De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Renée is de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Renée is de Mol, omdat...

In dit topic kun je alle aanwijzingen naar Renée kwijt. Molacties, verborgen hints en theorieën zijn hier welkom.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Renée niet de Mol is. Daarvoor is een ander topic.
  • Verdacht gedrag van Renée in een opdracht. Plaats dat in het topic van de betreffende opdracht.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag en verdachte uitspraken van Renée buiten de opdrachten.
  • Mogelijke verborgen hints die kunnen verwijzen naar Renée.
  • Uitgebreide theorieën over Renée.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

LisaHopman
3 jaar lid

Re: Renée is de Mol, omdat...

In een clip van een voorstelling waarin zij speelde in de intro, zegt ze: ik ga onderduiken... Alle molradars gingen bij mij af, dus ik ga vol op Renée!

Call-key-S
9 maanden lid

Ik verdenk Renée. Ik zie een paar verdachte dingen in de bekendmaking van de kandidaten bij haar:

1 - In haar filmpje, waarin je haar op het podium bezig ziet, zegt ze 'Ik ga onderduiken'. Een mol duikt ook onder (de grond).
2 - Haar haarlokken op de foto (met naam, geboortedatum, sterrenbeeld, enz.) zitten in drie plukken: de letter M van Mol.
3 - Ze zegt "Ik kan niet over mezelf zeggen: ik ben een goede mol? Ik zou wel heel graag een goede mol WILLEN zijn." Daarmee kan ze bedoelen: ik ben de mol, maar ik hoop dat ik ook een goéde mol zal zijn. Dat wil ik graag. Ze legt de nadruk op een góede mol zijn, i.p.v. wíllen zijn (omdat ze het al is). Moet je ook die grijns zien, nadat ze dat gezegd heeft... Dat zegt veel, misschien wel genoeg...
4 - Een prachtige dekmantel om gelijk te zeggen: "Ja, ik ben de oudste. Ik hoor niet goed. Ik ben niet zo snel. Dus ja, neem me niet kwalijk als het niet lukt. Ik ga heus mijn best doen."
5 - Ze noemt zich in één woord: "levenslustig". Daar zit wat achter, ik weet nog niet wat.
6 - Bij Moltalk kreeg ze weinig aandacht, zat wat achteraan de lijst (8ste) en er werd alleen de nadruk op haar dekmantel gelegd, waarom ze op een mol kan lijken maar het niet is. Prima gedaan van de regie...
7 - Je ziet haar in de polls ook onderaan staan (maar niet de laatste, want dat valt op). Terwijl in de polls van moljagers, ze wel hoog uitkomt. Verdacht!
8 - Op de groepsfoto staat ze als enige met haar benen tegen elkaar aan. Een uitzondering dus. Wie weet laat elke foto haar in een afwijkende pose staan. En is dit dus een hint.
9 - Ik vond dat bij Moltalk, toen ze geïntroduceerd werd, de presentatrice ook ineens begon te stotteren. Was ze zich bewust dat ze hier de mol presenteerde? (Misschien zie ik hier meer dan er is en weet ze niet wie de mol is...)
10 - Op het voorstelfilmpje zegt ze 'Ik zie op... eh... ik zie uit naar dat met die laserstralen'. Eerst een verspreking én dan ook gewoon vertellen dat een laseropdracht komt. Hoe weet ze dat dat komt? (Rik heeft ook bevestigd dat er een laseropdracht komt.). Ze zegt verder dat ze als in een spannende ruimte komt, ze als een James Bond (undercoveragent) ergens zal wegduiken. Tjonge, 'net een mol!

Na het jubileumseizoen is het ook wel lekker om een goede actrice in te zetten. En inderdaad, het is weer tijd voor een vrouwelijke mol (na de fenomenale Merel)...

Dus, ik ga Renée goed in de gaten houden.

Gewijzigd op 3 januari om 16:09 uur.

Geralda
9 jaar lid

Citaat van Call-key-S:
Ik verdenk Renée. Ik zie een paar verdachte dingen in de bekendmaking van de kandidaten bij haar:

- In haar filmpje, waarin je haar op het podium bezig ziet, zegt ze 'Ik ga onderduiken'. Een mol duikt ook onder (de grond).
- Haar haarlokken op de foto (met naam, geboortedatum, sterrenbeeld, enz.) zitten in drie lagen: de letter M van Mol.
- Ze zegt "Ik kan niet over mezelf zeggen: ik ben een goede mol? Ik zou wel heel graag een goede mol WILLEN zijn." Daarmee kan ze bedoelen: ik ben de mol, maar ik hoop dat ik ook een goéde mol zal zijn. Dat wil ik graag. Ze legt de nadruk op een góede mol zijn, i.p.v. wíllen zijn (omdat ze het al is). Moet je ook die grijns zien, nadat ze dat gezegd heeft... Dat zegt veel, misschien wel genoeg...
- Een prachtige dekmantel om gelijk te zeggen: "Ja, ik ben de oudste. Ik hoor niet goed. Ik ben niet zo snel. Dus ja, neem me niet kwalijk als het niet lukt. Ik ga heus mijn best doen."
- Ze noemt zich in één woord: "levenslustig". Daar zit wat achter, ik weet nog niet wat.
- Bij Moltalk kreeg ze weinig aandacht, zat wat achteraan de lijst (8ste) en er werd alleen de nadruk op haar dekmantel gelegd, waarom ze op een mol kan lijken maar het niet is. Prima gedaan van de regie...
- Je ziet haar in de polls ook onderaan staan (maar niet de laatste, want dat valt op). Terwijl in de polls van moljagers, ze wel hoog uitkomt. Verdacht!
- Op de groepsfoto staat ze als enige met haar benen tegen elkaar aan. Een uitzondering dus. Wie weet laat elke foto haar in een afwijkende pose staan. En is dit dus een hint.
- Ik vond dat bij Moltalk, toen ze geïntroduceerd werd, de presentatrice ook ineens begon te stotteren. Was ze zich bewust dat ze hier de mol presenteerde? (Misschien zie ik hier meer dan er is en weet ze niet wie de mol is...)
- Op het voorstelfilmpje zegt ze 'Ik zie op... eh... ik zie uit naar dat met die laserstralen'. Eerst een verspreking én dan ook gewoon vertellen dat een laseropdracht komt. Hoe weet ze dat dat komt? (Rik heeft ook bevestigd dat er een laseropdracht komt.). Ze zegt verder dat ze als in een spannende ruimte komt, ze als een James Bond (undercoveragent) ergens zal wegduiken. Tjonge, 'net een mol!

Na het jubileumseizoen is het ook wel lekker om een goede actrice in te zetten. En inderdaad, het is weer tijd voor een vrouwelijke mol (na de fenomenale Merel)...

Dus, ik ga Renée goed in de gaten houden.

Met een paar punten kan ik meegaan o.a. het onderduiken, haar defensieve rol in het vertellen waar ze niet goed in is ( dat deden eerdere mollen in het voorstellingsfilmpje ook), dat ze graag een goede mol zou willen zijn en de lasergame.
De haarlok vind ik nogal vergezocht en bij Moltalk weten ze niet wie de mol is dus dat biedt geen aanknopingspunten. Dat ze ‘anders’ met haar benen staat kan op iedere kandidaat slaan, geldt ook voor de armhoudingen. Daar lijkt me nu nog niets zinnigs over te zeggen, tenzij je natuurlijk meteen een tunnel in wilt Lol
Ik denk wel dat ze een mol zou kunnen zijn, ze is ook een goede actrice.

Call-key-S
9 maanden lid

Ik ben bang dat ik een HELE GROTE HINT heb gevonden naar Renée. Als dit klopt, dan is Renée er gloeiend bij... Het is een vergelijkbare hint met het handschrift van Jeroen, waardoor we al in aflevering 1 de mol zouden gevonden kunnen hebben...

Je moet goed kunnen liplezen. Renée zegt bij het voorstellen in het laatste fragment tijdens het door-elkaar-praat-gedeelte : '...ben ik zelf!'
Ik kan verder niet goed haar lippen lezen (liplezenKnipoog) in de twee fragmenten daarvoor, maar ik vermoed dat ze daar iets van zegt als 'iedereen doet wel of hij de mol is, maar de mol...'
Dus heeft Renée zichzelf als mol gewoon gelijk al bekend gemaakt, maar was het niet te horen omdat iedereen door elkaar praatte. We zullen na afloop te zien krijgen dat ze dit zo zegt...

Gewijzigd op 3 januari om 10:24 uur.

jordi074
6 jaar lid

Citaat van Call-key-S:
Ik ben bang dat ik een HELE GROTE HINT heb gevonden naar Renée. Als dit klopt, dan is Renée er gloeiend bij... Het is een vergelijkbare hint met het handschrift van Jeroen, waardoor we al in aflevering 1 de mol zouden gevonden kunnen hebben...

Je moet goed kunnen liplezen. Renée zegt bij het voorstellen in het laatste fragment tijdens het door-elkaar-praat-gedeelte : '...ben ik zelf!'
Ik kan verder niet goed haar lippen lezen in de twee fragmenten daarvoor, maar ik vermoed dat ze daar iets van zegt als 'iedereen doet wel of hij de mol is, maar de mol...'
Dus heeft Renée zichzelf als mol gewoon gelijk al bekend gemaakt, maar was het niet te horen omdat iedereen door elkaar praatte. We zullen na afloop te zien krijgen dat ze dit zo zegt...

Ik heb het fragment een paar keer bekeken en ik liplees ook 'ben ik zelf.' Kan natuurlijk zijn dat ik dit nu enkel zie omdat ik hiernaar zoek, maar het zal een hele mooie hint zijn. Het seizoen is nog niet eens begonnen en ik zit nu al in een tunnel Verdrietig

Xannie
9 jaar lid

Ik denk dat het na 2 mannelijke mollen weer eens een vrouw zou kunnen zijn. Mijn gevoel zegt dat Renee het beste een mol zou kunnen spelen. Zuiver een schot voor de boeg, want heb nog geen concrete aanwijzing gezien.
Behoudens dat ze in video zegt de lasergame leuk te vinden. Maar weet ze dat dan al? Of klopt het dat de video na afloop van seizoen is opgenomen (las ik namelijk ergens, dat zou betekenen dat ze er niet meteen uit gaat).

Gewijzigd op 2 januari om 16:33 uur.

PeBomo
5 jaar lid

Citaat van Xannie:
Ik denk dat het na 2 mannelijke mollen weer eens een vrouw zou kunnen zijn. Mijn gevoel zegt dat Renee het beste een mol zou kunnen spelen. Zuiver een schot voor de boeg, want heb nog geen concrete aanwijzing gezien.
Behoudens dat ze in video zegt de lasergame leuk te vinden. Maar weet ze dat dan al? Of klopt het dat de video na afloop van seizoen is opgenomen (las ik namelijk ergens, dat zou betekenen dat ze er niet meteen uit gaat).

Nou, die lasergame zit al in de eerste aflevering dus daar verklapt ze weinig mee...

Call-key-S
9 maanden lid

Renée heeft uitstekend gemold!

1- In de kamer vindt ze keurig de 250 euro. Ze schuift het biljet niet onder de deur door, want hoe kan je die naar jezelf schuiven? Vervolgens speelt ze haar 250 wel weg voor een joker. En hopla, al het geld is uit de pot en je speelt 'de kandidaat'!

2- Bij het lasergamen geeft ze een code verkeerd door. Ze husselt de code door elkaar, gewoon voor het oor en oog van de deelnemers. Wat een lef! En ook nog de letter niet doorgeven. Ondertussen heeft ze vast ook nog een paar kandidaten afgeschoten. Dan gaat ze zelf geld pakken, want "de rest doet het helemaal niet goed"... En als klapper laat ze zich met geld afschieten. Ge-wel-dig!

3- Bij het moltainbiken heeft ze de perfecte positie, namelijk net voor het laatste tweetal. Ze weet zo de meeste antwoorden, kan ze de verkeerde antwoorden doorgeven en foute antwoorden toevoegen. En het mooie is, dat ze de schuld niet krijgt, omdat ze de antwoorden niet hoefde op te schrijven.
Op de bordjes langs het parcours staat 'In eerste instantie wilde Renée de mol wel zijn'. Als enige van alle deelnemers staat deze zin exact op het bord waarop de zinnen juist ingevuld moesten worden. En wat was de afleveringstitel??? 'Gelijk'...!!!

4- In moltalk wordt gedaan of ze de nieuwe Ron is. Goed en slim bedacht van de regie! En zet haar nog netjes op één van de onderste plaatsen bij de verdenkingen, want Nederland gaat altijd massaal mee met de hoogste verdachten...

5- Wat ze verder goed doet, is de manier waarop ze het woord neemt! Ze leidt het gesprek bij het kiezen van de penningmeester, want zo lijkt ze heel eerlijk en democratisch. En bij het plan van Joshua zegt ze dat als er één iemand geld verzamelt en wordt afgeschoten, je wel gelijk alles kwijt bent. Zo lijk je een echte kandidaat. Goed gespeeld, molletje!

6 - Rocky is de enige die haar test op Renée heeft ingevuld. Waarschijnlijk heeft ze bij de moltainbike-opdracht zulk verdacht gedrag gezien bij Renée, dat ze haar is gaan verdenken. Wij zagen bar weinig van Renée en Rocky.
Rocky heeft op Instagram aangegeven aan haar familie dat ze links doorstuurt naar haar (buitenlandse) familie, zodat ze haar in het programma kunnen volgen. Daarmee kan ze heel goed ver in het spel komen, mogelijk de winnaar van het spel worden!

Gewijzigd op 3 januari om 13:07 uur.

Geralda
9 jaar lid

Citaat van Call-key-S:

Ik kan verder niet goed haar lippen lezen in de twee fragmenten daarvoor, maar ik vermoed dat ze daar iets van zegt als 'iedereen doet wel of hij de mol is, maar de mol...'

Mooi dat je dit hebt kunnen uitzoeken, lees ‘liplezen’ Ja
Ze kan een mol zijn maar ik ga (nog) niet in je tunnel mee hoor. Wil eerst wat meer aanwijzingen. Ze staat bij mij echter wel in de top vier.

Xannie
9 jaar lid

Dit zijn de bordjes over ‘mol zijn’ langs fietsroute opdracht 3 die we te zien krijgen:
Remco wilde in eerste instantie wel de mol zijn
In eerste instantie wilde Charlotte niet de mol zijn
De mol wilde Lakshmi in eerste instantie wel zijn
In eerste instantie wilde Erik de mol zijn
Florentijn wilde in eerste instantie de mol wel zijn
In eerste instantie wilde Renée de mol wel zijn
Marije wilde in eerste instantie de mol zijn

Meest opvallend is de zin bij Lakshmi.
Op het bord waar ze de antwoorden moeten invullen staat het echter als volgt:
In eerste instantie wilde de mol ...wel/niet... zijn.
Die enige tekst die exact overeenkomt is zoals het bij Renée op bordje is geschreven. Is de hint bij Lakshmi een afleiding van werkelijke hint bij Renee?

Gewijzigd op 3 januari om 12:15 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.