De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 5: test & executie

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5: test & executie

Wat is je opgevallen bij de test & executie van aflevering 5?

Zooi22
5 jaar lid

Re: Aflevering 5: test & executie

Door de 3 vrijstellingen is het eigenlijk niet te bepalen of nu een kandidaat afviel die totaal verkeerd zat qua mol, of een kandidaat afviel die vol op de mol zat maar pech had dat de zwakkere kandidaten een vrijstelling hadden. Dus van de executie kun je niet veel wijzer worden, omdat ik dat bondje van Joshua en Splinter voor geen meter vertrouw. Joshua spande Splinter helemaal voor zijn karretje.
Joshua zei dat Splinter door was dankzij hem. Besefte hij dat hij Splinter per ongeluk op het juiste spoor had gezet?

ibek
8 jaar lid

"Splinter zit daar omdat ik hier sta".
Volgens mij klopt die uitspraak alleen als hij nu denkt/weet dat Renée de mol is. Het zou dan tussen hun gaan wie eruit zou gaan en omdat Josh afviel kan Splinter door ipv andersom. Hij zegt niet "Splinter is door dankzij mij" (als in hij heeft hem op het rooster spoor gezet)..

Ik vind het wel jammer trouwens, dat er iemand afgevallen kan zijn die goed zat en anders niet afvallen was. Het is ook vaak zo er niemand afvalt als diegene die af zou vallen en vrijstelling had dat er dan niemand naar huis gaat. Dat weet je als niet vrijstelling bezitter net iets meer als je wel door bent.

Mique
2 jaar lid

Citaat van ibek:
Volgens mij klopt die uitspraak alleen als hij nu denkt/weet dat Renée de mol is. Het zou dan tussen hun gaan wie eruit zou gaan en omdat Josh afviel kan Splinter door ipv andersom. Hij zegt niet "Splinter is door dankzij mij" (als in hij heeft hem op het rooster spoor gezet)..

Ik vind het wel jammer trouwens, dat er iemand afgevallen kan zijn die goed zat en anders niet afvallen was. Het is ook vaak zo er niemand afvalt als diegene die af zou vallen en vrijstelling had dat er dan niemand naar huis gaat. Dat weet je als niet vrijstelling bezitter net iets meer als je wel door bent.

Ja net als bij opdracht 2 had dit mooier kunnen zijn door een twist, bv alsnog de groep te laten stemmen of degene die de test het slechtst had gemaakt kon afvallen. Of dat die andere drie nog een zwarte vrijstelling konden kopen ofzo

mevrouwvdb
7 jaar lid

Citaat van ibek:

Of hij zit daar omdat hij de mol is!

Gewijzigd op 31 januari om 14:34 uur.

astridm
9 jaar lid

Bij Moltalk werd gezegd (ik weet niet meer door wie) dat bij een bondje je vaak de verdachten onderling verdeelt. Stel dat Splinter en Joshua de kandidaten X en Y verdenken. Dan heeft Joshua nu ingezet op X en Splinter op Y. Omdat Joshua er nu uit is, moet Splinter wel oppassen voor een vals gevoel van veiligheid, want de mol kan nog net zo goed X zijn of zelfs Z. Joshua was de slechtste van zijn groepje, maar het is niet gezegd dat hij het slehtste van iedereen was.

Paatchoo
7 jaar lid

Citaat van astridm:
Joshua was de slechtste van zijn groepje, maar het is niet gezegd dat hij het slehtste van iedereen was.

Klopt helemaal! Hypotetisch gezien zou hij 20/20 vragen goed kunnen hebben en dan op tijd eruit gaan als een van de andere twee ook 20 vragen goed zou hebben. De kans dat iemand afvalt gaat van 1/5 naar 1/3 in het slechtste geval zelfs 1/2 als de mol Renée of Splinter zou zijn.

Gewijzigd op 31 januari om 16:31 uur.

Snuffel
12 maanden lid

Joshua wordt sterkt verdacht in de test door iedereen. Maar, uiteraard, niet bij Splinter.
Het volgende viel mij dan ook op.

Bij Joshua zien we maar 1 testvraag: -had de mol zijn handen in zijn broekzak op de groepsfoto-.
Hij antwoord "nee". De enige die dit had op de foto was Renée.
Maar hij geeft zelf aan dat hij niet goed heeft gestudeerd en niet meer weet wie een rugzakje had of handen in broekzakken had.

Bij Splinter zien we dat ook hij de testvraag invult op Renée (wie had verrekijker.)
Als ze dus in hun bondje samen voor Renée zijn gegaan, dan is Joshua afgevallen omdat hij de broekzakvraag fout heeft, en zit Splinter goed, en is Renée de mol.

Of....Joshua komt bij zijn rode scherm ineens tot de ontdekking dat zijn bondje met Splinter niet was wat het leek, en is Splinter de mol.

Vpeetje
4 jaar lid

Wat mij opviel is dat de drie met de vrijstelling tijdens de test duidelijk aangaven Joshua voor een groot gedeelte mee namen als verdachte. René en Joshua gelijktijdig de laptop verlieten. Iets in mij zegt dat de meeste op een verkeert spoor zitten.

mmhmjanssen
9 jaar lid

Citaat van ibek:

Zou het ook niet kunnen zijn omdat Renée als eerste haar scherm kreeg en dit groen was. Dat betekende dus dat Joshua of Splinter rood zou krijgen. Overigens hoop ik echt dat Renée NIET de Mol is want dan is het wel heel sneu dat één van de twee kandidaten die haar verdachten naar huis moest. Joshua zegt dat hij zoals altijd zijn gut feeling heeft gebruikt en hij zit al een hele tijd op Renée. Als Renée de Mol is dan moeten ze allebei dus vrijwel helemaal op Renée hebben ingezet. Daar staat dan weer tegenover dat Joshua aflevering 4 heeft overleefd zonder jokers ten koste van Florentijn die 2 jokers had. Als Joshua toen ook volop op Renée heeft gegokt, waarom kreeg hij toen geen rood scherm als Renée niet de Mol is?

astridm
9 jaar lid

Citaat van mmhmjanssen:

Daar staat dan weer tegenover dat Joshua aflevering 4 heeft overleefd zonder jokers ten koste van Florentijn die 2 jokers had. Als Joshua toen ook volop op Renée heeft gegokt, waarom kreeg hij toen geen rood scherm als Renée niet de Mol is?

Vol op iemand gaan betekent niet dat je geen fouten kunt maken. Stel je bent kleurenblind en de vraag is of de mol een rode of een groene broek aan had. Dan kun je zomaar vol overtuiging rood invullen terwijl het echt groen was.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.