De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 2, opdracht 3

»

Frank
Beheerder

Aflevering 2, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 2?

Teuntjemolt
8 jaar lid

Re: Aflevering 2, opdracht 3

De mol zou waarschijnlijk het liefst de foto's maken en doorgeven. Hoewel je ook goed kunt mollen bij het doorgeven van de beschrijvingen van de bordjes.
In de vrachtwagen naast de fotograaf en in de trucks die de bordjes moesten omrijden, kon de mol niet veel mollen.

Broek
9 jaar lid

Florentijn heeft alle bordjes correct doorgegeven, dus kan hij weggestreept worden.
Joshua heeft tig foto's doorgestuurd.

Snuffel
12 maanden lid

Er zijn 3 foute bordjes.
1. Overduidelijk van Splinter.
2. mogelijk van Renee, zij en Joshua roepen kruis? ja kruis? Als Joshua vraagt: goed? zegt Renee: ja, 100% goed. Maar een kruis is niet goed.
3. Moet ik nog goed terugkijken maar Florentijn geeft bij de 2e foto van Joshua m.i. de verkeerde kleur door, nl. zwart i.p.v goen.

astridm
9 jaar lid

Citaat van Broek:
Florentijn heeft alle bordjes correct doorgegeven, dus kan hij weggestreept worden.

Hoe weet je dat zo zeker? Wij hebben lang niet alles gezien en al helemaal niet wat hij binnenkreeg. Toen hij zei '11 foto's gekregen' hadden wij nog maar 6x een bordje om zien rijden.

Nette
3 jaar lid

Citaat van Snuffel:
Er zijn 3 foute bordjes.
1. Overduidelijk van Splinter.
2. mogelijk van Renee, zij en Joshua roepen kruis? ja kruis? Als Joshua vraagt: goed? zegt Renee: ja, 100% goed. Maar een kruis is niet goed.
3. Moet ik nog goed terugkijken maar Florentijn geeft bij de 2e foto van Joshua m.i. de verkeerde kleur door, nl. zwart i.p.v goen.

Toen door Erik op aanwijzen van Splinter een fout bordje was omgereden, zei Splinter dat Marije hem dat bordje had doorgegeven.

Sjurk
12 maanden lid

Op 6:50 hierin https://www.youtube.com/watch?v=eUZ23hRAAdo :

Renee: kruis
Joshua: vink.
Renee: was het kruis?
Joshua: ja maar ik heb hem niet.
Op het shot van buiten stond een vink. Als dit shot klopt dan is Renee verdacht, anders Joshua.

Zooi22
5 jaar lid

Er zijn 3 ideale molplekken. Florentijn kan doorgeven wat hij wil, maar misschien te voor de handliggend. Verder degenen die foto's maken en door sturen zitten ook ideaal, de bijrijder in het midden ziet niet of het een goed bord is en kan ook niet volgen welke fotos er worden doorgestuurd. Die zitten er voor spek en bonen bij.
Dus Florentijn, Joshua of Rocky?

Moggemol
9 jaar lid

Citaat van Zooi22:
Er zijn 3 ideale molplekken. Florentijn kan doorgeven wat hij wil, maar misschien te voor de handliggend. Verder degenen die foto's maken en door sturen zitten ook ideaal, de bijrijder in het midden ziet niet of het een goed bord is en kan ook niet volgen welke fotos er worden doorgestuurd. Die zitten er voor spek en bonen bij.
Dus Florentijn, Joshua of Rocky?

Renée heeft Joshua wel degelijk beïnvloed. Bij het andere team laten ze dat niet zien.

Geralda
9 jaar lid

Ze mochten zelf de taken bepalen.

In volgorde van belangrijkheid lijkt mij ( wel/niet controleerbaar):
1. Goede bordjes met vinkjes vinden ( in de vrachtwagen)
Rocky en Charlotte spotten beiden en plannen om in de tweede ronde de foto’s te maken en door te geven.
Joshua maakt foto’s, Renée kijkt of bordjes vervolgens een kruis of een vinkje hebben. Of dit allemaal juist is geweest is niet controleerbaar.
2. Goede foto’s maken en doorgeven ( in de vrachtwagen, Joshua en Rocky). Bij beiden niet controleerbaar.
3. Goede aanwijzingen aan grondteams geven (Florentijn). Florentijn niet controleerbaar, wist zelf ook niet meer aan wie hij wat had doorgegeven,
4. Goede bordjes op terrein vinden ( Splinter en Marije). Marije maakt ergens een fout en geeft dit door aan Splinter die de fout ontdekte en herstelt.
5. Borden omver rijden (Erik en Lakshmi).

Goede posities zijn in de vrachtwagens, foto’s maken, doorgeven en rol van Florentijn.
De rol van Florentijn is wel erg opvallend dus ik denk dat de mol liever in één van de vrachtwagens wil zitten en daar de boel zal verwarren of verkeerd vastleggen, fotograferen en/of doorgeven. Dat zijn nl ook vier personen die verdacht kunnen zijn. Veiliger dan een eenmanspost denk ik.
Splinter en Marije staan hebben weinig invloed. Florentijn en de bestuurders kunnen het controleren en Lakshmi en Erik hebben geen of nauwelijks invloed.

Wenwen
8 maanden lid

Wat mij opviel tijdens de uitleg van deze opdracht, is dat er heel luid vogel geluiden op de achtergrond te horen zijn. Geen idee of dat er gewoon niet uit ge-edit is of dat het er expres in zit. Maar ik vond het opvallend duidelijk (storend) te horen. Ik hou het in ieder geval in de gaten.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.