De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 6, opdracht 3

»

Frank
Beheerder

Aflevering 6, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 6?

Patrick D
7 jaar lid

Re: Aflevering 6, opdracht 3

Bij het terugzien van deze opdracht en het bijhouden wanneer er welke hendel wordt omgezet, is er in de montage niet alles in de goede volgorde gehouden.

In het begin wordt bij een station (station A) als eerste door Marije de hendel van Charlotte omgezet.
Direct daarna zet Rocky bij station A als tweede de hendel van Marije om.

Een stuk verderop in het spel, wanneer de 3e hendel van Marije omgezet wordt, wordt dat gedaan bij een station waarbij op dat moment alleen de hendel van Charlotte omstaat. Het wordt gedaan door de hand van Rocky. Alleen de situatie van een station waarbij alleen de hendel van Charlotte omstaat, kan helemaal niet.

En bij station A zet Renée de 3e hendel om. Die is van Rocky. Daarna zet Splinter bij station A de 4e hendel om. Die is van Renée.
En op het einde van het spel zet Renée de meest rechter hendel om. De eerste vier zijn dan al om. En alleen bij station A is de situatie zo dat er al vier hendels om staan. Oftewel Renée zet bij een station (A) 2x een hendel om!

Terwijl vooraf wordt uitgelegd: er zijn 8 stations. Bij elk station heb je 1 keuze. Of geld voor de pot of het leven van een medekandidaat onttroggelen.
Er wordt niet specifiek gezegd dat een kandidaat 1 keuze heeft (en de mol niet).

Hoewel de beelden uit verschillende hoeken zijn genomen, is aan de gebroken stenen op de grond, de plekken in het gras en de gebouwen op de achtergrond te zien, dat Renée 2x bij hetzelfde station een hendel omzet.

Het lijkt er dus op dat Renée niet de spelregels gevolgd heeft.

Gewijzigd op 7 februari om 15:30 uur.

molletje1985
5 jaar lid

Dit zijn de nummers. Kunnen we hier nog iets mee?

87928 marije.
07951 rocky
45171 splinter
80682 renee
52119 charlotte

Het valt me op dat nergens het getal 3 voorkomt...(De c van charlotte?)
En charlotte heeft het getal 21 in haar nummer zitten...

Gewijzigd op 7 februari om 15:59 uur.

Zooi22
5 jaar lid

Bij de montage knippen en plakken ze wel vaker niet alles exact in het juiste tijdsverloop.
Ik vraag me trouwens af als je daar rond rent wel doorhebt of je al eerder bij een station bent geweest. Dus als dat klopt van Renee, had dat door de productie geblokkerd moeten worden.

Citaat van Patrick D:
Bij het terugzien van deze opdracht en het bijhouden wanneer er welke hendel wordt omgezet, is er in de montage niet alles in de goede volgorde gehouden.

In het begin wordt bij een station (station A) als eerste door Marije de hendel van Charlotte omgezet.
Direct daarna zet Rocky bij station A als tweede de hendel van Marije om.

Een stuk verderop in het spel, wanneer de 3e hendel van Marije omgezet wordt, wordt dat gedaan bij een station waarbij op dat moment alleen de hendel van Charlotte omstaat. Het wordt gedaan door de hand van Rocky. Alleen de situatie van een station waarbij alleen de hendel van Charlotte omstaat, kan helemaal niet.

En bij station A zet Renée de 3e hendel om. Die is van Rocky. Daarna zet Splinter bij station A de 4e hendel om. Die is van Renée.
En op het einde van het spel zet Renée de meest rechter hendel om. De eerste vier zijn dan al om. En alleen bij station A is de situatie zo dat er al vier hendels om staan. Oftewel Renée zet bij een station (A) 2x een hendel om!

Terwijl vooraf wordt uitgelegd: er zijn 8 stations. Bij elk station heb je 1 keuze. Of geld voor de pot of het leven van een medekandidaat onttroggelen.
Er wordt niet specifiek gezegd dat een kandidaat 1 keuze heeft (en de mol niet).

Hoewel de beelden uit verschillende hoeken zijn genomen, is aan de gebroken stenen op de grond, de plekken in het gras en de gebouwen op de achtergrond te zien, dat Renée 2x bij hetzelfde station een hendel omzet.

Het lijkt er dus op dat Renée niet de spelregels gevolgd heeft.

Maggie
6 jaar lid

Citaat van molletje1985:

87928 marije.
07951 rocky
45171 splinter
80682 renee
52119 charlotte

Cijfers optellen kan.
Rocky = 22. Hint naar 22e mol (gehoord bij moltalk)
Marije = 34. Splitsen in 21e seizoen en 13e letter M(ol) van alfabet.

Moggemol
9 jaar lid

Citaat van molletje1985:

87928 marije.
07951 rocky
45171 splinter
80682 renee
52119 charlotte

Dat lijkt mij niet te vergelijken met een c, De anderen hebben een beginletter die boven de 10 is qua cijfer. Kortom ver gezocht. Wel moeten we iets met de cijfers die voor de spatie zitten, of juist die er achter zitten. De enige rare code is dan die van Rocky, met 2 spaties 0-7-951

Katja
2 jaar lid

Als je kijkt naar beginletters van de namen (Marije=M=13, Rocky en Renee=18, Charlotte=3, Splinter=19), is de enige combinatie die voorkomt de 19 van "Splinter"(wel in de code van Charlotte).
Deed hij daarom zo raar met "Charlotte, ik zie je code, maar ik ga hem niet invullen"?
Zit in haar code een hint naar hem?

(beetje vergezocht misschienKnipoog...)

Haar code is 52119; 21 zou op het seizoen slaan (of, ergens ook gelezen, op het chemische element Scandium, afkorting Sc Splinter Chabot...)

Maar wat is de 5?

Snuffel
12 maanden lid

Er komen wel vaak cijfercodes en cijfersloten voor dit seizoen. Misschien hebben al die getallen uit verschillende opdrachten wel iets gemeenschappelijks dat naar de mol hint?
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met cijferhints, maar ik hoop op ergens 3x de 8, als in ha, ha, ha.

maria02
6 jaar lid

Citaat van Snuffel:
Er komen wel vaak cijfercodes en cijfersloten voor dit seizoen. Misschien hebben al die getallen uit verschillende opdrachten wel iets gemeenschappelijks dat naar de mol hint?
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met cijferhints, maar ik hoop op ergens 3x de 8, als in ha, ha, ha.

Als je de code van Renee 806 82 optelt, dus 806 + 82 = 888.
3 x een H. Uitspraak: Ha, Ha, Ha.

Gewijzigd op 9 februari om 22:39 uur.

molletje1985
5 jaar lid

Citaat van Moggemol:
Citaat van molletje1985:

87928 marije.
07951 rocky
45171 splinter
80682 renee
52119 charlotte

Dat lijkt mij niet te vergelijken met een c, De anderen hebben een beginletter die boven de 10 is qua cijfer. Kortom ver gezocht. Wel moeten we iets met de cijfers die voor de spatie zitten, of juist die er achter zitten. De enige rare code is dan die van Rocky, met 2 spaties 0-7-951

Als je alle dubbele getallen langs het alfabet legt, krijg je dit:

879 28 marije / h
0 7 951 rocky /
4 5171 splinter / a
806 82 renee / h
52 119 charlotte / a

Alleen Rocky heeft geen dubbel getal. Is zij de mol?

Gewijzigd op 9 februari om 22:57 uur.

Musliston
8 jaar lid

Citaat van molletje1985:
Citaat van Moggemol:
Citaat van molletje1985:

87928 marije.
07951 rocky
45171 splinter
80682 renee
52119 charlotte

Als je alle dubbele getallen langs het alfabet legt, krijg je dit:

879 28 marije / h
0 7 951 rocky /
4 5171 splinter / a
806 82 renee / h
52 119 charlotte / a

Alleen Rocky heeft geen dubbel getal. Is zij de mol?

Grappige clue Glimlach Maar ik blijf bij Charlotte, vanwege de 3-seconden ja-hint twee afleveringen geleden Glimlach

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.