De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 5 » Aflevering 5, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 5?

Citeer Reageer

Dooro01
6 jaar lidVerdenkt Renée

Re: Aflevering 5, opdracht 1

Na deze opdracht is het duidelijk: er zijn zes mollen!

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Grappige opdracht maar niet te doen. De mol had een vrije ochtend. Paar dingen die me opvielen:

- Renee zag een rood poppetje in de achtbaan en noemde haar meteen Marije. Het poppetje was echter groen. Is Renée naast beetje doof ook kleurenblind of maakte ze bewust de fout?
- Splinter schilderde een joker als mol. Of hij een mol moest schilderen was niet duidelijk. Wel opvallend goed getekend. Een hint?
- Iemand met blond haar en koffie was aan het abseilen. Joshua noemde dit en Charlotte zei: “ dat ben ik”. Het poppetje had echter kort blond haar en Charlotte is niet naar beneden gegaan maar Joshua. Joshua verbeterde haar niet, Charlotte nam meteen aan dat zij het was. Vreemd want ook Joshua is koffiegek. Wat Charlotte bij de fotogenie(k) opdracht wel meteen noemde.
- Marije ziet iemand op de WC zitten terwijl daarnaast toch duidelijk de aanwijzing van 40 graden is getekend.

Gewijzigd op 31 januari om 00:38 uur.

Citeer

Zooi22
4 jaar lid

Vrijwel iedereen was aan het mollen. Als mol maakt niet uit welke rol (kijken, tekenen), maar Joshua en Charlotte zitten ideaal als schakel tussen de 2 andere teams.

Citaat van Geralda:
Grappige opdracht maar niet te doen. De mol had een vrije ochtend. Paar dingen die me opvielen:

- Renee zag een rood poppetje in de achtbaan en noemde haar meteen Marije. Het poppetje was echter groen. Is Renée naast beetje doof ook kleurenblind of maakte ze bewust de fout?
- Splinter schilderde een joker als mol. Of hij een mol moest schilderen was niet duidelijk.
- Iemand met blond haar en koffie was aan het abseilen. Joshua noemde dit en Charlotte zei: “ dat ben ik”. Het poppetje had echter kort blond haar en Charlotte is niet naar beneden gegaan maar Joshua. Joshua verbeterde haar niet, Charlotte nam meteen aan dat zij het was. Vreemd want ook Joshua is koffiegek. Wat Charlotte bij de fotogenie(k) opdracht wel meteen noemde.
- Marije ziet iemand op de WC zitten terwijl daarnaast toch duidelijk de aanwijzing van 40 graden is getekend.

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Vond Rocky eigenlijk best goed bezig. Ze tekende duidelijk.

Citaat van Zooi22:
Vrijwel iedereen was aan het mollen. Als mol maakt niet uit welke rol (kijken, tekenen), maar Joshua en Charlotte zitten ideaal als schakel tussen de 2 andere teams.

Citaat van Geralda:

- Splinter schilderde een joker als mol. Of hij een mol moest schilderen was niet duidelijk.

Citeer

Ongebruikt
1 jaar lidVerdenkt Rocky

Citaat van Geralda:

De Mol had naar mijn idee de hele aflevering vrij....

Ik vond die 40 graden nog wel opvallend, aangezien het in de sauna een heel stuk warmer is.

Gewijzigd op 31 januari om 10:44 uur.

Citeer

Lotlot
4 maanden lidVerdenkt Splinter

Wanneer ze klaar zijn met de opdracht zegt Splinter tegen Renee dat ie het leuk vond om met haar de opdracht te doen, of er veel is verdiend denkt ie van niet maar, zo zegt hij, dat geeft ook niet want dan zit er een keer niet zoveel geld in de pot.

Citeer

Mique
1 jaar lid

Splinter zegt: hoe ziet een mol eruit? Meteen daarna zegt Rocky: Kijk!

Citeer

Paatchoo
6 jaar lidVerdenkt Renée

Een ding is zeker zelfs als er geen mol was geweest en het 6 vrienden waren die deze opdracht willen doen dan was er nog niks van gekomen. Kansloze opdracht omdat de kans van slagen er niet was en ze ook nog moesten gokken hoeveel geld ze wilden toekennen aan een opgeschreven zin. Met zulke opdrachten is het makkelijk voor de mol om de pot laag te houden.

Citeer

Snuffel
9 maanden lidVerdenkt Splinter

Citaat van Paatchoo:
Een ding is zeker zelfs als er geen mol was geweest en het 6 vrienden waren die deze opdracht willen doen dan was er nog niks van gekomen. Kansloze opdracht omdat de kans van slagen er niet was en ze ook nog moesten gokken hoeveel geld ze wilden toekennen aan een opgeschreven zin. Met zulke opdrachten is het makkelijk voor de mol om de pot laag te houden.

Kiezen voor een laag bedrag vind ik dan wel weer verdacht (Splinter en Renée en ik dacht ook Marije), want een fout antwoord betekende geen mingeld. Alleen een mol zou het zo laag mogelijk houden, maar dat was in deze opdracht inderdaad niet zo moeilijk.

Gewijzigd op 31 januari om 17:14 uur.

Citeer

Maaikepaaik
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Charlotte was ook verdacht, door het ‘waar’ al te gaan schilderen. Ze zijn allemaal gericht op eerst wie, dan wat en dan pas waar. Daardoor wordt de kaasmarkt ook als theater gezien. Nog even los van het feit dat ze best een schilderscursusje kan gebruiken Knipoog

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.