De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 5 » Aflevering 5: tot drie tellen

Frank
Beheerder

Aflevering 5: tot drie tellen

Is je iets opgevallen in aflevering 5 buiten de opdrachten, test en executie? Dan kun je dat hier kwijt.

Gewijzigd op 30 januari om 20:33 uur.

Citeer Reageer

Call-key-S
6 maanden lidVerdenkt Renée

Re: Aflevering 5: tot drie tellen

Renée proost vanaf 3.00 minuten "op aflevering five, vier!!!" Ze zegt dus: "Vier het dat je de vijfde aflevering hebt gehaald!"
Als je verder telt kom je uit op 3. Five, vier... drie.

Tot drie tellen...

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Van de schilderijen kon ik lachen, alhoewel de 1ste opdracht überhaupt niet haalbaar was. Het was wel leuk om te kijken.

In Moltalk kon ik ook over de kandidaten die bij Dr Rik kwamen lachen.

Echter goede gevoelens heb ik nog steeds niet bij oprachten 2 en 3. Het begon met 3 dames die toevallig in het zwart waren aangekleed en allemaal toevallig 5000 euro uit de pot speelden. Rik, toevallig ook in donker blauw of zwart aangekleed, leek deze opdracht om de kandidaten aan te zetten tot hoger te bieden. Deze 3 wisten dus dat ze eerst de test moesten maken, en daarna hadden ze info zodat de kans op 3 vrijstellingen makkelijker zou zijn omdat ze van tevoren wisten wat ze in de trein moesten doen.

5000 euro bieden vond ik zelf te gortig. Idem met 3 vrijstellingen. Maar waar ik echt mee zit is dat ik denk dat dit over vernedering en machtsmisbruik ging. Immers, ook met alle voorkennis, de deelnemers moesten wachten op de postzakken. (En er was een tikkende klok die ging euro's uit het spel flikken, terwijl zonder postzakken konden de kandidaten die klok niet eens bereiken om te stoppen.)

Dus, de mol werd ontzettend geholpen (!!!) en tenminste 2 van de 3 dames heeft veel meer zelfvertrouwen gehad om de test in te vullen, de opdrachten te doen, en aan de vrijstellingen te komen door meer rust in hun hoofden te hebben.

De andere team werd afgezonderd en is zich bewust dat de anderen meer dan 1000 euro boden. Tenminste 2 uit de drie worden plotseling de dag daarna met de test geconfronteerd. Tijdens deze test weten ze dat de anderen ervan wisten. Dan gaan ze de trein in wetend dat de dames weten hoe ze de trein door moeten komen. Terwijl de dames doelgericht de informatie om bij de vrijstellingen in de trein verzamelen, dit team is zichtbaar gehaast en maakt fouten.

Als kind ging een van mijn basisschool leraressen op een afgezwakte wijze een racisme oefening doen gebaseerd op het blue eyes, brown eyes experiment. Ik zat in de eerste group, en ik weet nog hoe onleuk het was: de andere group kreeg snoep, meer speeltijd, aandacht van de juf, etc. Ik denk niet dat ze dit nog mogen doen (mede omdat voor sommigen is dit trainen om een betere racist te worden).

WIDM doet af en toe dingen die ik te ver vind gaan, en opdrachten 5.2 en 5.3 passen. 3 dames in het zwart en 3x 5000 euro bieden vind ik te toevallig. 3 vrijstellingen en de hoeveelheid kennis vind ik ook te veel. Maar waar ik echt mee zit is het opzettelijke vernedering van degene zonder kennis.

Voor de mol, de beste positie is bij de vernederde kandidaten te zijn: omdat ze de klok niet konden stoppen voordat ze de code van de postzakken haalden, maakte het hoeveelheid geld niet zo veel uit. De drie met vrijstelling weten niks over de test resultaten. Je speelt iig een kandidaat uit met wie je een opdracht deed. (Denk Jeroen.) Ik hoopt dat dit niet klopt, maar deze aflevering liet mij met een vieze nasmaak achter.

Citeer

4a
9 maanden lid

Citaat van Gringa:

Voor de mol, de beste positie is bij de vernederde kandidaten te zijn: omdat ze de klok niet konden stoppen voordat ze de code van de postzakken haalden, maakte het hoeveelheid geld niet zo veel uit. De drie met vrijstelling weten niks over de test resultaten. Je speelt iig een kandidaat uit met wie je een opdracht deed. (Denk Jeroen.) Ik hoopt dat dit niet klopt, maar deze aflevering liet mij met een vieze nasmaak achter.

Hier ben ik het mee eens. Naast dat de mol dan idd een kandidaat wegspeelt, zijn de 3 bedragen van de 'vernederden' bij elkaar opgeteld € 2100, typisch.

De reactie van Renée tijdens de executie vond ik overigens ook opvallend. Direct na haar groene scherm lijkt ze bijna te moeten huilen nog voordat ze weet wat de uitslag van Joshua en Splinter gaat zijn. Haar gezichtsuitdrukking en lichaamstaal stralen veel schuldgevoel uit. Dit zie je ook in manier hoe ze daarna naar hen kijkt. Maargoed, Renée staat dan ook al hoog op mijn verdachtenlijstje vanaf aflevering 1 lol

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.