De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Be<strong>drie</strong>gen
  • Aflevering 8:  Mollenvanger
  • Aflevering 7:  Coulissen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 3 » Aflevering 3: opdracht 3

»

Frank
Beheerder

Aflevering 3: opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 3?

Citeer Reageer

Paatchoo
8 jaar lid

Re: Aflevering 3: opdracht 3

Rik hielt z’n handen niet gelijk bij de beide enveloppen toen hij Hila de keuze gaf om een envelop te kiezen. Dat viel mij op. Was dit een verkapte hint aan de mol?

Los daarvan, wat Everon ook al zei, zou iedereen €1500 inzetten om die kans op een zwarte vrijstelling 50% te maken aangezien je niet in aanmerking komt voor een vrijstelling. Wel een makkelijke kans om even €1500 uit de pot te spelen.

Nog een open doel samenvatting, mocht de mol het spel spelen met die zandzak dan is het streven geen geld pakken dus die zal altijd doorlopen voorbij de €1500 aangezien daarna de 3 jokers, 1 vrijstelling en de 2 vrijstellingen kwamen. Kun je gelijk vertrouwd overkomen als je even doorloopt tot het einde. Of wacht tot je tegenstander hem eerst laat vallen zoals Thomas deed bij Everon.

Citeer

GoGoGadget
5 jaar lidVerdenkt Everon

Een leuke spannende (heerlijk om te kijken) aparte opdracht

waarbij het wel erg handig als mol zou zijn om even 1500 Euro er lekker uit te spelen en nog even de zwarte vrijstelling er bij te halen en inzetten, wel zo eerlijk... zoals voorgaande mollen weleens het benaderden.

Mol bij het zakje? dan zal ie volgens mij altijd voor 1000 gaan, beetje goodwill kweken maar niet overdrijven uiteraard Knipoog

Citeer

Maaikepaaik
6 jaar lidVerdenkt Kim-Lian

Bij deze opdracht vond ik de reactie van Everon op Thomas enorm overdreven, en Kim-Lian die haar zakje nog even neergooit, dat was ook zinloos en dus bijzonder.
Hila had een mooie molpositie, Sahil, Arno, Laetitia en Fresia komen hier kandidaats over.

Citeer

Paatchoo
8 jaar lid

Citaat van Maaikepaaik:
Bij deze opdracht vond ik de reactie van Everon op Thomas enorm overdreven, en Kim-Lian die haar zakje nog even neergooit, dat was ook zinloos en dus bijzonder.
Hila had een mooie molpositie, Sahil, Arno, Laetitia en Fresia komen hier kandidaats over.

Ik weet niet of Sahil en Arno kandidaats overkwamen maar die waren nog in de Gloria van hun terugtocht met elkaar tijdens de lasergame opdracht. Dus dan zou het heel gek zijn als een van hen de mol blijkt te zijn en nu dan opeens de ander laat vallen.

Citeer

Rutger
4 jaar lidVerdenkt Fresia

Waarschijnlijk zat in alle vier enveloppen een zwarte vrijstelling.

Citeer

mmhmjanssen
10 jaar lidVerdenkt Everon

In ieder geval in de laatste twee denk ik.

Citeer

astridm
10 jaar lidVerdenkt Thomas

Zowel de mol als de kandidaten hadden hier hetzelfde doel, troeven. Voor de kandidaten is dat natuurlijk altijd interessant en voor de mol betekent het sowieso geen geld in de pot. Of in het geval van Hila zelfs geld uit de pot, dat ook zowel de mol als een kandidaat zou doen.

Ik snap trouwens niet dat de penningmeester nog steeds zo apart behandeld wordt, dat mag van mij wel afgeschaft. Speel gewoon een spel of spelletje waarbij de winnaar de uitzonderingspositie krijgt. Dat is minder voorspelbaar en dus spannender.

Citeer

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Everon

Het is wel een makkelijke manier voor de mol om geld weg te spelen, maar alleen de penningmeester mocht kiezen. Toeval als dat net de mol is. Hila maakt wel een rare opmerking dat ze bang is om het spel te verlaten als de rest allemaal een vrijstelling heeft. Dat klopt natuurlijk niet, iedereen moet de test maken, dan kan je de vrijstelling inzetten, maar betekent wel dat je dan de slechtste kan zijn en daardoor gered bent. Als je niet de slechtste bent heb je voor niets je groene vrijstelling in gezet, maar neem je dat risico? Nu hebben 3 spelers nog hun groene vrijstelling.

Citeer

mmhmjanssen

Citaat van Dooro01:
Het is wel een makkelijke manier voor de mol om geld weg te spelen, maar alleen de penningmeester mocht kiezen. Toeval als dat net de mol is. Hila maakt wel een rare opmerking dat ze bang is om het spel te verlaten als de rest allemaal een vrijstelling heeft.

Zo raar vind ik die opmerking niet. Met vrijstellingen zijn er voor zover ik weet 2 scenario's mogelijk:
a) als degene met de meeste fouten in de test de groene vrijstelling heeft krijgt die een groen scherm en gaat er niemand naar huis
b) iedereen met een groene vrijstelling is automatisch door en degene met de meeste fouten van de overgebleven kandidaten gaat naar huis

In het tweede geval zou Hila dus automatisch naar huis moeten als alle andere kandidaten een vrijstelling hebben ingezet en zij niet de zwarte vrijstelling had.

Citeer

mmhmjanssen

Citaat van astridm:
Ik snap trouwens niet dat de penningmeester nog steeds zo apart behandeld wordt, dat mag van mij wel afgeschaft. Speel gewoon een spel of spelletje waarbij de winnaar de uitzonderingspositie krijgt. Dat is minder voorspelbaar en dus spannender.

Eens. Alleen is het wel aardig dat nu eens een keer de penningmeester een nadeel heeft, die zou zomaar een aantal jokers en vrijstelling tegen kunnen krijgen. Daarom was dat spelletje met de ZV waarschijnlijk ook alleen voor de bühne. Sorry hoor maar ik ben af en toe wat achterdochtig.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.