De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Be<strong>drie</strong>gen
  • Aflevering 8:  Mollenvanger
  • Aflevering 7:  Coulissen

Forum

Topic toevoegenForum » Deelnemers » Hila Noorzai » Hila is de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Hila is de Mol, omdat...

In dit topic kun je alle aanwijzingen naar Hila kwijt. Molacties, verborgen hints en theorieën zijn hier welkom.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Hila niet de Mol is. Daarvoor is een ander topic.
  • Verdacht gedrag van Hila in een opdracht. Plaats dat in het topic van de betreffende opdracht.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag en verdachte uitspraken van Hila buiten de opdrachten.
  • Mogelijke verborgen hints die kunnen verwijzen naar Hila.
  • Uitgebreide theorieën over Hila.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

chihiro
6 jaar lidVerdenkt Everon

Re: Hila is de Mol, omdat...

Hila kan goed met druk omgaan, blijft rustig, is slim (heeft gymnasium gevolgd), is fanatiek.
Als Mol penningmeester zijn, maakt dat je op de voorgrond staan niet schuwt. En je hoeft niet meer te zeggen dat je de Mol niet bent, want dat heb je blijkbaar al voor elkaar gekregen bij de groep.

De vragen komen gescript over, alsof niemand haar moet gaan verdenken. Riks vragen aan Hila waren:
Baal jij dat je niet de Mol bent?
Iris wil weten hoe graag jij het spel wilt winnen?
Hoe bevalt het 'Wie is de Mol' avontuur tot nu toe?

Ze zou als Mol een vrolijke, fanatieke saboteur kunnen zijn. Het zou leuk zijn om een stukje Mollicitatie van iedereen terug te gaan zien, net als de beginstukjes bij De Mol.

Gewijzigd op 16 oktober 2021 om 15:48 uur.

Gringa
6 jaar lidVerdenkt Thomas

Voordat de 1ste opdracht begint, hebben de kandidaten elkaars mollicitaties gekeken. Rik vraagt aan iedereen wie zij verdenken voor de 1ste opdracht, en Hila's schot door de boeg mol is Arno. Dat is dezelde deelnemer die het NLse publiek op 28-8-2021 als meest waarschijnlijke mol koos. Het verbaasde mij dat Hila Arno benoemde: Arno maakt minder oogcontact dan de rest (wat onbetrouwbaar over komt), en voor mij is het duidelijk dat hij minder kansen heeft om de mol te zijn.

Omdat de kandidaten voor de test en executie moeten zich aan het publiek voorstellen en overtuigen dat ze GEEN mol zijn, terwijl ze ook voor hun medekandidaten staan te spreken, is het belangrijk dat een kandidaat NIET verdacht is geweest in de eerste aflevering.

Zelf vind ik dat Hila in de verkeerde groep (voor de mol) zat in Opdract 1 (ze was in Troeven/jokers ipv Aftroeven/geld). Echter, ze veel kandidaten proberen als mol over te komen om betere kansen op de test te hebben. Hila gedraagt zich vrij keurig. Ze help Suzanne aan een joker. Ze houdt een toespraak om penningmeester te worden, en de meerderheid gunt het haar.

Hila is absoluut niet mijn hoofdverdachte, maar ik wil haar nog niet wegstrepen.

Gringa

Citaat van Gringa:
Hila is absoluut niet mijn hoofdverdachte, maar ik wil haar nog niet wegstrepen.

Whoops--nu wel mijn hoofdverdachte.

Hila komt uit Schiedam, wat blijkbaar voor drank (jenever) staat bekend. Als ze naar hun slaap plekken komen in de ruïne na de eerste opdracht, is er een tafel met een enorme aantal wijnflessen.
De titel van deze aflevering, 'De tijd zal het leren,' wordt tegen de hemel geschreven. De flag van Albanië heeft een adelaar, en die wappert boven het ruîne. In de leader zie je iemand aan het paraglijden of zoiets.... allemaal dingen die HOOG gebeuren. Het groepje Troeven staat hoger dan die van Aftroeven, en Hila is weer 's nachts in de hoogste gelegen groepje tijdens Avondklok.

Edit: Voordat ik het vergeet: Hila komt als 3de voor Rik in Aftroeven aan het begin, en geeft als 3de aan dat ze een joker heeft aan het einde van de opdracht. In de volgende opdracht, ze moeten de tijd op 11:22 stilzetten. Voor mij heeft Hila (Arno als 1ste verdachte, Arno als NLs 1ste verdachte) iets van voorspellende krachten.

Gewijzigd op 8 januari om 13:23 uur.

Vonne
4 jaar lid

Meerdere dingen die toch op Hila kunnen wijzen.

Dobbelstenen op 1 -> 1 vandaag
Startdatum 1-1-2022 -> Enen op die dag, dus op die dag had je 1 vandaag
Bekendmaking kandidaten, Rik die aangeeft dat je nu (is vandaag) al de mol had kunnen ontdekken. Ogen van Kim Lian achter het masker, dus 1 kandidaat verstopt. Denk dat ze echt wel verwachten dat dit gevonden gaat worden. Combinatie 1 (kandidaat verstopt) met nu (vandaag) geeft ook weer 1 vandaag.

In dit stadium zit ik nooit volledig op iemand, maar ik houd Hila nog even goed in de gaten. Ze was ook al de 2e die jokers inleverde (Laetitia leverde de helft in, maar zij alles). Wilde op het bankje haar voeten anders neerleggen (maar Arno zat daar bovenop) en heeft geen relevante items voor de foto ingeleverd. Daarnaast zat zij in de eerste groep die mocht kiezen (en die gaan voor de makkelijkste foto, daar wil je volgens mij dan het liefst mollen).

Gringa

Vandaag mijn #2 mol. Ik krijg heel sterk het gevoel dat of ze is de mol of ze gaat snel uit het spel.

In de 3de opdracht lijkt ze het meest mols. Zij zit in een groep met de door NL meest (Arno) en minst (Glen) verdachten. Hila zelf gaat op de foto. Ze benoemt de cigaret als detail (niet iets wat de mol gekozen heeft). Arno verbetert haar voet (wel door de mol gekozen als detail). Arno helpt haar ook haar juiste lichtfoto ($, penningmeester) vinden.

In de beeldjes tijdens de test zie je een verdacht stuk/raam gebroken glas dat lijkt op een Q van de verkeerde zijde (rond 54:53/4). Hila werkte voor Qmusic.

En terug naar #1 verdachte. Het woord voor hemel is qielli in het Albanees.

Gewijzigd op 11 januari om 14:38 uur.

Gringa

Citaat van Vonne:
Meerdere dingen die toch op Hila kunnen wijzen.

Dobbelstenen op 1 -> 1 vandaag
Startdatum 1-1-2022 -> Enen op die dag, dus op die dag had je 1 vandaag
Bekendmaking kandidaten, Rik die aangeeft dat je nu (is vandaag) al de mol had kunnen ontdekken. Ogen van Kim Lian achter het masker, dus 1 kandidaat verstopt. Denk dat ze echt wel verwachten dat dit gevonden gaat worden. Combinatie 1 (kandidaat verstopt) met nu (vandaag) geeft ook weer 1 vandaag.

Ja Vonne!
In de aflevering 2, opdracht 1 topic heeft Patrick D gezien dat er met 22 dobbelstenen begonnen is, maar met slechts 20 geëindigd. Ik ben terug gegaan en heb gemerkt dat als je alle nummers (puntjes) van de 22 dobbelstenen (rond 8:23) optelt, dan krijg je 92. Hila is in 1992 geboren.

Verder, Hila's achternaam is Noorzai. Noorzai betekent of "zoon van het licht" of "licht." In aflevering 2 zijn er veertjes, pingping balletjes, en ballonnen in opdrachten 1 en 2 in de kader van licht gewicht. Vanuit een licht zoals lamp perspectief, heb je aflevering 1, opdracht 2 waarbij ze met zaklampen in het donker zandlopers omdraaiden. Het theater waar Suzanne het spel verliet had de lampen aan toen de kandidaten in de namiddag naar binnen liepen. Foto komt van het grieks en betekent licht. Tijdens de tweede test wordt er met licht en schaduw gespeelt, en nadat Glen het spel verlaat zegt Hila rond 59:09 dat hij echt een beetje licht in de groep bracht.

Edit: Het woord voor lucht (niet licht) in Albanees is qielli (begint met Q, en Hila werkte voor Qmusic). Echter, de titels zijn tegen de hemel (ook qielli) geschreven.

Rik zegt tot nu toe 2x "Staat genoteerd." Een keer als de kandidaten hun schot voor de boeg mol benoemen, en een keer als 8 kandidaten hun licht ! foto uitkiezen. Ik dacht eerst aan Laetitia: staat geNOOTeerd. Nu merk ik pas van hoeveel kandidaten de ouders of hun zelf niet in NL zijn geboren! Voor Hila lees ik dit nu als "STAAT genoteerd."

Tijd. Zwijgen. Bereik. Gelijken. ... Noorzai.

Edit: licht in Albanees is dritë. Hila is de 3de bij Rik in de eerste opdracht van aflevering 1 en doet als 3de haar hand omhoog om te zeggen dat ze een joker heeft. Ze gaat in de 3de groep in opdracht 2, aflevering 2, en is een groep vsn 3 in opdracht 3.

Gewijzigd op 13 januari om 13:02 uur.

ActieSinan
3 jaar lidVerdenkt Everon

Ja, ze had natuurlijk een geweldige sleutelrol bij de laatste opdracht. Als mol wil je graag op de positie staan geld uit de pot te halen, wat niet mogelijk was bij het pad van de troeven. Ze wilde ook wel erg graag penningmeester worden in aflevering 1.

Ik dacht toen Suzanne alleen haar noemde als mol en afviel dat Hila de aflevering erna eruit zou gaan. Dat was vorig jaar ook zo met Remco en Erik. Maar ze zit er nog steeds in. Mocht ze de mol zijn denk ik dat Suzanne ook anderen heeft benoemd, maar ze alleen het fragment toonden waar ze het over Hila had. Het plan van de productie was geslaagd, want ze stond helemaal onderaan bij de verdenkingen van de kijkers. Nu ging Welmoed eruit, die 4 mensen noemde maar Hila er uit lichtte als iemand die het zou kunnen zijn. Maar of ze er ook werkelijk veel vragen op inzette...

En waar heeft ze nou echt geld in de pot gebracht? Bij ver gelijken was het Arno die haar foto raadde en haar voet goed legde, bij het lasergamen was ze lang in het spel maar vond ze niks en als eerste in het veld kun je natuurlijk ook als beste saboteren. In andere opdrachten was ze een beetje afwezig of was er voor de kandidaten toch niet veel eer te behalen.

Molloot1312
7 maanden lidVerdenkt Hila

Het valt mij inderdaad op dat Hila inderdaad weinig geld in de pot brengt. Bij aflevering 1 opdracht Avondklok werd er natuurlijk gezamenlijk geld in de pot gebracht, waardoor mollen niet echt mogelijk was. In aflevering 2 waren het ook weer vooral gezamenlijke opdrachten die geld opleverde, dus Hila haalde niet meer of minder op dan de anderen. Het kan zijn dat ze daarom in deze afleveringen als goede kandidaat wilde overkomen. In aflevering 3 opdracht Net of net niet is Hila eigenlijk bijna alleen maar in het water, en doet hier eigenlijk niks (misschien ballen in het rechterbootje leggen, leek vanuit een luchtshot te zien dat er iets roods in een bootje lag). En dan natuurlijke de 1500 die uit de pot gaat voor meer kans op een zwarte vrijstelling. Everon zegt ook: dit snapt iedereen ook wel, iedereen zou dit doen. En dat is precies waarom ik denk: ja dit kan dan wel een molactie zijn. Aangezien iedereen het zou doen, is het makkelijk om daardoor toch onschuldig te lijken, maar eigenlijk is het een hele makkelijke manier op geld uit de pot te spelen. Ik denk dat ik als kandidaat maar 500 euro uit de pot gespeeld, het verschil met 1 of 2 enveloppen weg vind ik dan te groot, maar dat is hoe ik er tegenaan kijk.

Docky
7 maanden lidVerdenkt Hila

Hila is mijn mol omdat je weinig of geen molacties van haar ziet en ze ook niet vaak bij de 'biecht' te zien is. Om het de kijker niet te makkelijk te maken is dit meestal de strategie van de regie

mmhmjanssen
10 jaar lidVerdenkt Everon

Citaat van ActieSinan:
Ja, ze had natuurlijk een geweldige sleutelrol bij de laatste opdracht. Als mol wil je graag op de positie staan geld uit de pot te halen, wat niet mogelijk was bij het pad van de troeven.

Als kandidaat wil je niet dat andere kandidaten mogelijk jokers en vrijstellingen krijgen en jij helemaal niets. Iedere kandidaat had voor dezelfde optie gekozen als Hila.

Gewijzigd op 16 januari om 18:23 uur.

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.