De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 5, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 5?

Zooi22
5 jaar lid

Re: Aflevering 5, opdracht 2

3 dames die met een gelijk bod de pot plunderen. Had de productie waarschijnlijk niet voorzien, of waren er 2 gelijke biedingen en liet men de mol als 3e aanhaken? Als mol val je dan eigelijk niet meer op. Idee
Mogelijk ook de reden waarom de mol de vorige aflevering weinig geld uit de pot hield.
Ik had trouwen wel een adder onder het gras verwacht, met 3 vrijstellingen in het vizier.

Geralda
9 jaar lid

Citaat van Zooi22:
3 dames die met een gelijk bod de pot plunderen. Had de productie waarschijnlijk niet voorzien, of waren er 2 gelijke biedingen en liet men de mol als 3e aanhaken? Als mol val je dan eigelijk niet meer op. Idee
Mogelijk ook de reden waarom de mol de vorige aflevering weinig geld uit de pot hield.
Ik had trouwen wel een adder onder het gras verwacht, met 3 vrijstellingen in het vizier.

Ik had een plan B verwacht bij gelijke biedingen. De hoogste bieder kreeg voorkennis en mocht twee medekandidaten kiezen. Nu kregen ze allerdrie die voorkennis. Ik denk wanneer eentje de voorkennis had en die voorkennis voor zichzelf hield de hoogste bieder een betere uitgangspositie had gehad dan nu met drie met voorkennis. De hoogste bieder, stel kandidaat, kan mensen bij zich in het team kiezen die hij/zij verdenkt. Dan krijg je toch een andere verhouding in de opdracht. Nu was het een gelopen race met Joshua als de pineut. De mol hoefde niets te doen. Maakte niet eens uit of hij een vrijstelling had.

Gewijzigd op 31 januari om 01:02 uur.

Zooi22
5 jaar lid

Misschien was er een plan B, maar werd het plan C, omdat er 2 dames waren die bereid waren 5000 uit de pot te graaien. Uit eerdere seizoenen is bekend dat men klakkeloos een paar 1000 uit de pot graait voor een vrijstelling, maar de halve pot? Ik hou het erop dat de mol meelifte met 2 graaiers.

Citaat van Geralda:
Citaat van Zooi22:

Ik had een plan B verwacht bij gelijke biedingen. De hoogste bieder kreeg voorkennis en mocht twee medekandidaten kiezen. Nu kregen ze allerdrie die voorkennis. Ik denk wanneer eentje de voorkennis had en die voorkennis voor zichzelf hield de hoogste bieder een betere uitgangspositie had gehad dan nu met drie met voorkennis. De hoogste bieder, stel kandidaat, kan mensen bij zich in het team kiezen die hij/zij verdenkt. Dan krijg je toch een andere verhouding in de opdracht. Nu was het een gelopen race met Joshua als de pineut. De mol hoefde niets te doen. Maakte niet eens uit of hij een vrijstelling had.

jordanfreak
2 jaar lid

Als je als mol al doorgekregen hebt dat ander zo'n hoog bedrag bieden, kan de mol zel ook denken " weet je wat, ik bied 1000".

Mique
2 jaar lid

Wilde gok, Rocky is de mol en vergistte zich bij het abseilen. Daarom is dit toegevoegd

Maaikepaaik
6 jaar lid

Rick vraagt elke kandidaat of ze al een beetje zeker zijn van wie de mol is. Deze vraag krijgen we niet van iedereen in beeld ~ ik dacht niet bij Rocky en niet bij Marije.

Ongebruikt
2 jaar lid

Hoe het ook zij, het is niet de mol die hier zoveel geld uit de pot heeft gehaald. Er waren minimaal twee kandidaten die dat deden. Ik heb toch een beetje moeite met deze opdracht. Dat er één iemand een vrijstelling kan verdienen, maakt het nog wel spannend. Maar dit geeft zo'n oneerlijk speelveld. En totaal geen spannende opdracht meer. En dan horen we straks de mol zeggen dat zij (of toch hij) in de aflevering daarvoor wel geld kon verdienen voor de pot, omdat diegene wist dat het er nu toch uit zou gaan. Ik krijg er nu al jeuk van. Glimlach Het is een opdracht vooral voor de makers om de kosten laag te houden.

Gladiool
2 jaar lid

Rocky gaf ook wel erg duidelijk aan dat ze nu wel uit de pot mocht graaien, omdat ze er zo veel zelf in had gebracht. Een duidelijke hint van de mol die zichzelf buiten beeld heeft gespeeld, omdat ze hier terug kon slaan?

Lijkt me in ieder geval ook dat de mol als 3e aanhaakte. Als je ziet wat er in de andere groep is geboden en dan 3x precies €5000,-? Héél bijzonder toevallig. Daarnaast zal de mol in opdracht 3 wel in de snelste groep willen zitten, want als je die vertraagt haal je nog wat meer geld uit de pot.

Musliston
8 jaar lid

Citaat van Gladiool:
Rocky gaf ook wel erg duidelijk aan dat ze nu wel uit de pot mocht graaien, omdat ze er zo veel zelf in had gebracht. Een duidelijke hint van de mol die zichzelf buiten beeld heeft gespeeld, omdat ze hier terug kon slaan?

Lijkt me in ieder geval ook dat de mol als 3e aanhaakte. Als je ziet wat er in de andere groep is geboden en dan 3x precies €5000,-? Héél bijzonder toevallig. Daarnaast zal de mol in opdracht 3 wel in de snelste groep willen zitten, want als je die vertraagt haal je nog wat meer geld uit de pot.

Precies wat ik ook dacht! Ik zit op Marije (en heel klein beetje op Charlotte)

Mique
2 jaar lid

Citaat van Ongebruikt:
Hoe het ook zij, het is niet de mol die hier zoveel geld uit de pot heeft gehaald. Er waren minimaal twee kandidaten die dat deden. Ik heb toch een beetje moeite met deze opdracht. Dat er één iemand een vrijstelling kan verdienen, maakt het nog wel spannend. Maar dit geeft zo'n oneerlijk speelveld. En totaal geen spannende opdracht meer. En dan horen we straks de mol zeggen dat zij (of toch hij) in de aflevering daarvoor wel geld kon verdienen voor de pot, omdat diegene wist dat het er nu toch uit zou gaan. Ik krijg er nu al jeuk van. Glimlach Het is een opdracht vooral voor de makers om de kosten laag te houden.

Ik ben zelfs best wel pissed dat het zo simpel was om uit de pot te graaien. Ze hadden er toch wel een beetje mindfuck van kunnen maken? Maar nu geen misleidende filmpjes over wat medekandidaten doen of tegenprestatie of een gesprek met de mol oid. Nu kunnen we alle analyses tot nu toe weggooien.

Gewijzigd op 31 januari om 14:08 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.