De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 8 » Aflevering 8, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 8, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 8?

Citeer Reageer

Paatchoo
6 jaar lidVerdenkt Renée

Re: Aflevering 8, opdracht 1

Wordt wel heel duidelijk in beeld gebracht dat Renée begint bij de puzzel en gelijk puzzelstukjes gaat verwisselen op persoonlijke titel. Normaal werd ze nauwelijks in beeld gebracht en dan nu dit. En dan ook nog als ze op de toren staat een al eerder gegeven opdracht nòg een keer geven om nog even zeker te zorgen dat de puzzel niet goed gelegd wordt.

En dan in de nabespreking zeggen “ja ik heb wel 5 opdrachten doorgegeven en er stonden er zelfs 5 of 6 op m’n briefje”.

Ik weet niet meer wat ik ervan denken moet..

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Een mooie opdracht. Blijft een mol liever op de grond dan in de lucht? In de lucht lijkt kun je makkelijk mollen. Je kunt de verkeerde codes doorgeven en hebt de stress van de stunts als verdediging. Ook op de grond is het goed mollen. Rocky en Splinter lijken het goed te doen. Charlotte geeft verkeerd door en Renee is warrig.
Het liefst zou ik als mol meteen beginnen bij het bord (ik zie mezelf niet dolgraag in deze stunts in de lucht).
Volgens mij waren de bordjes vierkant dus wanneer je hem 90 graden draait gaat het ook al fout. Slinks een bordje draaien en de rest juist draaien. De kans op slagen was miniem omdat het alles of niets was.

Citeer

moonspellen
6 jaar lid

En weer die joker kaart, dat moet toch te linken zijn aan 1 van de 3 . Want hij blijft in beeld. En wat opvalt dat er heel veel over films is. Dus zou dat kunnen linken naar Renee die speelt in speelfilms, maar wat is toch die joker..........., ik ben er nog niet uit

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van moonspellen:
En weer die joker kaart, dat moet toch te linken zijn aan 1 van de 3 . Want hij blijft in beeld. En wat opvalt dat er heel veel over films is. Dus zou dat kunnen linken naar Renee die speelt in speelfilms, maar wat is toch die joker..........., ik ben er nog niet uit

Er waren dit seizoen veel jokers te verdienen en verder kom ik er ook niet mee. Joker wordt ook wel nar genoemd, vaak afgebeeld in de kleuren zwart en rood net als de kaarten in een kaartspel. Renee heeft veel zwart en rood aan en een rode rugzak maar als dat de rode draad is lijkt het wat simpel als verwijzing naar een mol. Een nar werd vroeger wel uitgenodigd om voor vermaak te zorgen. Dat kan duiden op Renee en theater/film. Naar Charlotte en Rocky kan ik niks bedenken.

Citeer

Maaikepaaik
5 jaar lidVerdenkt Rocky

“De mol staat nooit voor joker”... Renée dan toch niet de mol?

Bij Rocky ging één wissel fout. Bij Charlotte veel meer. Opvallend is dat Renée 2x de wissel b1 en b3 doorgeeft, Splinter dit na doorgeven van Charlotte ook twee keer lijkt te doen, maar deze toch goed liggen. Hmm.

Citeer

WendyH
4 jaar lidVerdenkt Renée

ik ben er bijna zeker van dat er op de grond gemold werd.

er stonden 5 puzzelstukken op de verkeerde plaats. Charlotte gaf twee foute wissels door, maar die werden volgens mij ook effectief correct uitgevoerd op het spelbord. Dit zou willen zeggen dat er 4 puzzelstukken op de verkeerde plaats moeten staan. Maar er staan 5 stukken op de verkeerde plaats!

De wissels die fout zijn gegaan omdat Charlotte ze niet of foutief doorgaf zijn deze:
C1 - D2
D1 - D3

Deze stukken stonden effectief op de foute plaats in de puzzel

puzzelstuk E2 stond ook fout! Die moest gewisseld worden tijdens de eerste vlucht met stuk B3, maar die B3 stond wel juist. De enige conclusie die ik hieruit kan maken is dat er hier een extra wissel gebeurd is.

Of zijn er nog andere mogelijkheden die het kunnen verklaren dat er vijf stukken fout staan ipv vier?

Gewijzigd op 20 februari om 23:34 uur.

Citeer

TH013
5 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van Geralda:
Citaat van moonspellen:

Er waren dit seizoen veel jokers te verdienen en verder kom ik er ook niet mee. Joker wordt ook wel nar genoemd, vaak afgebeeld in de kleuren zwart en rood net als de kaarten in een kaartspel. Renee heeft veel zwart en rood aan en een rode rugzak maar als dat de rode draad is lijkt het wat simpel als verwijzing naar een mol. Een nar werd vroeger wel uitgenodigd om voor vermaak te zorgen. Dat kan duiden op Renee en theater/film. Naar Charlotte en Rocky kan ik niks bedenken.

Wellicht kan dit er mee te maken hebben?
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2102317/Actrice-Renee-Fokker-Van-clown-tot-Gouden-Kalf
Renée wilde als klein meisje clown worden.

Citeer

jordanfreak
1 jaar lid

Volgens mij wil je als mol op de grond staan (en dat zou de productie ook graag willen).
in het vliegtuig is er niet zo veel te doen met de camera + allles wat er doorgegeven wordt aan codes zie je herhaalt worden in het vliegtuig.

Ga je dan in het vliegtuig zitten "mollen" kan de productie daar weinig mee.
Op de grond kan je puzzelstukjes verwisslen. Wissel 1 item anders dan de bedoeling is en de opdracht is mislukt.

Citeer

Maggie
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Rik zegt: ‘jullie gaan hoog spel spelen’. Hint naar Charlotte die in de lucht speelt dat ze bang is?
Charlotte is wel erg enthousiast bij het vliegveld, ze stapt gewoon de bus uit en bokkensprongen komen pas als ze gezien wordt door haar medekandidaten. Bokkensprongen als een paljas/potsenmaker/joker? Ze zegt dat ze erg graag de lucht in wil, wie kan zo’n enthousiast iemand dat ontzeggen? Ze zegt dat het opstijgen al spannend is, we hoeven kennelijk van haar niets meer te verwachten. Bij de eerste aanwijzing doet ze alsof ze niets hoort óf Renée geeft de code niet door. Verder geeft Charlotte alles verkeerd door.

Bij Rocky en Splinter heb ik geen gekke dingen gezien. Rocky begint met duidelijkheid: ‘wissel Dirk 4 met Erik 4’.

Bij vlucht 1 zijn alle wissels goed uitgevoerd (A1-C3 D4-E4 C2-E3 B3-E2 B2-A3).
Bij vlucht 2 lijken de wissels die Renée noemt goed (D2-C1 A4-B1 B4-C4 D1-D3 E1-A2)
Charlotte maakt ervan: niets A4-B1 B4-C4 C1-B3 C1-A2+B1-A2 nogmaals C2-B3. Maar het eindresultaat dat je krijgt als Splinter doet wat Charlotte zegt, begrijp ik niet. Dan zouden er stukken van vlucht 1 verwisseld zijn. Of heeft Renée toch stukken verwisseld en zijn die door Charlotte toevallig goed gekomen? Daar ben ik nog niet uit.

Renée wil heel graag op de grond, de beste plaats voor de mol?
Bij vlucht 1 wisselt René de eerste aanwijzing (A1 naar C3) goed volgens het eindresultaat, maar de regie maakt haar verdacht. De tweede aanwijzing (D4 naar E4) ligt ook goed. Ook hier laat de regie ons denken dat ze D4 met E1 wil wisselen, maar je ziet haar nog net even terugkijken naar E1. Misschien herkent ze haar fout.
Bij vlucht 2 kan Renée bij het doorgeven van haar eerste antwoord de porto niet ingedrukt hebben, Splinter hoort haar ook niet. Renée schept verwarring door het herhalen van de vierde aanwijzing. Renée laat ruimte voor verkeerd verstaan door de letters niet Dirk, maar D te noemen. Die tip had ze door Rocky kunnen weten.

Afbeelding

Citeer

Paatchoo
6 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van jordanfreak:
Volgens mij wil je als mol op de grond staan (en dat zou de productie ook graag willen).
in het vliegtuig is er niet zo veel te doen met de camera + allles wat er doorgegeven wordt aan codes zie je herhaalt worden in het vliegtuig.

Ga je dan in het vliegtuig zitten "mollen" kan de productie daar weinig mee.
Op de grond kan je puzzelstukjes verwisslen. Wissel 1 item anders dan de bedoeling is en de opdracht is mislukt.

Toch kun je zoals Charlotte wel je enthousiasme overdrijven in het vliegtuig en daarop gooien dat je “mogelijk” een fout hebt gemaakt met doorgeven. Maar ik ben het met je eens dat de mol bij voorkeur begint bij de puzzel. Dan kun je in ieder geval puzzelstukjes verwisselen zodat de opdracht zeker niet lukt. Volgens mij zie je Renée dat ook gewoon doen op een gegeven moment trouwens.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.