Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Ranomi is niet de Mol, omdat...
Re: Ranomi is niet de Mol, omdat...
Citaat van Sjurk:
Nabil zat op Ranomi zegt hij in 'niet de mol', daarom gaf hij Ranomi een vrijstelling: hij wilde haar reactie peilen.
We weten alleen niet hoe hij gespreid heeft. Toch lijkt het dat hij op Ranomi eruit is gegaan. Of had Daniël geluk die vooral op Jurre zat en nu een vrijstelling had? Soy en Anke verdenken Ranomi ook. Nabil heeft dan de test het slechtst gemaakt van hun drietjes.
Gewijzigd op 12 februari om 13:01 uur.
Nabil was redelijk duidelijk tegen Splinter, hij was zeker van zijn zaak.
Citaat van Sjurk:
Nabil was redelijk duidelijk tegen Splinter, hij was zeker van zijn zaak.
Bij de test zegt Nabil dat hij vooral op Anke zit en dan Ranomi. In het dagboek van de afvaller zegt hij dat hij de eerste kist had gekocht en Ranomi de tweede. Dit klopte ook niet. Als Nabil er dan is uitgegaan op Anke zou dat ook logisch zijn en kunnen we Ranomi nog niet afstrepen. Zelf verdenk ik haar niet erg. Ik vind haar toch te weinig inbreng hebben wanneer ze als mol iets zou kunnen doen op beslissende momenten. Het lijkt wel dat wanneer het groepje klein is, ze iets meer van zichzelf laat zien zoals in de laatste aflevering.
In de biechten rond de tests wordt al jaren geknipt en geplakt, dit is in een gesprek met Splinter waarin hij zegt dat hij de joker gaf omdat Ranomi één van zijn hoofdverdachten was. Splinter vraagt of hij spijt had van het weggeven en dan zegt hij "Ik dacht ik geef het haar gewoon, ik bedoel wat kan het kwaad want ik weet toch al wie het is. [...] Ik denk ik ga toch door, ik heb het niet nodig."
Het kan natuurlijk dat hij haar de joker in heeft zien zetten en toen is gaan twijfelen, maar zo zegt hij het niet in het interview.
Nadat Ranomi ontdekte dat kandidaten bij de analoge test op haar hadden ingevuld vond ze dat gunstig. Dan had zij zelf meer kans. Ze leek dat oprecht te menen en dat zou ook waar zijn geweest als de resultaten niet openbaar zouden zijn. Dat is nu echter wel het geval en dan juist ongunstig. Anke eruit met haar test op Ranomi en iedereen kan dat nu weten.
Haar “blijdschap” toont toch aan dat ze de mol niet kan zijn of maak ik een denkfout? Een mol zou het altijd ongunstig vinden.
Gewijzigd op 20 februari om 17:04 uur.
Citaat van Mauz_is_waus:
Hoewel niemand hier ranomi verdenkt, vraag ik me af waarom ze dat bij bijvoorbeeld Moltalk wel doen. Of inde WIDM app.
Omdat Moltalk niet tot de Mol komt in zijn conclusies en daarom kijk ik het niet meer. Recente oud-Mollen die in beeld komen kunnen ook weten wie de huidige Mol is, en zullen ook de echte Mol niet hardop verdenken.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.