De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » » » Aflevering 5, opdracht 3

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 5?

Vpeetje
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Re: Aflevering 5, opdracht 3

Het keuze moment voorafgaand aan deze opdracht vind eigelijk nog het interessantst . Mensen die per beeldje willen gaan zijn hier het minst mol is mijn idee. Zijn oa Hila en Fresia. Kim - Lian oppert snel de alles of niets optie. Hier op mee liftend vind ik Thomas en Everon het opvallendst. Met name laatst genoemde geeft volgens mij de doorslaggevende stem.
Ook zijn Thomas en Everon voor de rest het opvallendst als het gaat om de opdracht zelf. De heren zwoegen zich het schompes maar laten toch wat steekjes vallen door beelden en sokkels naar de verkeerde plek te brengen. Ipv de de attributen naar de goede plaats te brengen nemen ze weer andere attributen mee naar een andere plek.
De andere zorgen ervoor dat het op de goede plek komt.
Ook nog ff het vogeltje laten vallen Knipoog

Aabee
2 jaar lidVerdenkt Daniël

Bij het vogeltje laten vallen, als ik mij goed herinner, laat Everon de vogel het eerst los. Daardoor lijkt de vogel door de onhandige Thomas om te vallen, maar ik denk Everon dit met opzet deed.
Telde de vogel nog mee, met 1 vleugel?

Kriekendiek
7 jaar lidVerdenkt

Citaat van Aabee:
Bij het vogeltje laten vallen, als ik mij goed herinner, laat Everon de vogel het eerst los. Daardoor lijkt de vogel door de onhandige Thomas om te vallen, maar ik denk Everon dit met opzet deed.
Telde de vogel nog mee, met 1 vleugel?

Ja, Rik zei dat dit hen vergeven was. Opdracht geslaagd. Als Thomas of Everon mol is zal het bedoeld zijn om tijd te rekken.

artemis
2 jaar lid

Sahil was trouwens erg goed bezig deze opdracht! Dankzij hem werden de beelden goed geplaatst in de basiliek en de doopkapel.
Fresia noemt als eerste dat het fontein-beeld naar een kerk moet. Maar dat moet dus juist niet naar de basiliek, maar naar de doopkapel.

Gewijzigd op 30 januari om 11:40 uur.

Paatchoo
8 jaar lid

Meest opvallend bij deze opdracht was dat er nu voor het eerst leek alsof niemand de mol was in plaats van dat iedereen verdacht bezig was. Het leek voor de mol een uitgelezen kans dat de groep opeens voor alles of niets wilde gaan. Dus alles goed €2000 of een sokkel/beeld fout en €0. Dan is het erg opvallend dat de mol niet in staat is om te zorgen dat de opdracht niet slaagt. Die klok aan het eind dat ze nog maar een paar seconden over hadden zegt voor mij niks en is alleen maar toegevoegd als onnodig spannend maken.

Het feit dat de vogel een vleugel mist en dat geen consequentie heeft voor het slagen van de opdracht pleit Thomas en Everon vrij. Als dit wel zo was dan had het wel erg opvallend geweest als een van hen de mol was en toevallig een beeld liet vallen.

Vonne
4 jaar lid

Citaat van artemis:
Sahil was trouwens erg goed bezig deze opdracht! Dankzij hem werden de beelden goed geplaatst in de basiliek en de doopkapel.
Fresia noemt als eerste dat het fontein-beeld naar een kerk moet. Maar dat moet dus juist niet naar de basiliek, maar naar de doopkapel.

Was het niet Laetitia die hierover begon? In het theater zegt zij iets als "dat het wel naar een kerk zal moeten." Fresia gaat daar volgens mij in mee en heeft het daarna over de basiliek.

Xannie
10 jaar lidVerdenkt Ranomi

Laetitia pakt haar eerste zwaan. Later geen zwaar te zien en Everon pakt eerste. Is die eerste verloren ? Of juist die van Everon verloren? Beelden gemixt?

Nette
4 jaar lid

Als Sahil en Kim-Lian op weg zijn met de pijnappel komen zij Laetitia tegen.
Sahil en Kim-Lian tegen Laetitia: “Deze moet naar de basiliek.”
Laetitia tegen Sahil en Kim-Lian: “Daar staat toch het Harry Potter teken op? Daar staat een sokkel met het Harry Potter teken.” Als Laetitia dit zegt wijst ze naar de doopkapel en lacht een beetje (47:24 min). Het lijkt er verdacht veel op dat ze Sahil en Kim-Lian hier bewust naar de verkeerde locatie verwijst en daarbij moeite heeft dit te verbergen.

Gringa
7 jaar lidVerdenkt

Die tekens op de sokkels en beelden heten "runes" in het engels: ze zijn een soort schrift die ze ooit gebruikten in Scandinavia. Toen ik in Zweden woonde, waren er een paar gedenkt stenen met dit schrift dicht bij mijn woonplaats te vinden.

Kim-Lian woont in Zweden. Ik vind de hoeveelheid aanwijzingen naar haar ont-zet-tend veel, maar ik kan haar (nog) niet als mol uitsluiten.

Ik woon in NL al jaren, maar ik heb nooit "pijnappel" hier gehoord als woord voor dennenappel. Als ik "pijnappel" hoor, dan denk ik zelf aan "ananas." Is pijnappel een gangbaar woord?

Ik keek Aflevering 5 en was er overtuigd dat Everon de mol moest zijn. Maar hij verdient best veel geld. Moltalk gelooft in Thomas. Ik weet het niet op het moment, dus ben ik nu bij Fresia terechtgekomen.

astridm
10 jaar lidVerdenkt

Citaat van Gringa:

Ik woon in NL al jaren, maar ik heb nooit "pijnappel" hier gehoord als woord voor dennenappel. Als ik "pijnappel" hoor, dan denk ik zelf aan "ananas." Is pijnappel een gangbaar woord?

Pijnappel is een goed Nederlands woord, maar wel ouderwets. We kennen nog wel pijnboompitten en dus natuurlijk ook pijnbomen. Ananas slaat nergens op, behalve voor oorspronkelijk anglofonen zoals jij. Glimlach

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.