De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Splinter is de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Splinter is de Mol, omdat...

In dit topic kun je alle aanwijzingen naar Splinter kwijt. Molacties, verborgen hints en theorieën zijn hier welkom.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Splinter niet de Mol is. Daarvoor is een ander topic.
  • Verdacht gedrag van Splinter in een opdracht. Plaats dat in het topic van de betreffende opdracht.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag en verdachte uitspraken van Splinter buiten de opdrachten.
  • Mogelijke verborgen hints die kunnen verwijzen naar Splinter.
  • Uitgebreide theorieën over Splinter.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Snuffel
12 maanden lid

Re: Splinter is de Mol, omdat...

Rik zeg bij de introductie dat de mol zich al bekend gemaakt heeft. Volgens mij is Splinter dat.
Hij zegt namelijk heel duidelijk: "Of ik de mol ben? Dat zal blijken aan het eind van het spel".
Klinkt als : "zal blijken of hij wel of niet de mol is"
Ik hoor het zo (immers "luister goed!"): Dat ik de mol ben dat zal blijken aan het eind van het spel.

En ter aanvulling. Hij vindt dat kandidaten een beetje verliefd moet worden op de mol, zodat hij niet verdacht wordt. Een klein schattig roze geldkistje past prima in die strategie.

Gewijzigd op 3 januari om 22:53 uur.

Elleoise
9 maanden lid

Als je naar ieders profielfoto kijkt, zijn er personen die tegen "rode" bakstenen staan en 3 personen die tegen een geheel "groene" achtergrond staan.
Is dit een hint?
dan behoort hij tot de laatste 3 en is hij wellicht de mol

chihiro
5 jaar lidVerdenkt Kim-Lian

Citaat van Snuffel:
Rik zeg bij de introductie dat de mol zich al bekend gemaakt heeft. Volgens mij is Splinter dat.
Hij zegt namelijk heel duidelijk: "Of ik de mol ben? Dat zal blijken aan het eind van het spel".
Klinkt als : "zal blijken of hij wel of niet de mol is"
Ik hoor het zo (immers "luister goed!"): Dat ik de mol ben dat zal blijken aan het eind van het spel.

En ter aanvulling. Hij vindt dat kandidaten een beetje verliefd moet worden op de mol, zodat hij niet verdacht wordt. Een klein schattig roze geldkistje past prima in die strategie.

Wat hij zegt in de reactie van Snuffel, komt als enige niet overeen met zijn voorstelfilmpje. Daarna komt Charlotte in beeld, en rechts Splinter (zachter en door Charlotte heen): 'Wie is de Mol? Ik.'
Bron: Kim van de Ven.

Naast politicologie is Splinter ook bekend met toneel.

Na opdracht 1 heeft hij moeite om niet te lachen, de pot blijft leeg. Hij reageert quasi vrolijk op geld (opdracht 3) en na de laseropdracht kijkt hij neutraal.

Gewijzigd op 5 januari om 13:54 uur.

Gringa
6 jaar lid

Als je op wieisdemol.nl gaat en naar de kandidaten informatie klikt, kun je van alle kandidaten een zinnetje lezen. 7 kandidaten beginnen allemaal hun zinnetjes met "Ik". Charlotte, Remco, en Splinter wijken hier af. Het zinnetje van Splinter begint met "Je". Dit is seizoen 21 en de 21ste letter van het alphabet is U. In het afgekorte Engels staat dit vaak voor "you" in tweets of smsjes. Splinter is de enige die begint met een vorm van "you/ u".

simgab
7 jaar lid

Splinter geeft een blouse aan die doet denken aan de kleding van een joker!

Snuffel
12 maanden lid

Bondje met Joshua? Volgens mij kan Splinter zijn gezicht niet in de plooi houden bij het "aanbod" van Joshua.

Mique
2 jaar lid

Ik zit in de splinter tunnel maar het is nog rustigGlimlach Zijn reacties op opdrachten als abseilen zijn niet zo spontaan, hij stuurt op verkeerde codewoorden in de kamer, hij ‘vergist’ zich in antwoord invullen terwijl hij het op papier heeft gekregen. Nu verdenk ik hem ervan dat hij ws foute bordjes om heeft laten rijden en bij de ballerina’s kistjes heeft verwisseld.
Die arme jongen moest dan ook wel abseilen om evt voor de vrijstellingen te kunnen gaan ipv geld. Het leek niet zijn hobby.
Hij was Gelijk aan het woord in aflevering 1 Gelijk, ook gelijk als eerste in de leader en bij de executie en deed ook dezelfde (gelijke) handbeweging als Rik bij de executie.
Zou wel echt een hele leuke mol zijn!

Gewijzigd op 17 januari om 10:59 uur.

Geralda
9 jaar lid

Citaat van Mique:
Ik zit in de splinter tunnel maar het is nog rustigGlimlach Zijn reacties op opdrachten als abseilen zijn niet zo spontaan, hij stuurt op verkeerde codewoorden in de kamer, hij ‘vergist’ zich in antwoord invullen terwijl hij het op papier heeft gekregen. Nu verdenk ik hem ervan dat hij ws foute bordjes om heeft laten rijden en bij de ballerina’s kistjes heeft verwisseld.
Hij was Gelijk aan het woord in aflevering 1 Gelijk, ook gelijk als eerste in de leader en bij de executie en deed ook dezelfde (gelijke) handbeweging als Rik bij de executie.

Bij mij zit er één teen in de Splinter tunnel en eigenlijk alleen omdat hij bij de opdracht in het museum enorm duidelijk bezig was om de geheime opdrachten opvallend uit te voeren. Het zou wel heel leuk zijn inderdaad, maar wellicht is hij te ‘lief’? Het roze geldkistje vind ik ook nog steeds apart. Waarom zou iemand dit vooraf voorbereiden? Wellicht kunnen we later in het seizoen hier een hint naar ontdekken.

Mique
2 jaar lid

Citaat van Geralda:
Citaat van Mique:

Bij mij zit er één teen in de Splinter tunnel en eigenlijk alleen omdat hij bij de opdracht in het museum enorm duidelijk bezig was om de geheime opdrachten opvallend uit te voeren. Het zou wel heel leuk zijn inderdaad, maar wellicht is hij te ‘lief’? Het roze geldkistje vind ik ook nog steeds apart. Waarom zou iemand dit vooraf voorbereiden? Wellicht kunnen we later in het seizoen hier een hint naar ontdekken.

Ja misschien te lief, maar hij wordt nog door bijna niemand verdacht, dus prima. Als mol wil je natuurlijk op het juiste moment pm zijn en nu is hij het, ben benieuwd of dat niet te vroeg is. Tot nu toe heeft de pm geen speciale rol gehad

astridm
9 jaar lid

Citaat van Geralda:
Het roze geldkistje vind ik ook nog steeds apart. Waarom zou iemand dit vooraf voorbereiden?

Die man heeft humor, dat zal de enige reden zijn, denk ik.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.