De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » » » Aflevering 5, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 5?

Geralda
10 jaar lid

Re: Aflevering 5, opdracht 1

Mijn eerste indruk is dat je als mol liever in de lagune bent dan zakjes gooit naar de kandidaten. Iedereen weet of je goed hebt geworpen maar het spel wordt alleen gespeeld in de lagune. Dit maakt Fresia en Sahil voor mij meer kandidaat dan mol. Verder opvallend dat ze juist deze twee ‘kamergenoten’ hebben gekozen. Een ideaal stel om zakjes te gooien. Het lijkt me dan ook sterk dat een van de twee de mol is. Maar ik kom vaak bedrogen uit in aflevering tien Lol

Sjurk
2 jaar lid

Gezien het bezit van de telefoon is de keuze niet vreemd.

Ik ben het met je eens dat de mol in de lagune wil staan. Vanuit de lucht val je op, als je dan vaak slecht gooit is dat verdacht. Daarnaast heeft ieder 6 zakjes, dus er zit een dubbeling in de aanwijzingen, waardoor degene die jij niet helpt door de ander geholpen kan worden.

Op de grond kan je invloed uitoefenen op de porto, door zelf je zakje niet te vinden en te zorgen dat de ander het niet kan vinden houdt je minimaal 500,- uit de pot, door de verdubbelaars mogelijk meer.

Er waren 12 zakjes en 2000,- te verdienen. Dat betekent 3 verdubbelaars. Ik moet het nog terugkijken maar ik heb er maar 2 gezien (bij Thomas en Laetitia).

Laetitia is verdacht, die verdubbelaar wilde ze pakken maar na de knip lag het zakje ineens te ver. Dit hoeft in eerste instantie niet verdacht te zijn want de ketting zou losgeschoten kunnen zijn waarna de cameraman / producent heeft gezegd dat het niet mocht. MAAR: later was ze los, toen had ze het zakje alsnog kunnen pakken.

Verder is natuurlijk iedereen die niets heeft gedaan / gevonden verdacht.

Gewijzigd op 29 januari om 23:45 uur.

Vpeetje
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Geralda:
Mijn eerste indruk is dat je als mol liever in de lagune bent dan zakjes gooit naar de kandidaten. Iedereen weet of je goed hebt geworpen maar het spel wordt alleen gespeeld in de lagune. Dit maakt Fresia en Sahil voor mij meer kandidaat dan mol. Verder opvallend dat ze juist deze twee ‘kamergenoten’ hebben gekozen. Een ideaal stel om zakjes te gooien. Het lijkt me dan ook sterk dat een van de twee de mol is. Maar ik kom vaak bedrogen uit in aflevering tien Lol

Wat mij het meeste opvalt is het vertrouwensduo Fresia /Everon. Het is nu alweer een paar afleveringen geleden dat de twee het vertrouwen in elkaar uit hebben gesproken als het om geld verdienen gaat. Ze kiezen voor elkaar om geld in de pot te krijgen, echter is dat nog geen enkele keer gelukt. Mijn instinkt zegt dat 1 van die twee de mol wel moet zijn. Ook in deze opdracht gaat het tussen die twee weer fout. Gooide Fresia echt zo slecht of heeft Everon expres de verkeerde kant op gekeken toen het zakje de grond raakte.
Ik voorlopig voor het laatste

CobraKai
2 jaar lidVerdenkt Froukje

Citaat van Vpeetje:
Citaat van Geralda:

Wat mij het meeste opvalt is het vertrouwensduo Fresia /Everon. Het is nu alweer een paar afleveringen geleden dat de twee het vertrouwen in elkaar uit hebben gesproken als het om geld verdienen gaat. Ze kiezen voor elkaar om geld in de pot te krijgen, echter is dat nog geen enkele keer gelukt. Mijn instinkt zegt dat 1 van die twee de mol wel moet zijn. Ook in deze opdracht gaat het tussen die twee weer fout. Gooide Fresia echt zo slecht of heeft Everon expres de verkeerde kant op gekeken toen het zakje de grond raakte.

Wat misschien nog wel het raarste is, is dat wij die shot helemaal niet hebben gezien, alleen dat Fresia hem ging gooien en direct daarna een stukje uit is geknipt en Everon zegt "In het water ook". Als Fresia hem inderdaad in het water gooide, waarom is dit er dan uitgeknipt? Bij Kim-Lian lieten ze het wel gewoon zien.

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Vpeetje:

Inderdaad, daarbij in acht genomen dat bij opdracht 2 Everon alle weetjes ontkende, en de kans had om met de porto te knoeien, wordt hij nu mijn verdachte nr.1.

Ik heb ook de twee schema’s van Moltalk overgenomen:

Afbeelding

Afbeelding

Wat verder nog opvalt is dat Everon in de biecht zegt:
“Ik had gehoopt dat ze NOG een aanwijzing zouden gooien”! Bedoelt hij daarmee dat hij de eerste aanwijzing toch te pakken heeft gekregen?

Gewijzigd op 30 januari om 01:03 uur.

Geralda
10 jaar lid

Citaat van Vpeetje:
Citaat van Geralda:

Dat zit mij ook wat dwars. Fresia weet waar het zakje ongeveer terecht kwam. Everon heeft het niet gepakt. Maar bij test is Everon hoofdverdachte bij Fresia. Weet zij dat hij het zakje kon pakken en dat niet heeft gedaan? Of is Fresia de mol en heeft dat zakje verkeerd gegooid bij Everon om hem verdacht te maken en zo de verdenking bij haarzelf weg te nemen?
Toch blijf ik geloven dat de mol meer invloed heeft op de grond dan in de lucht. Everon dus verdachter dan Fresia. .

Gewijzigd op 30 januari om 01:13 uur.

Myrna Mol
6 jaar lid

Afbeelding

Denk ook dat de mol op de grond was. Fresia gooide te goed, slechts 1 misser. Sahil lijkt me wannabe Mol. Als mol in de lucht wil je toch wel meer zakjes gooien?

Hilla geeft goed door, is ook niet de mol. Kim-Lian geeft welliswaar goed door, maar pakt haar eigen geld niet, neemt modderbad. Per saldo dus 250 plus-geld en 250 laten liggen. Dus eigenlijk nul, maar lijkt zo toch kandidaat.

Laeatitia vind ik hier niet verdacht, ondanks dat ze de verdubbelaar laaat liggen. Denk dat ze dat echt niet in de gaten had. Ze pakt haar geld en geeft goed door. Dus toch verantwoordelijk voor 750 (had 1000 kunnen zijn)

Thomas pakt zijn geld plus de verdubbelaar. Kreeg niet de kans om goed door te geven. Toch 500.

Over opmerking Everon: hij mist 1 aanwijzing en komt niet los, dus logisch dat hij hoopt op nóg een aanwijzing. Kan qua dit spel wel de mol zijn. Hij verbreekt de ketting. Al leek zijn frustratie wel echt (maar is acteur).

Gewijzigd op 30 januari om 05:46 uur.

GoGoGadget

Naar mijn mening kan de mol het best en in de ‘luwte’ simpel in de gemotoriseerde hangglider opereren, ik zou t doen als mol niemand behalve degene waar je naar probeert te gooien zal t kunnen vertellen wat er gebeurde want in dit stadium geloven/vertrouwen ze elkaar totaal niet meer, perfect. Echter er werd zo geknoeid op de grond buiten de zakjes om waar Fresia alles er wel leek naast te mikken te opvallend?, dat de mol aan de ketting zat? Hoewel ze elkaar daar wel in bepaalde stadia in de gaten konden houden volgens mij.

‘T was een erg leuke variatie op het kettingen verhaal uit de jubileumeditie! complimenten Ja

Gewijzigd op 30 januari om 12:08 uur.

GoGoGadget

Citaat van Myrna Mol:

Afbeelding

Denk ook dat de mol op de grond was. Fresia gooide te goed, slechts 1 misser. Sahil lijkt me wannabe Mol. Als mol in de lucht wil je toch wel meer zakjes gooien?

Hilla geeft goed door, is ook niet de mol. Kim-Lian geeft welliswaar goed door, maar pakt haar eigen geld niet, neemt modderbad. Per saldo dus 250 plus-geld en 250 laten liggen. Dus eigenlijk nul, maar lijkt zo toch kandidaat.

Laeatitia vind ik hier niet verdacht, ondanks dat ze de verdubbelaar laaat liggen. Denk dat ze dat echt niet in de gaten had. Ze pakt haar geld en geeft goed door. Dus toch verantwoordelijk voor 750 (had 1000 kunnen zijn)

Thomas pakt zijn geld plus de verdubbelaar. Kreeg niet de kans om goed door te geven. Toch 500.

Over opmerking Everon: hij mist 1 aanwijzing en komt niet los, dus logisch dat hij hoopt op nóg een aanwijzing. Kan qua dit spel wel de mol zijn. Hij verbreekt de ketting. Al leek zijn frustratie wel echt (maar is acteur).

Een mol zal zoiezo altijd loskomen, anders kan ie niet meer mollen dit is veelste opvallend nmm.

Vpeetje

Weer ongelofelijk vertekent beeld in deze opdracht.
Volgorde bij Laetitia klopt niet. Eerst zie je hoe ze zich van de ketting los maakt en even later zie haar nog aan de ketting vast zitten als ze het roze etuitje probeert te pakken. Ook bij Kim - Lian , je kunt zien als ze haar kistje open maakt ze al helemaal onder de modder zit. Daarna zie je haar modderbaden als vlak daarvoor de beschrijving heeft gekregen waar het geld zou moeten liggen. In mijn optiek worden hier twee kandidaten heel verdacht in beeld gebracht op deze manier.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.