De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » » » Aflevering 6, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 6, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 6?

CobraKai
2 jaar lidVerdenkt Froukje

Re: Aflevering 6, opdracht 1

Wat mij gelijk opviel was dat er 2 doosjes met 2 pijlen waren en 2 met 3 pijltjes. Het valt dan gelijk op dat beide sleutels voor 2 pijlen wel werden gevonden, maar er maar 1 van 3 werd gevonden. Had Everon ook de sleutel gevonden van 3 pijlen? Daar leek het wel op. Dit betekend dus ook dat in die ruimte waar Fresia zogenaamd al had gezocht, die sleutel lag voor het kistje van 3. En vervolgens roepen dat ze niet verder moesten zoeken en gewoon gaan schieten, omdat er nauwelijks meer tijd was? Typische Mol actie van Fresia.

Sherlockmol
6 jaar lidVerdenkt Sander

Het moment dat Laetitia iets teruglegt in een gat kwam niet meer terug. Was dat nou een sleutel of pakje sigaretten???

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Sherlockmol:
Het moment dat Laetitia iets teruglegt in een gat kwam niet meer terug. Was dat nou een sleutel of pakje sigaretten???

Volgens mij een losse steen, waar ze onder of achter keek!

Sjurk
2 jaar lid

Mijn eerste analyse:

De tijden (klok in beeld)
60:00 Start
56:25 Naar binnen in fort
52:30 2 sleutels gevonden
44:16 Boven bij de kistjes
38:50 Pijlen in het water
33:23 Start suppen
23:08 2 kistjes binnen (Kim en Thomas)
18:02 Kim naar buiten
11:47 Sahil in beeld, Thomas keert terug
6:02 Thomas met 5e kistje bij Kim
0:03 Sahil naar buiten

Het magneetvissen (tijd is youtube-tijd van de opdracht)
14:53 Sahil: +1 --> 1 kistje
15:23 Thomas: +1 --> 1 kistje
15:32 Kim: +1 --> 1 kistje
16:25 Sahil: -1 --> 0 kistjes
17:17 Sahil: +1 --> 1 kistje
17:47 Kim: +1 --> 2 kistjes, vertrekt naar buiten
19:00 Thomas: +1 --> 2 kistjes, vertrekt naar buiten
20:50 Sahil: -1 --> 0 kistjes
21:42 Sahil: -1 --> -1 kistjes
23:00 Sahil: +1 --> 0 kistjes

Dit klopt niet, er is gerommeld met de beelden. Als Thomas terugkeert roept Sahil (om 21:23) dat hij 2 kistjes heeft en de beelden bevestigen dit. Volgens wat wij in beeld zien zou hij op 0 moeten zitten. Hij heeft dus 2 kistjes meer opgevist dan wij te zien krijgen.

Een mooi moment voor de app-spelers om meer punten op Sahil te zetten Glimlach

Wat mij verder opviel
- Everon wil bij het binnen gaan in het fort gelijk het midden hebben. Waarom dat? Lagen daar misschien 2 sleutels?
- Laetitia vindt snel (volgens de klok in 4 minuten) 2 sleutels en legt uit waar ze liggen. Dat is anti-mol gedrag.
- Eerste pijl Everon heeft gele flights. De pijl die daarna in beeld komt in het water groen. Het zegt niets maar het is toch weer geknoei met de beelden.
- Kim geeft direct na het eerste verloren kistje aan wat Sahil moet doen (tussen de benen klem) --> anti-mol.
- Er is 3500 te verdienen. Team 1 zorgt ervoor dat er maximaal 2450 verdient kan worden, 1 sleutel zorgt voor 1050 euro uit de pot. Van de 10 kistjes haalt team 2 er succesvol boven, waarvan 5 binnen de tijd. Er gaan er 4 open.

Citaat van Sherlockmol:

Het is een soort tasje:
Afbeelding

GoGoGadget
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Wat echt opviel en zeer opmerkelijk is dat afzonderlijk van elkaar

Rick aan ons verteld: wat de kandiaten niet! weten is dat er een soort ‘badmeesters from hell’ zijn die hun het moeilijk maken.

Een komische maar aparte benaming..

Even later in de grotten op de sub vissend naar kistjes zegt Thomas: er zijn hier ‘badmeesters from hell’

Precies t zelfde, heeft de regie dit als hint erin verwerkt!? dat zou heel goed kunnen.

Het echte molwerk (pogingen tot) zaten deze aflevering ook wat mij betreft echt hierin, de beste plek om ook maar iets ongezien nog te kunnen doen.

Gewijzigd op 6 februari om 02:55 uur.

Paatchoo
8 jaar lid

Citaat van CobraKai:
Wat mij gelijk opviel was dat er 2 doosjes met 2 pijlen waren en 2 met 3 pijltjes. Het valt dan gelijk op dat beide sleutels voor 2 pijlen wel werden gevonden, maar er maar 1 van 3 werd gevonden. Had Everon ook de sleutel gevonden van 3 pijlen? Daar leek het wel op. Dit betekend dus ook dat in die ruimte waar Fresia zogenaamd al had gezocht, die sleutel lag voor het kistje van 3. En vervolgens roepen dat ze niet verder moesten zoeken en gewoon gaan schieten, omdat er nauwelijks meer tijd was? Typische Mol actie van Fresia.

Juist geen mol actie van Fresia, als ze mol had geweest had ze gestuurd om tijd te verliezen in het fort want die tijd krijgt het andere team niet meer in de onderzee-basis. Dat heeft ze niet gedaan, want je kunt beter 3/4 sleutels hebben dan 4 en uiteindelijk veel teveel tijd verliezen.

Ongebruikt
3 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van GoGoGadget:

Rick aan ons verteld: wat de kandiaten niet! weten is dat er een soort ‘badmeesters from hell’ zijn die hun het moeilijk maken.

Even later in de grotten op de sub vissend naar kistjes zegt Thomas: er zijn hier ‘badmeesters from hell’

Precies t zelfde, heeft de regie dit als hint erin verwerkt!? dat zou heel goed kunnen.

Ik meen dat Rik daarvoor zelfs zei: 'want wat de kandidaten niet weten, is dat er badmeesters from hell zijn'.

Sjurk
2 jaar lid

Citaat van GoGoGadget:

Het echte molwerk (pogingen tot) zaten deze aflevering ook wat mij betreft echt hierin, de beste plek om ook maar iets ongezien nog te kunnen doen.

Thomas zei dat in een biecht, dat vind ik niet bepaald verdacht, in het spel zelf had hij het over kwaadaardige badmeesters.

Het spel is heel dubbel, het geld wordt in de tunnel verdient maar elke pijl minder zorgt ervoor dat er minder geld opgehaald kan worden. Wil je het maximale bedrag behalen met een lager aantal pijlen dan moet je namelijk alle kistjes opvissen omdat je niet alle codes hebt.

De mol wil daarom - denk ik - het liefste bij de sups zitten, want daar is het geld te verdienen en het geld ook te verliezen. Een mol met het gedrag van Sahil doet het heel goed, maar Sahil is natuurlijk niet de mol.

Waar de mol wilde zitten? De mol had niets te willen, de indeling is verzonnen door Sahil

Maaikepaaik
7 jaar lidVerdenkt Ranomi

Citaat van Sjurk:

Waar de mol wilde zitten? De mol had niets te willen, de indeling is verzonnen door Sahil

Heerlijk vond ik dat! Als Laetitia, Fresia of Everon de mol is, is deze mooi even genaaid door Sahil Glimlach
Als het Thomas of Kim-Lian is, dan een mazzeltje voor de mol.

Kim-Lian streep ik nu af: in je eentje alle kistjes open mogen maken aan de waterkant, en niet één muntje sleeping with the fish? Dat zal de mol toch niet kunnen weerstaan?

Thomas weet ik nog steeds niet. Als hij de mol is durft hij Kim Lian wel achter te laten bij het geld, ze heeft immers al 250 of 350 van de pot weten af te snoepen. En dan kun je beter nog even tijdrekken bij Sahil. Maarja, dat viel even tegen dit keer Knipoog Als hij kandidaat is dan test hij haar nu en streept haar ook af.

Edit; leuk voor Sahil dat ie achtergelaten wordt als enige prooi met aan elke kant een badmeester from hell: op die manier kunnen ze altijd bij je.

Laetitia: als zij de mol is dan vindt ze de sleutels veel te snel. Daar heb ik geen mollenverklaring voor. Ben wel benieuwd wat er in dat zakje zat dat ze weer teruglegt.

Fresia vind ik verdacht omdat ze de sleutel niet vindt terwijl ze er met haar neus bovenop staat. Maar zoals hier al gezegd: bijzonder dat ze dan niet langer wil tijdrekken met z’n allen.

Everon lijkt lekker te chillen in het raamkozijn en vindt ineens een sleutel wanneer Laetitia er aan komt. Stelt ook voor om nog verder te zoeken naar de vierde. Maarja, hij is wel erg snel overtuigd om te gaan haasten.

Vind ze alledrie verbluffend netjes raak schieten. Qua molkans wel een misser Knipoog

Gewijzigd op 6 februari om 11:37 uur.

chihiro
6 jaar lidVerdenkt Daniël

Fresia roept Everon in een donkere kamer van het fort. [13.35] Ze paseert de sleutel bij als ze naar de ingang loopt. Het lijkt op een zakje. [14.05] Ze roept hem voor hulp. Klinkt als tijd rekken, maar het is denk ik gewoon donker en twee zien meer dan 1. Vervolgens komt de sleutel in beeld. Ik vind een sleutel missen enkel mols als hij weggemoffeld wordt, of dat ze nog meer tijd nemen om te zoeken. Everon laat de keus aan de dames, maar deze keer heeft hij niet de doorslaggevende stem. Ze gaan schieten en dat ging foutloos.

Afbeelding

Gewijzigd op 6 februari om 10:58 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.