De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 4, opdracht 3

»

Frank
Beheerder

Aflevering 4, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 4?

Moggemol
9 jaar lid

Re: Aflevering 4, opdracht 3

Water vuur aarde en lucht zijn de 4 elementen die horen bij de sterrenbeelden. Bij vuur horen Marije en Joshua, de hoofdverdachten. Joshua deed het hier goed, terwijl Marije liet weten dat ze niet van water houdt. Water en vuur dus letterlijk.

Snuffel
12 maanden lid

Ook al in moltalk voorbijgekomen:
Rik zegt "Kandidaten en mol zijn als water en vuur".
Splinter (ja, tunnel) maakt het vuur.

molletje1985
5 jaar lid

Waar kun je hier het beste mollen?
De kaart lezen of misschien aan de zijkant staan en aan het touw trekken?

astridm
9 jaar lid

Citaat van molletje1985:

De kaart lezen is makkelijk te controleren, maar een klein extra trekje aan een touw heeft meteen grote gevolgen voor het vlot.

Maaikepaaik
6 jaar lid

Het verdachte hier vond ik Renée die zo liep te klingelen met touw, en Rocky die de argwaan van Charlotte flink zat op te stoken.

Zooi22
5 jaar lid

Op het vlot sta je te veel in het zich van iedereen. Verkeerde kokers maken je direct verdacht. En met 2 mensen op het vlot was het verkeerd lezen van de kaart ook te opvallend. Eigenlijk liep bijna alles te vlot. Splinter had in no time vuur, Charlotte bracht het vuur snel naar het vlot. Alleen Renee was wat traag met haar touw. Als mol had ik misschien geprobeerd 1 van de sleutels te laten verdwijnen.
Op het vlot had ik misschien 1 of meer kokers in het water laten vallen. Die vielen af en toe verrassend naar beneden en rolden over het vlot.

Citaat van molletje1985:

Maggie
6 jaar lid

In deze opdracht vond ik Charlotte wel zeer verdacht.

Symboliek:
- Rik zegt ‘kandidaten en mol zijn als water en vuur’. Charlotte brengt de lucifers (wordt 3x nadrukkelijk genoemd). In een luciferdoosje zat een dobbelsteen (21e seizoen)

Tijdrekken:
- Wil alle sleutels eerst onderzoeken, mislukt want Lakshmi gaat mee. Charlotte roept nog ‘dan kan de rest niets testen’
- Stuurt Lakshmi met 4 sleutels stukje verderop, helaas voor Charlotte past de 2e sleutel
- Mogelijkheid tot langzaam zwemmen bij het minivlot, mislukt want Marije neemt het over.
- Charlotte gelooft Marije en Joshua niet, zwemt naar het vlot. Maar als er 1 de mol is, is de ander de kandidaat. Je kan ze dus vertrouwen, wat de groep inderdaad doet.

Verwarring zaaien:
- Zegt dat er min-geld is gepakt. Marije gaat er nog even in mee, Joshua is overtuigend dat hij het goed heeft gedaan.
- Zegt ‘er is nog fik’, om min-geld te pakken. Mislukt, de groep gaat er niet in mee.

Toneelspelen:
- Joshua vraagt Charlotte hard aan het touw te trekken, Charlotte lijkt te doen alsof

Marije zit hier prima te controleren en te sturen. De mol heeft geen schijn van kans. De groep ging voor vertrouwen in Joshua en Marije, zij hebben het prima gedaan. Als Charlotte de mol is, staat ze nu in de schijnwerpers, dan verwacht ik een goed gevulde pot.

Myrna Mol
5 jaar lid

Waarom wilde Charlotte perse de lucifers? Is het eenverwijzing naar opdracht over waarheid; the key stond daar op het doosje. In deze opdracht was ze daarnaast met sleutels bezig.

mmhmjanssen
9 jaar lid

Citaat van Maggie:
Als Charlotte de mol is, staat ze nu in de schijnwerpers, dan verwacht ik een goed gevulde pot.

En daarom is ze waarschijnlijk niet de Mol want Mol en schijnwerpers zijn geen vrienden.
Voor zover wij weten verdenkt Charlotte Joshua en Marije niet dus wat haar betreft zullen de kokers wel kloppen. Als zij de Mol is dan is de kans klein dat iemand anders met haar suggestie om nog wat kokers te pakken. Als zij niet de Mol is dan zou zomaar één van haar molverdachten, Splinter en Renée toe kunnen happen en met haar voorstel meegaan.

Geralda
9 jaar lid

Citaat van Maaikepaaik:
Het verdachte hier vond ik Renée die zo liep te klingelen met touw, en Rocky die de argwaan van Charlotte flink zat op te stoken.

Ja, dat viel mij ook op van Rocky. Charlotte stelde de vraag 1 en 3 gepakt? “Dat is mingeld “ en Rocky beaamde dat dit gepakt was. Dat vond ik eigenlijk verdachter dat het openlijk verwarring zaaien van Charlotte.

Charlotte wilde de lucifers en bracht ze droog naar Splinter die ook direct het vuur aan kon steken. Charlotte die supersnel de goede sleutel had. Als mol had ze genoeg kansen om te vertragen wat niet gebeurde. Voor Splinter hetzelfde verhaal. Joshua en Marije deden het uitstekend. Renee klungelde en had geen rol in het water en noch bij het vuur.

Verder lastig mollen bij deze opdracht. Tijd rekken lijkt mij de enige onopvallende mogelijkheid en dat deed alleen Renee en Rocky een beetje.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.