk nog nooit wat geplaatst. Maar het zit me nu zó dwars dat ik maar niet wijzer word van deze aflevering, dat ik het nu tijd vond voor een post haha!

Twee zaken vielen me het meest op bij deze opdracht:

1. Jeroen heeft bij de start van de opdracht 2 enveloppen, de andere teams hebben er 1. Nikkie en Tygo lijken hierdoor twee opties te hebben voor een route.
2. De locaties op de kaartjes bij de teamverdeling. Zijn dit hun eindlocaties of juist startlocaties?

De enveloppen zouden erop kunnen wijzen dat er voor hun 2 routes mogelijk waren. Naar de helicopter of naar de oorspronkelijke locatie. Dat zou betekenen dat Jeroen heeft mogen kiezen welke route zij nemen, maar daar hebben we niets van gezien. Ron zegt ook niets over het feit dat er twee enveloppen zijn. En wat was er gebeurt als Jeroen ze naar de eindlocatie had geleid die op hun kaartje stond? Was dan iedereen bij de toren uitgekomen en was er dan op een andere manier bepaald wie er in de helicopter gingen?

Uitgaande van eindlocatie op de kaartjes: De eindlocatie met de helicopter lijkt een aardig eindje buiten de bebouwing van Pisa te liggen. De oorspronkelijke locatie, Piazza di Terzanaia, ligt aan de rand en lijkt nog teveel in de bebouwde kom te liggen. Zie kaartje.

Startlocatie lijkt logischer, gezien de ligging van met name de locatie van Jeroen en Ron. Die ligt een goede 15 minuten lopen van de toren af, waar ze blijkbaar moeten eindigen. Peggy zegt geloof ik ook als ze aankomen op hun bestemming, dat ze een rondje gereden zijn, wat logisch is als zij zo dichtbij de toren zijn gestart.

Tot slot: Rik zegt weliswaar dat iedereen op tijd moest zijn, maar daarbij lijkt het puur te gaan om het op tijd bij hem zijn. Bij de toren van Pisa dus. Over Nikkie en Tygo zegt hij dat zij ‘ook hun bestemming bereikt hebben’. Lijkt alsof er alleen geld verdiend kon worden als iedereen bij de toren was aangekomen.

Ik blijf daardoor vermoeden dat er 2 opties waren: alle teams naar de toren, achteraf beslissen wie wordt afgezonderd. Of de variant die we nu gezien hebben.

Afbeelding

Gewijzigd op 4 oktober om 12:09 uur.

Citeer

Kimmbx
5 jaar lidVerdenkt Peggy

Wat mij opviel bij het pakken van de enveloppen: Peggy wacht voor mijn gevoel heel erg af wie welke envelop pakt, om zich vervolgens bij Patrick te voegen. Als zij de Mol is, dan weet ze dat ze niet bij Nikkie in het team moet komen, omdat ze waarschijnlijk niet in de helicopter wil. Nikkie probeert nog wel bij Peggy in het team te komen (volgens mij hoor ik haar iets zeggen waarbij het erop neerkomt dat ze nog niet veel met Peggy is geweest), maar Peggy negeert haar volledig.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.