De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 4, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 4, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 4?

Linda78
7 jaar lid

Re: Aflevering 4, opdracht 1

Ik ben benieuwd of de andere mensen in de lift nog iets betekenden, leek een beetje op de opdracht die vorige keer op het plein was, met de koffertjes volgen

Moggemol
9 jaar lid

Citaat van Linda78:
Ik ben benieuwd of de andere mensen in de lift nog iets betekenden, leek een beetje op de opdracht die vorige keer op het plein was, met de koffertjes volgen

Ik zat me dat ook al af te vragen. Ik dacht zelf dat deze mensen een aanwijzing zijn naar de mol, voor de kijker dan omdat de 4 lift kandidaten deze mensen natuurlijk nooit hebben gezien.

molletje1985
5 jaar lid

Ik las ergens dat je elke vraag maar 1x mocht stellen. En Splinter stelde een vraag aan een figurant in de lift. Die kon hij daarna dus niet meer gebruiken..
Ook vond ik dat hij langzaam was met vragen stellen. De kandidaten in de lift hadden nog maar weinig tijd om antwoord te geven. En waarom zou Splinter trouwens ervoor kiezen om vragen te stellen? Hij lijkt me de slimste van de groep.

Gewijzigd op 24 januari om 17:05 uur.

Sjurk
12 maanden lid

Joshua wisselt van cabine?

Afbeelding

AppieK
8 maanden lid

Zo'n lift heet een Paternosterlift. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Paternosterlift

De kandidaten kunnen dus gewoon in hun eigen 'cabine' blijven staan (dat zegt Charlotte / Marije ook tijdens de biecht) en komen dan telkens op hetzelfde moment langs de vragenstellers.

Dan is het vreemd dat Joshua volgens het bericht hierboven van cabine wisselt. Op een gegeven moment komen Marije en Charlotte tegelijk langs Splinter, waardoor Splinter geen vraag aan Charlotte kan stellen. Als zij allebei in hun eigen cabine zouden blijven staan, dan zou dit elke keer gebeuren bij Splinter. Maar volgens mij is dit niet het geval. Dus is Marije of Charlotte van Cabine gewisseld om ervoor te zorgen dat ze tegelijk langs Splinter kwamen?

Sjurk
12 maanden lid

Ik heb nog eens in detail teruggekeken en Marije is ook zichtbaar gewisseld.

Als je tegelijk langskomt dan kan een vraag minder gesteld worden, maar ook uitstappen is een optie. Traag antwoorden is ook een manier om te mollen.

De vragenstellers kunnen ook mollen, bijvoorbeeld door verkeerde letters te noemen.

astridm
9 jaar lid

Citaat van Sjurk:

Afbeelding

Ik weet niet over hoeveel verdiepingen die lift gaat, maar het is natuurlijk vrij nutteloos om te blijven staan als je alle schrijvers al voorbij bent. Als je geld wilt verdienen is het logischer om uit te stappen en meteen weer terug te gaan.
Charlotte heeft blijkbaar meegemaakt dat de lift opzij gaat, ze vertelt het in ieder geval wel op die manier. Zij is dan dus helemaal tot boven of beneden blijven staan en heeft daardoor minder vragen kunnen krijgen.

maartbru
8 maanden lid

Citaat van Linda78:

Het lijkt me dat deze mensen niet helemaal nutteloos in beeld zijn geweest. Voor je de eerste in beeld ziet, krijg je het getal 4 in beeld (vierde verdieping). Als je vervolgens elke keer dat er een 'vreemde' naar beneden gaat -1 doet en elke keer als er een 'vreemde' naar boven doet +1 doet krijg je: 4+1-1+1-1+1-1-1-1-1-1+1=1. Op de eerste verdieping staat Rock, de mol?. (voor een mol misschien ook wel lekker, niet zo ver boven de grond)

moonspellen
7 jaar lid

Volgens mij zit er in die lift zelf geen achterkant, dus dat is een wand die erachter staat, dus kan dat op elke verdieping een ander uitzicht geven

Citaat van Sjurk:

Afbeelding

molletje1985
5 jaar lid

Het gebouw telt 16 etages (een kelder, bg en 14 verdiepingen) en er zijn in totaal 31 liftcabines. Dus je moet wel wisselen lijkt mij. Rocky, Splinter en Lakshmi stonden op de laagste verdiepingen. (De begane grond was 2). Rocky op 3, Lakshmi 4 en Splinter op 5.
De liften hadden een zwart interieur en elk een eigen achterkant. In elke lift hing een glimmend bordje met oa het cabinenummer.

Ik vond deze video
https://youtu.be/SKmYri8sK0M

Btw 3 dingen in een pretpark met de S ??????
Heeft splinter die vraag zelf verzonnen..

Gewijzigd op 25 januari om 23:10 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.