De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Be<strong>drie</strong>gen
  • Aflevering 8:  Mollenvanger
  • Aflevering 7:  Coulissen

Forum

Topic toevoegenForum » Deelnemers » Everon Jackson Hooi » Deelnemer Everon Jackson Hooi

Frank
Beheerder

Deelnemer Everon Jackson Hooi

In dit topic kun je alles kwijt over Everon, behalve discussies of Everon de Mol wel of niet is.

Citeer Reageer

anre
5 jaar lid

Re: Deelnemer Everon Jackson Hooi

We hadden nog nooit zo vroeg de Mol geïdentificeerd. Het matige acteren van Everon (voorbeelden: te boos tegen Thomas, veel te emotioneel bij talloze testen, overduidelijk mollend met de metaaldetector) was doorzichtig en overdreven. Bovendien helpt het als je een beetje bijhoudt wie volgens afvallers de Mol zou moeten zijn. Voorbeeld: diverse (vroege) afvallers zaten op Fresia of Kim-Lian, die dus allebei de Mol niet konden zijn.

Citeer

Paatchoo
8 jaar lid

Klopt Anre ik deel je frustratie, waarom?

-5000 euro uit de pot spelen waar de mol geen enkele moeite voor hoeft te doen. Zoals hij zelf zei, ik had 9,9% kans om gekozen te worden als mol door het publiek.

-Die toegangscode veranderen tijdens de lasergame opdracht is ook een soort privilege van de mol en zo maken de andere kandidaten geen schijn van kans

-Bij de metaaldetector opdracht was het voor de kijkers ook meteen duidelijk en daarna bij die foto opdracht een aflevering later ook.

En dan nog opscheppen “ja de pot had zoveel kunnen zijn” ja in theorie wel, maar als de opdrachten niet haalbaar zijn met of zonder input van de mol dan is dat ook alleen maar leuk voor de bühne. Denk aan die tapijten opdracht, Everon z’n insteek was tegen de winkeliers zeggen dat ze rustig aan moesten doen en dat hij zo klein mogelijke tapijten wilden. Maar de makers van de opdracht hadden gewoon moeten zeggen dat elke gelegde meter tapijt geld was ipv dat je een hele straat moet bedekken en dus bij voorbaat praktisch niks gaat verdienen.

Citeer

Sjurk
2 jaar lid

Die 5000 gaat nog verder. 11 deelnemers:
- 9% kans om als mol gezien te worden
- 9% kans om niet als mol gezien te worden.
- 82% kans om niet gekozen te worden, hiervan krijgt 1 een vrijstelling: nogmaals 9%.

Totaal dus 18% kans om een vrijstelling te krijgen. Mijn 'trigger' voor Everon was de eerste aflevering van 'Niet de Mol' waarin Suzanne aangaf dat Everon overstuur was de eerste nacht, zo bang om naar huis te gaan. Dat wetende, met daarna een vrijstelling van Gwen maakte hem voor mij enorm verdacht. Dat de kandidaten dat niet hadden verbaast mij.

Lasergame vond ik raar. 9 kandidaten en 2000 euro, dat maakt 222 per kistje gemiddeld. Typisch dat hij meerdere kistjes leeghaalt maar de kistjes van Laetitia, Arno en Sahil niet pakt terwijl zij wel geld eruit weten te halen.

De lol voor mij zit in de analyses, het puzzelen wie de mol is. Dat maakt het een leuk seizoen omdat er een paar spellen in zaten die goed uit te werken waren. Zo kwam ik al vrij snel op Everon en heb ik een paar poules in de app gewonnen. Dat kwam niet zozeer door acties van Everon, maar meer door acties van anderen: Kim haalde veel geld binnen en Fresia deed dat eigenlijk ook, maar door de manier waarop zij in beeld werd gebracht leek dat veel minder (neem bijv. het zoeken naar sleutels en de jetski-opdracht).

Everon vond ik geen goede mol, hij heeft het goed gedaan met het geld maar verder... mwa. Niet veel in beeld mollen maar voornamelijk op de momenten dat hij alleen was.

Gewijzigd op 6 maart om 13:03 uur.

Citeer

Snuffel
2 jaar lidVerdenkt Fresia

Citaat van Sjurk:

Everon vond ik geen goede mol, hij heeft het goed gedaan met het geld maar verder... mwa. Niet veel in beeld mollen maar voornamelijk op de momenten dat hij alleen was.

Dat vat het voor mij ook zo'n beetje samen. Beetje dubbel gevoel.
Als acteur letterlijk inspelen op de emoties van je medekandidaten, mwah, niet mijn favoriete tactiek.
Geld "in de pot" vond ik wel leuk, het geknuffel buiten beeld dan weer niet.
Boogschieten vooraf oefenen, prima, maar geen gebruik van gemaakt. 1 sleutel weggooien is minder geld, maar dan meeliften met Fresia om niet verder te zoeken is dan weer zwakjes.
Langsvaren, maar wel wegduiken is hier al eerder genoemd.

Maar wel leuk dat we dit keer heel veel informatie en extra beelden hebben gekregen na de onthulling, ook in moltalk daarna.
De molacties met de pingpongballen en de container vond ik dan weer geniaal.

Citaat van Sjurk:

De lol voor mij zit in de analyses, het puzzelen wie de mol is. Dat maakt het een leuk seizoen omdat er een paar spellen in zaten die goed uit te werken waren.

He-le-maal mee eens! Mede dankzij dit forum fijn gepuzzeld.

Gewijzigd op 6 maart om 14:13 uur.

Citeer

Sjurk
2 jaar lid

Boogschieten vond ik echt een mislukt onderdeel... wat viel daar te mollen? Naast wat Everon zelf al zei (als je het gelijk verpest mag je niet meer) was het bijna niet te verpesten. Een afzwaaier was nog steeds op te halen, de clue zat in de sleutels.

Maar: als de molacties van de mol niet heel bijzonder zijn dan worden anderen meer verdacht. Dat zagen we dit jaar en dat heeft toch ook zijn leuke kanten.

Citeer

Gringa
6 jaar lidVerdenkt Thomas

@Anre, ik zie Everon niet als beste mol, maar over zijn acteer prestaties vind ik zelf dat hij het vrij goed deed. Overacteren bij Thomas--ja. Maar in vergelijking met veel van de mollen (en zeker de laatste 2!) deed Everon het absoluut niet slecht in vergelijking. Wel kon je idd weten wegens verdenkingen dat hij het moest zijn en eigenlijk ongeveer eind januari was dit al overduidelijk.
@Paatchoo, die negatief €5000 irriteert mij doordat dit eigenlijk zijn grootste molactie is geweest. Ik gun het hem natuurlijk dat hij aaste hierop--dat was alleen maar slim. En ook dat hij vertelde de rest om uit te kijken op het nacht van de laptops. Echter, daarna is hij vaak zeer subtiel wezen mollen of uitgeschakeld door de kandidaten. Het lasergamen: wat was de betekenis van geld bestelen hier? Hier ging hij in de 2de groep (2 kandidaten van de 1ste en 2 van de 2de groep lukte het überhaupt niet om geld te krijgen zonder Everon's molactie), maar zijn mollen leek niet zoveel extra bij te dragen. Ja, minder in de pot, maar hij had verder kunnen gaan.
@Sjurk, bedankt voor je brijdragen dit jaar! Mee eens dat die min €5000 bleef hem verdacht maken.
@Snuffel, dit seizoen voor het eerst sinds 2016 keken we niet als gezin mee. 2 van mijn dochters zijn het zat geworden dat WIDM vaak een acteur/ presentator van middelbare leeftijd kiest met een saaiere uitstraling dan de rest van de kandidaten. 2 van mijn kinderen keken de eerste aflevering en haalden hem uit. Bovendien, we kijken sinds 2016 live en in 2016, 2017, 2018, 2020, Renaissance en 2022 is de mol een man geweest. Inds 2016 hebben ze hints anders aangepakt, en mijn dochters vinden dit fair of niet, niet meer leuk.(Dit is niet Everon's schuld!) Ik ben het met je eens over het boogschieten en wegduiken.

Met Everon's excess aan emotie, ik had minder moeite ermee in het algemeen. Ja, het maakte hem wat verdachter, het is ook niet mijn favoriete molstrategie, maar ik vond het niet echt vervelend overal. Ik vond niet dat Everon hier de hele tijd misbruik van maakte, en ik vind zelf dat hij goed acteerd. Als Fresia de mol was geweest zou ik me echt storen aan haar mimiek, bv. Everon deed dit veel beter.
Zijn verjaardag was een aanwijzijngJa en ook de Larry Bird jersey. Groen.
Zijn algemene molstijl: hij heeft geen geld in de pot gedaan als niemand hem kon zien--dit was zowel goed omdat hij minder op viel als slecht omdat wij kwamen hem hierdoor grotendeels definitief in januari op het spoor. Hij had die min 5000 al "in the pocket" dus hij kon zich veroorloven meer geld in te pot voor de neuzen van de kandidaten te doen. Hier ben ik minder een fan van: ik had liever gezien dat hij beter zijn best deed af en toe. Bv tijdens het boogschieten, de ballonnen, huis(ont)houden. Anderzijds de containeractie en de min €1000 deed hij uitstekend.
De lasergame--daar toonde hij lef, maar ik betwijfel of het de moeite echt waard was. Met het bootje--ik had liever dat hij mocht alleen omdraaien ipv wegduiken. Als je ziet hoe het is gegaan, hadden de kandidaten weinig schijn van kans om hem te zien. Dit was alleen voor leuke ontknopings televisie plaatjes.

Everon droeg het hele seizoen zijn eigen merk, Iamtoro. De reclame hiervoor op zijn insta liet Everon met zwarte wenkbrauw zien. Dit hebben ze overgenomen voor de kandidaten foto's en de deelnemer fotos op dit website. Hierdoor wist ik in aflevering 8, maar had eerder kunnen zien, dat Fresia de winnaar was. Ik dacht een heleboel niet-juiste theoriën. Ik heb nul issues dat Everon zijn kledingmerk modelde dit seizoen. Ik ben wel een beetje verbaasd dat WIDM zijn reclamestijl hiervan gebruikte voor hun foto's van Rik etc.

Nog iets. In het begin van het seizoen was er een maskerhint, wat ik per ongeluk tegenkwam. Kim-Lian is niet de mol geweest, maar er zijn weer verdacht veel hints richting [een kandidaat die ver in het spel is gekomen die door toeval niet te verklaren zijn]. Voor een aantaal jaren zijn er kandidaten die iets meer moeten weten dan de rest/ gekleed worden door WIDM. Ik had moeite de eerste maand om deze hint te negeren--ik vraag me steeds af of de kandidaten hiervan op de hoogte waren omdat dit in augustus al bekend was. Dit werd niet beantwoord door Moltalk. Het kan gewoon niet zo zijn dat juist Kim-Lian's tarot, gouden hoofddeksels, etc reinste toeval zijn geweest. En dat gaaf ook dekking aan Everon als de kandidaten hiervan iets wisten, wat niet helemaal eerlijk is.

Everon heeft door slimheid -5000 euro voor de pot verdiend. Maar qua overal molacties daarna vond ik hem niet echt uitblijken. Doorsnee mol.

Citeer

Ploek
5 jaar lidVerdenkt Everon

Toen ik Everon in boten achter kandidaten langs zag varen was voor mij het moment dat ik wist dat hij de mol was.

Citeer

Musliston
9 jaar lidVerdenkt Fresia

Citaat van Sjurk:
Die 5000 gaat nog verder. 11 deelnemers:

Lasergame vond ik raar. 9 kandidaten en 2000 euro, dat maakt 222 per kistje gemiddeld. Typisch dat hij meerdere kistjes leeghaalt maar de kistjes van Laetitia, Arno en Sahil niet pakt terwijl zij wel geld eruit weten te halen.

Hij heeft misschien wel geld uit de kistjes van Laetitia, Arno en Sahil gepakt, maar natuurlijk niet alles, dat valt op.

Ik vond Everon een uitstekende mol. Ook zonder die 5k was de pot niet bijzonder hoog, bovendien waren er minder spelletjes dan in andere jaren waarin het alles of niets was, dus het was moeilijker mollen. Ik vond vooral het mollen in de laatste aflevering geslaagd. En die -5k heeft hij natuurlijk ook voor elkaar gekregen door het vertrouwen te winnen van de groep.

Leuk seizoen in een schitterend land!

Citeer

Paatchoo
8 jaar lid

Citaat van Ploek:
Toen ik Everon in boten achter kandidaten langs zag varen was voor mij het moment dat ik wist dat hij de mol was.

Dan moest je goed kijken, aangezien hij bij het minste of geringste bijna door de bodem van de boot viel..

Citeer

edwinfcb
6 jaar lid

Ik ben blij dar er dit seizoen niet veel alles of niets opdrachten waren, maar voor de rest wel weer teleurgesteld.
Leuk hoor met een eigen printje dingen wegmoffelen, biljetten op eten, op een boot wegduiken..

Uitkijken naar Belgie! Fuck bekende mensen

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.