De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Be<strong>drie</strong>gen
  • Aflevering 8:  Mollenvanger
  • Aflevering 7:  Coulissen

Forum

Topic toevoegenForum » Deelnemers » Fresia Cousiño Arias » Fresia is niet de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Fresia is niet de Mol, omdat...

Dit topic is bedoeld voor alle aanwijzingen die aantonen dat Fresia niet de Mol is. Gedraagt Fresia zich meer als een kandidaat, dan een Mol? Is deze kandidaat iemand die de pot spekt?

Aanvullende forumregels
Voor dit topic gelden aanvullende forumregels om het topic overzichtelijk te houden en dubbele reacties te voorkomen.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Fresia wel de Mol is. Daarvoor is een ander topic.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Kandidatengedrag en acties die een Mol niet snel zal uitvoeren.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Moldemol
7 maanden lid

Re: Fresia is niet de Mol, omdat...

Zie ook mijn opmerking bij Thomas. Ik denk dat Fresia meer een hele goede kandidaat is die ik zeker in staat acht om de Mol te ontmaskeren. Ook zij zal mollengedrag gaan vertonen om zichzelf verdacht te maken, ze is heei nozel om met Herman Finkers te spreken.

Geralda
10 jaar lid

Fresia speelde zichzelf erg in de aandacht door zo fanatiek het molgeld te pakken. Later bleek daar ook nog een aanwijzing op te staan. Een mol weet dit en zal toch iets behoedzamer te werk gaan. De regie bracht dit zelfs vol in beeld. Iets teveel voor het begin van het seizoen lijkt mij.

Gringa
6 jaar lidVerdenkt Thomas

Citaat van Geralda:
Fresia speelde zichzelf erg in de aandacht door zo fanatiek het molgeld te pakken. Later bleek daar ook nog een aanwijzing op te staan. Een mol weet dit en zal toch iets behoedzamer te werk gaan. De regie bracht dit zelfs vol in beeld. Iets teveel voor het begin van het seizoen lijkt mij.

Een paar weken geleden had ik twijfels over je analyse, maar inmiddels ben ik hiermee 100% eens, en vind dat je dit goed gezien hebt, @Geralda.
Fresia houdt zich een beetje apart van de rest van de groep. Ze heeft ook de neiging om haar hand voor haar mond te houden in allerlei situaties. Ik zag in Arno geen mol omdat hij minder oogcontact maakt--ik geloof dat als iemand voortdurend haar hand voor haar mond houdt dat dat ook geen vertrouwen verwekt. Fresia kan waarschijnlijk slecht liegen.
Het WIDM programma schuwt niet Fresia een verdachte edit te geven. In 1.1 grijst Fresia het geld. In 2.2 is ze snel uit het spel, maar we weten dat ze een extra leven heeft gepakt ten koste van Kim-Lian en Everon.
Tot nu toe wordt Fresia NIET in de verdenkingen veel genoemd. Toch valt ze medekandidaten aan wegens verdwenen geld (Kim-Lian 3.2 en weer na 4.2 als ze allemaal ondersteboven naar beneden gingen). Ik zie niet hoe dit in haar voordeel kan zijn als mol. Als ze haar mond hield, was de pot €350 armer geweest. Zo nodig, kon ze altijd dit nog doen op een andere tijdstip.
Ze deed het ietsje te goed met de foto's terwijl ze niet geld kon laten verdwijnen in 2.3. En als je met Sahil gaat, moet je misschien als mol toch een beetje meer bekwaam overkomen: alle ogen zijn nu gericht op die groep van Huis(ont)houden--ik denk niet dat een mol dat wil.

Call-key-S
2 jaar lidVerdenkt Fresia

Mooi gevonden argumenten om Fresia niet als mol te zien. De vraag is dan wel: hoe ga je anders molacties in beeld moeten brengen? En hoe kun je ze anders opmerken? Bij Renée werden de acties ook vol in beeld gebracht. Zolang de mol weet dat er weinig verdenkingen op zich zijn, dan kun je lekker doormollen... Alle ogen zijn op Sahil, dus die krijgt toch de schuld. Sahil zegt dat zelf ook. En dat werd niet voor niks in de montage gezet... Glimlach

Fresia is de enige die voldoet aan alle molstreken, maar daarvoor moeten we naar de andere kant 'Fresia is de mol. omdat...'.

Gewijzigd op 26 januari om 14:51 uur.

Gringa

Citaat van Call-key-S:
Mooi gevonden argumenten om Fresia niet als mol te zien. De vraag is dan wel: hoe ga je anders molacties in beeld moeten brengen? En hoe kun je ze anders opmerken? Bij Renée werden de acties ook vol in beeld gebracht. Zolang de mol weet dat er weinig verdenkingen op zich zijn, dan kun je lekker doormollen... Alle ogen zijn op Sahil, dus die krijgt toch de schuld. Sahil zegt dat zelf ook. En dat werd niet voor niks in de montage gezet... Glimlach

Fresia is de enige die voldoet aan alle molstreken, maar daarvoor moeten we naar de andere kant 'Fresia is de mol. omdat...'.

@Call-key-S, ik vind dat je geweldige argumenten hebt waarom Fresia de mol moet zijn.Glimlach
Net als de mol in 2020 is ze een van de laatste die haar scherm niet heeft gezien. Pas in de 4de aflevering met 2 jokers en een groene vrijstelling op zak redeneert ze dat het beter is om die GV niet te gebruiken en zet slechts een joker in. Plotseling, zit ze ook voor in de rij tijdens de test...

In aflevering 3, je moet naar Fresia kijken tijdens de test waar Welmoed naar huis gaat. Als ik voor WIDM werkte, zou ik op dringen om haar reacties niet uit te zenden als Fresia de mol is. Mede hierdoor plus de tig keren dat ze haar hand voor haar mond houdt maakt het voor mij gewoon moeilijker te geloven dat WIDM haar zou kiezen.

Verder vind ik wel dat ze absoluut goede posities inneemt en weinig geld voor de pot opbrengt.

Hoe iemand zich gedraagt in WIDM is belangrijker dan zeg maar symbooltjes of dingen die je buiten het programma aan de mol kan linken. Echter het programma bouwt nog altijd wat hints in de afleveringen.

Zelf geloof ik dat 92 is een van deze hints. 2 kandidaten, Sahil en Hila zijn nu 29 jaar oud en in 1992 geboren. En natuurlijk, omdat alles aan Kim Lian te linken is, heb ik iets met haar gevonden. Fresia kan ik daarentegen niet in verband met 92 brengen.

Vpeetje
5 jaar lidVerdenkt Everon

Fresia is na deze aflevering toch wel een paar plekken gekelderd op m’n mollijstje.
Met name de twee keuze momenten bij de laatste twee opdrachten. Bij het zwanenmeer oppert zij als eerste de nam van Thomas die het geld op moet gaan halen. Ik vind dit de beste molpositie in het spel en zij geeft die eigelijk meteen weg. Ook in de derde opdracht oppert zij samen met Laetitia en Hila om voor uitbetaling per beeldje te gaan. Mol moet hier eigelijk alles of niets willen spelen voor € 0,-. Ze krijgt zelfs nog een kans om haar keuze te herzien maar blijft bij haar keuze.
Ook is ze het fanatiekst samen met Sahil om de pijnappel nog op tijd op de sokkel te krijgen.
Voor mij blijft er nog alleen maar een hele fanatieke kandidaat over als ik fresia zie.

Call-key-S
2 jaar lidVerdenkt Fresia

@Gringa: Hoezo zou 92 een hint naar de mol zijn? Ja, moeilijk om als 'niet-acteur' die testen goed te doorstaan. Handen voor je mond, dat gaat gewoon automatisch. Ik heb een interview van haar gekeken en daar doet ze het ook. Jij doet het (onbewust) ook als je op je woorden let. Dat heb je gewoon niet door. Maar voor mij zijn het signalen dat ze op haar woorden let. Mooi toch, dat die beelden er zijn.

@Vpeetje: Fresia moet de fanatieke kandidaat spelen. Dus ook die pijnappel met je beste wil erop zetten. Heb je gekeken hoe Fresia achteraan loopt met die pijnappel, als ze deze met z'n drieën tillen? Die heeft vast een hele tijd gekke bekken lopen trekken naar de camera. En maar half meegetild. Dus je ziet alleen maar fanatiek, maar dat is ze echt niet altijd.
Deze aflevering was perfect om heleboel mensen van Fresia af te halen/houden. Overkwam mij ook bijna. Uitstekend gemonteerd. Maar 'Fresia is niet de mol...' zou ik niet durven zeggen. Als je de beelden goed analyseert, dan is Fresia absoluut de mol voor mij.

Gewijzigd op 2 februari om 00:11 uur.

GoGoGadget
5 jaar lidVerdenkt Everon

Hoewel de hints en links perfect passen, bijna te mooi om waar te zijn, Elftal etc.. hele lijst.

Maar ze is echt zo verschrikkelijk fanatiek, vaak mensen corrigeren met gevolg dat er wel geld in de pot komt of meer zelfs, er is uitgevogeld dat de zakjes wel goede richtingen op gingen, knap gooiwerk, en inderdaad voor per item gaan en wat Vpeetje hier verder nog neerzet Ja

Klasse kandidaat, teamplayer tot en met.
maar mol?.. ik heb r nog staan maar zakt weg, maar kan dit seizoen zo weer stijgen met het gemol van de regie Lol

Gringa

Citaat van Call-key-S:
@Gringa: Hoezo zou 92 een hint naar de mol zijn? Ja, moeilijk om als 'niet-acteur' die testen goed te doorstaan. Handen voor je mond, dat gaat gewoon automatisch. Ik heb een interview van haar gekeken en daar doet ze het ook. Jij doet het (onbewust) ook als je op je woorden let. Dat heb je gewoon niet door. Maar voor mij zijn het signalen dat ze op haar woorden let. Mooi toch, dat die beelden er zijn.

Hoi @Call-key-S, met dat 92 hint: ik zat in de Hila tunnel..

Persoonlijk zou ik het geweldig vinden als ze een atypische mol hebben uitgekozen, en voor mij past Fresia daarin. Ik beken dat ik me wel stor aan haar handen voor haar mond en lachen in zichzelf als ze de mol is--ik vind het fijner als je dat beter kunt verbergen. Als deelnemer vind ik haar erg goed.
Voor mij, en dit kan ik helemaal mis hebben, ligt het aan 2 opdrachten waar ik haar minder de mol acht: Binnen en buiten bereik, en Huis(ont)houden.
Afl 2.1: Ze beginnen met 22 dobbelstenen en eindigen met 20 die allemaal op 1 zijn. Voor mij is dat mols omdat het niet opvalt en lijkt geslaagd te zijn. Fresia's groep was er nog niet aan de beurt.
Afl 4.3: De huiskamer waar de schilderij tijdens de aflevering de hele tijd goed stond, maar toch als gedraaid werd getoond was niet een van het huizen waar Fresia verschillen door moest geven/ ontdekken.

artemis
1 jaar lid

Als je de mol bent wil je toch op het zwanenmeer zelf het geld gaan halen? Of je staat bijv toe dat Sahil dit gaat doen, in de hoop dat hij het "verpest" . Maar Thomas? Als ze zelf de mol zou zijn is Thomas kandidaat. En een goede/fanatieke kandidaat, zoals hij in de opdracht ervoor bewezen heeft. Duidelijke anti-mol actie. Ze haalt bovendien samen met Hila de meeste zwanen op, roept iedereen op beter te communiceren en repareert de porto van Everon en Leatitia.

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.