De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Deelnemers » Joshua Nolet » Joshua is de Mol, omdat...

Frank
Beheerder

Joshua is de Mol, omdat...

In dit topic kun je alle aanwijzingen naar Joshua kwijt. Molacties, verborgen hints en theorieën zijn hier welkom.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Joshua niet de Mol is. Daarvoor is een ander topic.
  • Verdacht gedrag van Joshua in een opdracht. Plaats dat in het topic van de betreffende opdracht.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag en verdachte uitspraken van Joshua buiten de opdrachten.
  • Mogelijke verborgen hints die kunnen verwijzen naar Joshua.
  • Uitgebreide theorieën over Joshua.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

gravertje
3 jaar lid

Re: Joshua is de Mol, omdat...

Joshua is de mol, omdat in het individuele kandidaten-voorstel-filmpje de brugbogen op de achtergrond de letter M vormen. Jaa!, meteen duidelijk toch !!

Molloot09876
2 jaar lid

Joshua zegt in zijn voorstelfilmpje dat hij zin heeft om mensen er uit te werken. Alleen een mol kan mensen een bepaalde richting opsturen en ze er zo uitwerken. Vreemde uitspraak voor een kandidaat.

Snuffel
8 maanden lidVerdenkt Splinter

Hij tegenstrijdige dingen doet en zegt.
Bij het fietsen wil hij als eerste omdat hij slecht is in onthouden, maar dat gaat hem toch goed af.
Dan wil hij snel fietsen i.v.m. de tijd, maar kan zo wel bordjes voorbij fietsen. Maar Erik trapt daar niet in.
Bij het lasergamen geeft hij geld aan Marije, sleept de groep mee met zijn "Unite", maar draagt eigenlijk verder helemaal niets bij.
En dat lachje van hem vind ik echt bij de joker-kaart passen. (ja, dat gaat wat ver als echte hint, maar ik vind het zo aanstekelijk.)

Maaikepaaik
5 jaar lidVerdenkt Rocky

“U”nite... de 21e letter van het alfabet. Als hij elke aflevering een woord met een U gaat roepen dan zou dat wel heel grappig zijn. Glimlach

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Best mogelijk, hij gebruikt veel Engelse woorden. Nu is hij in Portugal geboren en heeft wellicht een meertalige opvoeding gehad? Kijken of hij morgen weer wil unit-en Lol

Citaat van Maaikepaaik:
“U”nite... de 21e letter van het alfabet. Als hij elke aflevering een woord met een U gaat roepen dan zou dat wel heel grappig zijn. Glimlach

Wrens
6 jaar lidVerdenkt Florentijn

Een van de aanwijzingen op de muur in blacklight was 'wat is links en wat is rechts' Lijkt me een hint waar je in dat spel niks mee kan. Maar misschien een verwijzing naar Joshua die zijn portofoons in de opdracht hiervoor (om de tuin leiden) verwisseld had? Zou ik wel een leuke hint vinden!

Danoontje88
3 jaar lid

Joshua heeft een aantal jaar geleden meegedaan aan ''De gevaarlijkste wegen van de wereld'' en vormde een team met Susan Visser. Ik ben best benieuwd of Susan zijn contactpersoon is.

chihiro
4 jaar lidVerdenkt Erik

Joshua kan liegen, geen idee waarom je dat zou vertellen, maar goed het zal wel omgekeerde psychologie zijn. Hij wordt online weinig verdacht, maar door de kandidaten wel. Door iedereen behalve door Erik en Rocky.

En zelf zet hij in op Renee, waar het de dik op ligt, lijkt een kandidaat met molgedrag. Veel 'toch' en 'ook' in de biecht maakt verdacht. Ik dacht eerst: we mogen niet horen wie hij verdenkt. Maar dat speelt hij wel door de aflevering heen door bij haar in het team te zitten. Als Renee een kandidaat is, kan Joshua de mol zijn.

Tevens zien we altijd een bondje van de Mol in dit geval een onderonsje met Splinter. Hij zegt tegen de anderen dat hij vol op Joshua stemt, maar doet dat niet. Als Splinter dan afvalt (in de komende afleveringen want Rocky zit ook nog fout). Dan komt dat Joshua ten goede, niemand gaat hem dan nog verdenken. Dat verklaart voor mij de opmerking van Lakshmi in het Molboek (wat ik niet bezit): Ik miste gezond verstand. Ze kent Joshua maar gaat dus nog in zijn val lopen, misschien door het vertrek van Splinter.

Verder gaat alles mis rond hem, elke opdracht waar hij de mist in gaat, en verhuld zijn acties in fanatiek gedrag. Unite, stem Joshua. Haha. Hij zingt trouwens in de bus Ne me quitte pas: verlaat me niet.

Gewijzigd op 14 januari om 14:33 uur.

Victosaurus
1 jaar lidVerdenkt Renée

Zijn wel erg veel dingen met jokerkaarten dit jaar.

https://bit.ly/3ijZXga (link naar foto's met Joshua met joker kaart)

Gewijzigd op 17 januari om 13:29 uur.

molletje1985
4 jaar lid

Citaat van Victosaurus:
Zijn wel erg veel dingen met jokerkaarten dit jaar.

https://bit.ly/3ijZXga (link naar foto's met Joshua met joker kaart)

Nice! Ik heb hier even op doorgezocht en ik kwam het volgende tegen:
Chef'Special stond in het voorprogramma van de Amerikaanse band Twenty One Pilots. Deze band maakte een single voor de film Suicide Squad, die gaat over onder andere Harley Quinn (ofterwijl Harlekijn), de vriendin van de Joker. Misschien wat vergezocht maar ik vond hem toch wel leuk Brede lach

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.