De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 5, opdracht 3

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 5?

Geralda
9 jaar lid

Re: Aflevering 5, opdracht 3

Eigenlijk moet ik hier nog even over nadenken. Iets zint me net niet helemaal. Volgens Rik mocht de hoogste bieder twee anderen kiezen maar blijkbaar zijn het de drie hoogste bieders geworden en was er geen plan B bij gelijk bod. Dat maakte de opdracht en de uitkomst erg voorspelbaar en de drie laagste bieders hadden geen enkele mogelijkheid om nog iets te veranderen. Het bepaalde voor mij teveel van de opdracht, de spanning was eraf. Als dank voor de pot leegroven werd je vooraf al beloond met een vrijstelling.

De treinopdracht zat prima in elkaar en was leuk. Maar er viel niks meer te speuren. Helaas.

lamberdina26
7 jaar lid

Een deceptie, deze aflevering. Zo zonde en onnodig.

Geralda
9 jaar lid

Citaat van lamberdina26:
Een deceptie, deze aflevering. Zo zonde en onnodig.

Ja, dat gevoel overheerst bij mij ook. Heb de aflevering afgekeken maar vind het inderdaad zonde van de treinreis opdracht. Men had hier toch iets langer over kunnen nadenken als regie om het nog spannend en verrassend te houden.

Alex078
8 maanden lid

De route-opdracht begint in MOLSBERG. En dan Parijs. Als ik de spoorkaart (die slecht en onleesbaar in beeld komt) bekijk, lopen er twee spoorlijnen naar Parijs: een vanuit waar ongeveer Toulouse ligt, een vanuit ongeveer Montpellier. Er zijn veel theorieën waar de naam Montpellier vandaan komt. Eén theorie (etymo-logique.com) zegt oa "Mont Perrieux" ... oftewel Rots-berg. Oftewel Molsberg = Montpellier = ROCKY berg...

Zooi22
5 jaar lid

Mijn gedachte is dat er 2 hoogste bieders waren en dat bod was al zo hoog, dat ze de mol lieten aanhaken. Is nergens op gebaseerd, maar lijkt me wel dat Rick de mol als laatste ontvangt en dat hij/zij te horen krijgt wat het hoogste bod is en van wie. Bij de opdracht had ik wel verwacht dat er een adder onder het gras zou zitten, maar die kwam niet.
Het voordeel dat ze kregen was enorm en enigste mogelijk misser was de postzak verprutsen. Opmerkelijk kreeg Joshua dat dus 2x klaar. Was dat zo lastig en had Rocky geluk? Of had Rocky geoeffend? Het lijkt me dat enige behendigheid wel nodig is, er hingen niet voor niet 2 postzakken voor ieder.
Het maximale bedrag was onmogelijk bereikbaar, want de 3e sleutel was pas te pakken toen er nog maar een 1000 op de klok stond. Het enige rare was die bel bij de klok. Marije rammelde daar meteen mee, maar koste toch nog 100 extra voordat Charlotte zag dat de klok doorliep en de klok echt aftikte. Wat deed die bel daar? Want dat leidde echt wel van de klok af.
Van dat trio lijkt me Rocky de mol. Ze liet de 2 andere de leiding nemen, beide waren duidelijk gretig en zij volgde braaf.

Citaat van Geralda:
Eigenlijk moet ik hier nog even over nadenken. Iets zint me net niet helemaal. Volgens Rik mocht de hoogste bieder twee anderen kiezen maar blijkbaar zijn het de drie hoogste bieders geworden en was er geen plan B bij gelijk bod. Dat maakte de opdracht en de uitkomst erg voorspelbaar en de drie laagste bieders hadden geen enkele mogelijkheid om nog iets te veranderen. Het bepaalde voor mij teveel van de opdracht, de spanning was eraf. Als dank voor de pot leegroven werd je vooraf al beloond met een vrijstelling.

De treinopdracht zat prima in elkaar en was leuk. Maar er viel niks meer te speuren. Helaas.

Zooi22
5 jaar lid

De bovenste lijn vanuit Parijs gaat naar Zuid-Limburg en daar ligt het gehucht Molsberg, gemeente Simpelveld. Dat is zeker een hint, want wat doet een gehucht tussen alle andere grote steden. Maar kan geen link leggen tussen Zuid-Limburg/Simpelveld/Molsberg en een kandidaat.
Dat Montpellier is leuk bedacht, maar lijkt mij meer net zo lang gezocht met kronkels tot het ongeveer paste.

Citaat van Alex078:
De route-opdracht begint in MOLSBERG. En dan Parijs. Als ik de spoorkaart (die slecht en onleesbaar in beeld komt) bekijk, lopen er twee spoorlijnen naar Parijs: een vanuit waar ongeveer Toulouse ligt, een vanuit ongeveer Montpellier. Er zijn veel theorieën waar de naam Montpellier vandaan komt. Eén theorie (etymo-logique.com) zegt oa "Mont Perrieux" ... oftewel Rots-berg. Oftewel Molsberg = Montpellier = ROCKY berg...

jordanfreak
2 jaar lid

Volgens mij had je helemaal niet zoveel aan de voorkennis. De opdrachten waren niet super moeilijk.
Wagon 1 is gewoon zoeken. En de raadsels in wagon 1 leeken ook niet heel moetlijkte vinden.

Er moest ten alle tijden gewacht worden op de postzakken om van de 3e wagon naar de middelste te gaan. Voor het binnen halen van de postzakken had je niks aan de voorkennis.

molletje1985
5 jaar lid

Citaat van Zooi22:
De bovenste lijn vanuit Parijs gaat naar Zuid-Limburg en daar ligt het gehucht Molsberg, gemeente Simpelveld. Dat is zeker een hint, want wat doet een gehucht tussen alle andere grote steden. Maar kan geen link leggen tussen Zuid-Limburg/Simpelveld/Molsberg en een kandidaat.
Dat Montpellier is leuk bedacht, maar lijkt mij meer net zo lang gezocht met kronkels tot het ongeveer paste.

Citaat van Alex078:

Poging 2:
Molsberg is afgeleid van de familienaam Mols. Michael Mols was een voetballer. Rocky is een voetballer.

Poging 3:
De molsberg is weleens opgenomen geweest in de Amstel Goldrace.
De enige Tsjech die hier ooit gewonnen heeft was Roman Kreuziger. Kreuziger betekent kruisbeeld in het Tsjechisch. Een verwijzing naar Marije.

Gewijzigd op 31 januari om 10:32 uur.

Maaikepaaik
6 jaar lid

Wanneer de dames bij de middelste wagon zitten te nagenieten is Charlotte degene die ziet dat de geldklok nog loopt en zet ‘m daarna gelijk stil. De andere twee laten ‘m doorlopen. Rocky lijkt me degene die het beste zicht had op dat ding.

Gewijzigd op 31 januari om 10:22 uur.

Mique
2 jaar lid

Citaat van jordanfreak:
Volgens mij had je helemaal niet zoveel aan de voorkennis. De opdrachten waren niet super moeilijk.
Wagon 1 is gewoon zoeken. En de raadsels in wagon 1 leeken ook niet heel moetlijkte vinden.

Er moest ten alle tijden gewacht worden op de postzakken om van de 3e wagon naar de middelste te gaan. Voor het binnen halen van de postzakken had je niks aan de voorkennis.

Precies, het was uiteindelijk toch nog close tussen beide teams omdat ze toch moesten wachten op die zakken

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.