De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Be<strong>drie</strong>gen
  • Aflevering 8:  Mollenvanger
  • Aflevering 7:  Coulissen

Forum

Topic toevoegenForum » Deelnemers » Everon Jackson Hooi » Everon is niet de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Everon is niet de Mol, omdat...

Dit topic is bedoeld voor alle aanwijzingen die aantonen dat Everon niet de Mol is. Gedraagt Everon zich meer als een kandidaat, dan een Mol? Is deze kandidaat iemand die de pot spekt?

Aanvullende forumregels
Voor dit topic gelden aanvullende forumregels om het topic overzichtelijk te houden en dubbele reacties te voorkomen.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Everon wel de Mol is. Daarvoor is een ander topic.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Kandidatengedrag en acties die een Mol niet snel zal uitvoeren.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Rafiki
7 maanden lid

Re: Everon is niet de Mol, omdat...

Everon gedraagt zich tijdens de opdracht (af)troeven niet als mol

Everon is niet de mol omdat hij bij de opdracht (af)troeven (1) na het oplossen van rekenraadsel het initiatief neemt om terug te keren om het kistje met geld te openen, dat zou de mol nooit doen; (2) hij later aan Fresia vraagt hoeveel geld er precies in een kistje zat, dat zou de mol ook nooit doen. Immers, de mol weet wellicht dat er een aanwijzing naar zijn/haar identiteit op de biljetten staat, dus die is als de dood voor die biljetten en heeft er dus alle belang bij dat de kandidaten er niet te lang naar kijken. Wegsteken in een broekzak dus die handel.

Gewijzigd op 5 januari om 14:26 uur.

Gringa
6 jaar lidVerdenkt Thomas

Citaat van Rafiki:
Everon gedraagt zich tijdens de opdracht (af)troeven niet als mol

Everon is niet de mol omdat hij bij de opdracht (af)troeven (1) na het oplossen van rekenraadsel het initiatief neemt om terug te keren om het kistje met geld te openen, dat zou de mol nooit doen; (2) hij later aan Fresia vraagt hoeveel geld er precies in een kistje zat, dat zou de mol ook nooit doen. Immers, de mol weet wellicht dat er een aanwijzing naar zijn/haar identiteit op de biljetten staat, dus die is als de dood voor die biljetten en heeft er dus alle belang bij dat de kandidaten er niet te lang naar kijken. Wegsteken in een broekzak dus die handel.

@Rafiki, Ik vind je argumenten mooi gemaakt: je bracgt me iets meer aan het twijfelen over Everon. Echter, ik kan hem als verdachte nog niet helemaal loslaten. Wat de aanwijzing(en) naar de mol mogen zijn, die valt (vallen) niet echt op. Van wat ik in de aflevering zie, het geld is blauw en de maskers zijn wit (dit doet me denken aan Griekenland, maar ik kan geen link met de kandidaten hiermee maken en verder zegt het mij niks). De mol wil zich als kandidaat in kwadraat in deze aflevering voorstellen. Afgelopen seizoen was er een hint in de eerste aflevering die sloeg op aflevering 8 of zo ! van 2021--om de mol te ontdekken moesten de kandidaten in principe een heleboel afleveringen overleven wat niet realistisch was... Dus, omdat ik Everon een hele goede ONTSCHULDIGE kandidaat in deze opdracht en de aflevering vind, kan ik hem nog niet helemaal afschrijven als mol.

Lynx
7 maanden lidVerdenkt Everon

Everon is zeker de Mol.! Bij hem loopt het mis en haalt 5000e uit de pot.

Gewijzigd op 9 januari om 23:36 uur.

Molloot1312
7 maanden lidVerdenkt Hila

Ik heb misschien een hele gekke theorie die waarschijnlijk nergens op slaat, maar waardoor ik wel denk dat Everon niet de mol is en dat hij er de volgende aflevering uitvliegt. Van Suzanne was al haar afleveringen bekend wie zij verdacht, bij Glen was dit ook in zijn afleveringen allebei bekend, en bij Welmoed is ook alle drie de afleveringen bekend gemaakt op wie zij haar test invulde. Betekent dit dat dat ook zo gaat zijn bij de volgende afvaller? Dit zou alleen nog kunnen Everon en Fresia. Aangezien Fresia nog een groene vrijstelling heeft, zal ze deze wel gaan inzetten bij de volgende test. Dus blijft Everon over, en zou die dus kunnen afvallen.
Ik heb namelijk altijd het idee dat wanneer de verdenkingen van een persoon bij de test niet worden uitgezonden, dat daar een reden voor is. Misschien dat hier een verdenking naar de mol tussen zat?

Gringa

Ik begrijp waarom je Everon als mogelijke mol kan zien. Zoals een goede mol betaamt, stelt hij voor om een zandloper van 1:05 naar een minuut af te ronden. Hij wordt door Glen als "niet-mol" gekozen. Hij doet ogenschijnlijk niet veel in 2.3 en heeft niks tijdens de lasergame terug gebracht...

Echter, naar mijn mening heeft hij een paar dingen te "onmols" gedaan. Ten eerste, een mol moet af en toe geld verdienen om niet door de mand te vallen. Everon heeft in 2.2 niet een maar 2 gouden ballonnen doorgeprikt, wat ik zelf tenminste een teveel vind. Bovendien heeft hij in 4.3 vier goede veranderingen in het huis geraden--toen hij een rode bank verkeerd had, ging hij door met op rode kussens gokken.
Verder ben ik het met @Vpeetje eens over Thomas en de troeven in 3.3. Het zit me ook dwaars dat in een opdracht dat he-le-maal over vertrouwen gaat, en het allerbeste voor de mol en een kandidaat beiden is die groene vrijstelling scoren, dat Everon aan Thomas vertelt dat hij hem niet vertrouwt. Thomas gaat voor zichzelf, Everon doorstaat de test zonder troef wat iedereen weet, en er wordt hierover doorgeroddeld en gediscusseerd de volgende dag. Everon zou als hij de mol was alleen verliezen om dit te doen.

CobraKai
1 jaar lidVerdenkt Fresia

Citaat van Gringa:
Ik begrijp waarom je Everon als mogelijke mol kan zien. Zoals een goede mol betaamt, stelt hij voor om een zandloper van 1:05 naar een minuut af te ronden. Hij wordt door Glen als "niet-mol" gekozen. Hij doet ogenschijnlijk niet veel in 2.3 en heeft niks tijdens de lasergame terug gebracht...

Echter, naar mijn mening heeft hij een paar dingen te "onmols" gedaan. Ten eerste, een mol moet af en toe geld verdienen om niet door de mand te vallen. Everon heeft in 2.2 niet een maar 2 gouden ballonnen doorgeprikt, wat ik zelf tenminste een teveel vind. Bovendien heeft hij in 4.3 vier goede veranderingen in het huis geraden--toen hij een rode bank verkeerd had, ging hij door met op rode kussens gokken.
Verder ben ik het met @Vpeetje eens over Thomas en de troeven in 3.3. Het zit me ook dwaars dat in een opdracht dat he-le-maal over vertrouwen gaat, en het allerbeste voor de mol en een kandidaat beiden is die groene vrijstelling scoren, dat Everon aan Thomas vertelt dat hij hem niet vertrouwt. Thomas gaat voor zichzelf, Everon doorstaat de test zonder troef wat iedereen weet, en er wordt hierover doorgeroddeld en gediscusseerd de volgende dag. Everon zou als hij de mol was alleen verliezen om dit te doen.

Volgens mij is sinds dat moment tussen Everon en Thomas de groep Everon ook echt hard gaan verdenken, in het begin werd hij niet gek veel verdacht maar nu zitten er toch al een aantal kandidaten op hem dus wat je zegt klopt wel, Everon staat sinds dat moment wel een beetje in de spotlight van de kandidaten, iedereen wilt hem in de gaten houden en zoals je terecht zegt, dat wilt een Mol juist niet. Dus datgene roepen tegenover Thomas, kun je zien als Molgedrag echter kun je het evengoed (en misschien is dit ook wel logischer) zien als kandidatengedrag.

Everon brengt mij ook echt teveel geld in de pot om de Mol te zijn, ondanks dat er (waarschijnlijk) 5000 uit de pot zou gaan als hij de Mol is, gaat het er als Mol nog altijd om om zo veel mogelijk geld uit de pot te houden, dat doet hij allesbehalve. Ik durf hem zeker nog niet helemaal af te strepen, maar ik krijg niet bepaald een Mols gevoel bij hem.

Gringa

Zucht. Ik had zo'n voorgevoel dat Hila het ietsje te goed deed en er moest een veiling komen of ze was geen mol. En dan crasht de tunnel op je hoofd en lijkt Everon mooi de mol te zijn. En dan merk ik hoeveel Everon heeft verdiend en ik herhaal dat er een veiling moet komen..

Dus, voorlopig ga ik terug naar de Fresia tunnel en slik een paracetamolletje tegen de hoofdpijn.

mmhmjanssen
10 jaar lidVerdenkt Everon

Citaat van Gringa:
Zucht. Ik had zo'n voorgevoel dat Hila het ietsje te goed deed en er moest een veiling komen of ze was geen mol. En dan crasht de tunnel op je hoofd en lijkt Everon mooi de mol te zijn. En dan merk ik hoeveel Everon heeft verdiend en ik herhaal dat er een veiling moet komen..

Dus, voorlopig ga ik terug naar de Fresia tunnel en slik een paracetamolletje tegen de hoofdpijn.

Als Everon de mol is gaat er op het eind €5000 uit de pot. Dat moet er dan wel in zitten...

Sjurk
2 jaar lid

Citaat van Gringa:

Dat is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoe je rekent met de inkomsten.

In mijn eigen 'follow the money' is hij derde, achter Fresia en Sahil.

Vpeetje
5 jaar lidVerdenkt Everon

Citaat van Sjurk:
Citaat van Gringa:

Dat is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoe je rekent met de inkomsten.

In mijn eigen 'follow the money' is hij derde, achter Fresia en Sahil.

Of hij is daadwerkelijk de mol en gaat er € 5000,- uit de pot en dan is zijn bijdrage heel klein geweest

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.