De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » » » Aflevering 8, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 8, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 8?

GoGoGadget
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Re: Aflevering 8, opdracht 2

Heftig (waarom? staan niet overal de opdracht titels bij in deze rubrieken, maakt t eenvoudiger nmm)

Afijn, volgens mij kon de mol alleen bovenaan wat proberen, er is ook wel wat misgegaan bij de communicatie en vragen verbinden, ook Everon (mol of niet?) merkt dit op. Wie weet waren de andere overgebleven containers ook leeg, was de goede al efficiënt weggepraat?

CobraKai
2 jaar lidVerdenkt Froukje

Citaat van GoGoGadget:

Heftig (waarom? staan niet overal de opdracht titels bij in deze rubrieken, maakt t eenvoudiger nmm)

Afijn, volgens mij kon de mol alleen bovenaan wat proberen, er is ook wel wat misgegaan bij de communicatie en vragen verbinden, ook Everon (mol of niet?) merkt dit op. Wie weet waren de andere overgebleven containers ook leeg, was de goede al efficiënt weggepraat?

Denk dat je op beide posities wel makkelijk kon Mollen eerlijkgezegd. Boven kun je natuurlijk een foute antwoord geven zonder uberhaupt de vraag voor te lezen (Ahum Fresia). Beneden kun je zomaar een container aanwijzen om weg te laten halen. Wat mij betreft 2 hele sterke posities voor de Mol en er ging duidelijk iets mis, maar waar dat kregen wij dan weer niet te zien haha.

Ik denk dan wel weer, als je een kandidaat bent en beneden staat en je hebt nog 5 containers over, waarom zou je dan gaan gokken en waarom niet de hulp van Fresia en Kim-Lian erbij vragen met hun vragenlijst? Beter iets als niets denk je dan als kandidaat, weliswaar de helft van wat je zou kunnen krijgen, maar de kans dat je de juiste container kiest is natuurlijk 1 op 5. Voor Thomas leek het op een duidelijke test richting Kim-Lian, bij Everon kreeg ik er andere gevoelens bij ..

GoGoGadget

Ah so true

Ik denk dat ze maar wat gokten omdat ze door hadden dat er van boven dit keer niet al te nuttige wijsheid vandaan kwam, het heft(mm) in eigen hand namen.

Citaat van CobraKai:
Citaat van GoGoGadget:

Denk dat je op beide posities wel makkelijk kon Mollen eerlijkgezegd. Boven kun je natuurlijk een foute antwoord geven zonder uberhaupt de vraag voor te lezen (Ahum Fresia). Beneden kun je zomaar een container aanwijzen om weg te laten halen. Wat mij betreft 2 hele sterke posities voor de Mol en er ging duidelijk iets mis, maar waar dat kregen wij dan weer niet te zien haha.

Ik denk dan wel weer, als je een kandidaat bent en beneden staat en je hebt nog 5 containers over, waarom zou je dan gaan gokken en waarom niet de hulp van Fresia en Kim-Lian erbij vragen met hun vragenlijst? Beter iets als niets denk je dan als kandidaat, weliswaar de helft van wat je zou kunnen krijgen, maar de kans dat je de juiste container kiest is natuurlijk 1 op 5. Voor Thomas leek het op een duidelijke test richting Kim-Lian, bij Everon kreeg ik er andere gevoelens bij ..

Gewijzigd op 20 februari om 02:04 uur.

Sjurk
2 jaar lid

Dit is het speelveld, containers naar kleur, een blauwe omlijning betekent dat de container is blijven staan en een * betekent dat ik de naam niet 100% zeker weet:

Afbeelding

De volgende vraagelementen zijn langsgekomen in de uitzending (in beeld of opgenoemd):
Wie hebben tijdens de opdracht vakmanschap…
Wie zaten bij de opdracht “(Af)troeven” in…
… in het vak van Kim-Lian geplaatst?
Wie begonnen bij de opdracht Avondklok…
… tijdens de live stream bij de opdracht “Ontmaskerd?”?
… in de kerk?
Naar wie is een verdubbelaar…
… de groep troeven?
Wie heeft jokers verkregen bij…
…de opdracht vakbondje?
Wie begon er in het water bij…
…de opdracht net of net niet?
Wie werden er afgeschoten bij…
…de opdracht lasergamen?
Wie hebben er drie verschillen…
… doorgegeven bij de opdracht in de huis(ont)houden in Berat?
Wie leverde een ingeleverde foto van Arno in?
Wie hebben er tijdens de opdracht vakmanscha(a)p…
… schapen in het vak Kim-Lian geplaatst?
Wie kwam als eerste aan bij het…
… Amfitheater tijdens de opdracht “Tijdsbeeld”?

Hiervan zijn de volgende vragen te maken:
Wie zaten bij de opdracht “(Af)troeven” in de groep troeven?
Wie begonnen bij de opdracht Avondklok in de kerk?
Naar wie is een verdubbelaar (gegooid – vaag beschreven door Fresia)?
Wie heeft jokers verkregen bij de opdracht vakbondje?
Wie begon er in het water bij de opdracht net of net niet?
Wie werden er afgeschoten bij de opdracht lasergamen?
Wie hebben er drie verschillen doorgegeven bij de opdracht in de huis(ont)houden in Berat?
Wie hebben er tijdens de opdracht vakmanscha(a)p schapen in het vak Kim-Lian geplaatst?
Wie kwam als eerste aan bij het Amfitheater tijdens de opdracht “Tijdsbeeld”?

Blijft over: … tijdens de live stream bij de opdracht “Ontmaskerd?”? Verder zegt Fresia: “Na de opdracht prikactie was zwemmen”. De vraag is echter niet uitgezonden.

De antwoorden:

Wie zaten bij de opdracht “(Af)troeven” in de groep troeven? Arno, Hila, Laetitia, Suzanne, Thomas, Welmoed
Wie begonnen bij de opdracht Avondklok in de kerk? Everon, Hila, Thomas
Naar wie is een verdubbelaar (gegooid – vaag beschreven door Fresia)? Laetitia, Thomas
Wie heeft jokers verkregen bij de opdracht vakbondje? Thomas
Wie begon er in het water bij de opdracht net of net niet? Arno, Fresia, Hila, Kim-Lian, Sahil, Welmoed
Wie werden er afgeschoten bij de opdracht lasergamen? Hila, Welmoed, Kim-Lian, Everon, Fresia
Wie hebben er drie verschillen doorgegeven bij de opdracht in de huis(ont)houden in Berat? Hila, Kim-Lian, Laetitia, Thomas
Wie leverde een ingeleverde foto van Arno in? Fresia
Wie kwam als eerste aan bij het Amfitheater tijdens de opdracht “Tijdsbeeld”? Laetitia

Dan blijft er één vraag over waarvan het antwoord niet in beeld is:
Wie hebben er tijdens de opdracht vakmanscha(a)p schapen in het vak Kim-Lian geplaatst?
In ieder geval – ik heb vakmanscha(a)p niet teruggekeken – waren Kim-Lian, Fresia en Laetitia betrokken. Dit moet één van de containers met een vraagteken zijn.

Dit levert het volgende beeld op:
Afbeelding

Groen zou weggehaald moeten worden, wat betekent dat er foute containers zijn versleept of niet alle vragen zijn gesteld / uitgezonden. De container "Arno, Fresia, Kim-Lian, Sahil, Thomas" is door Fresia benoemd zonder de vraag te herhalen voor Everon. Hierop wordt in beeld echter de container "Everon, Kim-Lian, Laetitia, Sahil" door Everon weggehaald. Een vraag waarbij dit het antwoord hoort te zijn heb ik niet gehoord.

Gewijzigd op 20 februari om 02:12 uur.

GoGoGadget

Geinig! nice!

heb je ook nog een overzicht van t geld?, follow the money, ik ben t spoor wat dat betreft uit het zicht verloren en kan het nergens vinden.. wellicht niet voor niets.

Citaat van Sjurk:
Dit is het speelveld, containers naar kleur, een blauwe omlijning betekent dat de container is blijven staan en een * betekent dat ik de naam niet 100% zeker weet:

Afbeelding

De volgende vraagelementen zijn langsgekomen in de uitzending (in beeld of opgenoemd):
… in de kerk?
… de groep troeven?
…de opdracht vakbondje?
…de opdracht lasergamen?

Wie hebben er drie verschillen doorgegeven bij de opdracht in de huis(ont)houden in Berat?

Blijft over: … tijdens de live stream bij de opdracht “Ontmaskerd?”? Verder zegt Fresia: “Na de opdracht prikactie was zwemmen”. De vraag is echter niet uitgezonden.

De antwoorden:

Wie zaten bij de opdracht “(Af)troeven” in de groep troeven? Arno, Hila, Laetitia, Suzanne, Thomas, Welmoed
Naar wie is een verdubbelaar (gegooid – vaag beschreven door Fresia)? Laetitia, Thomas
Wie begon er in het water bij de opdracht net of net niet? Arno, Fresia, Hila, Kim-Lian, Sahil, Welmoed
Wie werden er afgeschoten bij de opdracht lasergamen? Hila, Welmoed, Kim-Lian, Everon, Fresia
Wie hebben er drie verschillen doorgegeven bij de opdracht in de huis(ont)houden in Berat? Hila, Kim-Lian, Laetitia, Thomas
Wie kwam als eerste aan bij het Amfitheater tijdens de opdracht “Tijdsbeeld”? Laetitia

In ieder geval – ik heb vakmanscha(a)p niet teruggekeken – waren Kim-Lian, Fresia en Laetitia betrokken. Dit moet één van de containers met een vraagteken zijn.

Afbeelding

Groen zou weggehaald moeten worden, wat betekent dat er foute containers zijn versleept of niet alle vragen zijn gesteld / uitgezonden. De container "Arno, Fresia, Kim-Lian, Sahil, Thomas" is door Fresia benoemd zonder de vraag te herhalen voor Everon. Hierop wordt in beeld echter de container "Everon, Kim-Lian, Laetitia, Sahil" door Everon weggehaald. Een vraag waarbij dit het antwoord hoort te zijn heb ik niet gehoord.

CobraKai
2 jaar lidVerdenkt Froukje

Citaat van Sjurk:

Zoals elk weekend weer, bedankt. Je bent een held Sjurk!

Heb snel rondgeneust maar is er uberhaupt wel een vraag wie slaat op Everon, Kim-Lian, Laetitia en Sahil in alle opdrachten tot nu toe? Kan er zo geen vinden. Het kan natuurlijk vanalles zijn, of misschien bestaat deze niet en is dit de container waar het geld in zit? Mocht dit waar zijn, dan maakt dit Everon natuurlijk wel mega verdacht.

Citaat van GoGoGadget:

heb je ook nog een overzicht van t geld?, follow the money, ik ben t spoor wat dat betreft uit het zicht verloren en kan het nergens vinden.. wellicht niet voor niets.

Deze staat op het wieisdemol forum (AFL8 staat er nog niet bij)

Afbeelding

Gewijzigd op 20 februari om 02:36 uur.

Maaikepaaik
7 jaar lidVerdenkt Ranomi

Jeetje Sjurk, wat een werk weer! Thanks! Glimlach

Everon zegt op een gegeven moment ‘nee, die daarachter’, bij het weghalen. Dat zou wellicht de wisseling in de vierde rij, kolom drie en vier kunnen verklaren.

Het leek me wel dat Thomas en Everon hier makkelijker konden mollen, omdat zij elkaar meer vrij lieten dan Kim Lian en Fresia die behoorlijk op elkaars lip stonden. Ben benieuwd welke beelden we hiervan over twee weken als uitleg zien!

Sjurk
2 jaar lid

Citaat van CobraKai:
Citaat van Sjurk:

Zoals elk weekend weer, bedankt. Je bent een held Sjurk!

Heb snel rondgeneust maar is er uberhaupt wel een vraag wie slaat op Everon, Kim-Lian, Laetitia en Sahil in alle opdrachten tot nu toe? Kan er zo geen vinden. Het kan natuurlijk vanalles zijn, of misschien bestaat deze niet en is dit de container waar het geld in zit? Mocht dit waar zijn, dan maakt dit Everon natuurlijk wel mega verdacht.

Tijdens de uitzending dacht ik al: dit is een leuke om uit te zoeken. Nou, dat klopt, maar het was wel een werkje Knipoog. Zo is de container van Glen, Kim-Lian en Suzanne niet in beeld, maar hoe de tekst op de witte container met het vraagteken 'loopt' anders, dus is het een kwestie van uitsluiten.

Everon, Kim-Lian, Laetitia en Sahil hebben ieder 4 zwanen binnen weten te halen bij zwanenmeer, dat zou dus een (niet getoonde) vraag kunnen zijn geweest. Voor Glen, Kim-Lian en Suzanne weet ik geen vraag, dat zou op aflevering 1 moeten slaan.

mmhmjanssen
10 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Sjurk][quote=CobraKai][quote=Sjurk:

Voor Glen, Kim-Lian en Suzanne weet ik geen vraag, dat zou op aflevering 1 moeten slaan.

Waarom stelt niemand voor om de / een container te kiezen voor het geld waar de naam Suzanne op staat? Zij heeft maar één aflevering meegedaan en de kans is dan het grootst dat dit geen goed antwoord is.
Verder is er niets dat Glen, Kim-Lian en Suzanne bindt in aflevering 1. Bij de opdracht (af)troeven zaten ze in een ander team. Bij de opdracht Avondklok zaten Glen, Kim-Lian en Suzanne wel in hetzelfde team, maar Arno zat hier ook bij. Ik ga er niet vanuit dat er een vraag bij zat in de trant van, wie hebben er tijdens de Avondklok opdracht in het team van Glen, Kim-Lian, Suzanne en Arno zandlopers omgedraaid, dan wel niet omgedraaid.

En waar ze het ook al in Moltalk over hadden, waarom is er niet gekeken naar dubbele namen op de containers. Tel het aantal vragen en het aantal containers dan weet je het aantal dubbele containers. Sterker nog, als je meer dan één container vindt waar dezelfde namen op staan, dan kun je die laten weghalen ongeacht de vraag die hierbij zou kunnen horen. Want er zou maar één container overblijven. Gemiste kans van Thomas en Everon, maar ja de Mol zou dit niet zo snel voorstellen en Thomas is van Studio Snugger. Hadden ze toch Kim en Fresia bij die containers moeten zetten.

Gewijzigd op 20 februari om 13:57 uur.

peanut

Citaat van Sjurk:

Afbeelding

… in de kerk?
… de groep troeven?
…de opdracht vakbondje?
…de opdracht lasergamen?

De antwoorden:

Afbeelding

Vooreerst wil ik zeggen, prachtig overzicht, ik denk dat het helemaal klopt.

Ik heb iets soortgelijks op papier gezet, ik had de bovenste en 2de container links omgekeerd, maar wist het niet zeker en denk dat de jouwe juist is. Anders zou het betekenen dat Thomas een foute container heeft weggesleept en dat zou vreemd zijn, maar het kan natuurlijk.

Aangezien de rode gekende containers allemaal een dubbel antwoord hebben denk ik dat de overgebleven rode ook een dubbele is en dat die ook sowieso had weg gemoeten. Blijven over de gekozen, die fout was want er paste een vraag bij.
Hebben we nog:
- Glen, Kim-Lian, Suzanne: dat moet een vraag zijn uit de eerste aflevering, misschien die bij de livestream, maar ik zie geen verband hoe de vraag gesteld kan worden.
- Fresia, Kim-Lian, Laetitia zou dan de middelste rechts moeten zijn, daar was een vraag bij, die was het ook niet.
- Everon, Kim- Lian, Laetitia, Sahil: vraag niet gezien en weggebracht door Everon, hadden bij zwanenmeer elk 4 zwanen, zou eventueel kunnen.
- Arno, Sahil: zaten samen bij vakbondje, maar daar was al een vraag over. Ook bij hoog spel spelen, en ze zeiden beide een getal bij luid sprekers.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.