De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Soy is de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Soy is de Mol, omdat...

In dit topic kun je alle aanwijzingen naar Soy kwijt. Molacties, verborgen hints en theorieën zijn hier welkom.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Soy niet de Mol is. Daarvoor is een ander topic.
  • Verdacht gedrag van Soy in een opdracht. Plaats dat in het topic van de betreffende opdracht.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag en verdachte uitspraken van Soy buiten de opdrachten.
  • Mogelijke verborgen hints die kunnen verwijzen naar Soy.
  • Uitgebreide theorieën over Soy.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

el wee
4 jaar lidVerdenkt

Re: Soy is de Mol, omdat...

bij de "mollicitaties" hebben de dames een flesje water. De mannen een glas en Soy ook nog een mok. Was hij wat langer aanwezig???

Basdek
2 jaar lid

In de mollicitatie heeft Soy het over het opzetten van zn pokerface. Dit komt meerdere malen terug in aflevering 1

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Als Soy de mol is, is er werk aan de winkel voor WIDM omdat hij de/een hoofdverdachte is deze week op wieisdemol.nl. Tijdens de mollicitatie is hij de enige man met zowel een glas water als een kleine kopje. Het kan heel goed dat Soy de bliksemafleider is voor de mol.

Echter, ik neem hem (nog) mee in mijn verdachtenlijst. Hij is ver weggezet tijdens opdracht en komt zijn kist niet uit. Dit maakt het halen van €4000 of €2000 onmogelijk en verkleint het risiko op €1000 voor de opdracht. Je ziet hem zijn medegevangene, Annick (die een verdacht-makende edit krijgt), verbeteren over met 15 uit huis gaan. De €1000 die hij verdient in opdracht 3 is best veel, echter Sarah krijgt blijkbaar de kans om haar plek terug in het spel te verdienen. Tijdens de test wordt hij alleen door Sander genoemd als verdachte.
Hij heeft met een aantal oudmollen gewerkt en als acteur heeft hij de benodigde skill set die WIDM meestal in een mol zoekt. Hij zie in een van de “SA” duoâ€s. Soy betekent “(ik) ben” in het Spaans; Ben is een mobieltje/ telefoon bedrijf. IJsselstein begint met “I”. Rik begint opdracht 2 in het Holyrood gebouw: holy rood is een ouderwetse Engelse woord voor de kruis van Jesus. De 3de opdracht vindt plaats in een kerk.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Gringa:
Als Soy de mol is, is er werk aan de winkel voor WIDM omdat hij de/een hoofdverdachte is deze week op wieisdemol.nl. Tijdens de mollicitatie is hij de enige man met zowel een glas water als een kleine kopje. Het kan heel goed dat Soy de bliksemafleider is voor de mol.

Echter, ik neem hem (nog) mee in mijn verdachtenlijst. Hij is ver weggezet tijdens opdracht en komt zijn kist niet uit. Dit maakt het halen van €4000 of €2000 onmogelijk en verkleint het risiko op €1000 voor de opdracht. Je ziet hem zijn medegevangene, Annick (die een verdacht-makende edit krijgt), verbeteren over met 15 uit huis gaan. De €1000 die hij verdient in opdracht 3 is best veel, echter Sarah krijgt blijkbaar de kans om haar plek terug in het spel te verdienen. Tijdens de test wordt hij alleen door Sander genoemd als verdachte.
Hij heeft met een aantal oudmollen gewerkt en als acteur heeft hij de benodigde skill set die WIDM meestal in een mol zoekt. Hij zie in een van de “SA” duoâ€s. Soy betekent “(ik) ben” in het Spaans; Ben is een mobieltje/ telefoon bedrijf. IJsselstein begint met “I”. Rik begint opdracht 2 in het Holyrood gebouw: holy rood is een ouderwetse Engelse woord voor de kruis van Jesus. De 3de opdracht vindt plaats in een kerk.

Excuses voor alle typfoutenVerlegen
VPeetje in de koffietunnel heeft me attendeerd dat WIDM aflevering 1 in de Belgische stijl heeft gedaan. Raad eens wie in België heeft gewoont?

Vpeetje
7 jaar lidVerdenkt Rosario

Citaat van Gringa:
Citaat van Gringa:

Excuses voor alle typfoutenVerlegen
VPeetje in de koffietunnel heeft me attendeerd dat WIDM aflevering 1 in de Belgische stijl heeft gedaan. Raad eens wie in België heeft gewoont?

Urbanus Lol

Maggie
9 jaar lidVerdenkt Jeroen

Citaat van Gringa:

Dat kan dan allebei een link zijn naar de introductiestad Haarlem, "de meest Vlaamse stad van het Noorden".

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Vpeetje:

Urbanus Lol

LolUrbanus zou ontzettend leuk zijn geweest (maar hij woont nog steeds in BelgiëKnipoog).

Zonder te grappen, toen je het over België had dacht ik: België — Antwerpen — diamanten — diamanten aan de jurken van de zangeressen — het moet Soy zijn in combinatie met die gezongen woordjes.

Vandaag ben ik wel een beetje terughoudender. Hij is mijn hoofdverdachte, maar zo veel wijst naar hem en zo vroeg, de officiële website noemt hem als hoofdverdachte, en veel Nederlanders gaan daar met vakantie of doen zaken daar. Dan ga je niet zoâ€n hint in aflevering 1 stoppen? Bovendien Sander heeft ook die woordjes ongeveer met de jury getijmd.

Anderzijds, Sander heeft Sarah en Soy als verdachten tijdens de test: als hij niet de mol is, dan weet hij de betekenis van de woorden die hij gezongen heeft.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Maggie:
Citaat van Gringa:

Dat kan dan allebei een link zijn naar de introductiestad Haarlem, "de meest Vlaamse stad van het Noorden".

Leuk! Dat wist ik niet, Maggie. Eigenlijk had ik Middelburg (Roosevelt prijs) en Deventer (de venter = de kramer) aan Sander gelinkt, en alleen IJsselstein (I = ik) aan Soy. Voor mijn gevoel zou het logisch zijn om al die steden aan de mol te linken.

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Soy komt onzeker over bij de test, terwijl op de groepsfoto van aflevering 2 staat hij er vrij zelfverzekerd bij.
Promo aflevering 2: https://www.instagram.com/p/CnSAWzFrRkj/

Gewijzigd op 13 januari 2023 om 14:33 uur.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Snel, Soy kuste Sarah toen ze elimineerd werd (Judas ipv Jezus?). Het Kasteel van Goede Hoop heeft een gedeelte die lijkt op een J.

Ze hebben ons vertelt dat de mol voor het eerst te horen kreeg dat die de mol was tijdens opdracht 1, aflevering 1. Het kan zo zijn dat de mol wist dat hij/zij een finalist voor die plek was. Voor mij likkt het dat Soy die als 2de naar binnen komt plek 4 van links uitzoekt. Dit is de 7de plek van rechts (telefoon draaischijf), en het woord voor 7 in Xhosa begint met een X.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.