De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 7, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 7, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 7?

Maggie
6 jaar lid

Re: Aflevering 7, opdracht 1

Zie ik het volgende goed?
Er kon €1750 verdiend worden, met €25 per stuk moesten er 70 kledingstukken laag hangen.
82 kledingstukken moesten nog omhoog gehaald worden, dus een boete van €820.
Ze kregen €380, dus hadden voor 820+380= €1200 goed hangen, dat zijn 48 kledingstukken.
Er zijn dus 22 kledingstukken onterecht omhooggehaald en 82 kledingstukken niet opgetrokken of juist laten zakken.

Voor het optrekken van geld opleverende kledingstukken en het laten zakken van andere kledingstukken had Renee in het begin alle tijd, later in de chaos kon iedereen dat doen. Omwisselen van kledingstukken in lockers en kledingstukken uit verkeerde kastjes konden Renee en Splinter doen. Charlotte pakt later iets uit locker 74 (niet genoemd).

Rocky had kaartjes en stenen kunnen verstoppen, zegt ook dat ze alle stenen heeft gehad terwijl Marije later nog stenen ziet.
Nummer verkeerd doorgeven hebben Charlotte (1191) en Rocky (099) gedaan, ook hebben zij nummers dubbel doorgegeven. Rocky lijkt daar moeite voor te doen, zij neemt de stapel kaartjes door. Charlotte gaf nummers snel door.

Charlotte gaf de nummers 394 789 1199, later 141 326 328 950 955, en weer later 328 (dubbel) en 785.
Rocky geeft nummers 394 344 – 328 326 – 950 955 (zijn al doorgegeven, op 344 na) en later de door Marije gebrachte 99 (of 660) en 1109

Snuffel
12 maanden lid

Citaat van Maggie:
Zie ik het volgende goed?
Er kon €1750 verdiend worden, met €25 per stuk moesten er 70 kledingstukken laag hangen.
82 kledingstukken moesten nog omhoog gehaald worden, dus een boete van €820.
Ze kregen €380, dus hadden voor 820+380= €1200 goed hangen, dat zijn 48 kledingstukken.
Er zijn dus 22 kledingstukken onterecht omhooggehaald en 82 kledingstukken niet opgetrokken of juist laten zakken.

Voor het optrekken van geld opleverende kledingstukken en het laten zakken van andere kledingstukken had Renee in het begin alle tijd, later in de chaos kon iedereen dat doen. Omwisselen van kledingstukken in lockers en kledingstukken uit verkeerde kastjes konden Renee en Splinter doen. Charlotte pakt later iets uit locker 74 (niet genoemd).

Rocky had kaartjes en stenen kunnen verstoppen, zegt ook dat ze alle stenen heeft gehad terwijl Marije later nog stenen ziet.
Nummer verkeerd doorgeven hebben Charlotte (1191) en Rocky (099) gedaan, ook hebben zij nummers dubbel doorgegeven. Rocky lijkt daar moeite voor te doen, zij neemt de stapel kaartjes door. Charlotte gaf nummers snel door.

Charlotte gaf de nummers 394 789 1199, later 141 326 328 950 955, en weer later 328 (dubbel) en 785.
Rocky geeft nummers 394 344 – 328 326 – 950 955 (zijn al doorgegeven, op 344 na) en later de door Marije gebrachte 99 (of 660) en 1109

Bedankt voor de rekensom! Ik kwam er niet helemaal uit.
De juiste codes die zijn doorgegeven zijn dan 394, 789, 141, 326, 328, 950, 955, 785 en 344.
Dat zijn er 9 (en dan de 2 foute). Helaas weten we niet hoeveel kledingstukken er per code hingen, maar aannemelijk is dat niet alle codes zijn doorgegeven.
Marije wijst hier op in de mijn, maar Rocky en Charlotte reageren wat vaag.

Ik zag Renée wel een keer een zwart kledingstuk naar beneden halen. Als ze dat iderdaad vaker heeft gedaan kan dat de grote hoeveelheid foute kledingstukken verklaren. Iedereen focust op de kleurrijke kleding, dus dat zou een prima mollenstreek zijn.

Splinter zegt, later aan tafel, dat hij 99 niet kon vinden, waarop Rocky reageert dat het ook 66 (of 660) had kunnen zijn. Ik denk niet dat een mol dit van zichzelf zou verklappen.

Ik denk ook dat een aantal kledingstukken niet uit de locker zijn gehaald of iig de zaal niet zijn ingekomen.
Ik heb er maar 8 gezien/horen zeggen (ws lockernr.)
paars shirt lange mouw (394), wit shirt korte mouw (789)
een roze shirt
Witte broek / Blauwe polo (950/ 955)
witte bh, korte blauwe broek
rode driekwart broek

Gewijzigd op 15 februari om 15:36 uur.

Moggemol
9 jaar lid

Ik wil de opdracht terugkijken, maar er is niets te zien op NPO van afgelopen (13 feb) aflevering. Vreemd!

mollien
6 jaar lid

Citaat van Moggemol:
Ik wil de opdracht terugkijken, maar er is niets te zien op NPO van afgelopen (13 feb) aflevering. Vreemd!

Klopt, er wordt een stukje uitgeknipt

astridm
9 jaar lid

Citaat van Moggemol:

De aangepaste versie staat er inmiddels.

GoGoGadget
4 jaar lid

Dat de nadruk deze aflevering vooral werd gelegd op Renee, elke aflevering pakt de regie er wel eentje tegenwoordig Knipoog

Vooral Rocky kon goed mollen, hoewel ze check had van Charlotte

maar... Charlotte had de perfecte positie (blijkt uit het verleden)

...die kan gewoon af en toe wat nummers doorgeven door de knop in te drukken en de meeste tijd gewoon Splinter laten wachten,

dus wel lekker nummers roepen maar als ze de knop niet indrukt hoort hij niks en Rocky het wel.

uiteraard verdraaide ze een nummer wat ze een beetje verdacht in beeld zetten.

molletje1985
5 jaar lid

Vond eerst Charlotte heel verdacht, maar die herhaalde de cijfers die nog niet gevonden waren (wat op zich logisch is).
Renee kon het meeste mollen, ongezien de verkeerde kledingstukken omhoog en omlaag trekken. Misschien heeft ze nog wel kleding verstopt.

Rocky is toch niet zo verdacht, die zit echt op de slechtste positie qua invloed.

Wat was er trouwens met locker 1109? Daar zat nog een extra rode stip op.

Moggemol
9 jaar lid

Citaat van astridm:
Citaat van Moggemol:

De aangepaste versie staat er inmiddels.

Dank je wel

Gringa
6 jaar lid

Citaat van molletje1985:
Vond eerst Charlotte heel verdacht, maar die herhaalde de cijfers die nog niet gevonden waren (wat op zich logisch is).
Renee kon het meeste mollen, ongezien de verkeerde kledingstukken omhoog en omlaag trekken. Misschien heeft ze nog wel kleding verstopt.

Rocky is toch niet zo verdacht, die zit echt op de slechtste positie qua invloed.

Wat was er trouwens met locker 1109? Daar zat nog een extra rode stip op.

Eens dat Rocky het minst verdacht/ slechtste positie is.

Charlotte was overal te vinden in deze opdracht: steenhouwer, mijn porto, kluisjes... als je bv hier een slecht nummer doorgeeft en daar een belangrijke kledingstuk verwijdert kun je waarschijnlijk toch snel wat schade toevoegen.

Splinter kon ip belangrijken kleding verstoppen en verkeerde stuks doorgeven.

Renée had macht over de meeste kleding posities.

artemis
7 maanden lid

We zien Renee tegen het einde van de opdracht een zwart kledingstuk naar benenden halen ipv omhoog? Er hoeven toch sowieso geen kledingstukken omlaag gehaald te worden bij deze opdracht? Er wordt geen aandacht aan geschonken verder, zoals eerder toen ze een verkeerd rose kledingstuk omhoog trok en Splinter dit zag.
Verder valt me op dat Renee in vragende vorm allerlei kledingstukken en kleuren loopt rond te schreeuwen, terwijl je zou verwachten dat zij het beste zou weten wat er in deze zaal gedaan moet worden. Ze zit er immers al de hele opdracht.

In het trapportaal hangen trouwens groene pijlen. Een ervan wijst naar Renee op het moment dat Splinter haar aanwijzingen geeft.

Boven het bordje Homole lijkt een pijl te staan die omhoog wijst. Dus misschien juist niet naar de mijn, maar naar Splinter en Renee?

Gewijzigd op 16 februari om 13:12 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.