De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Be<strong>drie</strong>gen
  • Aflevering 8:  Mollenvanger
  • Aflevering 7:  Coulissen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 2 » Aflevering 2: zwijgen

»

Frank
Beheerder

Aflevering 2: zwijgen

Is je iets opgevallen in aflevering 2 buiten de opdrachten, test en executie? Dan kun je dat hier kwijt.

Gewijzigd op 8 januari om 20:36 uur.

Citeer Reageer

Siska81
7 jaar lidVerdenkt Everon

Re: Aflevering 2: zwijgen

Het valt me op dat er veel woorden/titels een ei of ij bevatten:
De tijd zal het leren
Zwijgen
Vergelijken
Bereikbaar
Buiten bereik
Al deze woorden worden ook vaak genoemd.

Kan naar mijn idee een verwijzing zijn naar Kim-Lian van der Meij
Of Everon (Goede tijden, Slechte tijden)

Citeer

Vonne
4 jaar lid

Deze aflevering kon mij op de een of andere manier iets minder boeien. Opdracht 1 vooral chaos, haal je als kijker weinig uit. Opdracht 2 vooral lastig. Opdracht 3 vond ik een stuk leuker om naar te kijken.

Wel 2 erg opzichtige molacties in beeld: K-L (leeg drinken van die kom die ze aan het vullen waren) en Thomas die tijdens de proefrit al aan het prikken was. Gaan ze dit jaar het er in de montage zo dik opleggen of zijn het mollende kandidaten?

Had opnieuw het idee dat ze naar de Belgische versie gekeken hebben. Je ziet nu meer beelden van de ontspanning tussendoor zoals het zwemmen in de zee en de wijntjes vorige week bij het eten. Kan dit wel waarderen. Bij die gewaden moest ik even terugdenken aan de start van de mol België.

Citeer

el wee
2 jaar lidVerdenkt Everon

En wat dacht je van Welmoed sIJtsma ??

Citaat van Siska81:
De tijd zal het leren
Zwijgen
Vergelijken
Bereikbaar
Buiten bereik

Citeer

Sherlockmol
6 jaar lidVerdenkt Laetitia

Briljant gevonden, had ik nog niet zo bedacht!

Citaat van el wee:
En wat dacht je van Welmoed sIJtsma ??

Citaat van Siska81:
De tijd zal het leren
Zwijgen
Vergelijken
Bereikbaar
Buiten bereik

Citeer

Vpeetje
5 jaar lidVerdenkt Everon

Citaat van Vonne:
Deze aflevering kon mij op de een of andere manier iets minder boeien. Opdracht 1 vooral chaos, haal je als kijker weinig uit. Opdracht 2 vooral lastig. Opdracht 3 vond ik een stuk leuker om naar te kijken.

Wel 2 erg opzichtige molacties in beeld: K-L (leeg drinken van die kom die ze aan het vullen waren) en Thomas die tijdens de proefrit al aan het prikken was. Gaan ze dit jaar het er in de montage zo dik opleggen of zijn het mollende kandidaten?

Had opnieuw het idee dat ze naar de Belgische versie gekeken hebben. Je ziet nu meer beelden van de ontspanning tussendoor zoals het zwemmen in de zee en de wijntjes vorige week bij het eten. Kan dit wel waarderen. Bij die gewaden moest ik even terugdenken aan de start van de mol België.

Dat had ik ook. De Belgische mol die altijd in een zelfde soort gewaad verschijnt terwijl z’n gezicht onkenbaar is gemaakt.
Mede daardoor verdenk ík Sahil. Hij sprak in 1 van z’n eerste biechten vorige week over het opzetten van maskers en gewaden. Riekt naar voorkennis.

Citeer

Sjurk
2 jaar lid

Iemand al een idee waar zwijgen naar verwijst?

Mij viel op dat het ruim een kwartier duurde voor Fresia iets zei in de aflevering ("één balletje, echt serieus"), maar is dat de hint? Ik vind het wel een geval waarin bij het terugblikken gezegd wordt "De mol zweeg bij de discussie over binnen of buiten bereik".

Ik vond het geen hele nuttige aflevering, veel 'gemol' bij het eerste spel, veel nadruk op Kim-Lian en Sahil. Het enige was opdracht 3 waar Fresia en Thomas het heel goed deden.

Citeer

Maaikepaaik
6 jaar lidVerdenkt Kim-Lian

Citaat van Sjurk:

Mij viel op dat het ruim een kwartier duurde voor Fresia iets zei in de aflevering ("één balletje, echt serieus"), maar is dat de hint? Ik vind het wel een geval waarin bij het terugblikken gezegd wordt "De mol zweeg bij de discussie over binnen of buiten bereik".

Ik vond het geen hele nuttige aflevering, veel 'gemol' bij het eerste spel, veel nadruk op Kim-Lian en Sahil. Het enige was opdracht 3 waar Fresia en Thomas het heel goed deden.

Dat viel op inderdaad. Het ging bij moltalk ook over ‘spreken is zilver, zwijgen is goud’. Dan zou de hint op de vier personen kunnen duiden die een of twee gouden ballonnen prikten. Kim Lian, Sahil, Arno of Everon.

Zelf dacht ik ook nog, toen Welmoed zei dat de sitar ? andersom moest, zweeg Sahil.
Maar die is breder toepasbaar, want de mol zweeg sowieso bij alle groepjes als er in de foto’s een fout zat (zoals Glen die met een moderne tafel aan kwam zetten, hij is de mol niet dus de mol zweeg over de tafel).

Citeer

Danoontje88
5 jaar lid

Citaat van Sjurk:

Fresia kijkt een aantal keer zeer opvallend in de camera, terwijl ze haar croissant aan het eten is. Daarna zit ze, tijdens de voorbereiding van de opdracht, haar veters te strikken en heeft ze blijkbaar een plekje op haar been, dat er met spuug afgehaald moet worden Steekt tong uit Ze heeft haar mond in een krijtstreep, waarbij ze haar hand bij haar mond houdt, zodat ze echt niets kan zeggen? Het lijkt alsof ze haar tong er bijna af moet bijten om niets te zeggen. Ik vind het nogal een contrast met de 1e aflevering, waarbij ze bij de 1e opdracht zelfs instructies stond te geven, zoals Glen zegt.

Citeer

Vonne
4 jaar lid

Zwijgen kan misschien verwijzen naar stilstaand beeld, een foto. Dat de mol op een foto terecht is gekomen? Hila? Zag dat iemand gepost had dat zij haar been ook niet goed had gelegd voor de foto, werd blijkbaar door Arno hersteld (was mij niet opgevallen). Positie was wel cruciaal om geld te kunnen verdienen volgens mij. Werd haar als mol het zwijgen opgelegd hierdoor?

Gewijzigd op 9 januari om 21:10 uur.

Citeer

chihiro
6 jaar lidVerdenkt Everon

Spreken is zilver, zwijgen is goud. Misschien prikte de Mol een gouden ballon.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.