De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Florentijn is de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Florentijn is de Mol, omdat...

In dit topic kun je alle aanwijzingen naar Florentijn kwijt. Molacties, verborgen hints en theorieën zijn hier welkom.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Florentijn niet de Mol is. Daarvoor is een ander topic.
  • Verdacht gedrag van Florentijn in een opdracht. Plaats dat in het topic van de betreffende opdracht.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag en verdachte uitspraken van Florentijn buiten de opdrachten.
  • Mogelijke verborgen hints die kunnen verwijzen naar Florentijn.
  • Uitgebreide theorieën over Florentijn.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Ploek
4 jaar lid

Re: Florentijn is de Mol, omdat...

Florentijn zegt o.a. dat zijn parallel met de mol is dat hij af en toe boven komt en 'natuurlijk ben ik niet de mol'. Natuurlijk gezien is hij een mens en uiteraard geen dier.

Wizziq
9 maanden lid

Tijdens het moltainbiken wordt aan Florentijn gerefereerd in een stelling over het reizen naar het verleden. Later, tijdens de executie, maakt Rick steeds een gebaar met zijn handen dat door de meesten omschreven zou worden als ‘bidden’. Dit vond ik er weinig natuurlijk uit zien. Geacteerd zelfs. Dat gaf mij het gevoel dat hier iets mee bedoeld werd. Een manier om dit als hint te zien is het volgende:

De verleden tijd (wat voorkwam bij het moltainbiken), van ‘bidden’ is ‘bad’. Dit zou een hint kunnen zijn naar Florentijn. Aangezien hij uitgebreid is voorgesteld als ‘de kunstenaar van de enorme badeend.

Ook zou de titel hieraan kunnen refereren. Er wordt ‘gelijk’ een hint hint gegeven naar de identiteit van de mol.

Early days, maar genoeg om Florentijn in de gaten te gaan houden.

Aanvullend, toen Remco zijn rode scherm kreeg viel Florentijn’s houding mij ook direct op. Alsof hij zich geen houding wist te geven. Geen shock, geen ‘oh nee!’, niks van dat alles. Hij zat er heel gelaten bij.

Ploek
4 jaar lid

Tijdens het fietsen reed Florentijn aan de rechterkant en zag minstens 2 borden met aanwijzingen langs zijn weghelft met aanwijzingen niet. Pas toen Remco, die links fietste dat in de gaten had was er te weinig tijd om terug te fietsen. Gevolg: ze wisten 1 vraag bij Rrick niet te beantwoorden.

Gewijzigd op 3 januari om 15:39 uur.

ActieSinan
3 jaar lid

Opvallend citaat van Florentijn bij het voorstellen is: "Mijn tactiek is eigenlijk als volgt: als niemand de mol is, wie is dan het meest niet de mol. Dus met andere woorden: wie elimineer ik. En dan blijft uiteindelijk de mol over".

Hierbij kun je denken dat hij een tactiek van afstrepen volgt, maar je zou dit ook kunnen verstaan als: Niemand is de mol want ik ben het. Ik wil niet verdacht worden, dus elimineer ik degenen die het minst de mol zijn. Die probeer ik te misleiden en uit het spel te spelen. Dan blijf ik als mol uiteindelijk over.

Was het niet de opdracht van Rik vooraf goed te luisteren? En was Remco niet behoorlijk fanatiek bezig deze aflevering? Bij het moltenbiken vormde Florentijn ineens een duo met hem en nu ligt hij er uit...

Elleoise
9 maanden lid

Als je naar ieders profielfoto kijkt, zijn er personen die tegen "rode" bakstenen staan en 3 personen die tegen een geheel "groene" achtergrond staan.
Is dit een hint?
Dan behoort florentijn tot de laatste drie.

dannyflcn
3 jaar lid

Bij de opdracht “Door één deur” is Florentijn de enige die zijn envelop onder één (1) deur krijgt, de rest heeft twee deuren Glimlach

En tijdens het “Moltenbike” rijd hij langs de bordjes en probeerd hij Remco af te leiden om vervolgens voor te stellen nog verder terug te gaan ... en Remco valt af hmmm

Gewijzigd op 4 januari om 15:48 uur.

mollien
6 jaar lid

Citaat van Ploek:
Tijdens het fietsen reed Florentijn aan de rechterkant en zag minstens 2 borden met aanwijzingen langs zijn weghelft met aanwijzingen niet. Pas toen Remco, die links fietste dat in de gaten had was er te weinig tijd om terug te fietsen. Gevolg: ze wisten 1 vraag bij Rrick niet te beantwoorden.

Dit viel mij ook op inderdaad, het leek alsof hij heel erg bezig was met Remco af te leiden van de bordjes

Moggemol
9 jaar lid

Citaat van Wizziq:
Tijdens het moltainbiken wordt aan Florentijn gerefereerd in een stelling over het reizen naar het verleden. Later, tijdens de executie, maakt Rick steeds een gebaar met zijn handen dat door de meesten omschreven zou worden als ‘bidden’. Dit vond ik er weinig natuurlijk uit zien. Geacteerd zelfs. Dat gaf mij het gevoel dat hier iets mee bedoeld werd. Een manier om dit als hint te zien is het volgende:

De verleden tijd (wat voorkwam bij het moltainbiken), van ‘bidden’ is ‘bad’. Dit zou een hint kunnen zijn naar Florentijn. Aangezien hij uitgebreid is voorgesteld als ‘de kunstenaar van de enorme badeend.

Ook zou de titel hieraan kunnen refereren. Er wordt ‘gelijk’ een hint hint gegeven naar de identiteit van de mol.

Early days, maar genoeg om Florentijn in de gaten te gaan houden.

Aanvullend, toen Remco zijn rode scherm kreeg viel Florentijn’s houding mij ook direct op. Alsof hij zich geen houding wist te geven. Geen shock, geen ‘oh nee!’, niks van dat alles. Hij zat er heel gelaten bij.

Je zou een boek moeten schrijven met zoveel fantasie

Gringa
6 jaar lid

In het NLs alphabet, de 21ste letter is een U. In het Czechische is die een P. Samengevoegd krijg je het Engels woordje, up, wat op, hoog, omhoog kan betekenen.
Florentijn moest zijn geldbriefje van de schoorsteen van een kachel naar beneden halen in de eerste opdracht. Deze kunstenaar woont in Arnhem, waar hij een reuze feestaardvarken heeft gemaakt. De bek van zijn ligbeeld en de witte schoorsteen hebben overeenkomsten. In de tweede opdracht zat hij hoog in een boom.

Moggemol
9 jaar lid

Bij het terugkijken van aflevering 1 kwam ik wel erg veel beeldhouwwerken tegen. Of beter gezegd, de makers lieten die zien. Omdat we zelfs niet van de opdrachten kunnen zeggen wie het meest verdacht is (het is wat de makers laten zien), moeten we het vaak met indirecte aanwijzingen doen. Beelden dus!

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.