De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 2, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 2, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 2?

Maaikepaaik
6 jaar lid

Re: Aflevering 2, opdracht 1

Splinter die niet snapt wat ‘onopvallende’ opdrachten doen betekent. Joshua zó erg aan het mollen dat het haast niet echt kan zijn. Florentijn die voor het geld gaat terwijl hij weet dat er niks kan worden verdiend... als dit gewone kandidaten zijn dan kan de mol achterover leunen dit seizoen.

Gringa
6 jaar lid

Wat ik hartstikke raar vond was dat een van de kasteeltuin team's portofoons bleek helemaal niet te werken, en dat niet alleen, maar het was juist de portofoon die met iedereen buiten moest communiceren. Florentijn kreeg per ongeluk wel de geheime informatie die bestemd was voor Rocky en Charlotte.

Joshua wisselde de porto's, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat hij de "on knopje" niet heeft ingedrukt (of wat je ook moet doen om dat ding aan de praat te krijgen). In principe is zijn hele ploeg buiten spel gezet. Degenen in de tuin konden niet aan de porto's tornen...

In de reguliere seizoen van 2020, de mol heeft tijdens een van de opdrachten de porto ingedrukt zodat informatie niet doorgegeven kon worden. Aflevering 2 heet Voorbeeld. Het goede (misschien te goed?) voorbeeld in deze opdracht kwam van de team in het kasteel. En Lakshmi was degene die de porto voor hun bediende. Ik verdacht haar niet echt, maar nu vraag ik me af of zij misschien een knopje indrukte en zodoende de communicatie helemaal blokkeerde van Joshua. Ik heb nog steeds geen idee hoe ze zou kunnen mollen in opdracht 3, maar ik dacht dit theorie even te delen.

nachtvlinder
2 jaar lid

Ik verdenk Lakshmi ook na aflevering 2 omdat niemand nog haar als enige noemt in de verdenkingen. Als mol heeft ze hier de beste positie om te mollen. Ze heeft 2 opdrachten ook niet doorgegeven. Ik zat zelf te denken dat ze misschien de portofoons heeft omgewisseld van Joshua buiten beeld om. Dat zou een te gekke mollenactie zijn. Ze zou eerst de portofoon geblokkeerd kunnen hebben van Joshua, het kwam duidelijk in beeld dat hij even niks deed. Misschien heeft ze geprobeerd hem hiermee te helpen en zijn ze hierdoor verkeerd neerlegt.

Wrens
7 jaar lid

Citaat van nachtvlinder:
Ik verdenk Lakshmi ook na aflevering 2 omdat niemand nog haar als enige noemt in de verdenkingen. Als mol heeft ze hier de beste positie om te mollen. Ze heeft 2 opdrachten ook niet doorgegeven. Ik zat zelf te denken dat ze misschien de portofoons heeft omgewisseld van Joshua buiten beeld om. Dat zou een te gekke mollenactie zijn. Ze zou eerst de portofoon geblokkeerd kunnen hebben van Joshua, het kwam duidelijk in beeld dat hij even niks deed. Misschien heeft ze geprobeerd hem hiermee te helpen en zijn ze hierdoor verkeerd neerlegt.

Er zaten toch stickers op welke porto naar wie doorgeschakeld was? Dan zou ze de stickers verwisseld hebben, maar daar zou Joshua dan achter gekomen zijn. En ze waren niet geblokkeerd toch, want Florentijn heeft alles gehoord wat Joshua zei.

Myrna Mol
5 jaar lid

Het lijkt me niet logisch als de Mol hier zou willen filmen. Denk dat je liever (opvallend) opdrachten wil uitvoeren of juist helemaal niks wil doen (omdat je geen informatie hebt gekregen). De actie van Joshua lijkt me te opvallend in deze fase van het spel, of het is een echte Jan Versteegh.

Eigenlijk kun je hier Renée afstrepen als mol. Ze gaat voor de joker omdat ze denkt goed zit met de duimpjes. Of je gaat als mol voor joker met juiste antwoord (geld uit de pot), of je gaat als mol voor geld om goede sier te maken. Dit is net niks...

Splinter hier verdacht, hoe opvallend doe je een onopvallende geheime opdracht.

Was in eerste instantie overtuigd dat mol in tuin zat, maar wellicht heeft mol (binnen) gewoon netjes 300 euro uit de pot gespeeld en was de mol zelf verbaasd dat de rest er totaal niks van heeft gemaakt.

Moggemol
9 jaar lid

Citaat van Myrna Mol:
Het lijkt me niet logisch als de Mol hier zou willen filmen. Denk dat je liever (opvallend) opdrachten wil uitvoeren of juist helemaal niks wil doen (omdat je geen informatie hebt gekregen). De actie van Joshua lijkt me te opvallend in deze fase van het spel, of het is een echte Jan Versteegh.

Eigenlijk kun je hier Renée afstrepen als mol. Ze gaat voor de joker omdat ze denkt goed zit met de duimpjes. Of je gaat als mol voor joker met juiste antwoord (geld uit de pot), of je gaat als mol voor geld om goede sier te maken. Dit is net niks...

Splinter hier verdacht, hoe opvallend doe je een onopvallende geheime opdracht.

Was in eerste instantie overtuigd dat mol in tuin zat, maar wellicht heeft mol (binnen) gewoon netjes 300 euro uit de pot gespeeld en was de mol zelf verbaasd dat de rest er totaal niks van heeft gemaakt.

Als mol wil je JUIST met de camera op pad omdat je dan het totale behaalde geld kan wegspelen. Lastig is dat Lakshmi het spel en de vragen heel goed doorgaf zodat Renee dat niet zag. Het is echter niet duidelijk of daarvoor beide cameramensen een juist antwoord moesten geven om een joker te krijgen. Een juist antwoord moet echter wel een van de doorgegeven opdrachten zijn geweest, Renee kan dus niet gokken op een niet doorgegeven opdracht. Je kunt het gokken op een opdracht WEL zien als een poging van een kandidaat om een joker te krijgen. Splinter was in deze juist niet verdacht omdat hij het duimpje recht in de camera van Renee deed, dan had hij een andere, echte opdracht, duidelijk voor Renee moeten doen.

Gewijzigd op 11 januari om 12:43 uur.

Zooi22
5 jaar lid

Florentijn is met stip bij deze opdracht de mol, na de bizar blunderende Joshua.
Je laat een joker lopen en kiest voor geld dat er gewoon niet is? Hoe simpel wil je het als mol krijgen?
Was er wel geld geweest, had hij als kandidaat gewoon voor de joker kunnen gaan, nu koopt hij gratis sympatie in de groep.

Citaat van Maaikepaaik:
Splinter die niet snapt wat ‘onopvallende’ opdrachten doen betekent. Joshua zó erg aan het mollen dat het haast niet echt kan zijn. Florentijn die voor het geld gaat terwijl hij weet dat er niks kan worden verdiend... als dit gewone kandidaten zijn dan kan de mol achterover leunen dit seizoen.

mmhmjanssen
9 jaar lid

Citaat van Zooi22:
Florentijn is met stip bij deze opdracht de mol, na de bizar blunderende Joshua.
Je laat een joker lopen en kiest voor geld dat er gewoon niet is? Hoe simpel wil je het als mol krijgen?
Was er wel geld geweest, had hij als kandidaat gewoon voor de joker kunnen gaan, nu koopt hij gratis sympatie in de groep.

Citaat van Maaikepaaik:

Dit hangt er maar vanaf hoe je de spelregels interpreteert. Rik zegt letterlijk het volgende:
Renée en Florentijn, terwijl jullie aan het filmen waren hebben jullie medekandidaten geheime opdrachten uitgevoerd. Als het jullie lukt om twee van die geheime opdrachten te benoemen dan verdient elk van jullie een joker. En komt er geen geld in de pot. Lukt het niet, dan verdient de groep voor elke onopgemerkte geheime opdracht wel geld.
Florentijn, noem één geheime opdracht.
einde quote.

In tegenstelling tot zijn praatje vóór de opdracht waar hij het alleen maar heeft over het benoemen van geheime opdrachten, heeft hij het nu over het benoemen van geheime opdrachten die door de andere kandidaten zijn uitgevoerd. Het onderwerp van de volgende zin is dus "uitgevoerde geheime opdrachten".
In de zin die daar weer op volgt heeft Rik het ook weer over die "onopgemerkte geheime opdracht", waar hij uiteraard ook weer een uitgevoerde opdracht bedoelt. Anders zou de groep voor elke geheime opdracht geld verdienen.

Aangezien het team van Florentijn geen opdrachten heeft uitgevoerd zou je dus kunnen concluderen dat hier geen geld en ook geen joker kan worden verdiend. Dit is ook niet zo gek want het is gebruikelijk dat jokers ten koste gaan van geld. Het zou heel raar zijn dat hier gratis een joker kan worden verdiend.

Gewijzigd op 11 januari om 19:59 uur.

Mique
2 jaar lid

Ik ben toch anders naar Florentijn gaan kijken nadat hij weinig gemold lijkt te hebben in sleutelpositie bij opdracht 3. Ik denk dat hij een bedachtzaam iemand is, die in een hele gekke situatie zoals met die porto moeilijk keuzes kan maken. En toch kandidaat is

Moggemol
9 jaar lid

Leuk hier weer de "oude" molloten te lezen. Mmhmjanssen, Rik had het over 2 geheime gedane opdrachten noemen. Aangezien Florentijn dat niet kon, moest Renée er 2 noemen. Strikt genomen behoort het duimpje nu ook tot de gedane opdrachten al was daar niets van op papier. Renée had dus nog eentje moeten noemen. Dan was er geen geld in de pot. Echter werd het duimpje toch afgekeurd, ondanks de opmerking van Rik over ALLE gedane geheime opdrachten. Renée heeft, doof of niet, goed geluisterd naar hoe Rik het verwoordde, en besloot volgens mij toen om datgene te noemen wat ze niet mocht weigeren, anders viel het als eventuele mol wel erg op.

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Zooi22:

Citaat van Maaikepaaik:

Dit hangt er maar vanaf hoe je de spelregels interpreteert. Rik zegt letterlijk het volgende:
Renée en Florentijn, terwijl jullie aan het filmen waren hebben jullie medekandidaten geheime opdrachten uitgevoerd. Als het jullie lukt om twee van die geheime opdrachten te benoemen dan verdient elk van jullie een joker. En komt er geen geld in de pot. Lukt het niet, dan verdient de groep voor elke onopgemerkte geheime opdracht wel geld.
Florentijn, noem één geheime opdracht.
einde quote.

In tegenstelling tot zijn praatje vóór de opdracht waar hij het alleen maar heeft over het benoemen van geheime opdrachten, heeft hij het nu over het benoemen van geheime opdrachten die door de andere kandidaten zijn uitgevoerd. Het onderwerp van de volgende zin is dus "uitgevoerde geheime opdrachten".
In de zin die daar weer op volgt heeft Rik het ook weer over die "onopgemerkte geheime opdracht", waar hij uiteraard ook weer een uitgevoerde opdracht bedoelt. Anders zou de groep voor elke geheime opdracht geld verdienen.

Aangezien het team van Florentijn geen opdrachten heeft uitgevoerd zou je dus kunnen concluderen dat hier geen geld en ook geen joker kan worden verdiend. Dit is ook niet zo gek want het is gebruikelijk dat jokers ten koste gaan van geld. Het zou heel raar zijn dat hier gratis een joker kan worden verdiend.

Gewijzigd op 11 januari om 23:45 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.