De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » » » Aflevering 6, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 6, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 6?

Gewijzigd op 6 februari om 08:57 uur.

Maggie
7 jaar lid

Re: Aflevering 6, opdracht 2

Ik zie het probleem van deze opdracht niet. Waarom gaan ze niet met zijn allen naar 1 boot, pakken allemaal een boei en hangen die op volgorde terug? Zoals ze bij de blauwe boot deden?

Shibito
2 jaar lidVerdenkt Daniël

Rik zei na de opdracht: goed de man in het midden gevolgd. Vlak erna zei hij: er is een mol in ons midden of iets dergelijks.. dus toch Everon??

Sherlockmol
6 jaar lidVerdenkt Sander

Omdat de bedragen niet gelijk over alle boten verdeeld waren. Sommige bedragen hingen dubbel op 1 boot, dus die vlieger gaat niet op

Citaat van Maggie:
Ik zie het probleem van deze opdracht niet. Waarom gaan ze niet met zijn allen naar 1 boot, pakken allemaal een boei en hangen die op volgorde terug? Zoals ze bij de blauwe boot deden?

artemis
2 jaar lid

Op 5:04 haalt Kim de enige boei van 10 euro weg van een balk. Molactie?

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van BitterSweet :
Citaat van Frank:
Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 6?

Mij is opgevallen dat er geen opdracht drie was! Brede lach

Jawel, de eerste opdracht, werd door de regie als twee opdrachten gepresenteerd. Dus eigenlijk 1a en 1b en 3.

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van artemis:

Klopt. Het is echter niet te zien of dit een paal was waar de boeien oorspronkelijk hingen of dat het een paal was waar de boeien aan gehangen moesten gaan worden (als daar al verschil in zat).

Sjurk
2 jaar lid

Dit was de beginsituatie:
Afbeelding
Dit plaatje is zoals Everon het ziet, in realiteit hangen de boeien soms aan de andere kant. Ik moet het spel nog terugkijken dus de rest volgt nog wel Glimlach

Wat mij gelijk opviel is dat Everon niet zijn hand opsteekt voor de waterscooters (het is GEEN jetski Kim!!!!111!!) en mag coördineren. Hij coördineert echter niet, hij registreert. Als je coördineert dan stuur je deelnemers de juiste kant op. Als hij dat had gedaan dan had het spel in 10 stappen opgelost kunnen worden:
Afbeelding

Citaat van artemis:

Nee, bij de groene boot/balk hangen de boeien in het begin rechts met 10 aan de binnenkant. Kim haalt de 10-boei daar weg. Aangezien de andere 10-boeien eerder aan bod komen is dit een 'afmakertje' en wordt het - in de verkeerde volgorde - in beeld gebracht. Dat zal zijn om Kim verdacht te maken.

Gewijzigd op 6 februari om 01:44 uur.

CobraKai
2 jaar lidVerdenkt Froukje

Heb een schema gemaakt van tot zover ik heb gezien / gehoord met de mensen wie welke boeien op de goeie plek hebben gehangen:

Rood:
10 - Thomas
25 - Lae
50 - Sahil / Kim (niet gezien, wel gehoord)
100 - Sahil / Kim (niet gezien, wel gehoord)
250 - Fresia

Groen
10 - Thomas
25 - Thomas
50 - Thomas
100 - Thomas
250 - Lae

Blauw
10 - Kim / Lae
25 - Kim / Lae
50 - Sahil
100 - Kim / Lae
250 - Kim / Lae

Beetje een chaotische opdracht wat bij mij een beetje overkwam dat Everon compleet werd genegeerd door de kandidaten (+Mol?) omdat hij echt maar wat leek te roepen. Uiteindelijk werd er bij groen de laatste boei gehangen door Lae, zij gaf dit via de porto door aan Everon en die zei "Perfect, goed gedaan, goed gedaan" maar hij legt deze vervolgens mij rood neer?? Vreemd moment. Uiteindelijk kloppen Rood, Groen en Blauw volledig, bij Geel is het een zooitje en liggen er o.a boeien in het water. Uiteindelijk in mijn ogen een prima bedrag binnengehaald waar Fresia en Everon (En Sahil maar die ligt eruit) het meest verdacht waren, Fresia leek vrij weinig te doen (1 juiste boei opgehangen) en Everon zag door de bomen het bos niet meer. Thomas heeft bijna in z'n eentje de groene boot opgelost en Kim en Lae samen de blauwe boot. Kortom: De mol heeft in deze opdracht enigzins gefaalt.

Gewijzigd op 6 februari om 02:03 uur.

GoGoGadget
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Sjurk:
Dit was de beginsituatie:
Afbeelding
Dit plaatje is zoals Everon het ziet, in realiteit hangen de boeien soms aan de andere kant. Ik moet het spel nog terugkijken dus de rest volgt nog wel Glimlach

Wat mij gelijk opviel is dat Everon niet zijn hand opsteekt voor de waterscooters (het is GEEN jetski Kim!!!!111!!) en mag coördineren. Hij coördineert echter niet, hij registreert. Als je coördineert dan stuur je deelnemers de juiste kant op. Als hij dat had gedaan dan had het spel in 10 stappen opgelost kunnen worden:
Afbeelding

Citaat van artemis:

Nee, bij de groene boot/balk hangen de boeien in het begin rechts met 10 aan de binnenkant. Kim haalt de 10-boei daar weg. Aangezien de andere 10-boeien eerder aan bod komen is dit een 'afmakertje' en wordt het - in de verkeerde volgorde - in beeld gebracht. Dat zal zijn om Kim verdacht te maken.

Ha ja! Als je t achteraf rustig kan bekijken los je t vast zo op (leuk schema weer!) top!
maar vanaf ander perspectief op een dobberend bootje met vooral een langs sjezende Fresia vlak langs je, word het toch wel een heel ander verhaalBrede lach en wie weet maakt hij daar goed gebruik van.

GoGoGadget
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Shibito:
Rik zei na de opdracht: goed de man in het midden gevolgd. Vlak erna zei hij: er is een mol in ons midden of iets dergelijks.. dus toch Everon??

Dan juist niet, te veel van het goede, waarbij alle afleveringen wel Everon al vanaf dag 1 in de kijker/voor de kijker word gespeeld, dus denk t niet.
Maar niets is wat het lijkt Knipoog

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.