De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 6 » Aflevering 6, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 6, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 6?

Citeer Reageer

Maggie
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Re: Aflevering 6, opdracht 1

Bij het verdelen van de haltes zegt Marije dat ze niet mocht kiezen, maar misschien heeft zij hier wel een goed psychologisch spel gespeeld.

Marije krijgt bij halte 6 een lijst met informatie van de voorgaande haltes. Ze stapt terug in de bus (-€350). Liegt over kiezen voor groep (als ik bleef staan kreeg ik 3 jokers) en mag daardoor bij halte 7 er weer uit. Moet bij halte 7 blijven staan, dus onthoudt pot €250. Zou bij ieder ander ook gelden, maar is voor een mol een fijn idee dat je geen geld toevoegt aan een pot.
Ze laat de lijst lezen, zodat iedereen weet dat je bij halte 9 ook een joker krijgt. Weer €250 uit de pot.

Citeer

jordanfreak
1 jaar lid

Citaat van Maggie:

Ze laat de lijst lezen, zodat iedereen weet dat je bij halte 9 ook een joker krijgt. Weer €250 uit de pot.

Op de lijst staan alleen de haltes die al geweest ziijn

Citeer

Nette
2 jaar lid

Citaat van jordanfreak:
Citaat van Maggie:

Op de lijst staan alleen de haltes die al geweest ziijn

Dat klopt, maar bij halte 4 stond:
"Als iemand uitstapt bij halte 9 kost dat 250 euro.
Die kandidaat krijgt een joker, maar jij mag het niet zijn.
Stap terug in de bus."

Citeer

Patrick D
6 jaar lidVerdenkt Renée

Volgens mij is er 250 euro te weinig in de pot gekomen.

Bij halte 2 van Rocky staat er: De kandidaat die uitstapt bij de volgende halte, verdient 250 euro voor de pot. Verder geen voorwaarden.
Splinter stapt uit bij de volgende halte en verdient dus 250 euro.

Bij halte 3 van Splinter staat alleen maar dat hij mag kiezen: 250 euro of een joker. Er wordt niet verwezen naar halte 2, dus de 250 van halte 2 heeft niets met halte 3 te maken. Splinter kiest voor de joker.

Vervolgens verdienen Renée en Splinter nog een keer 250 euro en bij de laatste halte wordt er nog 3x 250 euro verdiend. In totaal 1500 euro.

Er gaat 350 euro bij Marije uit de pot en 250 euro bij Renée bij halte 9. Dus er gaat 600 euro vanaf. Blijft er 900 euro over. Maar er wordt maar 650 euro verdiend!?

Citeer

Zooi22
4 jaar lid

Ze doet alsof ze halte 4 wil, maar ruilt die gemakkelijk in voor halte 6. Kost idd €350 euro en door envellop in de groep te gooien krijgt de mol precies de sfeer waarin de mol het beste gedijd, wantrouwen en chaos.
Marije is zogenaamd zo open en eerlijk en de rest liegt en bedriegd. Dus iedereen kan de mol zijn, behalve Marije, volgens de mol...

Citaat van Maggie:
Bij het verdelen van de haltes zegt Marije dat ze niet mocht kiezen, maar misschien heeft zij hier wel een goed psychologisch spel gespeeld.

Marije krijgt bij halte 6 een lijst met informatie van de voorgaande haltes. Ze stapt terug in de bus (-€350). Liegt over kiezen voor groep (als ik bleef staan kreeg ik 3 jokers) en mag daardoor bij halte 7 er weer uit. Moet bij halte 7 blijven staan, dus onthoudt pot €250. Zou bij ieder ander ook gelden, maar is voor een mol een fijn idee dat je geen geld toevoegt aan een pot.

Citeer

Snuffel
9 maanden lidVerdenkt Splinter

Een mol weet dat de ?-envellop met de haltevragen eraan komt.
Het is dus niet mogelijk te mollen bij halte 4. Vreemd dat Charlotte en Marije daarom kibbelen. Het kan idd een spelletje zijn van Marije maar dat is wel tricky.

Citeer

Famoly
8 maanden lid

@ Patrick, goed gezien! Opvallend is dat er staat: "kandidaat". Splinter geeft aan dat hij graag uit wil stappen bij halte 3 en stapt daar ook uit. Zou dat betekenen dat Splinter de mol is?

Er is ook een stukje in de montage weggehaald bij halte 9. Wat zou daar hebben gestaan?

Citaat van Patrick D:

Bij halte 2 van Rocky staat er: De kandidaat die uitstapt bij de volgende halte, verdient 250 euro voor de pot. Verder geen voorwaarden.

Bij halte 3 van Splinter staat alleen maar dat hij mag kiezen: 250 euro of een joker. Er wordt niet verwezen naar halte 2, dus de 250 van halte 2 heeft niets met halte 3 te maken. Splinter kiest voor de joker.

Vervolgens verdienen Renée en Splinter nog een keer 250 euro en bij de laatste halte wordt er nog 3x 250 euro verdiend. In totaal 1500 euro.

Er gaat 350 euro bij Marije uit de pot en 250 euro bij Renée bij halte 9. Dus er gaat 600 euro vanaf. Blijft er 900 euro over. Maar er wordt maar 650 euro verdiend!?

Citeer

Joellar
1 jaar lidVerdenkt Renée

Ik kwam hier eerst ook niet uit todat ik de video van Deanheeftdemolgezien zag met een makkelijk overzicht.

https://youtu.be/jhdTR1mDF-Q

Citaat van Patrick D:

Citeer

Patrick D
6 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van Joellar:
Ik kwam hier eerst ook niet uit todat ik de video van Deanheeftdemolgezien zag met een makkelijk overzicht.

https://youtu.be/jhdTR1mDF-Q

Ook uit dit overzicht blijkt idd dat er 900 euro in de pot had moeten zitten.
Thnx

Citeer

astridm
9 jaar lidVerdenkt Splinter

Citaat van Famoly:
@ Patrick, goed gezien! Opvallend is dat er staat: "kandidaat".

Daar is niets bijzonders aan, alle deelnemers worden altijd kandidaat genoemd.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.