De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 9, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 9, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 9?

Maaikepaaik
6 jaar lid

Re: Aflevering 9, opdracht 2

Wat een idyllisch plaatje, deze opdracht! Prachtig.
Moet alle meegenomen kaartjes nog even terugkijken geloof ik.

Renée en Rocky die allebei ingaan op de deal van de mol, maar dat Rocky vervolgens de envelop weer neerlegt met ‘in heb het niet nodig’? Dit soort dingen vind ik extra verdacht omdat er geen andere kandidaten bij zijn.

Geralda
9 jaar lid

Mooie beelden in de mijn en altijd leuk deze laatste opdracht met schitterende lichtjes. Ik ben er nog niet uit of Rocky nu wel of niet de hint heeft gebruikt. Wel gepakt maar ook gebruikt?
Toch zegt Rik dat de opdracht van de mol geslaagd is. Maar wat is de hint?

In eerste instantie ga je ervan uit dat de hint regelrecht naar de mol leidt. Maar misschien kon er wel geld terugverdiend worden? Een kandidaat die zeker is zal de hint niet gebruiken. Het scheelt toch 250 euro als je de winnaar wordt.

Alleen Renée zoekt daadwerkelijk naar de hint. Hoe zeker is zij of is zij de mol wiens kaarten niet meetellen? Rocky zegt de hint niet nodig te hebben en brandt de kaars niet. Telt dit wel of niet mee?

Er moet een link zijn met de openingsopdracht waar 7 kandidaten hun envelop met 250 euro terugschoven naar de mol. Charlotte schoof de envelop terug. Renée en Rocky trapten er toen niet in. Rocky nu opnieuw niet? Of kon er nu bijvoorbeeld 7x250 euro terugverdiend worden om eens een ander soort oplossing te zoeken? De mol blijft een joker die het laatst lacht?

Rocky of Renée is de mol en de opdracht van de mol is geslaagd. Er zal dus geen extra geld in de pot zijn gekomen of er is mingeld uit de pot gegaan?
Rik vertelt de oplossing pas volgende week. Ook dat is bijzonder. Hij had gewoon kunnen zeggen hoeveel geld ze hadden verdiend zonder in detail te treden.

Ik blijf nog even denken over de mogelijkheden van deze hint. Er moet meer achter zitten......

Maaikepaaik
6 jaar lid

Het lijkt mij het meest logisch dat de 250 euro uit de pot gaat zodra je de hint-envelop open maakt. Anders is het wel heel raar.
En ik denk dat de meegenomen kaartjes die in beeld kwamen misschien teveel weg zouden geven als er gelijk duidelijk werd wat de invloed op de pot was?

Eventueel, als Rocky de mol zou zijn, kan het natuurlijk ook nog dat ze aan het rotzooien is geweest dankzij het penningmeesterschap?

Maggie
6 jaar lid

Er gaat €100 in de pot voor een goede stelling, €100 euro uit de pot als de stelling niet goed is en €250 euro uit de pot als je de envelop pakt. Rocky zegt dat ze 5 of 6 kaartjes heeft gepakt. Dat betekent dat er meer geld uit de pot gaat als je op de verkeerde mol zit, dan als je de envelop pakt en erachter komt dat je op de verkeerde mol zat en kaartjes achter laat of omwisselt (als dat mag). Als Rocky de mol is, is het dus verstandig om te zeggen dat iedereen voor de pot moet gaan (lumineus idee?).

Rocky zegt dat ze geen kaartje van de mol heeft gepakt. Dat klopt als zij de mol is, de kaartjes die ze pakt slaan allemaal op Renée (De mol heeft geen geld verdient bij de opdracht in de trein (meegenomen), De mol heeft tijdens silent disco 2 liedjes uitgebeeld (meegenomen), Bij het abseilen vormde de mol een duo met Renee (blijft liggen)). Achteraf zegt Rocky ook ‘ik heb alleen maar goede kaartjes gepakt’. Beziet ze dat vanuit het standpunt van de mol, kaartjes die geld uit de pot zouden spelen als ze zouden meetellen?

Ik denk dat zelfs het voelen wat in de envelop zat door Charlotte al telt als -€250 uit de pot. Dat zou verklaren wat Rik bedoelt met ‘de mol is geslaagd’.

Bij het gesprek later aan tafel grappig om te zien dat Rocky de trein zenuwslopend vond. Ze heeft na het zoeken van de kaartjes alleen maar op de uitkijk gestaan naar de postzak, van het landschap heeft ze in ieder geval goed kunnen genieten. En ik heb ook het idee dat Rocky als mol Renee en Charlotte aan tafel loopt te dollen met haar uitspraak ‘Niet omdat ik denk dat ik van jullie kan winnen (wat natuurlijk niet hoeft als ze de mol is), maar omdat ik bij jullie het meest mijn best moet doen (want de andere kandidaten heeft ze al weggespeeld).

astridm
9 jaar lid

Citaat van Maggie:

Ik denk dat zelfs het voelen wat in de envelop zat door Charlotte al telt als -€250 uit de pot. Dat zou verklaren wat Rik bedoelt met ‘de mol is geslaagd’.

Zowel Renée als Rocky hebben de envelop opengemaakt, dus de verleiding was sowieso al gelukt. Als het voelen van Charlotte al meetelt als mingeld, heeft WidM voor mij echt afgedaan. Dan wordt het spel namelijk echt volledig bepaald door de regie en hoeft er dus eigenlijk helemaal niet meer gespeeld te worden.

RickmetCK
2 jaar lid

Rocky is flauw. Publiek erbij betrekken om haar verdacht te laten lijken. Onnodig.

GoGoGadget
4 jaar lid

Ja dat blijft interessant! maar heb t wel vaker gezien die laatste puzzel met bedragen, wij maar gissen ja of nee... dat krijg je op het einde te horen... ;

Citaat van Geralda:
Mooie beelden in de mijn en altijd leuk deze laatste opdracht met schitterende lichtjes. Ik ben er nog niet uit of Rocky nu wel of niet de hint heeft gebruikt. Wel gepakt maar ook gebruikt?

In eerste instantie ga je ervan uit dat de hint regelrecht naar de mol leidt. Maar misschien kon er wel geld terugverdiend worden? Een kandidaat die zeker is zal de hint niet gebruiken. Het scheelt toch 250 euro als je de winnaar wordt.

Alleen Renée zoekt daadwerkelijk naar de hint. Hoe zeker is zij of is zij de mol wiens kaarten niet meetellen? Rocky zegt de hint niet nodig te hebben en brandt de kaars niet. Telt dit wel of niet mee?

Er moet een link zijn met de openingsopdracht waar 7 kandidaten hun envelop met 250 euro terugschoven naar de mol. Charlotte schoof de envelop terug. Renée en Rocky trapten er toen niet in. Rocky nu opnieuw niet? Of kon er nu bijvoorbeeld 7x250 euro terugverdiend worden om eens een ander soort oplossing te zoeken? De mol blijft een joker die het laatst lacht?

Rocky of Renée is de mol en de opdracht van de mol is geslaagd. Er zal dus geen extra geld in de pot zijn gekomen of er is mingeld uit de pot gegaan?
Rik vertelt de oplossing pas volgende week. Ook dat is bijzonder. Hij had gewoon kunnen zeggen hoeveel geld ze hadden verdiend zonder in detail te treden.

Ik blijf nog even denken over de mogelijkheden van deze hint. Er moet meer achter zitten......

Gringa
6 jaar lid

Citaat van Maaikepaaik:
Wat een idyllisch plaatje, deze opdracht! Prachtig.
Moet alle meegenomen kaartjes nog even terugkijken geloof ik.

Renée en Rocky die allebei ingaan op de deal van de mol, maar dat Rocky vervolgens de envelop weer neerlegt met ‘in heb het niet nodig’? Dit soort dingen vind ik extra verdacht omdat er geen andere kandidaten bij zijn.

We zijn vakker in mijnen geweest, maar dit is idd de eerste keer dat we een zo mooi verlicht hadden gezien. Het zag er prachtig en romantisch eruit. Nu willen we ook zo'n mijn in!

Ik vind het geniaal dat ze misschien met citroensap een onzichtbare aanwijzing op het envelop hadden geschreven! Nu is het ook meteen voor mij duidelijk (vanuit de Rocky tunnel) waarom Rocky duurfde vanaf het begin op Renée te zitten: de aanwijzing op de eerste envelop zou zeker een R of 18 of zoiets zijn geweest. Als een van de andere kandidaten per ongeluk erachter kwamen, dan kon Rocky mooi hierachter schuilen. Rocky hoefde de kaars niet aan te steken, omdat voor haar het hele vuur proces liep achterstevoren. Eerst handen in het as in 1.1, daarna met rook werken 1.2. Er waren een paar opdrachten 4.3 met vuur en een kleinere kaars vlam 6.2. Natuurlijk steekt ze nu geen kaars aan omdat ze symbolisch al de info weet!

Gringa
6 jaar lid

Citaat van Geralda:

Leuk bedacht! Zo had ik het niet bekeken en nu ben ik ook benieuwd ernaar.

Snuffel
12 maanden lid

Citaat van Geralda:

Er moet een link zijn met de openingsopdracht waar 7 kandidaten hun envelop met 250 euro terugschoven naar de mol. Charlotte schoof de envelop terug. Renée en Rocky trapten er toen niet in. .

Dat bedacht ik ook, door de combi van kaars, envelop en hint in beide opdrachten.
Ik vind het opvallend dat Rik zich rechtstreeks tot Charlotte richt bij de intro van deze opdracht. Dat zou betekenen dat zij de hint in opdracht 1 heeft gemist door de envelop terug te schuiven.
Maar welke hint? Ook iets met een kaars en geheimschrift op die 1e envellop? Er is al eerder opgemerkt dat in elke kamer een kaars stond, maar hoe zou een kandidaat dit kunnen weten?
Ik ben er nog niet uit.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.