De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 3 » Aflevering 3, opdracht 3

»

Frank
Beheerder

Aflevering 3, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 3?

Citeer Reageer

Jorickbruins
5 maanden lid

Re: Aflevering 3, opdracht 3

Misschien zit ik te stevig in het mol-tunneltje. Maar Charlotte knipperde bijzonder veel met dr ogen in het 'biechtstukje' vlak nadat ze de joker aan Splinter gaf. Was dat morsecode?
Ik heb haar dat verder niet zijn doen namelijk. Misschien dat ze gewoon last van haar ogen had, maar ik dacht laat ik dat hier maar ff vragen Glimlach

Citeer

Teuntjemolt
7 jaar lidVerdenkt Renée

Hoorde ik nou Renée zeggen:"Hang je al?"?
Hoe kon ze dat weten?

Charlotte zei juist zoiets als "Ik weet niet wat je aan het doen bent"

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

De reactie van Rocky wanneer Joshua, Splinter en Lakshmi toch voor het geld hebben gekozen is logisch. Zij is de enige die zich aan de afspraken heeft gehouden. Wel vreemd dat Rocky bij haar testen en antwoorden in aflevering 1 en 2 Renée wel verdacht.

Met Joshua en Florentijn wil niemand in een duo, zelfs de mol niet tenzij het Joshua zelf is. Dit zegt niet alles omdat Charlotte met Splinter gaat die ze, naar eigen zeggen, juist verdenkt. Daarnaast kun je onder valse voorwendselen zeggen dat je iemand vertrouwt omdat je hem/haar wil testen. Marije noemt Lakshmi zelfs lieverd.

Zoals eerder opgemerkt lijkt Renée te weten dat Rocky al hangt.

De aanwijzigingen worden allen goed doorgegeven en zijn erop gericht om geld en de twee jokers te pakken. Alleen Charlotte geeft aan Splinter aan dat hij de koker met één joker moet pakken. Testte ze Splinter? Wilde ze gaan voor de kokers met 1 en 2 jokers en niet voor de geldkoker? Splinter pakt toch het geld en hij houdt de koker voor zichzelf.

Leuke psychologische onderlaag. Wat doet ieder? De groepsafspraak lijkt mij voor een kandidaat van minder belang omdat je uiteindelijk zelf verder wil komen. Velen zullen toch het geld houden in de hoop dat ieder dat doet en zo een vrijstelling halen. Alleen Rocky lijkt super eerlijk, houdt op deze manier toch 500 euro uit de pot maar schuift het dan wel door naar Renée.

Marije deelt de jokers met haar ‘lieveling’ Lakshmi. Het kwam mij wel oprecht over maar niwhl. Hetzelfde geldt voor Charlotte en de joker voor Splinter.

Als mol blijft je het meest uit het zicht in de kajak. De keuzes van de abseilers bepalen het totaalbedrag.
Hoe je dit als mol het beste kan voorkomen weet ik nog niet. Ieder die van de flat naar beneden ging had geen hoogtevrees dus weinig te faken. Verder hadden de kajakkers voldoende tijd om de teksten te leren dus daar mee miskleunen is ook te opvallend.

Super mooie opdracht maar ik ben er niet erg veel verder mee gekomen. Lol

Gewijzigd op 17 januari om 12:26 uur.

Citeer

astridm
9 jaar lidVerdenkt Splinter

Citaat van Teuntjemolt:
Hoe kon ze dat weten?

Mijn eerste reactie toen Rik zei 'geen hoogtevrees' was dat ze zouden gaan abseilen of bungeejumpen of zoiets. Als je dan voor de opdracht tussen flats wordt neergezet, is de conclusie 'abseilen' niet zo gek.
En Charlotte? Ach, die doet en denkt wel meer rare dingen.

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van astridm:
Citaat van Teuntjemolt:
Hoe kon ze dat weten?

Mijn eerste reactie toen Rik zei 'geen hoogtevrees' was dat ze zouden gaan abseilen of bungeejumpen of zoiets. Als je dan voor de opdracht tussen flats wordt neergezet, is de conclusie 'abseilen' niet zo gek.
En Charlotte? Ach, die doet en denkt wel meer rare dingen.

Wellicht valt hier ook het gebed van Marije Knevel onder voor een ‘behouden’ abseilen van de mensen?

Citeer

Snuffel
9 maanden lidVerdenkt Splinter

Als mol heb je de meeste invloed bij het abseilen, dus Joshua, Lakshmi, Rocky en Splinter. De mol zal niet voor voor de vrijstelling gaan. Joshua leek het voortouw te nemen bij die beslissing, maar dat is makkelijk aanhaken voor de rest.
Joshua is echter bij de abseilers gekomen door papier, steen, schaar met Florentijn. Puur mazzel dus.
En waarom vertellen de abseilers niets van het voorstel van de vrijstellingen? Dat kan de keuze van kokers bij de kajakkers beinvloeden.
Andersom was er ook weinig info naar de abseilers over de inhoud van de kokers door de kajakkers. Dus m.i. hebben de abseilers weining invloed kunnen uitoefenen op de keuze van kokers.
Kortom, het was ieder voor zich. Maar wat zou de mol doen? Ik ben er nog niet uit.

Citeer

Patrick D
6 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van Geralda:

Leuke psychologische onderlaag. Wat doet ieder? De groepsafspraak lijkt mij voor een kandidaat van minder belang omdat je uiteindelijk zelf verder wil komen. Velen zullen toch het geld houden in de hoop dat ieder dat doet en zo een vrijstelling halen. Alleen Rocky lijkt super eerlijk, houdt op deze manier toch 500 euro uit de pot maar schuift het dan wel door naar Renée.

Rocky houdt niet 500 euro uit de pot. Zij zorgt er juist voor dat er 2000 euro in de pot blijft. Er is 2000 euro verdiend met deze opdracht. Als Rocky gekozen had voor het geld, dan had ze een vrijstelling gehad. En was er geen geld in de pot gekomen.
Door de actie van Rocky schrijft ze zich in mijn ogen af als mol.

Citeer

jordanfreak
1 jaar lid

Renée begint meteen uit te leggen wat de text voor geld is.
De rest is redelijk vaag.
Als mol weet je dat ze allemaal voor het geld moeten gaan om iig te proberen 2000 uit de pot te halen.
Alle kokers hingen in dezelfde volgorde (gezien het een vraag was in de test).
In mijn ogen probeert Renée de info waar het geld is zo snel mogelijk naar de hangende kandidaten te krijgen

Citeer

Xannie
8 jaar lidVerdenkt Renée

Marije zegt, als Rik het resume verteld van opdracht, dat zij 1 van beide jokers voor Lakshmi is. Rik kapt dat wat snel af dat ze dat zelf moet weten wat ze met jokers doet.
Ik vond dit erg kandidaats overkomen. Want de mol weet dat en als de mol een joker wil weggeven zal ze daar altijd een geschikt moment voor kiezen. Zowel na de opdracht met iedereen erbij of separaat voor leuke extra video.

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Zelf denk ik dat de mol zich in deze groep zich bevand. De andere groep moest door het donker, en ze zatten in de schaduw met de abseilers te bellen. De abseilers gingen in het zonlicht naar beneden. Maaikepaaik heeft gezien dat er op een lucifer doosje de woorden "The key" stonden en lucifer is afgeleidt van het lateins voor licht.

In deze groep heb je iig de meest controle: je kunt de andere 3 proberen te overtuigen om voor een vrijstelling te gaan. Je kunt je partner negeren als het moet en een bepaalde koker meenemen. En je kunt hopen dat er geen Rocky in de groep zit zodat je achter een vrijstelling kan schuilen, de anderen krijgen minder informatie tijdens de test, en er komt geen geld in Splinter's rose gelddoosje.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.