De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Renée is de Mol, Rocky is de winnaar

»

Frank
Beheerder

Renée is de Mol, Rocky is de winnaar

Renée is de Mol van Wie is de Mol 2021 en Rocky de winnaar!

Vonne
3 jaar lid

Re: Renée is de Mol, Rocky is de winnaar

Sorry, maar ik vond het een slecht seizoen. Renee is een leuk mens en heeft haar best gedaan. Toch was het eigenlijk wel heel erg duidelijk. Had nog gehoopt op wensmol Rocky, maar dat mocht helaas niet zo zijn.

Was in het begin bang dat corona te veel zou dwarsliggen. Daar gelukkig niets van gemerkt. Opdrachten waren vaak leuk, daar was op zich niet veel mis mee.
Maar het huidige programma concept heeft wat mij betreft zijn tijd gehad. Vernieuwing is gewenst. Wat andere mensen achter de schermen inzetten?

Kandidaten geven het zelf al aan, pot interesseert ze totaal niet. Daarnaast alles of niets opdrachten met als resultaat bijna altijd nul euro. Meestal omdat een mollende kandidaat probeert op te vallen. Dit jaar meer dan 7000 uit de pot door 1 kandidaat. Of zoals Rocky aangaf: 'ik had best de hele pot in willen zetten'.... Op deze manier kunnen ze gewoon het hele spel spelen zonder mol en toch de laagste pot ooit hebben.

Positief puntje: dit jaar meer uitleg op hun site en de hint met de joker kaart vond ik ook leuk.

Op naar 21 maart met de Belgische versie, nare smaak wegspoelen Glimlach
Lees net dat de kandidaten op 14e maart al voorgesteld worden. 10 groene schermen en 10 oranje. Uit de laatste groep kan iemand de plek innemen van de eerste groep. Ben benieuwd.

Gewijzigd op 6 maart om 22:36 uur.

Paatchoo
7 jaar lid

Vanaf aflevering 1 op Renée, jammer. Zit er liever naast. Nu de aflevering verder kijken naar haar molacties.

Moggemol
9 jaar lid

Citaat van Vonne:
Sorry, maar ik vond het een slecht seizoen. Renee is een leuk mens en heeft haar best gedaan. Toch was het eigenlijk wel heel erg duidelijk. Had nog gehoopt op wensmol Rocky, maar dat mocht helaas niet zo zijn.

Was in het begin bang dat corona te veel zou dwarsliggen. Daar gelukkig niets van gemerkt. Opdrachten waren vaak leuk, daar was op zich niet veel mis mee.
Maar het huidige programma concept heeft wat mij betreft zijn tijd gehad. Vernieuwing is gewenst. Wat andere mensen achter de schermen inzetten?

Kandidaten geven het zelf al aan, pot interesseert ze totaal niet. Daarnaast alles of niets opdrachten met als resultaat bijna altijd nul euro. Meestal omdat een mollende kandidaat probeert op te vallen. Dit jaar meer dan 7000 uit de pot door 1 kandidaat. Of zoals Rocky aangaf: 'ik had best de hele pot in willen zetten'.... Op deze manier kunnen ze gewoon het hele spel spelen zonder mol en toch de laagste pot ooit hebben.

Positief puntje: dit jaar meer uitleg op hun site en de hint met de joker kaart vond ik ook leuk.

Lees net dat de kandidaten op 14e maart al voorgesteld worden. 10 groene schermen en 10 oranje. Uit de laatste groep kan iemand de plek innemen van de eerste groep. Ben benieuwd.

Toch zat je op Rocky en nu zeg je ineens dat het zo obvious is? Zo kan ik het ook naar mezelf toe draaien.

Vonne
3 jaar lid

Citaat van Moggemol:
Citaat van Vonne:

Toch zat je op Rocky en nu zeg je ineens dat het zo obvious is? Zo kan ik het ook naar mezelf toe draaien.

Zoals ik al aangaf, ze was mijn wensmol Glimlach

Gringa
6 jaar lid

Nou, ik vind het best sneaky dat ze de stemmen van de kandidaten wat hoger maakten en die van Renée wat lager! Ik ben dankbaar dat WIDM heeft heel erg snel (ze filmden in de herfst?!) toch een seizoen wist te filmen voor ons. Zoals gewoonlijk, het land zag er prachtig uit, en ik zou wel eens naar Tsjechie willen met vakantie. Glimlach

Het wordt zo'n beetje een valkuil voor mij: op de winnaar stemmen ipv de mol. Eerlijk toegegeven: Renée leek ZO overdreven de mol voor mij, dat ik het echt niet kon geloven. Reverse-reverse psychologie als het ware.

Ik ben het met Vonne eens dat Renée was een leuke kandidaat. Echter, ze verdiende het meeste geld van alle deelnemers (tenminate Jeroen haalde Patrick niet in), wat ik niet helemaal de bedoeling vind. Ze werd best veel verdacht, alhoewel met Corona lag de focus van de groep natuurlijk veel meer op elkaar. Ze kon niet achter interacties met de lokale bevolking dekking zoeken. Maar anderzijds, ze kon niet goed tegen de groep in. Ik ben dus blij dat ik WIDM mocht kijken, maar was minder onder de indruk van de mol zelf.

De groep heeft veel buuten de mol om gemold, en hier ben ik met Vonne eens: doe er wat aan. Het is van de gekke dat de #1 tak van een mol is de pot zo laag mogelijk houden, en de mol is de beste verdiener van allemaal. Misschien per aflevering, geld naar een goede doel? Iedereen mag wat geld verdienen, niet alleen de winnaar, zodat iedereen voelt de sabotage van de mol?

Dat Splinter en Joshua met de mol geschakeld waren in aflevering 5 is teleurstelend voor mij. Voor Renée een goede zet, dat snap ik: iemand die haar verdacht ging naar huis en ze kon een beetje schuilen, maar ontzettend oneerlijk.

Hulde aan de Renée tunnelaars dat ze meteen vanaf 21-12 haar in de gaten hadden! De wieisdemol.nl website had Charlotte erg lang als hoofdverdachte, maar hier wezen jullie vanaf het begin de juiste mol aan. Proficiaat.

Paatchoo
7 jaar lid

Ik blijf toch een beetje over met een ontevreden gevoel omdat:
- Renée inderdaad een oude, slechtziende en -horende vrouw bleek te spelen. Overduidelijk.
- Een van de twee hints voor ons overduidelijk was. Namelijk die puzzel met zweefvliegen verpesten waar niemand bij stond.
- Hint nummer twee dat Rik bij de executie zei “laatste keer met de mol in jullie midden”.
- Als er al drie kandidaten €5000 geboden hebben voor die vrijstelling ga dan een keer voor goud en biedt dan €5050 of €5100. Nu was het bij voorbaat overduidelijk dat de mol lekker veilig ging zitten met een laag bod.

edwinfcb
6 jaar lid

Eerlijk is eerlijk, de bekende nederlanders zijn het failliet van WIDM geworden.
Het interesseert ze geen ene *** hoeveel geld er in de pot komt, ten eerste omdat ze het niet nodig hebben en ten tweede omdat ze het doneren aan een goed doel.
In de opdrachten zie je het al veel terug en bij die bieding was het natuurlijk al helemaal schrijnend.

Dit in combinatie met dat wij heel vaak niet meer zien hoe de groepjes worden gemaakt en hoe ze op welke posities terechtkomen maakt het voor ons hier thuis wel een stuk minder leuk.

Aabee
7 maanden lid

Als de kandidaten het geld niks interesseert is het idd vrij ondankbaar voor de mol om nog te mollen. Ze doen mee voor de eer, voor de roem. Maarja, ik blijf het een leuk spelletje vinden. Een goede mol staat en valt bij de productie, zoals ik ook in het draadje van Renee net heb geschreven. Ik vond haar erg geestig en half Nederland en ook de kandidaten zaten een hele tijd niet op haar. Dat ze kandidaten eruit werkt (zoals Joshua) en dat dat 'niet eerlijk' is zie ik niet zo, een mol moet ook kandidaten eruit werken, zeker als ze op je zitten.

Gewijzigd op 7 maart om 10:50 uur.

astridm
9 jaar lid

Citaat van Vonne:

Qua opdrachten vond ik het geen slecht seizoen, maar het wordt de mol vaak wel makkelijk gemaakt. Wel baal ik altijd van al die alles-of-niets-opdrachten, terwijl meestal een gedeeltelijke beloning makkelijk kan. En die veilingen e.d. hoeven van mij ook niet, ook daar is het verlagen van de pot doorgaans niet de verdienste van de mol.

Citaat van Vonne:

Mee eens, door de duidelijke uitleg was het een stuk leuker om naar te kijken. Je had nu niet eerst de 'halve' opdracht nodig om erachter te komen wat nou eigenlijk de bedoeling was. Nu alleen nog laten zien hoe de verdeling van de groepjes gemaakt wordt om zicht te krijgen op hoe de groep functioneert.

Citaat van Vonne:

Smiley of niet, dit vind ik geen aardige opmerking. Ik ben ook een groter fan van De Mol dan van WidM, maar ze zijn zo verschillend dat je ze eigenlijk niet kunt vergelijken. Al was het alleen maar omdat 'wij' met BN'ers spelen en 'zij' niet. Ongetwijfeld een van de redenen dat de pot bij WidM geen rol van betekenis meer speelt.

Bij de reunie door Rik de nadruk laten leggen op een historisch lage pot als compliment naar de mol slaat trouwens nergens op. Het is niet nodig dat iedere mol 'de beste ooit' is vanwege een lage pot, het is veel belangrijker dat de mol niet wordt ontdekt. Dat maakt het bovendien een stuk leuker om naar te kijken, ook voor de niet-molloot kijker. Misschien moet daar wat meer de nadruk op gelegd worden, de pot is toch allang bijzaak geworden.

En o ja, voordat ik commentaar krijg op mijn Splinter-verdenking, ook ik ben achter mijn wensmol blijven staan en heb heel lang het gedrag van Renée gewoon niet willen zien.

Gewijzigd op 7 maart om 13:46 uur.

Musliston
8 jaar lid

Citaat van astridm:
Citaat van Vonne:

Qua opdrachten vond ik het geen slecht seizoen, maar het wordt de mol vaak wel makkelijk gemaakt. Wel baal ik altijd van al die alles-of-niets-opdrachten, terwijl meestal een gedeeltelijke beloning makkelijk kan. En die veilingen e.d. hoeven van mij ook niet, ook daar is het verlagen van de pot doorgaans niet de verdienste van de mol.

Citaat van Vonne:

Mee eens, door de duidelijke uitleg was het een stuk leuker om naar te kijken. Je had nu niet eerst de 'halve' opdracht nodig om erachter te komen wat nou eigenlijk de bedoeling was. Nu alleen nog laten zien hoe de verdeling van de groepjes gemaakt wordt om zicht te krijgen op hoe de groep functioneert.

Citaat van Vonne:

Smiley of niet, dit vind ik geen aardige opmerking. Ik ben ook een groter fan van De Mol dan van WidM, maar ze zijn zo verschillend dat je ze eigenlijk niet kunt vergelijken. Al was het alleen maar omdat 'wij' met BN'ers spelen en 'zij' niet. Ongetwijfeld een van de redenen dat de pot bij WidM geen rol van betekenis meer speelt.

Bij de reunie door Rik de nadruk laten leggen op een historisch lage pot als compliment naar de mol slaat trouwens nergens op. Het is niet nodig dat iedere mol 'de beste ooit' is vanwege een lage pot, het is veel belangrijker dat de mol niet wordt ontdekt. Dat maakt het bovendien een stuk leuker om naar te kijken, ook voor de niet-molloot kijker. Misschien moet daar wat meer de nadruk op gelegd worden, de pot is toch allang bijzaak geworden.

En o ja, voordat ik commentaar krijg op mijn Splinter-verdenking, ook ik ben achter mijn wensmol blijven staan en heb heel lang het gedrag van Renée gewoon niet willen zien.

Helemaal eens op elk punt Glimlach Ik vond de groep trouwens ook leuk. Heb genoten, ondanks dat de mol weinig zelf molde. Ben benieuwd naar het nieuwe Belgische seizoen!

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.